herkenbaar?

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Hi, ik vroeg me af of jullie dat ook weleens hebben

Dat je een break neemt met pokeren, met andere dingen bezig gaat en dan ga je weer aan zon tafel zitten...

En dat echt zon hulpeloos gevoel je bekruipt, je totaal niet meer kan inschatten wat er gaande is aan die tafel, waar je tegenstanders fouten op maken en dus ook hoe je ze kan pakken etc etc

Ik had dat gisteren dus, kreeg ik ook nog een hele lelijke suckout om mijn oren. Was wel belangrijke hand voor me althans voor mijn zelfvertrouwen dan, want niets voelde goed aan die onrustige tafel. AQ 2 pair tegen KK river K. Ik had het helemaal gehad. Gaf shorthanded nog even een kans, maar dat was helemaal niets. Uiteindelijk 2 kleine buyins verloren <- dus opzich niet heel erg veel, maar toch. Verneukte net wat teveel geld aan het callen, en zonder read kun je het net zo goed direct weggooien.

Was wel kut, ik geloof ook dat het te maken had met het terugswitchen van toernooi naar cashgame. Khad tussendoor meestal wel iedere dag die freerolls gedaan. En ik merk gewoon het verschil met tijdsdruk en zonder tijdsdruk.
      Die gingen overigens wel goed: 7e van 1249 mensen (vloog met AKs tegen 77 tegen 44 eruit) en 40e van de 1500 mensen (khoopte op 50/50, JJ tegen mijn 33 die blinds maakten me af)

Dus mijn vraag aan jullie: Herkennen jullie dat? Alsof je alles vergeten bent als je dan weer begint?

(heb alweer 1 zon buyin terug btw :) )
  • 10 antwoorden
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik heb vaak juist het tegenovergestelde. Als ik tijdje ben gestopt ga ik juist als een speer bij het begin!
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      hmm apart is dat,

tis bij mij net alsof als ik het niet bijhoudt dat ik zo mn hele ritme kwijt ben, tis zeker niet als fietsen bij me. Tging vandaag alweer een stuk beter gelukkig, ik ga het weer rustig opbouwen denk ik maar
      CU
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ja als ik te veel poker, word ik af en toe nog wel eens een beetje onscherp en speel ik niet mn beste spel. Als ik dan tijdje ben gestopt en ik ga weer met frisse moed beginnen gaat het eigenlijk ook altijd goed...

Jij succes in ieder geval en hoop veel positieve berichten van je te horen dan binnenkort!
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Die korte pauzes zijn belangrijk voor het leerproces :)

Je speelt even niet, je kan er (onbewust?) over reflecteren, en wanneer je terug een tafel opent ga je weer nadenken over je spel en is die routine weer verbroken.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Daar kan je best wel eens gelijk in hebben
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      nou komt het eerste positieve bericht
      AA in BB
      ik raise hem 6 BB na 3 of 4 limpers ofzo flop q63 allemaal gecalled natuurlijk :) qj blijft hangen op de turn allin river J
      hehe gaat lekker na die KK van gister die mijn 2 pair AQ kraakt
      just great! hoop er binnenkort niet nog 1 mee te maken.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      nou positef bericht dit keer :) QQ in BB ik overraisde hem dit keer voor het gemak werkt voor mijn gevoel ook wel beter iedereen fold op zon gast die mn bluf net callde. Weer allin nu op de flop hij had q9 en een paartje negens :D durfde alweer niet te kijken, maar geen suckout voor de verandering.

Nou als reactie op jullie berichten, ik heb juist dat ik de uitwerkingen en ontwikkelingen van handen in me opneem en hoe sneller dat gaat, hoe beter ik mezelf kan plaatsen qua kracht in de hand als ik een tijdje niet speel heb ik echt geen idee meer wanneer ik moet raisen/ folden op callen.

Motor begint wel weer goed op gang te komen, ondanks de 2 suckouts gaat het goed, met goed spel. nog 1 buyin en ik sta weer quitte, maar ik verspil amper geld aan die handen die twijfelachtig zijn.

ys sir! KK tegen ak pf allin gelukt op 10 BB ben ik weer quite en dan kan ik er weer overgaan. Maar ik stop nu slaap lekker allemaal tot later!
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      je bent gewoon een slowstarter... trusten
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik herken het gevoel direct hoor. Ik blijk tot nu toe ook de enigste te zijn die dat echt heeft onder m'n vriendenkring. Gewoon de feeling compleet weg. Je krijgt AT late en weet echt plots helemaal niet meer wat je er moet mee aanvangen. Echt vreemd. De grootste kunst voor mij is dan gewoon om effe opnieuw te stoppen. Maarjah... pokeren is zo leuk :D
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ah ik dacht dat ik de enige was, nou precies of je raised preflop en ineens Cbet je niet meer. heel vaag, nu weer over gelukkig. Die cbets gaan super trouwens laatste tijd, ze folden alles en dan vaak met een kk of aa heb ik beet (en dan sucken ze uit op de river ;) :D )

kben na mijn AK tegen K8 die ik verloor two pair op de river (turn gaf hem oesd ik zou zweren dat hij 89 had toen ik hem dat laatste beetje allin zette) nu weer quite na mijn T7 in de Sb 2 pair geflopt, d'r was zon pipo die limpte met QQ die ging op de turn allin, nu lag er wel 7TJ erna kwam een blank geloof ik. dacht dat hij mij wel had maar ik vond mijn hand te sterk tegen zon allin reraise dus moest wel callen van mezelf.

Dus sta weer op €85.10 titan en 162 dollar op partypoker
      zonder die drie suckouts was het 87euro maar goed.
      Gvd tijdens het typen wilde ik op fold drukken, misclick en weg dus ik stop spreek jullie!

En nu 86.10 ik raise TT ik wordt gereraised nog 1 gaat allin en ik ben er niet trots op maar ik voelde dat ik moest callen, had nog 44 BB ofzo (kstart altijd met 60) normaal fold ik, maar die allin ging liep te fucken, weet niet waarom maar dat gevoel kreeg ik dus ik callde, maar tis niet goed De TT tegen Akos en JKs bleef staan met een board van 54268, wel een wonder
      Dus 86.01 en ik vind het mooi geweest voor nu.
      groetjes