Weg van de SnG's en terug beginnen op NL5

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Zoals sommigen wel weten had ik vorig jaar ook een pokerblog.
      Die ondertussen is doodgebloed samen met mijn poker carrière X( Door school en privé leven had ik totaal geen tijd om te pokeren en ik heb dan ook 90% van mijn bankroll uitgecashed voor mijn buitenlandse stage van unief en dergelijke.

Nu ga ik echter volgend jaar een thesisjaar doen en dit leek mij leuk te combineren met een jaartje serieus pokeren. Tijdens dit jaar wil ik dan zot volume draaien en hopelijk mijzelf kunnen onderhouden puur op mijn poker winsten (ge moet altijd een beetje ambitieus zijn :f_cool:
      Aangezien dit toch een vrij moeilijke doelstelling is, ga ik nu al beginnen met mij voor te bereiden door aan mijn spel te werken.

Wat ga ik spelen?
      - Beginnen met SnG van 18man (Turbo)
      - afhankelijk van hoe dit gaat mss overschakelen naar 27/45, maar ik blijf in elk geval binnen de SnG familie :)

Plan:
      Komende 5 maanden alle artikels (tot en met goud) over SnG lezen en de inhoud geleidelijk aan integreren in mijn spel.
      :club: 3 Basic
      :club: 8 Bronze
      :club: 15 Silver
      :club: 8 Gold

Video's bekijken
      :club: video van DonBerto opnieuw bekijken (meen mij te herinneren dat dit een zeer interessante was)
      :club: push or fold serie bekijken
      :club: alle andere video's die mij worden aangeraden en interessant lijken

Volume
      Dit zal later beslist worden, nu wil ik gewoon aan mijn spel werken. dus zal max 4 tafels tegelijkertijd spelen

Handen
      Om mijzelf te dwingen aan mijn spel te werken moet ik minstens elke week 5 handen posten in handjudgment forum. Dit zal misschien omhoog gaan na verloop van tijd, maar kweet dak dees normaal nie veel doe. dus babysteps :)

Zal na verloop van tijd ook naar leaks zoeken, maar nu nog te weinig SnG gespeeld om echt een goed idee van leaks te hebben. Alhoewel ik denk dat ik AQ en AJ overplay :f_frown:

Bankroll:
      vroeger bankroll stond op William Hill, dus nu 50 dollar op pokerstars gezet en daar zal ik mijn SnG's spelen.

Bankroll nu: 50$
  • 128 antwoorden
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Eerst video bekeken en charts afgedrukt, maar na eerste sessie spelen gaat het helemaal niet goed. Ben niet slecht aan het spelen, maar geraak niet itm :f_cry:

Ben na paar SnG beginnen bijhouden wat de key handen waren en daaruit blijkt toch dat ik gewoon pech heb of variance zoals dat zo mooi heet.
      AK<AQ
      K10<Q9
      K10s<78s
      JJ<AK
      QQ<A10 (bubble)
      AK<22
      J2<A8 (bubble)

Die laatste ga ik waarschijnlijk in handjudgement forum plaatsen. Ik had samen met andere vrij grote stack, maar de blinds zaten al op 400/800. We zaten aan de bubble en ik shove van op de SB. Gast na mij kon enkel callen met Aces en Kings in mijn ogen (hij was de andere grote stack), maar blijkbaar wou hij het er toch op waren met A8... Vin het goede move van mij en slechte van hem, maar ja. of zien jullie dat anders ?(

Bankroll: 33$

edit: en een meer positieve noot, niettegenstaand ik slecht aan het runnen ben. Heb ik totaal geen last van tilt en das toch wel een verbetering in vergelijking met vroeger :)
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      De tweede sessie verliep een pak beter. Eerst eentje gaan drinken en op het gemak wat nadenken over de handjes en dan terug begonnen.
      Heb gemerkt dat ik vrij loose speel maar dat dit eigenlijk komt doordat het nogal traag gaat en niet omdat ik niet weet waar ik welke handen kan spelen. Dus overgeschakeld naar 6 tafels en het ging al een pak beter. (niet dat je op zo'n samplesize iets kan verifieren, maar soit)

Nog paar toffe bad beats gehad, waarondern 2* op een rij dat gast een 2 outer hit :f_mad: Maar deze sessie toch afgesloten met redelijk wat winst.

