0.10/0.20 Aa

• zvl
      zvl
      Silver
      0,10/0,20 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+2 with A:heart: , A:diamond:
      Hero raises, MP1 3-bets, 6 folds, Hero caps, MP1 calls.

Flop: (9,50 SB) Q:spade: , 7:diamond: , J:spade: (2 players)
      Hero bets, MP1 raises, Hero 3-bets, MP1 caps, Hero calls.

Turn: (8,75 BB) 8:spade: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets, Hero calls.

River: (10,75 BB) Q:diamond: (2 players)
      Hero bets, MP1 raises, Hero calls.

Final Pot: 14,75 BB
  • 3 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ook hier is preflop weer goed gespeeld ;) Hier kunnen we een iets tightere range aannemen van 99+ AQ+ denk ik.

De flop is niet echt goed voor je, AK heeft een gutshot en QQ en JJ winnen ook van je. Aan de andere kant kun je hier wel actie krijgen van AQ nog. Je continuation bet is standaard, hij raist direct. We hebben hier nog een hele sterke hand en de 3-bet is dan ook goed. Na de cap is er een grote kans dat hij een betere hand heeft (QQ/JJ), maar we liggen nog steeds vaak voor.

De turn zou een eventuele flushdraw completen, maar de enige logische flushdraw hier is AKs en dat is maar 1 combinatie. Omdat onze hand nog steeds heel sterk is bet ik hier nog eens. We willen ook ervoor zorgen dat een enkele niet behind checkt ofzo en dan op de river een flush maakt. We winnen nog steeds van AQ en KK die hij vaak zal hebben.

Ik ben helemaal geen fan van deze donk op de river. Ik zie geen hand waartegen je hier kunt donken. De Q is heel slecht voor je omdat nu AQ van je wint, ik zou hier gewoon c/c spelen nadat hij zoveel sterkte heeft laten zien.
    • zvl
      zvl
      Silver
      Ben dan ook tegen QJ aangelopen.
      Verblind door m'n eigen AA...
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Van fouten leer je he :)

Maar wanneer je ziet dat iemand hier een UTG+2 raise 3-bet met QJ moet je even een note maken. Normale spelers doen dit niet, en wanneer je weet dat hij ook met slechtere handen kan 3-betten preflop kun je ook aan de hand van die wetenschap spelen.

Je hebt hier gewoon goed gespeeld t/m de turn maar pech gehad. Het belangrijkste aan deze hand is wel dat je altijd moet nadenken welke hand je tegenstander kan hebben (normaal hier dus 99+ AQ+, hij kan meer handen hebben, dus moet je ook met KQ, QJ, AJ etc rekening houden) en dat wanneer je hier de river donkt je ook moet nadenken over welke hand je tegen bet. Hier zal hij bijvoorbeeld nooit een betere hand (een Q of JJ) folden, maar wel veel slechtere zoals 99 en TT denk ik. Wanneer je checkt gaat hij waarschijnlijk wel slechtere handen betten zoals KK, waardoor je niet kunt folden.