DeKuip

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Hey allen,

Vond het eigenlijk wel weer eens tijd worden om een blog te beginnen. Vaak gebruikte ik na een periode van inactiviteit mijn oude blog, zodat ik daar weer verder kon gaan. Ditmaal besloten dat maar niet te doen omdat het wel heel erg outdated is.

De reden dat ik deze blog wil starten is omdat het de laatste maanden moeizaam gaat op pokergebied. Ben veel bezig geweest op NL400 maar om de een of andere reden wil het daar niet echt lukken. Het is niet eens zozeer het niveau (zit veelal tegen dezelfde spelers als op NL200), maar kennelijk iets anders dat mij ervan weerhoudt daar break-even, laat staan winstgevend, te spelen.

Daarom wil ik weer volledig NL200 gaan spelen en geen shots meer naar boven wagen. Dit is niet alleen goed voor mijn discipline, maar ook voor mijn spel omdat ik daar weer wat confidence kan grinden. De bedoeling is om daar ook mijn spel dermate te verbeteren dat ik met alle vertrouwen en vaardigheden weer een keer richting NL400 kan. Want ik denk dat die limiet, zeker gezien de spelers, wel te beaten moet zijn en ik zou het zonde vinden als ik die mogelijkheid niet volledig benut zou hebben.

Daarnaast wil ik deze blog ook gaan gebruiken als plek om wat doelen voor mezelf te stellen in het dagelijkse leven. Een beetje zoals de vlogs van envyjosh, maar dan gewoon in blog-vorm. Ben altijd iemand die enorm veel last heeft van een winterdip, maar die is nu gelukkig weer voorbij en dus een mooi moment om ook daar weer wat activiteiten te gaan ondernemen.

Ook zul je misschien wat vage hersenspinsels van mij tegenkomen. Het lijkt me wel eens leuk om alle dingen waar ik aan denk gewoon neer te kalken en zien wat voor verhaal daar uit komt. Mensen die vroeger mijn oude blog hebben gelezen, zullen wel weten dat er veel negatieve posts in stonden. Nu ben ik in dat opzicht wat negatief ingesteld, omdat ik positieve dingen gewoon minder vaak vermeld. Hopelijk kan ik dat nu wat beter in balans houden. Als er positieve dingen in het leven gebeuren denk ik daar vaak niet zo over na en geniet ik er van. Bij de negatieve dingen beginnen mijn hersenen wel te spoken en filosofeer en prakkezeer ik er op los. Niet altijd even positief dus, maar ik denk wel leerzaam en misschien wel leuk voor anderen om te lezen.

Uiteraard zal ik mijn blog wat opleuken met hier en daar een graph, een hand en wellicht de dingen die ik op pokergebied geleerd heb. Maar eigenlijk vind ik het gewoon weer gezellig mijn eigen blogje op dit forum te hebben!

Kuip
  • 108 antwoorden
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Fipo!!:D
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      Leuke intro, hopelijk komen er snel updates!

Goodluck
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Woohoo, will read.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      this thread needs moar garphs
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Woehoew Kuip-Blog :D
      I like!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      bolletjeeeeuu ;)
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Bolletje voor die lange.
    • EmmaDauwe
      EmmaDauwe
      Bronze
      o
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Awesome, bolletje! :f_love:
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      this thread needs more

imo.

(sick mooie foto overigens)
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Wauw, een Kuip blog!

Niceeeeeeeeee.

Bolletje, wat dat dan ook mag betekenen :D

Veel succes ook op NL200 ofc!

Ik mis in je verhaal alleen iets over threadsavers....die krijgen we toch wel he?
    • Starskiii1
      Starskiii1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Arjon
      Wauw, een Kuip blog!

Niceeeeeeeeee.

Bolletje, wat dat dan ook mag betekenen :D

Veel succes ook op NL200 ofc!

Ik mis in je verhaal alleen iets over threadsavers....die krijgen we toch wel he?
      Weer een longterm member die niet weet wat een bolletje is? :D
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Bedankt voor alle positieve reacties!

