The Eightfold Path

• Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Hallo iedereen,

Welkom op mijn blog. Zoals bij de meesten onder ons het geval is, ben ik een blog begonnen met een reden.
      Mijn hoofdreden om te bloggen is om mezelf in de hand te houden tijdens het spelen.
      Ik heb voordien heel wat problemen gehad om mijn bankroll te behouden. Keer op keer redepositen en maar niet willen stijgen.

Gelukkig is er daar nu verandering in gekomen.
      Ik heb mijn mindset aangepast, heel wat leaks geplugged en zal trachtten door dagelijks/wekelijks te bloggen mijn bankroll verder op te bouwen.

Totvoorkort was ik een losing player op verschillende vlakken. Tot ik even bij mezelf heb stilgestaan, leaks heb gevonden die niet eens wat met poker te maken hadden, die eerst geplugd en dan pas mijn spel beginnen analyseren.

Ik had leaks in mijn karakter ingebakken die niets met poker te maken hadden maar het wel bijna onmogelijk maakten om met zo'n ingesteldheid een winnende speler te zijn. Na veel vids te hebben bekeken, wat boeken te hebben gelezen, gerealiseerd te hebben wat ik verkeerd deed, ben ik beetje bij beetje beginnen aanpassen, zowel in het leven buiten poker, als mijn speelstijl, denkpatroon, etc.

Toen ik in het diepste der dalen zat, was ik toevallig naar de serie LIFE aan het kijken. Een serie die gaat over een politieagent die jarenlang vast heeft gezeten door zijn corrupte collega's, na ettelijke jaren buitenkomt met een vette bonus en terug naar 'the force' gaat om zijn corrupte collega's te ontmaskeren. Tijdens zijn opsluiting heeft hij zich 'bekeerd' tot Zazen. Een oude levenswijze die draait om karma en van de overtuiging is dat zolang je een zuiver leven leidt, enkele goede dingen je gaan overkomen.

Nuja, ik hoor enkelen onder jullie al lachen, maar dit helpte mij echt om mijn ogen te openen en niet meer in een waanbeeld te leven. Geleidelijk aan begon alles te veranderen, dit gaat zeker niet over één nacht. Ik ben nu geen monnik geworden of ben nu ook niet constant aan het mediteren of bidden, maar ik heb mijn denkswijze en visie op de wereld en het leven kunnen veranderen in een positievere zin. Wat in mijn opinie bijdraagt aan een beter, gelukkiger leven en automatisch een rol speelt in poker. Zoals gezegd wordt, everything is connected. Ben je down, ga je niet opperbest spelen. Net als men soms overmoedig wordt na een tweetal herocalls en ineens denk je de ganse wereld aan te kunnen.

Velen onder jullie vragen zich nu waarschijnlijk af wat dit met poker te maken heeft. Wel eigenlijk alles. Wanneer men lange periodes speelt raakt men in een soort 'trance', een gewenning van dagdagelijks dezelfde routines te herhalen, dezelfde spots, dezelfde villains, beats en situaties. Waardoor je na een eind op automatische piloot komt en niet meer stilstaat bij elke individuele situatie die zéér goed op elkaar kunnen lijken maar op zich toch zo uniek zijn, wat leid tot slecht spelen.

Door vooraleer een sessie te beginnen even te gaan lopen, een kleinigheid te eten en wat kleine ademhalingsoefeningen ben ik het beste voorbereid om de tafels te hitten. Die ademhalingsoefeningen helpen mij enorm bij het kalm blijven in moeilijke situaties, mezelf af te zetten van de gedachte te tilten. En om me te distancieren van het geldaspect. Zoals in zazen ook geleerd wordt in het Achtvoudige Pad, The eightfold path.

---------------------------------------------------------------------------------

Meer over mezelf

Strategie: MSS - BSS
      Bankroll management: MSS (volgens chart van PS 40BI), BSS (50 tal BI)
      Spel: voornamelijk NLHE gecombineerd met PLO
      Tafeltype: shorthanded
      Sites: Cake Poker, Full-Tilt Poker en Pokerstars
      Stakes: 50PLO, 50NL, 100NL, 200NL, 400NL

SNG 45-player (turbo): 55 BI
      MTT 100+ : 100 BI

Totale bankroll op dit moment: $ 2.321,72
      Cake Poker: $ 2.053,84
      Full-Tilt Poker: $ 0,00
      Pokerstars: $ 267,88

----------------------------------------------------------------------------------

Wat kan je allemaal verwachten?

