.22/.50 Vraagjes

• Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Heb een vraagje voor jullie :)

1. Het is opvallend dat ik vaak verlies door de laatste river kaart die juist goed valt voor de tegenstander. Dit is meestal dat hij tussen de 3 heeft. (maken van het hoogste paar bv) Kan je jezelf hier nu tegen wapennen of is dat gewoon pure pecht?

2. Ook verlies ik vaak van iemand die zijn pocket maakt. Enige manier om hier te zien wat hij heeft want die spelers op die limiet callen gewoon alles met zo een hand en het is dus moeilijk te lezen wat hij nu in de hand heeft.

3. Tenslotte zou ik nog graag jullie reactie weten op deze hand. Heb hier dik verloren terwijl ik dacht dat ik dus de beste hand had. Verwachte wel de Q maar niet QQ :p

0,25/0,5 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.55 by http://www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+1 with A, J (Opmerkingen)
      Hero raises, 4 folds, CO calls, BU folds, SB 3-bets, UTG folds, Hero calls, CO calls.

Flop: (8,00 SB) A, Q, A (3 players) (Opmerkingen)
      SB bets, Hero calls, CO folds.

Turn: (5,00 BB) 2 (2 players) (Opmerkingen)
      SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero caps, SB calls.

River: (13,00 BB) 9 (2 players) (Opmerkingen)
      SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero caps (All-In).

Final Pot: 18,30 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows three of a kind, azen (Ac Js)
      SB shows een full-house, vrouwen full of azen (Qs Qc)

SB wins with een full-house, vrouwen full of azen (Qs Qc)

Alvaste Bedankt
  • 9 antwoorden
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ten eerste, ik ben geen limit speler dus als ik iets fout zeg, dont shoot me ;)

Maar: waarom raise jij A-J UTG+1? en flatcall je na een reraise, je ligt hier toch altijd achter?

Waarom call jij op de flop? Raise, Hij kan best eens een a-q of a-k hebben of q-q na de reraise van hem preflop (toegegeven, ook k-k, een andere hand kan ik me hier niet voorstellen). Capt hij, wegwezen, callt hij kan je nog best eens de beste hand hebben

Turn, tjah, ik zou nattigheid hebben gevoeld zoals preflop en op de flop. Maar misschien had jij een read.

River, tjah, zou flatcallen, ik weet niet of cappen slim is, maar echt fout lijkt me ook niet omdat al je geld er al practisch inligt.

Naar mijn mening had jij nattigheid moeten voelen, ik zou misschien niet gefold hebben, maar toch zeker alleen geflatcalled hebben, en zeker niet gecapped.

en je vragen:
      1. Het is opvallend dat ik vaak verlies door de laatste river kaart die juist goed valt voor de tegenstander. Dit is meestal dat hij tussen de 3 heeft. (maken van het hoogste paar bv) Kan je jezelf hier nu tegen wapennen of is dat gewoon pure pecht?

dat is geen pech, dat is poker, hoort erbij, deal with it :)
      2. Ook verlies ik vaak van iemand die zijn pocket maakt. Enige manier om hier te zien wat hij heeft want die spelers op die limiet callen gewoon alles met zo een hand en het is dus moeilijk te lezen wat hij nu in de hand heeft.

daar hebben we software voor uitgevonden, goed opletten, veel leergeld betalen en t komt vanzelf. (maar troost je, ik ben het met je eens dat het lastig is, maar zie geen mogelijkheid om het te voorkomen helaas)

3. Tenslotte zou ik nog graag jullie reactie weten op deze hand. Heb hier dik verloren terwijl ik dacht dat ik dus de beste hand had. Verwachte wel de Q maar niet QQ :p

Zie bovenstaande. Maarrrr, wat voor hand met 1 q had jij dan verwacht na preflop reraise na een raise van iemand utg+1? Lijkt me niet te doen met k-q, q-j of zoiets....
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Na de turn 3-bet kun je er van uitgaan dat hij een hand heeft.
      De cap op de turn en river vind ik overplayed
    • Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Blijkbaar heb ik dus te veel geraised hier. Het was wel een losse speler die veel meeging dus kwam beetje daarom dat ik niet echt dacht dat hij de sterkste hand had.
      Bedankt voor de uitleg en zal zien dat ik deze fout niet meer maak :D
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      1; Dat lijkt maar zo, omdat je hersenen zo werken dat je zulk soort dingen onthoudt. De keren dat er zoiets bij jou gebeurt wordt dan in je hersenen als "gerechtigheid" gezien en sneller naar de achtergrond verdrongen ;) Onrecht is een heel sterk gevoel.

2; Zoiets leer je door vallen en opstaan. Je kunt preflop kijken welke hand hij ongeveer kan hebben, en dan kijken of er veel betere handen in zijn range zitten dan die van jou.

3; Hij 3-bet je UTG+1 raise preflop. Dit geeft aan dat hij een sterke hand heeft, een normale speler doet dit met JJ+ AKo en AKs. Op de flop win je nog van JJ en KK, die ook het meest logisch zijn. Dus vind ik je call flop - raise turn als valueline goed. Alleen na de 3-bet zou ik downcallen, het lijkt me sterk dat hij hier JJ of KK gaat 3-betten. Je hebt nog wel outs voor een split pot tegen AK of winst tegen QQ dus je mag niet op de turn folden. Op de river is de pot dan ook te groot om te folden, hij zal hier wel vaak genoeg een bluff laten zien.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      yoghi,

Zoals ik al aangaf ben ik geen limit speler he, maar waarom call flop en raise turn? Als valuebet snap ik het wel, maar er zitten hier ook handen in zijn range (vooral a-q, a-k, q-q)waardoor jij in de problemen zit. Als hij daadwerkelijk een hand heeft dan kom je er op de flop goedkoper achter als op de turn als je een 3bet om je oren krijgt.

Ik weet niet of ik t goed uitleg, maar ik hoop van wel.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Maar je staat meer voor dan achter dus moet je meer geld in de pot proberen te krijgen en niet minder ;) .
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SeaJaws
      Maar je staat meer voor dan achter dus moet je meer geld in de pot proberen te krijgen en niet minder ;) .
      dat is dus niet waar

normale speler doet dit met JJ+ AKo en AKs
      <-- hier ben ik t wel mee eens.

jj en kk sta jij voor, a-k,q-q,a-q sta je achter, a-j split pot.

het lijkt me dat je hier niet moet folden, maar zeker niet moet cappen.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Je moet niet cappen, maar wel raisen en dan na zijn 3-bet downcallen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Omdat er veel slechtere handen zijn waar je value uit wilt halen. Wanneer je de flop raist gaan die slechtere handen misschien zelfs wel op de turn of river folden, en dat wil je voorkomen. Door call flop raise turn te spelen haal je meer uit de slechtere handen en callen ze misschien eerder down omdat de pot groter is.

Na een 3-bet moet je downcallen omdat je te vaak achter ligt. Toch kun je niet folden omdat hij kan bluffen ofzo.

Wanneer we hier AQ ook in zijn range zetten moeten we TT en eigenlijk ook 99 in zijn range zetten, waardoor we nog vaker voor liggen en call flop raise turn beter is.