Idee voor Landen Top 10 Freeroll

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      A.s zondag is het dan zover: De Landen Top 10 Freeroll. De eerste keer dat de Nederlandse community ook deelneemt!

Afgelopen zondag hebben we een thread gemaakt waarbij we elkaar af en toe op de hoogte hielden over de vooruitgang tijdens een toernooi. Al waren we niet met heel veel mensen, toch was het een leuk initiatief. Zeker nu met minimaal 10 deelnemers lijkt het mij een leuk idee om elkaar via een thread zondag op de hoogte te houden van hoe het gaat. Natuurlijk niet de handen posten die nog niet gespeeld zijn. Elkaar helpen tijdens een hand is niet de bedoeling van deze thread. ;) .
      Laat even weten wie hier interesse in heeft!

Ook wil ik in het kader van deze Landen Top 10 Freerolls jullie ondersteunen in basiskennis over het spelen van toernooien. Het is nu te kortdag om bijvoorbeeld artikelen te vertalen in het Nederlands. Wat ik voor morgen wel kan doen voor jullie is het uitzoeken van een aantal goede artikelen in het Engels die je door kan nemen als voorbereiding voor zondag. Helemaalnicks gaf het al even aan in een andere thread, er ligt op dit moment geen accent op MTT's. Wel zijn we hier druk mee bezig en zeer binnenkort zal de toernooi sectie worden uitgebreid!

Voor nu: Laat even weten of je interesse hebt in wat basisartikelen en of je de aparte thread voor zondag een leuk idee vind.
  • 3 antwoorden
    • Divsla
      Divsla
      Bronze
      Ik zal erbij zijn. En hier posten hoe het gaat.

Vorige keer heb ik deze freeroll ook gespeeld en ben ik 4e geworden.
      Bijna iedereen speelt tight. en als de blinden hoger worden, heeft iedereen al snel nog maar een paar big blinds.

Ervaring vorige keer:
      Veel Raisen in positie als nog niemand in pot zit.
      Er wordt eigenlijk alleen met Top handen gecalled als je open pushed preflop.
      Bij de bubbel Zijn er altijd shortstacks die alles folden en hopen dat ze in the money komen. Alle anderen zijn dan ook tight en dan kan je veel blinds oppikken met openpushen. Er zijn ook andere die dat doen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      klopt divsla. De bubble is vaak een moment voor mijn favoriete approach, SUPERaggressive. Er is niks irritanter dan iemand die 3/4 pots per ronde speelt, en mar constant die dure blinds blijft oppikken. Op de bubble zit er op lange toernooien vaak al een ante int spel. Dus dan leidt je spel tot deze berekening:

raise 3x bb, en je wint
      bij een fold +/- 2.5bb
      bij een call verlies je 3bb
      of win je absurd veel x bb (ze geloven het nl. nooit dat jij "Weer" gehit heb, als je hit.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik maak eind van de middag de aparte thread aan voor het toernooi. Ik ben er vanavond ook bij en zal alle tafels waar jullie zitten ook open hebben ;)