NL10: Handen

• Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      In de artikels werd het sterk aangeraden om de handen waarmee je verlies hebt gelaten of niet zeker over was te posten voor feedback op het forum. Als nieuweling heb ik logischerwijs nogal wat leaks waar ik aan moet werken, maar ik denk niet dat het merendeel daarvan om feedback vraagt. Domme dingen doen zoals..omggodeindelijkkaartenprentjesikzieprentjesgraagikwilhieropbettenmaarikbennietinpositionmaar hetzijnprentjesikbenalaan'tverliezenikmoetwinnenikbenbeterdanderesthetzallukkenikwildathetluktasjeblieftlaathetlukken......2 sec later...Stomme Ezel, natuurlijk lukt dat niet. :D Hier moet ik nog wel aan werken maar dat lijkt me eerder mentale discipline.

Hiernaast zijn er nog een aantal handen waarbij ik niet zeker ben of ik slecht/goed gespeeld heb of tegen een bad beat ben gelopen. Voornamelijk zijn het steals, freeplays & flopplay

Hand 1: Had ik dit moeten zien? en Hoe?

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG callisto64 ($2.00)
      UTG 1 dikir ($14.85)
      UTG 2 justmad ($11.77)
      MP1 pooritos ($5.42)
      MP2 sihu ($1.90)
      MP3 HaosKnight ($3.75)
      CO baanob ($1.75)
      BTN BetTimes ($11.94)
      SB colette197 ($9.90)
      BB Kraelog ($2.00)
      [callisto64 posted $0.1]

Pre-flop: ($0.25, 10 players)
      callisto64 checks, 1 fold, justmad calls $0.10, pooritos calls $0.10, 3 folds, BetTimes calls $0.10, 1 fold, Kraelog checks

Flop: 3:diamond: Q:heart: 8:spade: ($0.55, 5 players)
      Kraelog checks, callisto64 checks, justmad checks, pooritos checks, BetTimes checks

Turn: 8:diamond: ($0.55, 5 players)
      Kraelog bets $0.13, 3 folds, BetTimes calls $0.13

River: 7:spade: ($0.81, 2 players)
      Kraelog bets $1.77, BetTimes calls $1.77

Final Pot: $4.14
      Kraelog shows: 6:diamond: 8:heart:
      BetTimes shows: 3:spade: 3:club:

BetTimes wins $4.14 ( won $2.14 )
      Kraelog lost -$2.00
      callisto64 lost -$0.10
      justmad lost -$0.10
      pooritos lost -$0.10

Van PT weet ik dat BetTimes een relatief goede speler is. Zijn stats zijn 16/13, speelt praktisch nooit trash en maakt geen domme fouten. Dat hij op de Button gewoon callde vond ik een beetje raar. Ik zette hem op een hand die hij eigelijk niet zou mogen spelen maar dat hij gewoon wou limpen in de hoop iets te hitten. Ik dacht dat zijn range zoiets was als 55-77, 9To+, 9J+, JQs, JKo, A9o- of A6s-. Ik was BB dus ik check gewoon. Op de flop had ik een paar maar geen top pair dus ik check weer. Turn komt een 8 en ik verkeer in de veronderstelling dat ik nu de nuts heb en probeer nu zoveel mogelijk value eruit te halen. Ik hoop dat hij QJ, QT heeft en dat ik veeel value van hem zal kunnen halen. Op de river ga ik all-in en verlies tegen FH 333/88. Heb ik A: een denkfout gemaakt B: Bad beat gehad? (denk B)

Hand 2: Flop
      9 players

Stacks:
      UTG pegase6 ($4.25)
      UTG 1 RbnDart ($12.55)
      MP1 ardillon34 ($1.85)
      MP2 Kraelog ($2.45)
      MP3 sydom ($4.36)
      CO naga1975 ($1.15)
      BTN Stavrous ($10.45)
      SB MrBizZoN ($3.28)
      BB Mikkimax ($5.23)

Pre-flop: ($0.15, 9 players)
      1 fold, RbnDart calls $0.10, 1 fold, Kraelog calls $0.10, sydom calls $0.10, 2 folds, MrBizZoN calls $0.05, Mikkimax checks