-Dagdagelijkse updates van enkele te debatteren handhistory's (3 -5).
      -Wekelijkse updates van mijn bankroll adhv reports en grafieken.
      -Maandelijks een review van mijn database, frequent friend/foe analyse om spots te vinden waar regulars het net iets moeilijker mee hebben.
      -Uiteraard komen hier ook de ramblings van het hot/not runnen.
      -Eventuele upload ik enkele sessies met commentaar om jullie een beeld te geven van hoe ik denk, waarom ik welke moves maak etc.
      -De komende doelstellingen, events, reizen, etc.

----------------------------------------------------------------------------------

Aan te raden boeken:
      -The poker mindset (helpt je een juiste mindset te vinden om optimaal te spelen)
      -The theory of Poker (zéér bekend boek over alle basisaspecten in NLHE)
      -The poker blueprint (boek voor meer geavanceerde spelers, behandeld standaard spots maar met een gehele eigen kijk en toont aan dat hoe standaard een spot ook kan lijken dat er steeds verschillende opties zijn die je moet openhouden om de best mogelijke beslissing te maken.
      -Transitioning from NLHE to PLO (een boek die duidelijk de verschillen aantoont tussen NLHE en PLO, voor gevorderde NLHE spelers die graag op PLO hadden overgeschakeld)
      -Kill Phill & Kill Everyone (boeken voor toernooispelers, het tweede deel is een stuk beter dan het eerste alhoewel veel fundamentele aspecten in het eerste deel worden uitgelegd en in het tweede gedeelte daarop voortwerkt)

Aan te raden vids:
      Natuurlijk alle vids in de strategiesectie, maar ook één serie die ik zeker wou bespreken is The Eightfold Path to Poker Enlightment.
      Dit is een serie van de coachingsite Deucescracked.com waar veel aspecten worden aangekaart die mensen doen leiden naar het spelen van hun B-game zonder dat ze er eigenlijk op letten. Door deze serie te beluisteren ga je in mijn opinie een veel geconcentreerder spel gaan spelen en meer opletten met wat je doet (in mijn geval toch). De serie gaat niet over theorie of hoe je moet spelen tegen wie, maar covert het gehele aspect rond poker. Wat ook niet onbelangrijk is.

Hopelijk vonden jullie dit niet te langdradig of saai om te lezen, maar het interessantste moet nog komen...

Wish me luck at the tables!
  • 55 antwoorden
    • Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Hallo opnieuw,Heb een eerste kleine sessie gespeeld op Cake, ongeveer anderhalf uurtje.
      Het jammere aan Cake is dat ze niets van software toelaten en heb momenteel de kracht niet meer om tussen handhistorys te neuzen.
      Wel merkte ik tijdens de game dat er een optie is om je handhistory te linken naar een cakewebsite, volgende sessie zal ik zo enkele HHs uploaden en telkens linken naar de desbetreffende hand.

Het is jammer dat ik mijn sessies via Cake niet zo goed kan bijhouden, ik vind namelijk nergens een optie om je sessies te bekijken (player history audit). Wat ik wel had willen doen om een logboek aan te maken om zo men progress te tracken.

Ik heb met de harde hand ook net ondervonden dat dit niet gemakkelijk zelf bij te houden is als je meerdere tafels speelt en de auto-topup functie aangevinkt hebt staan.
      Indien iemand anders daar al een systeempje op gevonden heeft laat het me weten!

Anywayz, de sessie duurde ongeveer anderhalf uur, ik heb niet meteen speciale handen in gedachten om te tonen. Enkele standaard-baal-situaties zoals in elke sessie.

