Reacties gevraagd op; BOTD verhuizen een optie?

• Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Door de mindere opkomst en klachten vanuit de community over het MTT van de BOTD kom ik met de volgende vraag aan de moderators/headadmin;

Is een verhuizing van MTT bij voldoende animo mogelijk?

En zo ja aan alle leden de vraag;
      Zag zelf bijvoorbeeld op zondag om 20.05 uur NE tijd de "Daily Fifteengrand" ook $10+1 buyin, minder spelers, vanavond waren het er bijna 5000, maar zeker een betere uitbetalingsstructuur. Vinden jullie dit een mooie vervanging?

Graag zoveel mogelijk reacties!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 39 antwoorden
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      de daily 15k is ook een donkament waar je niet goed van word.

Ik heb er trouwens geen problemen mee om m te verplaatsen, want de sunday 100k kan ik toch alleen spelen als ik maandag vrij ben (begin nl vrij vroeg met werken, en ik kan niet zo goed met 2 uurtjes slaap per nacht :P )

Maar t maakt mij niet uit, ik pas me volledig aan want de groep wil, als ik niet kan dan houdt t op. ;)
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Daily Fifteen Grand is exact hetzelfde toernooi qua structuur. Aangezien dit toch de op één na vaakst voorkomende klacht is vind ik dit geen verbetering. Ik zou zelf wel geen beter initiatief kunnen bedenken (al wil ik daar misschien wel eens over nadenken).
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Is dan misschien ook een Donkeytoernooi, maar dan is wel toepasselijk met de naam. Structuur is toch duidelijk beter. Heb even omgerekend en lijkt meer op hoe de 100 grand was voor de verandering.
      Jammer genoeg kon ik dat niet kopieren, maar kijken jullie zelf even in de toernooi info en vertel me jullie conclusie?
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Dit vind ik dus een goede actie :D
      Ik denk inderdaad als het toernooi iets vroeger begint er weer mee spelers op afkomen. Hoeft niet speciaal voor mij op pokerstars te zijn mag ook andere site. Als het eerder op de avond is of andere dag wil ik wel weer als teamcaptian deelnemen en 2 tot 4 spelers willen backen. Maar verneem wel wat de community wilt en welke toernooi ze voorstellen. Maar ja laten we ook eens van de moderators horen hoe zei hier tegen overstaan. Vind persoonlijk de 100 K niet echt meer intressant met de nieuwe uitbetaling om als captain te functioneren.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Eerlijk gezegd is voor mij de 100k ook niet meer zo leuk. Juist voor spelers die nog niet de capaciteit hebben om bij de eerste paarhonderd te komen is een langzaam oplopende prijzenladder echt veel interessanter.

Wat mij betreft wordt er echt uitgeweken naar een ander toernooi. Maar dan liefst wel een met blindlevels van 15 minuten!
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      volgens mij kun je op Pokerstars ook via een privetoernooi spelen. je zou dit ook kunnen overwegen. Via pokerstars kun je dan werken met zowel een buy-in en kun je ook samenstellen op welke wijze de blinds omhoog gaan, met hoeveel chips je begint enz enz. Een ander voordeel hieraan is dat je speelt met allemaal botd-mensen, en je op deze manier dus ook een soort inschrijfgeld=prijzengeld idee zal hebben. Maw er gaat geen geld verloren.....
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Zeker geen slecht idee, had zoiets ook al als idee geoppert in de verbeter thread, maar combineren met de BOD is natuurlijk ook leuk.
      Met zeker dat"er gaat geen geld verloren" als groot voordeel.

Zou fijn zijn als er een reactie van de (Head)admin zou komen over eventuele opties ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hey Mystique (en de rest natuurlijk ;) )

Ik zit op dit moment in Hamburg en iets nieuws opstellen is niet heel makkelijk nu, maar als ik terug ben in Nederland dan zal ik zeker kijken of er andere opties zijn.

De tip van Calimero betreft een privetoernooi vind ik ook erg goed en dit is zeker iets wat we kunnen overwegen. Aangezien het in de 100K ook erg lastig is om een erg leuke prijs te winnen, is het misschien helemaal niet erg om bijvoorbeeld een lager buy in te hanteren en meer backdeals.

Op die manier hebben meerdere mensen de kans om mee te doen en spelen we een leuk privetoernooi.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. En dan met name of het prijzengeld van het toernooi zelf iets uitmaakt. Indien dat niet het geval is, hebben we vele leuke opties.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ach een buyin van 5 of 10 dollar lijkt me voor veel mensen wel haalbaar en creert toch een leuke prijzenpot. en dan een structuur met 3000 chips en een structuur van 15 of 20 minuten lijkt me wel prima (eventueel langzamer vanaf lvl 15 of 20)

ALs je dan een beetje op tijd begint op zondag (6 of 7 uur) dan lijkt me dat er wel genoeg mensen zijn die dit willen en ben je toch rond 11/ 12 uur maximaal klaar.
    • Foxie21
      Foxie21
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door calimero1981
      volgens mij kun je op Pokerstars ook via een privetoernooi spelen. je zou dit ook kunnen overwegen. Via pokerstars kun je dan werken met zowel een buy-in en kun je ook samenstellen op welke wijze de blinds omhoog gaan, met hoeveel chips je begint enz enz. Een ander voordeel hieraan is dat je speelt met allemaal botd-mensen, en je op deze manier dus ook een soort inschrijfgeld=prijzengeld idee zal hebben. Maw er gaat geen geld verloren.....
      Sta ik volledig achter.