BR: 55$
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Anraxas
      :club: video van DonBerto opnieuw bekijken (meen mij te herinneren dat dit een zeer interessante was)
      DonBerto maakt indruk, das wel weer duidelijk :D

Succes Anraxas!!
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Na een dagje rustig verder te spelen sta ik ongeveer break even. Laatste spel had ik eigenlijk eerste moeten worden maar werd de bubble boy.
      Waren met 2 degelijke stacks en 3 kleine. Ik zit op Button en shove met KQs in de gedachte dat andere bigstack (die net iets kleiner was) toch moest folden, maar die called doodleuk met pocket 3e en ik lig er zo goed als uit.

Wat is hier de juist play in deze situatie? folden omdat andere bigstack misschien te fishy is om te weten dat hij hier 95% van zijn handen zou moeten folden? Of gewoon shoven en hopen dat hij het principe van een bubble kent? :)
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Gisteren en vandaag op het gemakske zitten verder spelen telkens max 4 tafels tegelijk. Aangezien ik toch echt aan mijn spel wil werken en niet zot volume wil draaien. Tot nu toe eigenlijk tevreden over mijn niveau. Enkele leaks die ik zie bij mijzelf:
      - AQ en AJ uit vroege positie spelen in begin fase
      - raises callen vanuit SB met speculatieve handen. Chips zijn gewoon teveel waard in deze turbo SnG, dus moet hier echt mee stoppen.
      - Late fase push ik teveel denk ik, nog eens wat theory hier over opzoeken :)

Voor de rest gaat het goed, buiten de leaks maak ik weinig domme fouten en ben ik solide aan het spelen. Af en toe een suckout, maar ook al een 2 outer gehit, dus ga er nie over neuten. I'm to :f_cool: to :f_cry:

anyways werd eens tijd dat ik graph poste.

Huidige bankroll dus op 83$ en hopelijk kan ik deze trend verder zetten en kan ik vlug naar de 3.40$ turbo SnG's
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Interessante hand. Soms zie je van die fishes totaal pots overbetten en normaal fold ik dan tenzij ik de nuts heb. Maar nu wou ik toch een callen en zien wat die had, want kon hem echt niet op een hand zetten. Een FH of flush zou nooit zo overbetten op de river leek mij. of wel? :)

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG CroCitizen (1,300)
      UTG+1 Or0pher (1,290)
      CO che7638 (1,360)
      BTN mr.aL$x90 (4,540)
      SB jossepo (3,715)
      BB abraxas (1,175)

Blinds: 15/30

Pre-Flop: (45, 6 players) abraxas is BB A:heart: 9:heart:
      4 folds, jossepo calls 15, abraxas checks

Flop: 6:diamond: 7:diamond: 5:spade: (60, 2 players)
      jossepo bets 30, abraxas calls 30

Turn: 9:diamond: (120, 2 players)
      jossepo bets 60, abraxas calls 60

River: 7:heart: (240, 2 players)
      jossepo goes all-in 3,595, abraxas goes all-in 1,055

Final Pot: 4,890
      jossepo shows a flush, Queen high
      J:diamond: Q:diamond:
      abraxas shows two pair, Nines and Sevens
      A:heart: 9:heart:

jossepo wins 4,890 (net +1,175)

abraxas lost 1,175
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Denk dat mijn voornemen om meer handen te posten gelukt is :)

Je hebt het maximum aantal threads bereikt in ons voorbeeld handen board bereikt voor vandaag. Morgen kun je weer nieuwe threads posten. Ondertussen kun je over handen discussieren met andere leden. :f_biggrin:

Bij deze:
      Andere leden, zou ik dit gewoon preflop moeten folden?

