Kk

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Beter gewoon checken op de flop?

Titan Poker Zagreb 30/60, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button CHIC118 (1130)
      SB FCRudi (1880)
      BB [color:#C00000]deffa34 (1510)[/color]
      UTG maudithardy (1440)
      UTG+1 pakish (2220)
      MP [color:#C00000]Maarten84 (3760)[/color]
      CO-1 loons123 (1800)
      CO savilona (1260)

Preflop: Maarten84 is in MP with K :diamond: K :club:
      1 fold, pakish calls 60, Maarten84 raises to 240, 4 folds, deffa34 calls 180, pakish calls 180.

Flop (750) 8 :heart: A :heart: 2 :diamond:
      deffa34 checks, pakish checks, Maarten84 bets 500, deffa34 calls 500, 1 fold.

Turn (1750) 4 :club:
      deffa34 bets 60, Maarten84 raises to 3020, deffa34 moves all-in for 710.
  • 7 antwoorden
    • duder113
      duder113
      Bronze
      kweetnie, niemand moved kunt dus evengoed een bet maken op de flop, tenzij je weet dat er tussen de callers preflop ene zit met een aas die u wil trappen. Op de turn zou ik flatcallen, kan evengoed voor zijn flushdraw aan't gaan zijn.
    • Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      Mja met 2 callers pre flop is kans reëel dat er een A bijzit. Bet na flop zou ik ook doen aangezien er nr jou toe gechecked wordt maar toch zit er een grote kans in dat er iemand z'n A slowplayed dus daar moet je mss wat voortgaan op je reads. Ik zelf zou na turn check folden.

maarjah ben ook nog maar amateur :)

Wat was river en wat had je tegenstander?
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik check-fold, met kings ga ik hier niet broke

tegen 1 tegenstander c-bet ik wel, tegen 2 niet. Teveel dummies die je callen en broke gaan met een (zwakke) aas :)
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Was op het randje vond ik persoonlijk, flop wilde ik niet flatcallen omdat ik zo drawers te gemakkelijk een kaart laat zien. Op de turn, tja.. zette hem nog steeds op een draw en zijn minbet leek me hier heel zwak. AK of AA leken me zeer onwaarschijnlijk. Enkel Aq, Aj en At had ik dan ook echt schrik voor, tegen A9-A3 (buiten A8) heb je hier nog steeds een hoop FE lijkt me? Verder was ik bijna zeker commited door zijn stacksize.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Zou ik c/f-en. Zelden krijg je hier value uit slechtere handen. Turn callen is zo slecht nog niet, maar alleen als je niet zelf de flop gebet hebt. As played, call ik die microbet op de turn, maar had ik gefold op een echte bet. Omdat jij de flop gebet hebt, en de aas representeert, zal je nooit gecalled worden op de turn door slechtere handen dan KK.

Maar de flop betten is sowieso een leakje. Je word op dit board nooit gecalled door handen die jij beat hebt, dus heeft je bet geen zin. Ik zou dan ook flop c/f spelen, en op de turn, als er een turn komt, reevalueren, en soms c/c spelen. Zo krijg je namelijk nog wel value uit bluffs evt. Maar normaal is op de turn je hand ook nog niet goed genoeg, en zou ik ook vaak c/f-en, hangt een beetje van de actie en de tegenstanders af.

tegen A9-A3 (buiten A8) heb je hier nog steeds een hoop FE lijkt me?

Dit is niet waar. Is omdat:

Als je tegenstander A7 speelt, en hij gaat niet broke als hij zijn aas hit, waarom speelt hij hem dan? Hij is dom genoeg om preflop mee te doen met A7o, waarvan WIJ weten dat je er 2 pair mee moet hitten om echt broke te gaan in deze fase van het spel, maar zij zullen dat nooit wegleggen op een ace high board.

Belangrijk: Maak NOOIT een c-bet met een pp, en overcards op de flop, in multiwaypots. Zelfs met TT hier, en een J op de flop, zou ik niet gebet hebben. Dit is simpelweg omdat je alleen door betere handen gecalled wordt, en dan heeft betten geen zin.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Mm, bedankt.. zeer nuttige feedback!

Toch nog enkele vraagjes.

- normaal gezien check ik hier ook op de flop, enigste reden dat ik bet is omdat er twee draws liggen, vekeerde denkwijze?
      - hoe zou je de hand spelen tegen slechts 1 villain?
      - as played (dus gebet op de flop), ben ik dan sowieso commited op de turn? villain heeft nog pakweg 770 chips over en de pot is 1750

Thanks!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      1. ja, ik zou checken, omdat tegen draw je nog goedkoop naar showdown kunt, je hand is niet sterk, maar heeft wel showdownvalue, maar heeft geen protectie nodig tegen draws. Als je hier 99 had gehad, had je dan ook ge-c-bet? Je handsterkte zou dan namelijk grofweg gelijk zijn geweest als in deze situatie, alleen kk klinkt sterker.
      2. tegen 1 villain speel ik hier hoe ik 99 ook zou spelen. Dus bet/fold. Ik c-bet Ace high flops altijd HU.
      3. je kunt 770 folden voor 1750 in deze spot denk ik. Hij heeft je hier te vaak beat om profitabel te kunnen callen.