WesleyTheMan

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Hallo allemaal,

Mijn vorige blog was niet echt actief en mede daarom wil ik een nieuw blog beginnen. Een andere reden voor een nieuw blog is een beter overzicht voor mijn doelen etc.

Ik heb de afgelopen tijd vele soorten poker gespeeld. Van PLO cash, FL cash, NL cash tot MTT's en SNG's. Ik heb geprobeerd om een keuze te maken voor 1 vorm van poker en koos toen voor MTTSNG's. Al snel ging het fout omdat ik even snel een cashgame startte als ik een half uurtje niks te doen had.

Ik denk dat het verhaal hierboven eigenlijk mijn grootste leak is. Om dit te veranderen wil ik meer tijd gaan steken in het leren van de toernooi-strategie. In plaats van een cashgame starten wil ik bijvoorbeeld boeken/artikelen lezen, handen posten en videos kijken. Ik doe eigenlijk nooit sessionreviews van mijn gespeelde toernooien. Hier wil ik verandering in brengen door zelf te gaan reviewen.

Een week geleden heb ik voor mijn 22k FTP's 31x Step 1 gekocht. Ik ga hiermee proberen zo veel mogelijk Step 3 tickets te behalen om wat ROD's te kunnen spelen met een $26,- buy-in.

Doelen:
      :diamond: $2000,- profit voor 01-07-2011
      :diamond: Mijn toernooispel verbeteren
      :diamond: Het boek "Winning Poker Tournaments One Hand at a Time" uitlezen

:heart: Minimaal 5 Step 3 tickets halen
      :heart: Niks anders dan toernooipoker spelen
      :heart: Aan BRM houden

Tussenstand Step-avontuur:

Aantal Step 1 gekocht: 31

Cash: $102,30

Tickets in bezit:
      Tickets step 1: 21
      Tickets step 2: 2
      Tickets step 3: 1

Actuele waarde tickets: $112,70

Steps gespeeld:

Step 1: 13
      Step 2: 5

Tussenstand $2000,- target

$384,98 profit
      19,25 % van het target

avr. profit per dag om target te halen $15,38
      avr. profit per dag vanaf 23-03 $32,08
  • 206 antwoorden
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Heb een begin gemaakt aan het boek "Winning Poker Tournaments One Hand at a Time". Eerste 5 handen gingen over TT/JJ in de vroege fase. Denk dat ik erg veel kan leren van dit boek. Gedachtegang wordt duidelijk beschreven.

Nu laatste stukje VI kijken en daarna Darts :) .

Morgen ben ik een dag vrij en zal ik eerst gaan sporten. Daarna zal ik misschien wat gaan spelen en anders nog wat pokerstudie doen :)
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Succes Wesley!

Je hebt in het verleden al laten zien dat je deze variant zeker kan beaten. Het boek dat je gaat lezen is onder andere van pearljammed? In dat geval is het een nice boek!

Ik zal met regelmaat ff in je blog kijken, sportze morgen en gl crushing!
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door calimero1981
      Succes Wesley!

Je hebt in het verleden al laten zien dat je deze variant zeker kan beaten. Het boek dat je gaat lezen is onder andere van pearljammed? In dat geval is het een nice boek!

Ik zal met regelmaat ff in je blog kijken, sportze morgen en gl crushing!
      Jeej ik heb een volger! :f_biggrin:

Op de lage limieten kan ik van mezelf zeggen dat ik ze behoorlijk beat. Er zit gewoon zo gigantisch veel fish. Daarom wil ik me meer in de toernooistrategie gaan verdiepen met als doel upmoven en hopelijk grote prijzen winnen :) .

Inderdaad het boek met pearljammed. Tot nu toe leest het lekker :D
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Om 10 uur ga ik een schema laten maken voor fitness en dan fitnessen. Ik heb dus nog even tijd om wat steps te spelen! Resultaat zal in mijn openingspost komen te staan.
    • keesmetvlees
      keesmetvlees
      Bronze
      Heel veel succes met je blog( en je spel natuurlijk), zal ook deze bij me favorieten zetten! En waar heb jij dat boek vandaan :P kopieren we hem ff op school < ik heb de print code :P haha>
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door keesmetvlees
      Heel veel succes met je blog( en je spel natuurlijk), zal ook deze bij me favorieten zetten! En waar heb jij dat boek vandaan :P kopieren we hem ff op school < ik heb de print code :P haha>
      PDF naar je hdd kopiëren lijkt me een beter plan haha
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door WesleyTheMan

Kga dit blogje ook in het oog houden :D
      ben nl van plan ook tornooien te gaan spelen nu ik iets meer tijd heb.
      Wesley heb je dat boek in PDF?kzou het wel eens willen lezen :P

Grzz Steven
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Horemanske

Kga dit blogje ook in het oog houden :D
      ben nl van plan ook tornooien te gaan spelen nu ik iets meer tijd heb.
      Wesley heb je dat boek in PDF?kzou het wel eens willen lezen :P

Grzz Steven
      Voeg me anders even toe op skype (pokerdarts_w)
    • Willem103
      Willem103
      Bronze
      Ga ik zeker weer volgen ;)

Goodluck Wesley!
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Willem103
      Ga ik zeker weer volgen ;)

Goodluck Wesley!
      Dank u! :D
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Ik heb sinds mijn nieuwe blog weinig gespeeld. Dit is niet erg aangezien ik nu veel tijd steek in het kijken van video's etc.

