AJs flush draw op flop

• Ruleza
      Ruleza
      Silver
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG imilian123 ($2.05)
      UTG+1 Asesino29 ($1.51)
      MP1 Fukir84 ($14.71)
      MP2 BLACKJACKMR ($0.40)
      MP3 Franzilav ($4.51)
      CO damastahro1 ($1.85)
      BTN Fischma1 ($6.04)
      SB Ruleza ($1.90)
      BB Quotius ($1.58)

Pre-flop: ($0.15, 9 players)
      3 folds, BLACKJACKMR goes all-in $0.40, 3 folds, Ruleza bets $1, Quotius calls $0.95

Flop: 7:club: 3:spade: Q:spade: ($2.50, 3 players)
      Ruleza goes all-in $0.85, Quotius goes all-in $0.53

Ik denk dat ik preflop had moeten pushen, vermoedde een zwakke hand aangezien hij enkel 40c all in ging. Commentaar?

Edit: Weaktight doet het denk ik weer niet. Spreekt echter voor zich:
      :spade: A :spade: J
  • 8 antwoorden
    • popalzaid
      popalzaid
      Totaal
      Nou als hij all in gaat dan kan hij ook niet hoger dan 0,40 als ik je opmerking begrijp.

Dus maakt het niet uit of hij sterk of zwak hand heeft , want hij is zowiso all in . Jou bet was dus niet meer voor hem bedoeld maar voor Quotius.

Ik zou na all in van de gast gewoon callen waardoor je stack een beetje vol bleef voor de volgende betronde om zo Quotius te verslaan met een bet.
    • dustje
      dustje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door popalzaid
      Nou als hij all in gaat dan kan hij ook niet hoger dan 0,40 als ik je opmerking begrijp.

Dus maakt het niet uit of hij sterk of zwak hand heeft , want hij is zowiso all in . Jou bet was dus niet meer voor hem bedoeld maar voor Quotius.

Ik zou na all in van de gast gewoon callen waardoor je stack een beetje vol bleef voor de volgende betronde om zo Quotius te verslaan met een bet.
      met SSS valt er niet te callen, het is of raise of fold.

in dit geval kun je voor beide wat zeggen, maar dan push je preflop of je fold preflop.
    • popalzaid
      popalzaid
      Totaal
      Ok dus bij SSS call je niet zo vaak?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door popalzaid
      Ok dus bij SSS call je niet zo vaak?
      Zeer zelden.

All-In gaan is je enige call als je wordt gereraised naar een bedrag hoger dan jouw stack zelf ;)

@ Ruleza
      Probeer stoxpoker.com/hand_history_converter ;)

En je kon al pushen preflop. Waarom?
      1] Je isoleert je tegestander, de drempel om te callen bij andere wordt dan hoger zodat leuke suited connectors enzo niet callen
      2] Je moest zijn raise van 40c reraisen naar $1.2 , dit betekent dat dat meer is dan 50% van je stack. Dus volgens SSS moet je dan All-In gaan.
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Ok bedankt!

Mijn raise was inderdaad voor Quotius bedoelt, maar ik had nog geen informatie over hem aangezien hij in de big blind zat. Hij callde mijn raise naar 1$ en wanneer ik op de flop all in ging, callde hij mijn all in met K-2 :spade:

Geen :spade: 's op de turn en de river, echter wel een A en een J.

Bedankt voor de reply's.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Lastige situatie.
      Maar ik zou 'm hier preflop pushen. Je hoort met AJs niet te reraisen preflop, maar in dit geval kan Villain met deze stack zo'n beetje ATC (Any Two Cards) pushen. Daarom wil je graag HU (Heads-Up) komen te zitten tegen hem. Met een push jaag je meteen wat andere mensen weg.

Daarnaast wat Gerv zei, als je normaal $1.20 zou betten is dat de helft van je stack, dus push je meteen.

Is een erg handige vuistregel met SSS.
      Zodra je meer dan de helft van je stack in moet zetten, dan ga je meteen all-in.

Keep them coming! :)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hier zou ik folden.... Je eerst houden aan de basic strategy is het beste... Uiteraard is er wel wat te zeggen voor een push, maar met plays buiten de normale strategie zou ik me pas bezig houden als je basic strategie volledig beheerste ;)

Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Geen idee wat voor reads je had op de AI speler. Is het een crippled BSS die op tilt is?

Tegen een unknown zou ik folden. AJs is geen reraise hand volgens de SHK. Wanneer je reads had dat hij op tilt was. Dan zou je kunnen pushen om hem te isoleren. Zou zelf geen callers willen daar.

Maar ben het met Leo eens dat je, als beginner, het beste de strategie kan volgen. Dus zou dat een fold betekenen.