De verwachtingen zijn direct al hoog gespannen. Graphs zullen komen, hou er alleen niet heel erg van om graphs van lange periodes op het forum te posten. Dus vanaf nu wil ik jullie wel op de hoogte houden, maar verwacht niet teveel lifetime graphs.

Laten we even met de pluspunten en het poker beginnen. Was vanochtend om 09:00 mijn bed uit (sick vroeg) en heb toen meteen ontbeten (say what??). Daarna even een korte sessie gespeeld op NL200 die vooral getekend werd door één hand. De hand die meteen de reden is waarom het niet loopt en wat dat voor invloed heeft op mijn spel:

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $2(BB) Replayer
      Hero ($246)
      BB ($256)
      BTN ($213)

Dealt to Hero A:heart: 7:heart:

BTN raises to $4, Hero calls $3, fold

FLOP ($10) 5:club: 6:heart: 5:diamond:

Hero checks, BTN bets $6, Hero calls $6

TURN ($22) 5:club: 6:heart: 5:diamond: 3:club:

Hero checks, BTN bets $16, Hero raises to $52, BTN calls $36

RIVER ($126) 5:club: 6:heart: 5:diamond: 3:club: T:spade:

Hero bets $184 (AI), BTN calls $151 (AI)

BTN shows 3:diamond: 3:heart:
      (Pre 52%, Flop 56.9%, Turn 100.0%)

Hero shows A:heart: 7:heart:
      (Pre 48%, Flop 43.1%, Turn 0.0%)

BTN wins $426

Villain leek me wel een goede speler en ik dacht dat mijn line wel erg sterk over zou komen. Eerst de flop slowplayen (call lijkt me standaard omdat hij 90% cbet), vervolgens de turn groot check/raisen alsof ik nog value wil halen en de river overshoven zodat hij echt wel een behoorlijke hand moet hebben wil hij daar callen. Leuk bedacht allemaal, maar het lijkt me eigenlijk volstrekt onnodig om hier meteen te gaan spazzen. Daarnaast ging hij deze hand sowieso nooit folden natuurlijk. De turnkaart is geen goede barrelkaart voor hem, dus het enige dat ik kan hopen is dat ik hem van een weak pair of pair+draw hand af krijg.

Al met al liep ik na deze hand weer redelijk achter de feiten aan. De rest van de sessie heb ik mij goed hersteld en solide verder gespeeld. Dat is namelijk ook de manier waarop ik deze limieten crushte een tijdje geleden. Je hoeft geen gekke dingen uit te halen, je hoeft alleen je tegenstander maar gek te maken en er voor te zorgen dat hij o zo weinig value krijgt terwijl jij je potten mee pakt. Degene die dat het beste doet laat de ander juist gekke dingen doen. Precies wat ik steeds liet gebeuren de laatste tijd.

Na deze sessie ben ik voor het eerst sinds behoorlijke tijd weer gaan fitnessen, dus schouderklopje voor mezelf. Heb een tijdje terug bij een redelijke kleine fitness gezeten waar het vaak rustig was. Nu naar Fit for Free gegaan en dat is echt wel een fabriek. Heb me nooit echt op mijn gemak gevoeld bij zulke dingen, maar heb besloten me daar maar gewoon overheen te zetten. Ben altijd wel gevoelig geweest voor wat andere mensen van mij denken, of wat ik dacht dat ze van mij denken. Maar ik moet dat gewoon buiten beschouwing laten en daar lak aan hebben. Gewoon daar naartoe gaan voor mezelf, zodat ik me goed voel en wat aan mijn conditie kan doen. Wat andere daarvan vinden is totaal niet interessant.

Wilde nog een heel stuk gaan schrijven over hoe ik de afgelopen dagen heb meegemaakt, maar dit bewaar ik nog even voor een volgende post zodat ik niet meteen "tl;dr" naar mn hoofd geslingerd krijg.

Nu weer even wat tafels opstarten.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      will read!
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      ga ik volgen!
    • Markenator
      Markenator
      Bronze
      bolletje
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      bolletje
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Vanwaar je besluit om daar zo'n play te maken?
      ik denk dat je nadat hij je c/r called er al vanuit kan gaan dat zijn hand niet zo zwak is.