We kunnen dan bv. 10 van die tornooien organiseren (i.p.v. 5) met telkens eenzelfde buy-in ($5 of $10).

Telkens is er dan al een mooie prijzenpot en kunnen er bv. ook nog punten verdiend worden. Na 10 tornooien (8 beste resultaten laten meetellen)kan dan ook nog cash uitgedeeld worden aan de top 10.

Idee moet uiteraard verder worden uitgewerkt!
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Uiteraard moet er dan gewerkt worden met een passwoord want mijn stars account is niet gelinked aan pokerstrategy :D

grtz elrio
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      en je zou ook in verschillende divisies kunnen werken. eentje voor brons en zilver bv, en een voor goud en hoger. Ook een idee om twee divies te maken die open zijn voor inschrijving maar met twee verschillende buy-in. Bv een voor 2$ en een voor 10$. Want die 10$ is best veel voor mensen die nog niet zo;n hoge bankroll hebben....
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Klinkt allemaal goed, laat die ideeen maar stromen, dat was tenslotte de bedoeling met dit topic. Kan me tot nu toe goed in de gedachtes vinden. Zou alleen om het totale communitygevoel er goed in te houden niet splitsen op status, diverse buy-ins is natuurlijk een optie om zo mensen zelf de keuze te laten., maar als je gaat splitsen breek je juist in op het huidige teamgevoel wat de BOD nu zo sterk maakt.

Ik zou adviseren een $5.50 toernooitje te maken, zodat voor iedereen haalbaar is en toch nog een redelijke pot. Tuurlijk valt er met aan een ander toernooi aanschuiven veel meer te verdienen, maar zo veel hoge eindigers hebben we eigenlijk niet elke week. En zoveel goede alternatieve toernoois zijn er ook niet te vinden.
      Op de prive manier houden we tenminste al het geld binnen de community en is het minder eenzaam naar de top.

Bij deze heb ik dus geen problemen met een kleinere prijzenpot. Bedankt voor de reactie Sharp, nu weet ik in ieder geval dat we niet voor niets met zijn allen aan het brainstormen zijn ;) We horen wel verders als je er weer bent. (overigens is dat ook de reden waarom er nog geen nieuwe backdealvraag is voor deze week?)

Zou er ook voor willen pleiten Om het huidige format, misschien iets aangepast te behouden. Leden die samen teams kunnen vormen, teamcaptains die willen backen, mensen die zelf betalen en de backdeals zijn tenslotte allemaal perfect.
      En met een beetje mazzel denken er meer zoals Selgae en komen er hierdoor veel meer teams.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      is op zich een leuk idee, met password.

ik brainstorm even mee, en dat gebeurt meestal kritisch. dus denk niet dat ik het niet een leuk idee vind.

maar er zijn een aantal dingen anders dan bij de huidige battle.

er gaat geen geld verloren. klopt, aleen betaal je waarschijnlijk allemaal rake. dus als alle leden 1 dollar rake betalen per week gaat er toch wel aardig wat verloren.
      verder zit je waarschijnlijk met een kleinere groep mensen en wordt het te verdienen prijzengeld ook minder, al is dat nu op zondag vaak ook weinig tot niets.

ik vind het wel een leuk idee. alleen is een redelijk grote groep deelnemers ook wel leuk. met zijn 30en kan leuk zijn.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Ergens zou ik het wel jammer vinden. De enorme prijzenpot van de Sunday Hundred Grand is net heel aantrekkelijk voor velen. Een privé-toernooi is op zich wel heel tof enzo, maar is geen BotD.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ook kan er misschien een prive BOTD tornooi gehouden worden met alle community's van pokerstrategy of toch met zoveel mogelijk, als iedere community dan 30 spelers ofzo heeft dan zitten we toch wel aan een aanzienelijk deelnemersveld.
      Dan moet BOTD wel nog geintedreerd worden in de andere community's.
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      Ook kan er misschien een prive BOTD tornooi gehouden worden met alle community's van pokerstrategy of toch met zoveel mogelijk, als iedere community dan 30 spelers ofzo heeft dan zitten we toch wel aan een aanzienelijk deelnemersveld.
      Dan moet BOTD wel nog geintedreerd worden in de andere community's.
      Of met landenteams spelen oid.....
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Eigenlijk een beetje zoals het landenspel eerder, bedoel je ;)
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Het mooiste zal zijn een toernooi alleen voor PS spelers van alle landen met een inzet van ongeveer 5 dollar dus voor alle landen dan krijg je ook een leuke pot en een mooie strijd :D wil dan wel mensen backen die het nodig hebben. Mag van mij ook nog wel een 11 $ toernooi zijn.
    • 1
    • 2