AQs

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Odds goed genoeg om te callen hier?

Titan Poker Zagreb 10/20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button misterlu (1460)
      SB tommied (1520)
      BB [color:#C00000]cassyman (1500)[/color]
      UTG [color:#C00000]globus999 (2225)[/color]
      UTG+1 Donk4Life (1500)
      MP twminator (1500)
      MP pokerlev65 (1480)
      MP kimmy87 (1360)
      CO-1 SmOkEiZBaD (965)
      CO [color:#C00000]Maarten84 (1490)[/color]

Preflop: Maarten84 is in the CO with A :heart: Q :heart:
      globus999 calls 20, Donk4Life calls 20, 2 folds, kimmy87 raises to 60, 1 fold, Maarten84 calls 60, 2 folds, cassyman raises to 100, globus999 calls 80, 1 fold, kimmy87 calls 40, Maarten84 calls 40.

Flop (430) 4 :heart: 8 :heart: 6 :diamond:
      cassyman bets 215, globus999 calls 215, 1 fold, Maarten84 calls 215.

Turn (1075) 6 :club:
      cassyman bets 268.75, globus999 calls 268.75, Maarten84 calls 268.75.

River (1881.25) Q :club:
      cassyman checks, globus999 checks, Maarten84 checks
  • 14 antwoorden
    • DenVinny
      DenVinny
      Bronze
      Op de flop en turn kan je wel callen met je nut flushdraw.

ik denk dat je mss zelf de river kan betten.

NH :)
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Misschien wel meer value uit je river halen inderdaad.

Met een aantal callers / draws en jij de nutflushdraw heb je zeker genoeg odds (implied).

Lijkt mij dan.........
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      River betten lijkt me zinloos.. zo haal ik denk ik enkel value uit A8, K8, KQ, QJ evt QT.. en word ik in alle andere gevallen enkel gecalld door betere handen in de meeste gevallen (edit: lol @ men nederlands :) ). Verder was ik helemaal niet zeker van de sterkte van mijn hand, beter gewoon nachecken dan als je nie zeker bent en al zeker hier aangezien ik moest pushen.

ps: en maar goed ook, één van de villains had Q8, heb misschien een heel klein beetje FE door de twee 6'en.. maar helemaal zoveel niet denk ik
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      preflop zou ik folden. AQs speelt slecht na een raise uit MP, en vooral met zoveel spelers achter je, waar nog een reraise vandaan kan komen, zou ik folden.

Op de flop is de pot 830, en jij hebt de nutflushdraw en 2 overs. Ik zou gewoon all in pushen hier, mijn folding equity maximalizeren, en pushen voor ~potsized. Zelfs als je gecalled word lig je hier meestal voor, of iig 50% equity, met een hoop dood geld.

As played op de flop, call ik ook turn, en check ik ook de river.
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Hoop dan wel dat je een notitie hebt gemaakt van die villain met Q8????
      Hahaha...
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik zou 'm preflop wegleggen

op de flop pushen of folden, callen is nogal zwak precies :)

as played push ik nog op de river
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ivm preflop... de speler in mp is om het simpel te zeggen slecht. Ik weet dat je niet kan weten welke hand hij heeft, maar een dergelijke kleine raise van hem zegt in veel gevallen niets. Ik wilde eerst raisen (dit misschien beter?), besloot toen gewoon te callen, spijtig van de kleine reraise erna, maar toen kreeg ik te goede odds om niet te callen.

Flop kan ik idd misschien beter pushen, river as said before lijkt me dom te pushen. Over de flop, hoeveel FE moet je hier hebben op twee villains om een push zinvol te maken als je weet dat je bijna altijd tegen een top/middle/low pair of overpair zit indien ze je hier callen? Eerlijk gezegd denk ik niet dat je hier genoeg FE hebt, na de bet en call van beide villains is je FE heel wat minder.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      Ivm preflop... de speler in mp is om het simpel te zeggen slecht. Ik weet dat je niet kan weten welke hand hij heeft, maar een dergelijke kleine raise van hem zegt in veel gevallen niets. Ik wilde eerst raisen (dit misschien beter?), besloot toen gewoon te callen, spijtig van de kleine reraise erna, maar toen kreeg ik te goede odds om niet te callen.