PokerStars
      9 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG SINIIYstas82 (1,500)
      UTG+1 diabaria444 (1,550)
      MP1 OOOchicoOOO (1,700)
      MP2 abraxas (1,500)
      MP3 Appe13156 (1,500)
      CO dudeharcos92 (1,490)
      BTN terios13 (1,460)
      SB fred140250 (1,300)
      BB jomorgal (1,500)

Blinds: 10/20

Pre-Flop: (30, 9 players) abraxas is MP2 10:spade: 10:diamond:
      SINIIYstas82 raises to 160, 2 folds, abraxas calls 160, 5 folds

Flop: 8:club: 6:spade: K:diamond: (350, 2 players)
      SINIIYstas82 bets 350, abraxas folds

Final Pot: 700

SINIIYstas82 wins 700 (net +190)

abraxas lost 160

Wil hier op zich niet preflop all-in gaan met pocket 10e zo vroeg in SnG, maar fold lijkt zo nitty :f_confused:
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78

Succes Anraxas!!
      DonBerto is ook interessant :D

Fold TT preflop, hier callen speel je eigenlijk enkel voor setvalue. Daar speel je gewoon niet deep genoeg voor (i.v.m. de raisesize) je moet ong. 15:1 aan houden (stack to raisesize). Nu is het minder dan 10:1.

Afstacken zo vroeg met TT is niet zo nodig, omdat men wel enorm licht moet afstacken om hier +$EV (ICM Wise winstgevend dus) af te kunnen stacken. En zelfs dan, het is niet nodig om zo vroeg in het toernooi een marginale spot aan te gaan.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Succes Anraxas!!

Fold TT preflop, hier callen speel je eigenlijk enkel voor setvalue. Daar speel je gewoon niet deep genoeg voor (i.v.m. de raisesize) je moet ong. 15:1 aan houden (stack to raisesize). Nu is het minder dan 10:1.

Afstacken zo vroeg met TT is niet zo nodig, omdat men wel enorm licht moet afstacken om hier +$EV (ICM Wise winstgevend dus) af te kunnen stacken. En zelfs dan, het is niet nodig om zo vroeg in het toernooi een marginale spot aan te gaan.
      Ja ben gewoon niet gewend om zo tight te spelen :) Speelde vroeger cash en TT folden op zo'n kleine raise zit niet echt in mijn bloed :f_cool:
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Succes Anraxas!!

Ja ben gewoon niet gewend om zo tight te spelen :) Speelde vroeger cash en TT folden op zo'n kleine raise zit niet echt in mijn bloed :f_cool:
      Nja klein:P hij opent 8bb, tegen "normale" raises kun je prima flatten.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      "Even" zitten multitablen met 12 tafels. Wou tableninja eens uitproberen :)
      Eigenlijk viel het goed mee en ben ik tevreden over mijn spel. Wel zijn mijn Aces, Kings en Q's langs alle kanten gekraakt dat het niet meer mooi was. de best was toch een all-in op de turn en hij hit nog zijn 2 outer. Och ja, de dag dat variance in mijn voordeel werkt zal ik zotte winst halen :)

Nieuwe leak gevonden: Kan moeilijk hoge pockets folden omdat ik niet kan geloven dat die fish weer zoveel geluk heeft gehad.

*hint aan mijzelf* als de fish flat called en op de river shoved dan kunde er zeker van zijn dat hij zijn busted straight draw heeft gehit :s_evil:

BR: 55$
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Kon niet slapen dus nog een setje gespeeld en BR terug up naar 80$ :s_biggrin:

wel geen idee hoe ik zoveel winst heb kunnen maken in een dik uur, het liep terug voor geen meter. Van de 9keer dat ik aces had ben ik er 7 keer mee verloren (8ervan waren preflop all-in). Maar blijkbaar toch beter gegaan dan ik dacht.

