Tour de France 2008

• elrio
      elrio
      Bronze
      Weldra begint voor de wielerliefhebbers het hoogtepunt van het jaar. De tour de france 2008.
      Niet dat ik zo een liefhebber ben maar de tour en klassiekers volg ik wel.

Ik hoop alvast op een gele trui voor Cadel evans (Davitamon-lotto) in parijs en een top 10 plaats voor Stijn devolder (Quick step).

Coke boy tom is er niet bij, een vrijgeleide voor Robby Mcewen naar de groene trui? of toch iemand anders, cavendish of hushovd misschien?
  • 39 antwoorden
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Wielrennen ownt
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Maar jammer voor ons dat er geen kanshebbende Nederlanders en Belgen meedoen
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door eruk
      Maar jammer voor ons dat er geen kanshebbende Nederlanders en Belgen meedoen
      In belgie word vooral veel van Devolder verwacht, in de media geen ze hem een kans om te winnen maar met de echte grote jongens gaat hij nog niet meekunnen denk ik. Een top 10 plaats zou mooi zijn, een top 5 plaats super. Podium zal zeer zeer moeilijk worden.

In het nederlandse kamp weet ik geen wielrenners, maar er zal wel terug een nieuwe nederlander opstaan die een rit wint :D
      laten we hopen.
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Geen Elrio's Pokerstrategy Tour de France 2008-spel deze keer? :D
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Nope :D
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Wel balen dat ik de 1e week weinig kan kijken omdat ik keihard moet studeren
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Wel balen dat ik de 1e week weinig kan kijken omdat ik keihard moet studeren
      Toch nog het gelukt dat niet in de eerste week de echte mooie ritten komen maar de saaie vluchters etappes waar de sprintersploegen in het peleton rijden om vervolgens de vluchters een paar kilometer voor de finish te grijpen en een massasprint volgt :D

Het verhaal is bekent :D
    • eruk
      eruk
      Bronze
      http://tour2008.nos.nl/live/index

wohoo, lekker tijdens het leren kijken
    • DaKingPatsie
      DaKingPatsie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      Weldra begint voor de wielerliefhebbers het hoogtepunt van het jaar. De tour de france 2008.
      Niet dat ik zo een liefhebber ben maar de tour en klassiekers volg ik wel.

Ik hoop alvast op een gele trui voor Cadel evans (Davitamon-lotto) in parijs en een top 10 plaats voor Stijn devolder (Quick step).

Coke boy tom is er niet bij, een vrijgeleide voor Robby Mcewen naar de groene trui? of toch iemand anders, cavendish of hushovd misschien?
      ik denk cavendish. Zou die soler weer kunnen stunten, net zoals in de giro?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Voeckler alweer voorop ^^
    • eruk
      eruk
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door elrio

Toch nog het gelukt dat niet in de eerste week de echte mooie ritten komen maar de saaie vluchters etappes waar de sprintersploegen in het peleton rijden om vervolgens de vluchters een paar kilometer voor de finish te grijpen en een massasprint volgt :D

Het verhaal is bekent :D
      Ik gok dat je voorspelling gaat uitkomen
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ja geen massasprint :D

Mooie winnaar met Valverde in de eerste rit, de jarige belg Gilbert eindigde als tweede.
    • eruk
      eruk
      Bronze
      woot
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Tot nu toe toch al twee leuke finales gezien, Hushovd op weg naar het groen?
    • elrio
      elrio
      Bronze
      He hoog gebergte komt eraan en we hebben verassend weinig massasprints gezien. Als die er waren sprong CAVENDISH er met kop en schouders boven uit.

Vandaag de eerste etappe met een paar redelijke bergjes, zien we nu al wie er goed is? Ik denk het niet, de toppers zullen wel afwachten.

Ikzelf verwacht een geslaagde vlucht van een paar renners :D
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Als het een op een geslaagde vlucht uitdraait, verwacht ik dat de grootste sprokkelaar van vandaag de bolletjestrui behoudt tot aan Parijs.
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      He hoog gebergte komt eraan en we hebben verassend weinig massasprints gezien. Als die er waren sprong CAVENDISH er met kop en schouders boven uit.

Vandaag de eerste etappe met een paar redelijke bergjes, zien we nu al wie er goed is? Ik denk het niet, de toppers zullen wel afwachten.

Ikzelf verwacht een geslaagde vlucht van een paar renners :D
      Tsja weinig massasprints, komt ook door het parcours dit jaar, tot nu toe waren er gewoon weinig etappe geschikt voor sprinters.

Vandaag zullen er nog geen grote verschillen gemaakt worden, top van de laatste col ligt immers op 26 kilometer van de streep. Vluchters hebben een kans en zo niet dat moet het voor Samuel Sanchez (als beste daler in dit peleton) misschien mogelijk zijn om eens te stunten (mits hij iets beter is in vergelijking met de voorgaande dagen).
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Het werd dus Riccardo Ricco, prachtige zege. :)
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Disability
      Het werd dus Riccardo Ricco, prachtige zege. :)
      En een val van Cadel evans, hopelijk beinvloeg het niet zijn verder verloop in de Tour.
    • 1
    • 2