Flop: T:heart: 8:heart: 5:spade: ($0.50, 5 players)
      MrBizZoN bets $0.10, 1 fold, RbnDart calls $0.10, Kraelog calls $0.10, sydom calls $0.10

Turn: 9:club: ($0.90, 4 players)
      MrBizZoN checks, RbnDart bets $0.22, Kraelog calls $0.22, sydom calls $0.22, MrBizZoN calls $0.22

River: 2:spade: ($1.78, 4 players)
      MrBizZoN checks, RbnDart checks, Kraelog checks, sydom checks

Final Pot: $1.70
      RbnDart shows: 3:heart: 4:heart:
      Kraelog shows: A:heart: J:club:
      sydom shows: 9:heart: K:diamond:
      MrBizZoN shows: K:heart: J:heart:

sydom wins $1.70 ( won $1.28 )
      RbnDart lost -$0.42
      Kraelog lost -$0.42
      MrBizZoN lost -$0.42
      Mikkimax lost -$0.10

Met AJo in early position had ik in principe direct moeten folden, maar de tafel speelt nogal tight en ik besluit om te proberen te limpen in de hoop iets te hitten. (dat dit niet briljant is weet ik, maar daar gaat mijn vraag niet over). Het Limpen lukt en op de flop heb ik 2 overcards en een backdoor nutflush. Ik weet dat niemand echt iets heeft (in 30 min heeft niemand geslowplayed dus die mogelijkheid is klein) dus ik call de 0.10$. Vervolgens op de turn heb ik een open end straight draw en mijn 2 overcards. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik er redelijk goed voorsta. Die 9 verandert niet veel voor iedereen aan de tafel en ik overweeg om te raisen. Maar omdat de persoon voor mij 0.22$ raist besluit ik maar te callen. De river levert niet op en iedereen heeft trash behalve diegene een low pair gehit heeft op de river. Mijn vraag is nu:
      1. Uitgaande van mijn read dat niemand iets had (die juist was) had ik agressiver moeten spelen? Vooral op de turn heb ik het gevoel dat ik hoog had moeten betten en ik denk dat iedereen gefold zou hebben (ik had maar 31% EV tegenover de 9K maar hij was een nogal passieve speler). Of had ik gewoon op de Flop moeten folden?

Hand 3: Juist gezien of dom geluk?
      10 players

Stacks:
      UTG Maximus0911 ($3.80)
      UTG 1 ApocaL1PSyS ($2.38)
      UTG 2 seb6942 ($5.16)
      MP1 mccoati ($3.78)
      MP2 13IriSka13 ($12.69)
      MP3 Stompi ($9.50)
      CO MrBizZoN ($1.55)
      BTN Kraelog ($2.00)
      SB delORNO27 ($3.90)
      BB motocicleto ($2.00)

Pre-flop: ($0.15, 10 players)
      1 fold, ApocaL1PSyS raises to $0.30, 1 fold, mccoati calls $0.30, 3 folds, Kraelog goes all-in $2, 2 folds, ApocaL1PSyS calls $1.70, mccoati folds

Flop: K:diamond: A:heart: 9:heart: ($4.45, 2 players)

Turn: 3:diamond: ($4.45, 2 players)

River: 5:heart: ($4.45, 2 players)

Final Pot: $4.23
      ApocaL1PSyS shows: 6:heart: 6:diamond:
      Kraelog shows: 8:diamond: 8:spade:

Kraelog wins $4.23 ( won $2.23 )
      ApocaL1PSyS lost -$2.00
      mccoati lost -$0.30