Vraagje (als iemand deze blog ooit leest :f_confused: )
      Hoeveel SnG's kan een serieuze grinder doen op een dag? Want heb vandaag niet zwaar zitten pokeren in mijn ogen, maar heb er toch meer dan 100 gedaan. Dus als ge dan eens voor een rakerace gaat ofzo, kunde makkelijke +300 SnG's op een dag doen ofzo...
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      En weer down to 45$

Moest ik nu mijn flipjes verliezen cava, maar als ik KK verlies tegen K10 (preflop all-in) AA tegen A9 AA tegen Q6o.... enzovoort, dan begint het toch pijn te doen :rage:

Wou toch maar eens tonen hoe een graph er uitziet als pokerstars de doomswitch aanzet :f_eek:

Vandaag begint bij SnG 169 ongeveer en tot het einde. Dus van de ongeveer 40 die ik er heb gedaan zat ik er 3-4 itm :facepalm:

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Nog een sessie gedaan vandaag en BR terug kunnen brengen naar 50$ (wat nog mooi is aangezien ik slecht runde)
      Was goed aan de sessie begonnen en dan liep het opeens allemaal terug mis, verloor coinflips en helft van de handen waar ik andere dominated had. Op zich wel goed gespeeld alleen nog steeds te dom om AQo in early fase en vroege pos te folden, maarja tzal tijd vergen om te veranderen zeker :)

Handje dat mooi deze sessie weergeeft in mijn ogen.

PokerStars
      7 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG G-Town49 (1,380)
      UTG+1 MatejK992SLO (735)
      MP Beat666ru (2,360)
      CO decrex (1,370)
      BTN 67andi (1,085)
      SB abraxas (3,025)
      BB >Dargonet85< (2,140)

Blinds: 25/50

Pre-Flop: (75, 7 players) abraxas is SB A:diamond: Q:spade:
      1 fold, MatejK992SLO goes all-in 735, 2 folds, 67andi calls 735, abraxas calls 710, 1 fold

Flop: 3:diamond: 6:heart: Q:diamond: (2,255, 3 players, 1 all-in)
      abraxas bets 1,575, 67andi goes all-in 350

Turn: 3:heart: (4,180, 3 players, 2 all-in)

River: 8:diamond: (4,180, 3 players, 2 all-in)

Final Pot: 4,180
      67andi shows three of a kind, Threes
      2:spade: 3:spade:
      abraxas shows two pair, Queens and Threes
      A:diamond: Q:spade:
      MatejK992SLO shows two pair, Nines and Threes
      9:heart: 9:club:

67andi wins 2,955 (net +1,870)

abraxas collects 1,225 (net -1,085)
      MatejK992SLO lost 735

alhoewel mijn persoonlijke favoriet de volgende is, zeer gelijkaardig aan vorige alleen op de bubble. (is zelf in elkaar gestoken, omdak het hand niet direct terugvon )

Stacks:
      UTG (5,380)
      CO decrex (1,370)
      BTN (7,085)
      SB abraxas (8,025)
      BB (6,140)

Blinds: 200/400

Pre-Flop: (75, 5 players) abraxas is SB K:diamond: K:spade:
      2 fold, ]BTN calls 400[/b],abraxas bets 1,500, 1 fold, BTN calls 1,100

Flop: 10:diamond: 9:heart: 3:heart: (3,400, 2 players)
      abraxas bets 2,400, BTN goes all-in 5.585,Anraxas calls 3,185

Turn: 3:heart: (4,180, 2 players, 2 all-in)

River: 10:spades: (4,180, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: 17,585
      BTN shows three of a kind, Tens
      10:spade: K:spade:
      abraxas shows two pair, Kings and Tens
      K:diamond: K:spade:

Mooie manier van een hand te overplayen op de bubble als ge het mij vraagt :facepalm:
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Dit is een whine post so be warned :)
      keyhands van SnG sessie

SnG1:
      PokerStars
      6 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG armerhund9 (2,845)
      UTG+1 abraxas (1,290)
      CO AlwaysRich (3,990)
      BTN konel13 (3,385)
      SB Chillin' H (1,595)
      BB Chirombos (1,905)