- KK in BTN vs AQo op SB in 3bet pot. Shoved op ten-high flop, rivert A.
      - Geflopte straight vs geflopte set, board pairs.
      - Ook beatje uitgedeeld met geflopte set vs AA, maar betrekkelijk slecht gespeeld van villain imo. Toch had ik met 'm te doen. xP

Damage:
      Pre-session bankroll: $ 2.053,84
      Post-session bankroll: $ 2.244.95
      Session results: $ 191,11
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Wow, ziet er een héél interessante blog uit van een redelijk hoog spelende speler die niet echt bekend is op het forum (toch niet bij mij)!

Ik ga je zeker blijven in het oog houden en ik denk dat wel meerdere (MSS-) spelers je zullen volgen.

Speel je vaak PLO, of is dit meer een ontspannend spelletje voor de fun?

Succes iig! :D
    • Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Hallo copymeistrr,

Thx voor de bemoedigende woorden. Doet me plezier dit te horen!

PLO speel ik wanneer ik in een 'gamblemood' ben of wanneer er niet meteen zicht is op een goede tafel.
      Betrekkelijk veel daar er op Cake nauwelijks actie is.

Zelfs als men een tighte houding aanneemt in PLO komt er veel meer actie bij van pas dan hold'em.
      Ook is PLO nog relatief onbekend, velen spelen het maar weinigen zijn er goed in op lange termijn.
      Het is een pokervariant zéér hoge variatie, maar preflop zeer lage verschillen in equity.

Geen goede tafels of zin om te 'gamblen' zijn zeker niet de enigste redenen voor mij op PLO te spelen.
      De allervoornaamste reden is dat ik door omaha te spelen véél sneller verbeter als holdem speler. Hoe raar dit ook mag klinken.

Er zijn zoveel situaties die toepasbaar zijn in NLHE die vaak in PLO voorkomen.
      Je zou er bijna niet aan denken bepaalde lines te nemen in NLHE, die eigenlijk eens je er bij stilstaat wel +EV zijn.
      Enkel ontdek je deze situaties veel sneller in PLO dan NLHE.

Dit is mijn persoonlijke visie natuurlijk..
      Sta altijd open voor reacties.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Hey Fedieltje,

Had je blog vannacht al online zien komen, maar was te gaar om nog te reageren. Zo te zien heb je al enig niveau te pakken, ook wel leuk om te volgen. Ook de MSS is steeds meer in opkomst, is het echt zo fishy als iedereen zegt? En zal dat nog voor lang blijven denk je?

Ook ben ik wel benieuwd over die pokerboeken, want heb er zelf eigenlijk geen een gelezen. Alleen The Poker Mindset half, maar dat boek had niet zo'n impact op mij als gehoopt. En het boek van Gus Hansen over de Aussie Millions die hij toen won. Maar hoe groot acht jij het belang van pokerboeken nog in deze tijd met video's en artikelen overal op het internet?

Zijn die boeken niet gewoon verouderd en zijn er tegenwoordig dus niet veel betere methodes om bij te leren?

Een boel vragen, maar ben gewoon nieuwsgierig :)

Veel succes met het pokeren, zal je blog zeker blijven volgen!

Kuip
    • Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Dag DeKuip,

Bedankt voor je steun.
      Inderdaad een heleboel vragen, maar zal ze zo volledig mogelijk trachtten te beantwoorden.

1. Is het echt zo fishy als iedereen zegt?
      In mijn opinie wel, ik weet niet hoe dit voor de lagere limieten ligt, maar ik denk dat er toch een hoop recreationele spelers op zitten die ooit gestart zijn bij Cake en nooit zijn veranderd. Ik weet niet precies hoe het zit voor lagere limieten maar vanaf 100NL + is het echt één grote fishtank.
      Het is ook niet zo dat regulars weigeren met elkaar te spelen, iedereen speelt tegen elkaar.

Volgens mij worden vele fishes aangetrokken tot Cake omdat de site geen 3rd party software toelaat. Maar zelf zonder software valt er héél wat geld te verdienen. De playerpool is wel erg klein vanaf 100NL+, er zijn veel regulars die in mijn opinie niet zo sterk zijn, maar ook héél wat shortstackers wat het soms moeilijk maakt om goede tafels te vinden.

