eventjes mindere tijden

• nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      Hoi, ik ben een vrij regelmatige cash-game speler op de 25 en 50 (en de occasionele 100 als ik een fish volg)

Ik heb sindsdien mijn bankroll opgebouwd tot ongeveer 3200 dollar. Dit gebeurde steeds zonder notoire downswings... tot nu. De maand juni had ik examens en speelde ik nauwelijks, en het lijkt wel alsof ik mijn geluk heb opgebruikt aan goede punten, want nadien lukte niets meer.Steeds (ok niet steeds, maar toch 65% van de keren) steek ik mijn geld erin met het beste ervan maar het draait zelden goed uit. Full house: quads op de river. AK: flop 987. Setje: daar komt die 3e harten al.Je kent het wel. Heb al 500+ dollar erdoor gezwierd. Zo langzamerhand begint het mijn spel te affecteren. Ik betrapte mij er laatst op de turn te overbetten om mijn tegenstander te doen folden ipv hem met incorrecte odds te lokken.

Wat denken jullie ervan? Ik plan alleszins eventjes naar de 10 af te zakken voor wat easy(-ier) money en vertrouwen tot de storm gaat liggen. Anderzijds had ik mij vooropgesteld tegen het einde van de vakantie bankroll te verdubbelen en dat lijkt nu wel krapjes te worden.

Ach ja,gewoon eventjes slikken en doorgaan zeker.Gelukkig dat de tour op tv is...

PS hoe weet je dat nonnemingere een flush heeft? het bord paart :P
  • 11 antwoorden
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      - je moet geen gelddoelen opstellen zoals 'tegen het einde van de vakantie je bankroll verdubbelen',
      speel gewoon je A-spel, de rest komt (normaal) vanzelf

- zoek goed je tafels uit waar je gaat spelen:
      zoek je een loose tafel en vindt je er 1, ga daar dan terug weg als de tafel te tight wordt of als je een betere vindt,
      of omgekeerd

- voor de rest kan ik weinig zeggen omdat ik zo goed als geen ervaring heb met SH,
      ik weet enkel dat het swingi-er is, dus de upswing zal er wel vanzelf aankomen als je je A-spel speelt

- en natuurlijk ook handen posten, er worden hier bijna nooit SH-handen gepost terwijl timor toch ook een SH-coach is op de engelse site
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      ah nee, je speelt full ring zeker he, dan is volgens mij tip 2 het belangrijkste ;)
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      speel inderdaad full ring, kan de swings en de marginale calls van sh niet aan.
      Mijn tafelselectie is wel redelijk goed denk ik. gebruik tableratings.com en een buddylist

PS waar speel jij hoofdvogel?
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik had nog nooit gehoord van tableratings.com, maar het ziet er perfect uit. Is de gegeven rating een beetje betrouwbaar/bruikbaar?
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      moet zeggen dat ik het precieze gebruikte algoritme niet ken, maar het past alleszins bij mijn speelstijl aangezien het tafels uitzoekt met veel passiviteit en vpip, wat mij toelaat mijn beste spelaspect te gebruiken. (nl raisen/reraisen met speelbare handjes type 76 vanuit LP)

De betrouwbaarheid is goed, alleen is er een kleine lag, wat soms zorgt dat de tafels reeds gevuld zijn tegen dat je ze vindt.

Anders wel nuttige site
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      ik speel (nog altijd) op titan :D

Nog ff een vraagje:
      Je bankroll is (was) 3200$ en je speelt regelmatig op de 25, 50 en soms 100$ tafels,
      je bankroll is dus zeker groot genoeg voor NL100 full ring.

Moest ik die bankroll hebben dan zou ik toch zeker niet meer op NL25 spelen,
      NL50 kan ik nog goed begrijpen maar normaal zou je met die bankroll toch een NL100 regular zijn, niet?
      De kans bestaat toch ook dat je meer handen gaat callen/raisen omdat je denkt m'n bankroll is toch groot genoeg.

Niet dat ik je hier wil aanzetten om op deze limieten te spelen, je moet nog altijd spelen waar je je zelf goed bij voelt.
      Nu met je -500$ down zeker een limiet kiezen die je terug gemakkelijk kan beaten ;)
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      op de 25 multitable ik dan ook stevig (5-8 tafels meestal). Stond op het punt om naar omhoog te schuiven (50 multitablen) en meer op 100, maar dat plan is nu eventjes in de koelkast geschoven. Heb sinds eerste post mijn downswing wat onder controle gekregen door op de 10 wat te multitablen (bankroll 2800+),maar heb mijn pokersoftware nu gewoon 2 dagjes afgesloten omdat ik mijn hoofd eventjes wil vrijmaken voor ik opnieuw omhoog ga
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Wat is doe als ik in een downswing zit is gewoon een paar dagen of een week helemaal niet meer pokeren. Ik leest dan artikelen en bekijk veel handen op het forum. Op die manier kan ik, als ik weer begin, goed kritisch naar mijn eigen spel kijken en zie ik het makkelijker als ik fouten maak.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      you give me hard times baby
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Je klinkt als een rustige jongen.

De enige tip die ik je kan geven is dat je opjezelf moet vertrouwen want volgens mij zit jij wel heel erg sharkie in elkaar.

Het komt wel goed ;) Gewoon NL10 of NL25 grinden totdat je een goed vertrouwd gevoel hebt en dan weer 50NL oppakken.

Je komt er wel! Ben ik 99,5% zeker van.
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      weet niet echt wat sharkie is maar ondertussen is de downswing al omgeslagen in een serieuze heater met 13bb/100 over 4000 handjes.