Blinds: 50/100

Pre-Flop: (150, 6 players) abraxas is UTG+1 K:club: K:heart:
      1 fold, abraxas raises to 300, 3 folds, Chirombos calls 200

Flop: 5:spade: 7:heart: 9:heart: (650, 2 players)
      Chirombos goes all-in 1,605, abraxas goes all-in 990

Turn: 5:club: (3,245, 2 players, 2 all-in)

River: A:diamond: (3,245, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: 3,245
      abraxas shows two pair, Kings and Fives
      K:club: K:heart:
      Chirombos shows two pair, Aces and Fives
      A:club: 10:spade:

SnG2: nog niets verloren want beginfase, maar toch.
      PokerStars
      9 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG em1l1an1 (1,500)
      UTG+1 MichaBerlin1 (1,500)
      MP1 BPI BANK (1,500)
      MP2 cacherras (1,500)
      MP3 SVETA77 (1,500)
      CO gorechin1986 (1,500)
      BTN skazohsnik (1,500)
      SB Tarasio (1,500)
      BB abraxas (1,500)

Pre-Flop: (30, 9 players) abraxas is BB 10:club: K:club:
      em1l1an1 calls 20, 1 fold, BPI BANK calls 20, 1 fold, SVETA77 calls 20, 1 fold, skazohsnik calls 20, Tarasio calls 10, abraxas checks

Flop: 5:diamond: 4:club: K:spade: (120, 6 players)
      Tarasio checks, abraxas bets 80, em1l1an1 calls 80, 1 fold, SVETA77 calls 80, skazohsnik calls 80, Tarasio folds

Turn: 3:spade: (440, 4 players)
      abraxas bets 290, 1 fold, SVETA77 calls 290, skazohsnik calls 290

River: 6:spade: (1,310, 3 players)
      abraxas checks, SVETA77 bets 80, skazohsnik raises to 220, abraxas calls 220, SVETA77 calls 140

Final Pot: 1,970
      skazohsnik shows a straight, Deuce to Six
      Q:heart: 2:club:
      abraxas shows
      10:club: K:club:
      SVETA77 shows a straight, Deuce to Six
      2:diamond: 3:diamond:

SnG3: toegegeven, hij heeft heel veel outs, dus hij moest er wel 1 hitten :facepalm:
      PokerStars
      8 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG bagerfck (1,550)
      UTG+1 lucati (1,400)
      MP1 vanlakos (1,440)
      MP2 Jory86 (3,080)
      CO alex phelphs (1,470)
      BTN Du-bro(rus) (1,450)
      SB txendito (1,630)
      BB abraxas (1,480)

Pre-Flop: (30, 8 players) abraxas is BB K:diamond: K:spade:
      4 folds, alex phelphs calls 20, Du-bro(rus) raises to 100, 1 fold, abraxas raises to 330, alex phelphs goes all-in 1,470, Du-bro(rus) folds, abraxas calls 1,140

Flop: 5:heart: A:diamond: 3:heart: (3,050, 2 players, 1 all-in)

Turn: 6:spade: (3,050, 2 players, 1 all-in)

River: 7:spade: (3,050, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 3,050
      alex phelphs shows a pair of Aces
      A:heart: 8:heart:
      abraxas shows a pair of Kings
      K:diamond: K:spade:

SnG4:
      PokerStars
      7 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG luka87412 (3,020)
      UTG+1 frank0z (2,615)
      MP splidsboel1 (1,470)
      CO abraxas (1,445)
      BTN tangice.si (585)
      SB qwe4567 (2,214)
      BB Waldek66 (2,110)

Blinds: 75/150

Pre-Flop: (225, 7 players) abraxas is CO K:club: A:diamond:
      1 fold, frank0z raises to 375, 1 fold, abraxas goes all-in 1,445, 3 folds, frank0z calls 1,070

