96o op BB

• kjells
      kjells
      Bronze
      Platform: IPoker - formated by LittleTitanHelper
      Gamecode: 1612441999 - 2008-07-08 21:21:42
      Buy-In: $0.50+$0.10
      10 SB / 20 BB - 9 handed
      Seat 1: UTG3 (1500)
      Seat 2: MP (2170)
      Seat 3: MP2 (1450)
      Seat 4: MP3 (1470)
      Seat 5: CO (1460)
      Seat 6: BU (810)(DEALER)
      Seat 8: SB (1610)
      Seat 9: Hero(1480)
      Seat 10: UTG2 (3050)

Dealt to Hero: 6 :heart: 9 :diamond:

Preflop:
      SB posts SB, Hero posts BB
      UTG2 folds, UTG3 calls 20, 2 folds, MP3 calls 20, CO folds, BU calls 20, SB calls 10, Hero checks

Flop(Pot: 100):
      7 :club: 5 :heart: 3 :heart:
      SB checks, Hero checks, UTG3 checks, MP3 checks, BU bets 60, SB folds, Hero calls 60, UTG3 folds, MP3 calls 60

7 :club: 5 :heart: 3 :heart: ,8 :diamond:
      Hero checks, MP3 checks, BU bets 160, Hero raises to 760, MP3 folds, BU raises All-in(570)

dit was een van de eerste handen van het tornooi en ik had dus nog geen reads.

de flop kreeg ik gratis te zien, en op de flop checkte iedereen op de button na. Ik ging er van uit dat hij probeerde de pot te stelen en ik heb zijn bet gecalled.

op de turn hit ik mijn straat en besluit ik zijn bet te beantwoorden met een all in.

achteraf gezien weet ik niet of het zo verstandig was om deze hand te spelen aangezien de flop toch vrij duur was en er altijd het gevaar van een flush was.

graag jullie mening.
  • 9 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      call kan naar mijn mening als je maar bereid bent om die 60 heel vaak te verliezen. en je hand weg te leggen.

je hebt nog wel 6 outs voor je straight.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Als hij inderdaad bluft heb je lage implied odds. Als je (bij zwakte van zijn kant) hem later wilt bluffen lijkt een call mij prima.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      nh. Speel ik precies zo. Op de flop krijg je waarschijnlijk de juiste prijs. Met 1 caller achter je is het al een goede call. De turn speel ik ook precies zo (c/r). De flop is niet zo heel duur naar mijn mening. 60 te callen voor een pot van 240, dus als 1 iemand op de turn die jij hit 1 bet called, dan heb je al de juiste implied odds gehad op de flop. Of villain op de flop de pot steelt, is eigelijk niet relevant. Ik zou meer naar je eigen hand kijken, en kijken of je de juiste odds krijgt. Pas ook op met kaarten die jouw flush en jouw straight compleet maakt.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Villain bet toch 60 in pot van 100? Dan krijg je naar mijn mening niet de juiste odds voor call met je belly buster, want deze heeft 2 problemen:je drawt naar 8 outs die je echter niet altijd de beste hand geven, omdat er een flushdraw ligt en omdat je tegenstander ook goed kan betten met 68 in zijn hand (open ended) waardoor als de 4 valt je de second nuts hebt (en dus grote reverse implied odds). Je hebt maar 3 outs voor de nuts.
      Omdat ook nog de kans bestaat dat villain bluft en hij dus waarschijnlijk weinig meer in de pot stopt als je hit, vallen je implied odds stuk lager uit.

Ik zou em denk ik wel callen, maar dan vooral als float (met paar outs).
      Maar ja ik ben een action junkie.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      ik bedoel double belly uiteraard :)
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      even totaal offtopic

Buy-In: $0.50+$0.10

20% rake, dat valt toch never ever nooit niet winstgevend te spelen??????
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Weet je hoe slecht er gespeeld wordt in die low buy in sit n go's ?
      Goed te doen, ook met die rake. Toch zou ik zo snel mogelijk omhoog gaan naar buy in met "maar" 10 % rake.
    • kjells
      kjells
      Bronze
      ok bedankt allemaal. ik was niet helemaal zeker, maar zo te zien zouden de meesten onder jullie hem hetzelfde gespeeld hebben.

en wat die rake betreft, het is vrij moeilijk om dit winstgevend te spelen, maar zeker wel doenbaar hoor, de winst blijft dan uiteraard relatief klein. maar ik speel momenteel ook nog niet om grote winsten te maken, maar om beter te worden in het pokeren

en voor diegenen die nog geinteresseerd zouden zijn in wat de button had,
      dat was K :heart: x :heart: en de river was geen :heart: dus ik heb de pot gewonnen.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Dit lijkt een beetje op dat gigabet dilemma :)

NH