Met 88 in mijn hand heb ik niet bepaald een sterke hand en ik bereid me voor om te folden. Eén persoon raist naar 0.30$ en nog één called. Normaal gezien moet ik dit zien als een raise en folden. Maar ik vond die 0.30$ nogal bizar. Als hij een sterke hand had en de pot wou pakken had hij minimaal 0.40$ geraised. En als hij aan het slowplayen was, dan was een call of een raise naar 0.20$ beter geweest. Die 0.30$ zie ik als een te zwakke hand waarmee hij wel de pot wil kopen maar geen geld op tafel wil leggen omdat hij eigelijk wel weet dat ze te slecht zijn. De caller is ook raar. Als hij iets heeft zou hij moeten raisen of anders folden. Dus denk ik dat hij kaarten met potentieel heeft die ofwel iets te zwak zijn ofwel hij alleen kan spelen in positie. Dus besluit ik om een sterke raise te doen om de pot te pakken (ik wil de flop echt niet zien). Als ik die chart volg, zou ik 1.20$ moeten raisen. Maar met maar een overblijvende stack van 0.80$ lijkt me dit niet zo'n goed idee. Om te beginnen geeft dat weg dat ik liever niet heel mijn stack wil investeren (en dat ik dus geen heel sterke hand heb) en na een raise zou ik zowiezo all in moeten gaan aangezien mijn stack veeeel kleiner is dan mijn raise. Dus raise ik met All-in. De originele raiser called met een heel laag paar en ik win de pot.
      Vraag: Heb ik het goed gezien of had hij evengoed wel een sterke hand kunnen hebben en heb ik stom geluk gehad?

Hand 4: to slowplay or not to slowplay

9 players

Stacks:
      UTG colette197 ($9.85)
      UTG 1 Kraelog ($1.95)
      MP1 dikir ($14.60)
      MP2 justmad ($11.52)
      MP3 pooritos ($6.00)
      CO sihu ($2.00)
      BTN HaosKnight ($3.30)
      SB baanob ($1.80)
      BB BetTimes ($14.08)

Pre-flop: ($0.15, 9 players)
      1 fold, Kraelog calls $0.10, 6 folds, BetTimes raises to $0.80, Kraelog goes all-in $1.95, BetTimes calls $1.15

Flop: 3:diamond: 6:diamond: T:club: ($4.05, 2 players)

Turn: Q:spade: ($4.05, 2 players)

River: 9:diamond: ($4.05, 2 players)

Final Pot: $3.76
      Kraelog shows: A:heart: A:spade:
      BetTimes shows: A:diamond: K:spade:

Kraelog wins $3.76 ( won $1.71 )
      BetTimes lost -$1.95

Met AA besluit ik hier te slowplayen om max value uit mijn hand te halen. Ik weet dat de chart aanraad om te Raisen maar ik heb het gevoel dat ik met AA zo'n goede EV heb dat ik met slowplaying meer value zal halen zelfs indien de AA soms gekraakt worden. Hier is het duidelijk gelukt. Kan ik dit incorporeren in mijn strategie of is het een fout?

Hand 5: Stealen: Briljant inzicht of Dom geluk

$0.1/$0.2 No Limit Holdem
      10 players

Stacks:
      UTG llSlashNburNll ($7.95)
      UTG 1 BZMXH ($26.66)
      UTG 2 No1111111 ($19.75)
      MP1 Macaupj ($23.96)
      MP2 aleksgost ($3.73)
      MP3 YoKoHaMa1 ($20.95)
      CO Iceman1803 ($20.00)
      BTN CAROLEO14 ($2.77)
      SB Fuxchen ($3.80)
      BB Kraelog ($4.00)
      [Iceman1803 posted $0.2]

Pre-flop: ($0.50, 10 players)
      llSlashNburNll calls $0.20, 5 folds, Iceman1803 checks, CAROLEO14 calls $0.20, 1 fold, Kraelog raises to $1.40, llSlashNburNll calls $1.20, Iceman1803 folds, CAROLEO14 folds

Flop: T:club: K:club: 2:spade: ($3.30, 2 players)
      Kraelog bets $2.60, 1 fold

Final Pot: $5.74

Kraelog wins $5.74 ( won $1.74 )
      Iceman1803 lost -$0.20
      CAROLEO14 lost -$0.20
      llSlashNburNll lost -$1.40

Ik heb op de Button complete crap kaarten maar er zijn twee limpers en niemand raised dus ik zie een prachtige opportuniteit om te stealen. Ik raise dus sterk, iets meer dan aangegeven op de SHC op een hele sterk hand te vertegenwoordigen. Tegen mijn verwachtigen in called de UTG (heb 0 stats op hem) en de rest fold. Maar hij called alleen, wat ik nogal raar vind. Ik het gevoel dat hij doorheeft dat ik de pot probeer te stealen maar hij heeft zelf een trash hand dus zou hij in principe moeten folden maar hij wil zijn kaarten niet weggooien. De flop maakt mijn kaarten nog erger, aangezien er nu een overcard is, maar de UTG checked gewoon. Ik denk dus niet dat hij een K heeft en ga all-in waarop hij fold.
      Vraag: was dit een briljante read of heb ik gewoon stomweg geluk gehand en zou ik dit nooooit meer moeten proberen?