Geloof het of niet, maar ik ben zelf begonnen met het omschakelen van mijn bioritme speciaal om de meest juicy uren uit te kunnen grinden.
      Ik begin mijn sessies meestal rond middernacht. Om 1u is er de dagelijkse 5k gtd ($50+5) met een gemiddelde van 70 spelers, eerste 15 uitbetaald. Die speel ik gelijk ook mee want de structuur is gewoon subliem, men begint met 4k stack en de blinds zijn 15 min. Blinds en antes zijn minder agressief dan op grotere sites waardoor het een stuk gemakkelijker is om je weg in het geld te 'nitten'. Er is meestal net geen overlay, maar dat willen we toch niet aangezien we rakeback ontvangen.

Kleine cliffs op eerste vraag:
      - Cashgames zijn zeker juicy vanaf 100NL + maar enkel op bepaalde tijdstippen.
      - Voor MTT's moet je zeker niet bij Cake zijn, alle MTT's zijn betrekkelijk duur en zo berekend dat het enkel speelbaar is voor spelers met enige ervaring. Hiermee bedoel ik dat je zeker geen $2+0,20 10k GTD zal vinden met 5k entrys (zoals Stars en FT) en kan hopen om 500x je buyin terug te verdienen eens je hem shipt.

2. En zal dit nog lang zo blijven?
      Daar heb ik geen oog op om eerlijk te zijn. Persoonlijk hoop ik dat dit nog lang kan blijven duren maar de wetgeving in België/Europa staat net op het punt te veranderen waardoor voor ons Belgen alles in duigen zal vallen. Voor wie niet op de hoogte is van de wetgeving is er een zéér interessante thread op een ander pokerforum 2+2 waar men alle updates, regelgeving etc. kan terugvinden.
      Ideaal zou zijn dat men in zijn geheel niet meer komt aan de wetgeving maar ik vrees dat dit tevergeefse hoop zou zijn. Wie zijn fortuin wil maken op Cake komt jammer genoeg (zo goed als) te laat.

3. Hoe groot acht jij het belang van pokerboeken in deze tijd met video's en artikelen op het internet?
      Ik acht het niet van het allergrootste belang, maar ik ben er wel van overtuigd dat er een zekere value zit in bepaalde boeken.
      Ik denk dat sommige boeken een goed fundament kunnen vormen voor mensen die nog niet veel over poker kennen.

Voor mezelf was the poker mindset een goed boek, omdat er meerdere aspecten in naar voor kwamen waar ik mezelf telkens betrapte op het aannemen van een verkeerde ingesteldheid. Zoals dit voor U misschien niet zo van belang is, kan dit een wereld van informatie zijn voor iemand anders.

Om werkelijk bij te leren denk ik dat er véél efficientere methodes zijn.
      Zoals bvb jullie artikelen en basisvideo's.
      Het posten van Handhistory's kan helpen maar persoonlijk vind ik dat er soms te veel verschillende meningen zijn waardoor het soms moeilijk wordt om te weten wat net de juiste beslissing is.

Iets wat ik zelf meer wil kunnen doen en wat ik persoonlijk zéér goed vind om je pokerskills bij te schaven zijn sweatsessions.
      Net zoals jullie doen met de coachings, maar dan met 2 of 3 mensen max.
      Men kan dat op twee manieren doen, ofwel tijdens live spel (via mikogo en skype), waar de viewers vragen kunnen stellen over sommige situaties on-the-spot. Ofwel naderhand enkele HH opslaan en doorsturen voor revisie. Wat ik persoonlijk nog beter vindt dan HH doorsturen is het opnemen de game zelf met bvb Camtasia, tijdens het spel je redenering inspreken en dit te laten beoordelen door andere spelers.

Ik had graag alle lezers die deze blog volgen nogmaals bedankt, hopelijk kunnen jullie ook iets bijleren van mijn gedachtengang net zoals ik van jullie leer. Nu eerst snel onze noorderburen een klein bezoekje brengen, dan kleine siesta, en vanavond terug paraat voor de eerste serieuze sessie.

Gl for those at the tables and see ya tomorrow!
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Thanks voor het uitgebreide antwoord!

Wat betreft de regulering van de Belgische markt hebben wij daar ook een topic voor met de laatste updates, mocht je deze nog niet gezien hebben:
      Regulering van de Belgische markt? [Laatste info in 1st posts]

Geen idee wat er op het 2+2 forum over staat, maar wellicht staat hier nog wat nieuwe informatie tussen.

