Wat te doen met freeplays?

• RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Even over freeplays op SSS. Je kent het wel: je zit met een slechte hand op de BB en niemand raised, dus je kunt gratis de flop zien. Nu wil ik even weten wat jullie doen in zulke situaties.

1. Een OESD op de flop, bijvoorbeeld 79o, flop: 6 8 Q. Je bent als eerste (of tweede) aan de beurt. Checken of 1/2 pot bet doen (block bet)?

2. Iedereen fold naar SB toe, SB limped en je checked met je waardeloze hand. Op de flop heb je complete trash en ook geen draws. Pot is 2 BB en SB checked. Wat doen wij? Bluffen met 1 of 2 BB of gewoon c/f waarbij we eigenlijk zeker weten dat we verliezen?
  • 6 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      freeplays speel je passief etnzei je 2pair of beter flopt. Met je draw speel je dus c/f of c/c afhankelijk van de odds die je krijgt. en met trash speel je de hele hand c/f
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Punt 1: Die zou ik gewoon c/f spelen. Heel soms c/c, maar dan moet je daar wel de odds voor krijgen.

Punt 2: Ik weet niet op welke limiet je speelt, maar ik speel op NL50 en als iemand de SB complete, dan raise ik altijd naar 3,5bb. SB fold vervolgens bijna altijd. Een enkele x callt SB. Als hij vervolgens de flop checkt, doe ik gewoon een cbet. Mocht SB die zelfs callen, wat in 1 van de 20x misschien gebeurt, dan wordt het natuurlijk gewoon c/f als je een trashhand heb. Een SB complete is 95% van de gevallen gewoon heel weak.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Heya RealPunica,

even een algemeen antwoord op je vraag, omdat ik denk dat je er meer van leert als je zelf dingen uitrekent/uitzoekt...

Op het strategie gedeelte vind je voor SSS een uitstekend artikel over freeplays. Daarbij is het van belang dat je goed je outs telt en daarbij goed discount en dit wegzet tegen je potodds.

Tot slot moet je erom denken dat je rest stack vanuit een free play groter is, waardoor je betere implied odds aan je tegenstander krijgt. Bovendien is de pot nog klein en wil je die obv groot hebben. Om deze 2 redenen is het belangrijk groter te betten dan normaal op een monsterdraw/made hand.

Een heleboel links, dus genoeg leesplezier.

Als je vragen hebt, dont be afraid to shout ;)

Succes,
      Leo
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
      Punt 1: Die zou ik gewoon c/f spelen. Heel soms c/c, maar dan moet je daar wel de odds voor krijgen.

Punt 2: Ik weet niet op welke limiet je speelt, maar ik speel op NL50 en als iemand de SB complete, dan raise ik altijd naar 3,5bb. SB fold vervolgens bijna altijd. Een enkele x callt SB. Als hij vervolgens de flop checkt, doe ik gewoon een cbet. Mocht SB die zelfs callen, wat in 1 van de 20x misschien gebeurt, dan wordt het natuurlijk gewoon c/f als je een trashhand heb. Een SB complete is 95% van de gevallen gewoon heel weak.
      +1

Ik raise ATC als SB first-in complete & andere folden.
      En ik raise normaal op NL10 maar het verschil tussen 4BB en 3.5BB is miniem op NL10
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Ik weet wel dat je c/f speelt met trash normaalgesproken, maar ik bedoel dus meer als vraag of je als SSS'er ook dead money kunt oppakken (Zie artikel in Ajfonso's pokerlab)?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Wanneer er deadmoney in de pot zit, zou je op zich met een bredere range kunnen pushen. Hier zou ik me eerst nog niet mee bezig houden tot je dingen als odds en outs ed goed onder de knie hebt. "Trash" is nl niet altijd trash...

Als je er wel bezig mee wil gaan, dan is het verstandig equity berekeningen te gaan maken en dit te oefenen.

1 thing at a time ;)

Succes,
      Leo