Loose aggressive player

• Johnnypokerlover
      Johnnypokerlover
      Bronze
      Hallo,

Je komt ze altijd wel tegen , die jongens die een groot deel van hun handen voor de flop raisen .
      Heb er goed op gelet en er zijn een aantal zaken die voor bijna allemaal gelden :
      1. Veel raisen voor de flop en soms ook wel reraisen . In het merendeel
      van de gevallen met alleen een plaatje , maar soms natuurlijk ook wel eens
      met een goede hand.
      2. Na de flop spelen ze over het algemeen een stuk rustiger .
      3. Wat ze bereiken zijn dat voor de tightere spelers veel starthanden niet meer speelbaar zijn. Dus wat meestal overblijft zijn de toch al loose spelers .
      4.Gezien het onder drie genoemde halen die gasten toch best wel wat binnen .

Hoe moet je nu tegen die gasten spelen ?
      Zelf heb ik nog lang niet het antwoord , maar een paar dingen doe ik wel .
      Bij voorkeur zoek ik een andere tafel en als dat niet lukt probeer ik zo dicht mogelijk bij hem te zitten ( wel links van hem ) en als ik dan enigszins een hand heb direkt reraisen .
      Daardoor folden de meesten achter me , want ze moeten dan twee raisen cold callen .
      Op de flop dan ook meestal raisen als je enigszins een hand hebt .
      Daarmee bedoel ik dan een pair ( hoeft nog niet eens top pair te zijn ) , twee overkaarten of een straight of flush draw .
      Als je dat een paar keer kunt doen wordt hij meestal wat rustiger heb ik gemerkt plus de rest van de tafel wordt ook een stuk kalmer want die denken dat er nu twee gekken aan tafel zitten.
      Lukt niet altijd natuurlijk, vandaar mijn vraag wat jullie nu doen in dat soort situaties .
      Groeten,

Jan
  • 1 antwoord
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Jij kan wel tegen spelers, die heel loose preflop raisen, looser reraisen. Maar jij moet dat wel van jouw positie afhangig maaken. Dus als jij CO of BU bent, het heeft geen zin hem te isolieren met alleen een A, als jij in MP2 bent, omdat er nog zoveel andere spelers naar jouw komen, die een betere hand kunnen hebben.

En ook niet gewoon iedere "goeie" hand raisen. Anders begin jij zelfs loose aggressive te worden, en dat is zeker niet de manier om te winnen.

Dus niet iedere A of K of (suited) connectors. Omdat jij schrijvt, "als jij een draw hebt", denk ik, dat jij dat misschien doet. (Suited) connectors zijn sterk mulitway maar niet HU. HU wil jij met een sterke A of K of een Pocketpair komen.

Gewoon rustig wachten op goeie handen/goeie positie, dan gaat hij wel betalen.