Flop: 9:club: 10:diamond: 4:club: (3,115, 2 players, 1 all-in)

Turn: 5:diamond: (3,115, 2 players, 1 all-in)

River: A:spade: (3,115, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 3,115
      frank0z shows three of a kind, Tens
      10:heart: 10:club:
      abraxas shows a pair of Aces
      K:club: A:diamond:

SnG5: blijkbaar kan ik toch nog handen winnen. eerste grote hand dat ik win deze SnG sessie :f_confused:
      PokerStars
      9 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG totospaok (2,963)
      UTG+1 rodri rojo (2,895)
      MP1 coyot3on3 (3,670)
      MP2 miniPIMP57 (2,535)
      MP3 scastiel (2,610)
      CO LFCVIT (2,858)
      BTN zackydoido (3,440)
      SB elterete (2,919)
      BB abraxas (3,110)

Blinds: 200/400 Ante 25

Pre-Flop: (825, 9 players) abraxas is BB A:heart: A:diamond:
      4 folds, scastiel goes all-in 2,585, 3 folds, abraxas calls 2,185

Flop: 7:club: K:heart: 2:club: (5,595, 2 players, 1 all-in)

Turn: 9:spade: (5,595, 2 players, 1 all-in)

River: 5:club: (5,595, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 5,595
      scastiel shows a pair of Eights
      8:diamond: 8:spade:
      abraxas shows a pair of Aces
      A:heart: A:diamond:

SnG6:
      PokerStars
      3 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      BTN abraxas (5,231)
      SB LFCVIT (17,209)
      BB zackydoido (4,560)

Blinds: 400/800 Ante 50

Pre-Flop: (1,350, 3 players) abraxas is BTN A:club: K:club:
      abraxas goes all-in 5,181, LFCVIT calls 4,781, zackydoido folds

Flop: A:heart: 7:heart: 8:club: (11,312, 2 players, 1 all-in)

Turn: 3:heart: (11,312, 2 players, 1 all-in)

River: 7:club: (11,312, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 11,312
      LFCVIT shows a full house, Threes full of Sevens
      3:club: 3:diamond:
      abraxas shows two pair, Aces and Sevens
      A:club: K:club:

LFCVIT wins 11,312 (net +6,081)

abraxas lost 5,231

en zo gaat het verder, 12 SnG gespeeld en maar 1 itm op de 3de plek. goeie manier om broke te gaan...
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      GL veel bijleren en snel upmoven :)
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door chaserr
      GL veel bijleren en snel upmoven :)
      Das is zo'n beetje het plan ;)
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Wil hier geen whineblog van maken, maar begin er toch lsecht ven te komen ze

PokerStars
      8 Players
      $1.50+$0.25

Stacks:
      UTG mrsmalljr (3,320)
      UTG+1 abraxas (1,195)
      MP1 onkel masud (5,520)
      MP2 pumaandino (5,860)
      CO octophus (3,530)
      BTN Chaosiris (1,145)
      SB Apraksiy (1,325)
      BB SneakySaurus (5,105)

Blinds: 100/200 Ante 25

Pre-Flop: (500, 8 players) abraxas is UTG+1 10:diamond: 10:spade:
      mrsmalljr raises to 400, abraxas goes all-in 1,170, 6 folds, mrsmalljr calls 770

Flop: 7:club: K:heart: 7:spade: (2,840, 2 players, 1 all-in)

Turn: 6:spade: (2,840, 2 players, 1 all-in)

River: 4:spade: (2,840, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 2,840
      abraxas shows two pair, Tens and Sevens
      10:diamond: 10:spade:
      mrsmalljr shows three of a kind, Sevens
      A:diamond: 7:heart:

mrsmalljr wins 2,840 (net +1,645)

abraxas lost 1,195
    • Sutra1981
      Sutra1981
      Bronze
      Hey leuk terug een whineblog.. was er juist een zoekgeraakt... Solartje joehoe where art du??? :D

EDIT: go back to previous location to find out what I'm doing here