Alavast bedankt voor het advies ;)
  • 9 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Goed dat je er over nadenkt maar ik denk dat je teveel nadenkt ;)

hand 1 is duidelijk een bad beat, met three of a kind kan je blut gaan

hand 2 moet je gewoon folden preflop, zonder excuses van tighte tafel of niets, gewoon de strategie volgen is voor beginners het beste

hand 3 fold na raise, 88 is zeker niet goed genoeg om hier all in te gaan
      30cent raisen is voor sommige mensen ook al veel dus...

hand 4 raise AA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      slowplayen is voor mietjes en je geeft andere mensen de odds om je AA te kraken

hand 5 Q8 is zeker niet goed genoeg voor deze move

Ik zie ook dat je al op 20NL zit, ik hoop dat je niet boven je BR speelt?

je kan trouwens best de handen converten (zie sticky) en apart posten, nu is het nogal veel werk ineens ;)

groeten
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Ik weet dat beginners aangeraden wordt om je strict aan de SHC te houden en het is op NL10 zeker winstgevend, maar dan heb ik niet het idee dat ik veel bijleer. Als ik nooit moet nadenken over mijn zetten (SHC volgen is niet echt bepaald moeilijk ;) ) Dan zie ik niet in hoe ik ooit leer om mijn tegenstanders in te schatten, te zien welke kansen ik heb, postflop spel etc.. Nu heb ik dit wss niet nodig op winstgevend te zijn, maar later wel, dus zou ik liever nu al beginnen te leren. Eerst mijn BR grinden om dan te gaan verliezen op een hoger niveau omdat ik de vaardigheden nog niet heb, lijkt me niet echt slim.

Nu je reactie:

Hand 1: dacht ik al :D

Hand 2: zie boven

Hand 3: Heb eerlijk gezegd nog niet veel mensen gezien op NL10 voor wie 0.30$ veel is. ALs ze iets hebben is vaak meer dan het dubbel dat ze betten. Ik zeg niet dat ik dit altijd zou doen, maar in deze situatie met die spelers wel.

Hand 4: "slowplayen is voor mietjes".... weet niet wat ik hier uit zou moeten halen... Dat ik ze outs geef dat weet ik natuurlijk. De vraag is of de value die er bijkomt kleiner of groter is dan de kans dat de AA gekraakt worden. Ik weet dat slowplayen vaak niet aangeraden word in veel situaties (KK en op de flop een A bv.) maar met AA lijkt het me een mogelijkheid dat dit toch wel winstgevend kan zijn. (zeker als je zo tight speelt dat maar weinig mensen je callen/raisen)

Hand 5: Vanaf welke range zou ik deze move dan kunnen doen?

Van NL20, ik had een upswing van 15$ en heb toen 3min één tafel NL20 gespeeld. Die hand was de 1ste en laatste aangezien ik al direct 25bb's had :D

Qua converten, dit is gewoon copy/paste vanuit PT. Dus nul werk ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Als je de SHC niet kan volgen heb je nog veel bij te leren, namelijk discipline.

hand 2:
      je hebt nix buiten een relatief zwakke draw (2suited board) en multiway dus dit is niet genoeg om te beginnen semibluffen

hand 3:
      dan heb je volgens mij nog niet genoeg ervaring op 10NL dan, ik zie het vaak genoeg gebeuren dat iemand minbet/3BB bet met AK,AA,KK,...

