Kk2J

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      $0.25/$0.25 Pot Limit Omaha Hi
      PokerRoom
      5 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG K 2 J K ($24.97)
      CO ($13.00)
      BTN ($27.96)
      SB ($23.14)
      BB ($24.88)
      [CO posted $0.25]

Pre-flop: ($0.75, 5 players)
      UTG calls $0.25, CO bets $1, 2 folds, BB calls $1, UTG calls $1

Flop: 5:diamond: 8:diamond: 8:heart: ($4, 3 players)
      BB checks, UTG checks, CO bets $2, BB folds, UTG bets $10, CO folds

Final Pot: $16
  • 11 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Zonder redraws etc fold ik op de flop wanneer CO geen maniac is. Hij raist hier zo ongeveer alleen maar AA, of misschien iets als AKQJss. Je mist de flop compleet en hij maakt nog eens een cbet tegen 2 mensen, zou voor mij genoeg zijn om te folden. Wanneer er hier 2 klavers lagen of je had KK67 ofzo vind ik het wel goed, maar zonder redraws fold ik gewoon.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      hij had toch ook makkelijk trips kunnen hebben? anyway, fold lijkt me goed.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Hij check/raist hoor.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      vs een Reasonable speler is de flop een easy fold. Wat versla je hier?
      Een complete bluff eigenlijk alleen. Zelfs al lig je hier nog voor, er zijn genoeg handen waar hij een big redraw op je heeft en je eigenlijk geen favoriet bent.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik zie ze op deze limieten na de raise gemaakt te hebben heel vaak cbetten.

ik zet hem dus gewoon op vrij weinig. en ik maak de keus om als de bb fold gewoon hem all in te zetten.

ik denk dat op dit board ik vaak genoeg voorlig met mijn 2 pair tegen een cbettende speler.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik had hier denk gewoon pre-flop geraiset en zelf gebet op flop. Als je re-raise op flop krijgt leg je m weg...
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      preflop raise is iets te veel van het goede denk ik.

zoveel kans om iets te hitten is er namelijk niet.

en om dan gelijk om stacks te spelen.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Callen met koningen is eigenlijk gewoon zonde, aangezien de andere zo veel kunnen hitten op flop en je hebt pre-flop zeker de beste hand, dus zou toch echt raisen, zeker met z'n 5en aan tafel. Als je dan een bet op de flop maakt, weet je gelijk waar je staat, als je dan gereraiset wordt, kan je heroverwegen, maar zou dan toch wegleggen...
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      oke

ik speel ze momenteel vooral voor topset en fold ze al iets vaker uit positie.

maar wat voor reraise heb je dan in gedacht, want als ik uit positie een bet maak op de flop heb ik er al een groot gedeelte in zitten.

en speel ik dan dus eigenlijjk voor stacks.

en das ook weer niet de bedoeling in omaha met koningen.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik had zelf pre-flop naar 1 geraiset. Als ze dan beide callen zou ik op de flop 2,50 betten, als hij je dan flink reraiset zou ik hem wegleggen. Het is inderdaad maar de vraag of je met k k voor stack wilt spelen. Hangt ook een beetje van je reads op de tegenstander af...
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Probleem met KK is dat je vaak gecalled wordt door mensen met AA die niet meer wegleggen. Wanneer je preflop raist en een cbet maakt ben je ook al 14 big blinds kwijt met een hand die bijna nooit de beste is als je gecallt wordt. Handen als KKQJ ofzo zou ik wel raisen omdat je daar veel beter mee kunt floppen, maar KKJ2 is voor mij niet goed genoeg om te raisen.