99

• eruk
      eruk
      Bronze
      0,05/0,10 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 9:diamond: , 9:heart: . UTG+1 posts a blind of $0,10.
      UTG raises to $0,20, UTG+1 calls $0,10, 7 folds, Hero raises to $0,80, 2 folds.

Final Pot: $1,25

Hoe moet ik met minraises omgaan? Ik vind ze aardig wat zwakte uitstralen, op deze limieten zijn er genoeg donks die met elke Ax hand zoiets zouden doen denk ik toch?
  • 7 antwoorden
    • OldNAn
      OldNAn
      Bronze
      Min-raise UTG is toch zeer verdacht, niet echt een Ax actie meer een AA/KK actie die mensen in de pot wil hebben.

Gewoon wegleggen en een betere spot afwachten.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Gewoon preflop pushen.
      UTG minraises kunnen ze met alles doen, je hoeft niet meteen uit te gaan van AA/KK op dit niveau.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik hou er gewoon geen rekening mee en doe m'n standaard bet preflop.

Komt er een reraise fold ik en note nemen!
      Fold hij dan weet ik genoeg en note nemen!
      En callt hij fold ik bij bet van hem op de flop (tenzij er natuurlijk 9 komt).
      Anders bet ik en fold ik bij call of raise van hem.

Das ongeveer m'n standaard play maar misschien slaat dit op niks.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      goed gespeeld imo
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Gewoon preflop pushen.
      UTG minraises kunnen ze met alles doen, je hoeft niet meteen uit te gaan van AA/KK op dit niveau.
      ²
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Waarom niet gewoon de standaard reraise? naar3x de raise+1x per caller?
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Waarom niet gewoon de standaard reraise? naar3x de raise+1x per caller?
      Zodra je gecalled wordt ben je meteen committed op de flop.
      Ik kan hier niet zien hoe groot zijn stack was, maar laten we even uitgaan van 20BB.
      Zodra je raise van $0.80 door één iemand gecalled wordt, zal de pot op de turn $1.85 zijn en jouw stack nog $1.20. Bij twee callers zal de pot $2.45 zijn en jouw stack nog steeds $1.20, wat de helft is, waardoor je op elke flop all-in gaat.

Dus met één caller ben je op elke flop all-in aangezien je stack nog maar 2/3potsize is.
      Het punt is nu dat je op de flop helemaal geen FE meer hebt.
      En de kans dat er een of meerdere overcards op de flop komen is behoorlijk groot. Ook kan hij met een draw je bet nog wel callen, of gewoon 2 overcards.

Al met al komt het er op neer dat je dus op elke flop committed bent, dus kan je beter preflop pushen. Ook heb je dan nog meer FE.

Ben niet echt een held in uitleggen, maar hopelijk begrijp je wat ik probeer te zeggen :)