Nl 50 AJs

• Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Hand compleet fout gespeeld wegens concentratie verlies, geen zin meer.. Maar hoe moet het beter, wat is de ideale lijn.

Stats villain: 15/12 50 handen (verder niets relevant eigenlijk)

Vraag 1: 3bet of niet?
      Wat ik doe: geen 3bet omdat ze suited zijn + het is een nitty speler (wel kleine sample). Met ofsuit 3bet ik wel.

Vraag 2: op de flop c/c of c/r en dan shove op 3bet? of is het c/r/f?
      Wat ik doe: ik call alleen maar, want ik weet niet precies wat ik bereik met een 2bet. Volgens mij isoleer ik me alleen tegen beter. Misschien is het toch beter om te c/r zodat je het initiatief naar je toe trekt? Op een 3bet wordt ik niet blij, want zie niets minder wat afstacked.

Vraag 3: c/c op de turn, of c/r? Ik kies wederom voor c/c omdat ik niet verwacht dat hij cbet met niets.

Vraag 4: c/c, donktbet/fold, c/f, c/rai of donkbet/call
      Ik denk dat het beste is c/f, wat ik doe is het slechts. Dan is het nog eerder donkbet/fold. Aq/kj/q9 hebben nu 2pair of beter. Dit is slechte een kleine range, ik zie hem AA/KK niet folden en qq zal behind checken.

Al met al niet best gespeeld, maar hoe beter?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      SB ($44.55)
      Hero ($50.95)
      UTG ($50.75)
      UTG+1 ($50.25)
      CO ($54.20)
      BTN ($50)

Dealt to Hero J:diamond: A:diamond:

fold, fold, fold, BTN raises to $1.50, fold, Hero calls $1

FLOP ($3.25) 5:spade: J:heart: T:club:

Hero checks, BTN bets $2.10, Hero calls $2.10

TURN ($7.45) 5:spade: J:heart: T:club: 3:diamond:

Hero checks, BTN bets $5, Hero calls $5

RIVER ($17.45) 5:spade: J:heart: T:club: 3:diamond: K:club:

Hero bets $9, BTN raises to $24.50, Hero calls $15.50
  • 3 antwoorden
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Vraag 1: nee, flat je krijgt wss weinig actie van minder en staat zwaar voor op zijn BU openingsrange

Vraag 2: een donk vind ik hier wel prima, gezien villain hier vaak wel wat gehit heeft maar weinig 3 straten gaat betten en mensen vaak spazzen tegen donks/en donks nog wel eens willen raisen met air + je krijgt zeker 2 a 3 straten value van Jx en Tx. Dus ik zou denk ik 3 straten donken gezien de actie anders vaak zo gaat:

Villain bets flop, Hero calls

turn

Hero checks, villain checks

river

Hero ???, villain ???

Dus als je donkt heb je controle, checkraisen is ook fine hier omdat ik denk dat men je niet veel credit gaat geven en met AT of een andere J wel gaat downcallen.

Vraag 3: As played vind ik een c/c fine

Vraag 4: c/f river als hij bet, zijn betting/barrelingrange heeft gewoon veel Kx in zijn range, ook Q9 etc dus die river is extreem slecht voor je. Hij zal KQ, Q9, KJ, wss wel betten, en misschien zelfs AQ/AK ooit waar je allemaal door beat bent, sets en 2p sowieso ook dus c/f is fine hier.
    • ferray
      ferray
      Bronze
      Stel, je donkt de flop, maar je wordt geraisd. Wat doe je dan?
      Tegen veel slechter krijg je het er toch niet in op de flop? Dus call je?
      En hoe moet het dan verder op de turn? Check call? check fold?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ferray
      Stel, je donkt de flop, maar je wordt geraisd. Wat doe je dan?
      Tegen veel slechter krijg je het er toch niet in op de flop? Dus call je?
      En hoe moet het dan verder op de turn? Check call? check fold?
      toppair top kicker is vrij sterk dus direct folden kan niet, gezien tegenstander wss ook QJ en KQ enzo kan raisen. oook evt nog wat bluffs.

rest is tegenstanderafhankelijk maar denk dat folden toch lastig is tegen een enigsinds aggressieve tegenstander