Heb zelf ook nog een verdwaalde account op Cake volgens mij, maar ik had toch wel moeite met de name-changes en dat je niet gebruik kunt maken van een HUD. Was toch niet helemaal voor mij weg gelegd.

Ben benieuwd wat deze blog ons (en jou natuurlijk) nog gaat brengen, veel succes! :)
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Buddhism ITT, i like :) nice read
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hey Fedieltje,

Erg interessant begin van je blog!

Vraagje; Ik zie dat je al lid bent bij PokerStrategy.com sinds 2007. Heb je tussendoor een break genomen van het poker?
    • Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Yop Nordin,

Ik heb hier inderdaad al een tijdje een account. Als ik het me goed herinner was mijn allereerste storting op mansion.
      Heb een hele tijd niet meer gespeeld na de eerste stoting, enkele maanden later stortte ik zelf eens en sindsdien heb ik al heel wat reloads achter de rug. :f_cry:

Zoals velen, hoop ik, neem ik af en toe wel eens een break van poker. Nu doe ik dit bewust, vroeger deed ik het omdat ik simpelweg broke was. -.-
      Soms is het allemaal genoeg geweest en heb ik geen zin om te spelen. Daarom is het volgens mij zo belangrijk te spelen met de juiste mindset.

Omdat ik ook kampte met een serieus bankroll management probleem ben ik overgestapt naar Stars.
      Je kan er jezelf excluden van bepaalde limieten en sindskort zelf SNG & MTT restricties opleggen.
      Op Stars heb ik geleerd om te gaan met mijn bankroll en nu heb ik er niet echt nog problemen mee.
      Soms doe ik wel nog een shotje maar zeker niet meer zoals vroeger.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Een shotje moet op zn tijd eens kunnen, zolang het een shotje met beleid is.

Neem niet iedere dag een shotje, en shot niet voor 75% van je bankroll :s_biggrin:

Zoalng je het met beleid doet denk ik dat je met een shotje nemen veel kunt leren, en in iedere geval ook wel plezier kunt beleven. Dat is ook iets wat altijd belangrijk is :s_cool:
    • Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Het is me een swingy week geweest, amai!
      Ik vloog eerder deze week op smallband waardoor ik mijn connectie verloor en natuurlijk moest het gebeuren dat ik net op dat moment in een betrekkelijke pot gemengd zat. Je kan al raden dat mijn connectie net herstelt op het moment dat ik mijn AA in de 4bet pot gemucked zag... :rage:
      Logisch gevolg: T!LT like a MF.

De tilt was betrekkelijk ernstig waardoor ik op een bepaald punt een shotje deed en ~2/3 van mijn totale roll kwijt was.
      Daarna even een kleine cool-off, periode ingelast van een dagje of twee.
      Mezelf de kans geven terug met beide voeten op de grond te komen en te beseffen wat er was gebeurd.

Inmiddels ben ik teruggeklommen naar waar ik voordien stond, zelf iets meer.
      Het was zwaar knokken om niet in een self-destructive state of mind te raken, maar ik heb me uiteindelijk betrekkelijk recht kunnen houden.
      Op het mislukte shotje na en het blowen van mijn resterende roll op Stars ben ik tevreden met de resultaten totnogtoe.

Gisteravond nog een mincash in de daily 5k, maar er zat zeker meer in.
      Voorlaatste hand: Hero = ~12M
      A9o in CO met nog 12man over. Iedereen fold naar mij toe.
      Had besloten de blinds te stealen, maar wist dat indien gecalled, ik waarschijnlijk crushed was. BB snapcalls en toont AJo.
      :s_cry: Eindig 12e van 92 voor 100$:s_cry:
      :facepalm: (beat: 11e had 50$ meer):facepalm:

Mijn lifetime grafieken volgens PTR op Cake totnogtoe onder deze screenname: (aangezien ik geen andere manier weet om dit te tracken)

Ik heb ondertussen al enkele leuke situaties opgeslaan die ik met jullie wil delen maar had toch liever eerst een manier gevonden waarop ik HH kan delen zonder mijn screenname prijs te moeten geven.