Flop kan ik idd misschien beter pushen, river as said before lijkt me dom te pushen. Over de flop, hoeveel FE moet je hier hebben op twee villains om een push zinvol te maken als je weet dat je bijna altijd tegen een top/middle/low pair of overpair zit indien ze je hier callen? Eerlijk gezegd denk ik niet dat je hier genoeg FE hebt, na de bet en call van beide villains is je FE heel wat minder.
      Tegen een paar kleiner dan QQ lig je voor op deze flop. Je zit nog vroeg in het toernooi, 60-40 voorsprong is hier genoeg, en incl. een beetje FE zit je hier dus wel goed. Als je op deze flop niet wil pushen... wat hoop je dan te floppen? Er zit dood geld in de pot, dus zelfs als ze callen en je hebt een flip, dan is je equity nog meer dan goed genoeg. Als je de flop niet pushed, dan wordt de hand verder onspeelbaar, omdat je
      1. niet weet waar je staat
      2. op deze turn equity kwijt raakt
      3. niet weet of je A of Q live is
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      mm, ok.. dit volg ik allemaal.. ik zit bij het volgende in men hoofd. Tijdje terug zei je dat FE in bijna alle gevallen beter is dan naar showdown te willen gaan, tenzij je in 80/20 situaties zit. In dit geval heb je bijna geen FE meer en zit je in een 50/50 situatie? Ik dacht juist dat je coinflips moest proberen te vermijden zo vroeg in het tornooi vanwege de betalingsstructuur?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      In dit geval heb je bijna geen FE meer en zit je in een 50/50 situatie?

1. Je hebt WEL FE hier. Hoe kom je erbij dat je dat niet hebt??? Iemand bet half pot, en 1 moron called, en jij denkt daarom dat je geen FE hebt, ik snap et niet :p.
      2. Dead money maakt in deze pot, dat 50/50 wel goed genoeg is. Als je hier 0 FE hebt, dan is je push ~break even EV$. Dus elke 1% FE, is winst.

Ik dacht juist dat je coinflips moest proberen te vermijden zo vroeg in het tornooi vanwege de betalingsstructuur?

waarom denk je hier een coinflip te hebben??? Tegen JJ lig je 54 - 46 voor. Dit is een geweldige flop voor jou. Push :D .
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      1. Je hebt WEL FE hier. Hoe kom je erbij dat je dat niet hebt??? Iemand bet half pot, en 1 moron called, en jij denkt daarom dat je geen FE hebt, ik snap et niet :p.
      2. Dead money maakt in deze pot, dat 50/50 wel goed genoeg is. Als je hier 0 FE hebt, dan is je push ~break even EV$. Dus elke 1% FE, is winst.

Ik dacht juist dat je coinflips moest proberen te vermijden zo vroeg in het tornooi vanwege de betalingsstructuur?

waarom denk je hier een coinflip te hebben??? Tegen JJ lig je 54 - 46 voor. Dit is een geweldige flop voor jou. Push :D .
      Mja, mijn persoonlijke ervaring zegt me hier dat ik bijna niets FE heb dan. Maar je tweede post maakt al duidelijk dat dit hier niet echt relevant is :) .

Coinflip of niet is hier voor discussie vatbaar lijkt me :) .
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik call in sng's eerder uitzonderlijk... en zeker met een draw call ik nooit. Raise of fold , de hele sng structuur schreeuwt erom :)

He blindniveau maakt eigenlijk geen verschil, vooral potgroote maakt uit.
      Je merkt op dat je weinig foldequity hebt, daar staat wel tegenover dat je regelmatig door absolute garbage gecalld wordt hé :)
      Tegen elk realistisch range sta je hier ver voor en er zit al geld in de pot, pushen dus :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik call in sng's eerder uitzonderlijk... en zeker met een draw call ik nooit. Raise of fold , de hele sng structuur schreeuwt erom smile

Deels waar. Er zijn ook in een sng plekken waar je wil callen, dit is zo, als je met een raise alleen maar gecalled kan worden door betere handen. Dit zie je nogal eens in freeplaypotten (jij zit in bb en krijgt een gratis flopje), waarin je bijvoorbeeld top pair zonder kicker flopt.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      Ik zou hier ook agressief zijn op de flop, zoals nick zegt. Hoewel ik geen SnG speler bent heb je bij een push nog FE, een prima draw, EN je kan hier nog voorliggen als je gecalled wordt. zoals nick zegt: zelfs al was deze push bij een call break even, dan heb je alsnog je FE die het +EV maakt.