hand 4:
      Met azen slowplayen werk je jezelf alleen maar in de problemen, raise ze gewoon preflop, je wilt de pot zo groot mogelijk maken en dat doe je niet door te limpen, je wilt all in zijn tegen de river in 95% van de gevallen
      als je limpt en dan reraist ziet iedereen het van een kilometer aankomen dat je AA hebt dus ik zie het nut er niet van in

hand 5:
      Q8 is een marginale hand, je kan met deze hand alleen spelen tegen maniacsen zelfs dan nog, Q7 is de zogenaamde "computer hand", deze hand is de gemiddelde hand zogezegd en Q8is maar eentje meer als je begrijpt wat ik bedoel :)

Als je niet wil converten kan je eerlijk gezegd beter geen handen poste, het is misschien 1 minuut werk om ze op weaktight te zetten en hier te plakken

groeten
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Euhm het helpt enigzins als je ook leest wat ik schrijf en argumenten voordraagt.

Dat ik stomme fouten maak zal ik geenszins betwisten. In mijn eerste alinea schrijf ik letterlijk dat ik meer discipline nodig heb. Maar ik wil snel bijleren ook buiten de SHC. ALs dat voor een of andere reden niet aan te raden is op NL10 mij goed, maar zeg dan iets beter als "leer discipline" want dat helpt totaal niet.

Hand 2: Idd daar heb je gelijk
      Hand 3: In die specifieke situatie had ik al redelijk wat history op die spelers en heb ik de juiste play gemaakt vind ik.
      Hand 4: Lees boven. Ik vraag of AA slowplaying de pot niet groter zou maken terwijl de kansen dat het gekraakt zou worden kleiner zijn dat de value die je extra krijgt. ik Vraag Het, ik zeg niet dat het zo is. Een geargumenteerd antwoord zou nuttig zijn, niet het herhalen van een dogma.
      hand 5: Idd daar het je gelijk

Handen posten. Ik heb de sticky nagelezen en daar werd niets gezegd over Pokertracker. PT convert de handen zelf en slaat ze op. Was het te moeilijk om te lezen ofzo? Het leek me toch duidelijk.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      geconverteerde handen zijn een stuk amkkelijker te lezen. de hh uit pt is rpecies hetzelfde als de orginele hh. plak ze even in weaktight en repost ze dan effe. het is misshcien 2 min werk en het maakt je thread een stuk overzichtelijker.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Ah daarom. Zal het seffes doen
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Nu je ze geconvert hebt is wel leuk maar ik zie op dit moment je Hole cards niet.

Probeer gewoon 5 topics aan te maken voor elke hand ;) Dit maakt het overzichtelijker.

Enfin, mijn constructive feedback op jouw handen.

Hand1
      Vijf mans flop met 4 limpers. Een limper kan je definieren als 1) iemand met een low pocket, 2) Suited Connectors of 3) Monsterhands

Je hit je made hand op de turn en besluit om 13c (???) te betten. Ik zou hier 30c of 25c betten om te zien waar je staat. Gelukkig voor jouw folden er 3 mensen maar 13c is niet bepaald een bet waarmee je kan zien waar je op dit moment ervoor staat.

Enfin BetTimes called dus hij heeft wat. River geeft een 7:spade: in mijn ogen een blank.
      Gaan we even terug wat limpers uit Mid/Late position ongeveer gemiddeld hebben:
      1] Low pocket pair -> Trips?
      2] Suited Connectors -> Not possible hier
      3] Monsters die men dan gaat slowplayen -> ook niet possible vanwege zijn stats.

Als je zegt dat BetTimes een goede speler is (TAG-A 16/13) dan weet je dat hij nu wel heel erg passief speelt en jouw dus probeert in de val te lokken. En met succes want je hit je Trips.
      Conclusie: een Cooler & eventuele denkfout tijdens Postflop play. Bet 2/3 of 1/2 pot als je een made hand hebt tijdens freeplay.

Hand 2

Hier zie ik het probleem dat ik je hole cards niet kan zien en dus meteen naar het resultaat ga kijken =/ . Je besluit op MP2 je AJo te spelen.
      Als je je SSS play wilt gaan uitbreiden moet je dat doen aan de hand van Low pocket pairs spelen op Late position en evt. Suited Connectors op late.
      Om trouble te voorkomen moest je dit gewoon folden regardless wat de anderen doen.