Cashierstatus:
      Pokerstars: $ 0,00
      Cake Poker: $ 1.988,16 ( - $ 750 pending cashout :f_frown: takes like 4 EVER ! niets nieuws blijkbaar )
      Rakeback tot vandaag: $ 71,40 (23/03/11-29/03/11)
      Rakerace bonus: $ 125,00 (volgens recentste update)
      Moneybookers: € 325.00 ( + $ 750 pending cake cashout)
    • Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Ik heb een zéér goede week/maand achter de rug. Hopelijk blijft dit volgende maand aanhouden.
      De laatste week ben ik betrekkelijk actief geweest en dit heeft uiteindelijk ook vruchten afgeworpen.
      Ook heb ik geluk gehad in beslissende momenten. Moet ook gezegd worden :P

Overzicht van de laatste week 23/03/2011 - 29/03/2011
      Totaal handen gespeeld: ~3.7k
      Totaal rake: $ ~530
      Rakeback: $ ~175

Doordat ik betrekkelijk actief ben geweest ben ik ook wat gestegen in de rakerace, momenteel heb ik al $ 150. Later deze avond zal ik nog wat spelen en hopelijk stijg ik nog door naar $200. We zien wel.

Mijn cashier staat nu op $ 6.096,80.
      Bonussen dien nog moeten komen: $175 + $ 150
      Pending transactions: $ 750.00 (grrrr :s_evil: )
      Moneybookers: € 350,00
      Totaal Internet Bankroll: $ 7.171,80

• yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      bolletje hier ;)
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Fedieltje
      Ik heb een zéér goede week/maand achter de rug. Hopelijk blijft dit volgende maand aanhouden.
      De laatste week ben ik betrekkelijk actief geweest en dit heeft uiteindelijk ook vruchten afgeworpen.
      Ook heb ik geluk gehad in beslissende momenten. Moet ook gezegd worden
      Geluk mag ook wel eens ;) . Maar goed om te lezen en zien dat je zo'n goede week hebt gehad!
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      lol 28bb/100 :D , gaat lekker maar ga er niet vanuit dat dit gaat aanhouden, dat is alles wat ik zeg :P
    • Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door envyjosh
      lol 28bb/100 :D , gaat lekker maar ga er niet vanuit dat dit gaat aanhouden, dat is alles wat ik zeg :P
      Daar ben ik me zeker van bewust, zal al blij zijn als ik 2-4 bb/100 zal hebben over decent samplesize. =)

Thx voor de support in ieder geval, keep u posted !
    • Gabba1988
      Gabba1988
      Bronze
      S1ck profits! Ziet er echt nice uit.
      De laatste versie van HEM importeert handen van cake nu wel correct, PT3 evenzeer.
      Als je graag je handjes wil converten om ze te posten zonder screenname.

Maar ik kan met al die informatie vast wel te weten komen wat je screenname is op cake xD

Gewoon uit nieuwsgierigheid of course, je speelt toch boven mijn limit.
    • Varune
      Varune
      Silver
      Leuke profits, wat speel je meerendeel? In je beginpost staat namelijk MSS-BSS..

Je moet ook wel een aggresieve BRM hebben? gezien dat shotje op 5/10, Waar je daarvoor(snel gerekend) maar 3K had?
    • Fedieltje
      Fedieltje
      Bronze
      Ik had idd een agressief BRM op dat moment. Dit was wel énkel omdat er 2 spelers aan tafel zaten waar ik reeds verschillende notes op had.
      Dat shotje rendeerde gelukkig en nu ben ik gerolled om de 100NL BSS uit te grinden of zoals ik nu bezig ben, een 200NL MSS variant toegepast op 6-max tafels.

Ik koop telkens 62bb in en heb een LAG-ish image. Ik tracht in het begin solid te spelen totdat ik wat reads van mijn opponents weet te spotten. Daarna begin ik wider te openen in positie, isoleer ik veel zwakke spelerssexploit zwakke blinds.
      Goed kunnen 3betten en 4bettenis hier zeker een krachtig wapen, je moet wel weten in welke situatie en tegen welke villain.