Vanavond was ik te laat voor MTT coaching wat ik erg jammer vind. Gelukkig is er zondag weer een coaching en hopelijk heb ik dan tijd om deze te kunnen volgen.

Vrijdag heb ik waarschijnlijk pas weer tijd om te spelen. Ik zal dan een update geven hoe het gegaan is.
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Vanmiddag een sessie ROD's gespeeld en in $ BE geëindigd. Ik heb denk ik wel beter gespeeld dan voorheen. Ik heb in ieder geval meer over spots nagedacht en ook een sessie terug bekeken.

Nu weer een paar ROD's gestart waarvan ik er nog 1 open heb staan. 4/23 nu dus wie weet ship ik weer eens wat.
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Laatste sessie ben ik weer tevreden over mn spel. Ik pak steeds meer spots aan om op verschillende manieren chips te stealen etc. Ben in mijn laatste sessie 4e geworden voor $95,-.

De laatste hand ging zo:
      No Limit Holdem Tournament
      FullTiltPoker
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $4 + $0.40 Rush On Demand

Stacks:
      UTG Vlad Linetskiy (28k)
      CO zekesito90 (222k)
      BTN Wesleytheman (83k)
      SB HonoratoS (81k)
      BB s1k90 (78k)

Blinds: 4k/8k Ante 1k

Pre-Flop: (17k, 5 players) Wesleytheman is BTN K:club: K:spade:
      Vlad Linetskiy goes all-in 27k, zekesito90 calls 27k, Wesleytheman goes all-in 82k, 2 folds, zekesito90 calls 55k

Flop: J:heart: 7:club: 8:spade: (209k, 3 players, 2 all-in)

Turn: 5:heart: (209k, 3 players, 2 all-in)

River: 3:diamond: (209k, 3 players, 2 all-in)

Final Pot: 209k
      Vlad Linetskiy shows a pair of Fours
      4:spade: 4:diamond:
      zekesito90 shows three of a kind, Sevens
      7:diamond: 7:spade:
      Wesleytheman shows a pair of Kings
      K:club: K:spade:

zekesito90 wins 209k (net +126k)

Vlad Linetskiy lost 28k
      Wesleytheman lost 83k

Best zuur als je zie dat als ik won ik dik eerste stond en we nog met 3 man over waren. Eerste plaats was iets meer als 300. Ik kan er ook niet zo heel erg mee zitten omdat ik gewoon weet dat het niet lang kan duren voor ik een paar ships maak. (klinkt wel erg zelf verzekerd maargoed zo voel ik dat gewoon).
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      In de afgelopen tijd heb ik geleerd dat het resultaat helemaal niet zo belangrijk is. Het is natuurlijk altijd goed om te shippen en dat geeft zelfvertrouwen. Echter gaat het er om of je spel winstgevend is of niet. Natuurlijk wist ik dat al maar ik heb de afgelopen tijd toch te veel naar de resultaten gekeken. Ik denk dat de meeste spelers dit te veel doen. Door me nu minder aan te trekken van het resultaat denk ik ook vaker tilt te kunnen voorkomen. Tilt blijft denk ik mijn grootste leak. Je kan artikelen er over lezen maar je zult toch zelf uit moeten vinden hoe je tilt de baas kan zijn imo.

Dat was het weer voor vandaag. Morgenmiddag heb ik wat tijd en zal ik misschien gaan spelen.

Groetjes,
      Wesleytheman
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      In de afgelopen tijd heb ik geleerd dat het resultaat helemaal niet zo belangrijk is. Het is natuurlijk altijd goed om te shippen en dat geeft zelfvertrouwen. Echter gaat het er om of je spel winstgevend is of niet. Natuurlijk wist ik dat al maar ik heb de afgelopen tijd toch te veel naar de resultaten gekeken. Ik denk dat de meeste spelers dit te veel doen. Door me nu minder aan te trekken van het resultaat denk ik ook vaker tilt te kunnen voorkomen. Tilt blijft denk ik mijn grootste leak. Je kan artikelen er over lezen maar je zult toch zelf uit moeten vinden hoe je tilt de baas kan zijn imo.

Dat was het weer voor vandaag. Morgenmiddag heb ik wat tijd en zal ik misschien gaan spelen.

Groetjes,
      Wesleytheman
      /amen
      +1
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze

Groetjes,
      Wesleytheman
      True, maar 150 toernooien lang niks groots cashen zorgt bij iederen speler wel voor een kleine deuk in het zelfvertrouwen;)
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door PkingNanne

Groetjes,
      Wesleytheman
      True, maar 150 toernooien lang niks groots cashen zorgt bij iederen speler wel voor een kleine deuk in het zelfvertrouwen;)
      Ja, dat geeft een deuk in je zelfvertrouwen. Mijn fout is altijd geweest dat ik in een downsing alleen nog maar slechter ging spelen (tilt). Door tilt verloor ik meer en daarna kom ik pas tot de conclusie dat ik maar wat moet leren en serieuzer moet gaan spelen.

Nogmaals dit is een les die iedereen wel kent. Alleen geloof ik niet dat iedereen er echt wat mee doet.
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Ben onder invloed aan het spelen en gaat nog best aardig. Heb nog 1 tafel over en sta daar 1/7 :)
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      wordt moeilijk spelen nogsteeds 1/7 maar avr stack is 6,8BB. mensen zitten met 3BB en splitten constant..