Even een antwoord op jouw vraag: Betten OOP met 3 mensen achter zou ik niet doen omdat je 1. tot nu toe niet veel hebt op de flop & 2. er nog 3 mensen na jouw komen.
      Als men jouw called, ga je voor de Second barrel op de turn?
      Conclusie Hand2: Fold pre-flop en vooral op de flop.

Hand 3

Een minraise naar 3BBof2BB van UTG of UTG1 zou ik beschouwen als een monster raise sinds UTG mensen preflop heel weinig handen spelen. Althans dat is mijn redenatie op NL10. Ik zie zelfs mensen limp/raisen met AA/KK en daar maak ik vrolijk notitie's van :)

Met Pocket 8 besluit je maar te pushen ook al zegt de SHC dat je moet folden. Echter het ligt aan je PT stats of UTG 1 (Apoca) een slechte speler is of een winnende speler sinds je nu de Squeeze Play toepast.

Dit betekent dat als de originele raiser fold, de caller (Mccoati) meestal ook fold. Zie glossary.

Persoonlijk vind ik dat je dom geluk hebt gehad. Vooral met een board K A 9 3 5 waarvan 3 Harten. Run de Equilator maar met deze kaarten en bereken wat je odds waren als ie 2 Overkaarten had.

Hand 4

Never ever Limp/raise met een Monster ookal zegt je gevoel dat je moet slowplayen. Denkwerk & statistieken gaan voor Emotie's want mensen kunnen jouw zo noteren dat je monsters limped vanuit UTG etc.

BB overraised jouw wel heel erg (hij moest naar 4BB+1) dus hij maakt jouw al Pot committed.
      incorpereren in jouw strategie: Nee ten alle tijden!

Hand 5

Ik weet niet wat jouw hole cards zijn. Dus de definitie ''crap'' kan ik anders interpreteren.

Ik adviseer je, als je gaat stealen, artikels te lezen in de SNG sectie regarding ''Steals'' want daar staat een goede chart met de stealrange. Q8o(?) is een no-no

Je zou dit nooit meer moeten ''tryen''. Je geeft het zelf al aan met het woord 'proberen' ;) .
      Je steal wordt gecalled en dus c-bet je all-in. Gelukkig voor jouw called hij niet.

Myn advies:

Totdat je Silver status hit:
      * Niet stealen
      * Leo's SSS Coaching bij wonen (elke Vrijdag/Zaterdagavond)
      * Blijf Sample Hands posten (Wel 1 hand per topic !! remember: Overzicht)
      * Emotie's terzijde laten.
      * 100% aan de SHC houden totdat je ziet van een Coach (filmpje of live) waar je je play kan uitbreiden. Dit mbt coachings.

Succes!
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Erg bedankt voor het advies. :)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Kraelog,

Goed dat je handen post. Probeer je alleen wel te houden aan de postrichtlijnen die in de sticky staan.
      Het is bijvoorbeeld niet zo handig om zoveel handen in een thread te plaatsen. Het maakt het alleen maar onoverzichtelijk voor iedereen. Je kan beter per hand een thread openen.

Met hand 1; Bet meer op turn. Met die riverbet word je alleen gecallt door een hand die je verslaat. Maar met trips kan je broke gaan. Zou hem alleen niet zelf al gepusht hebben.

Hand 2 AJ is niet speelbaar in MP en zeker niet om te limpen. Het is raise of fold als SSS. Had 'm ook opgegeven op de flop. Je wilt veel te tricky spelen voor 10nl. Je moet gewoon ABC poker spelen, dus je betten wanneer je wat hebt en heel weinig bluffen.

Hand 3 Je hebt stom geluk gehad. Fold op raise tegen unknowns hier.

Hand 4 Niet slowplayen op de micros! ABC poker spelen werkt het beste daar.

Hand 5 Zou hier niet stealen met meerdere limpers. Zeker niet met "crap".

Je moet gewoon ABC poker spelen. Geen mooie play willen maken. Bet je sterke handen, fold je zwakke en bluf heel spaarzaam.