Vraagje over SnG bronze artikel

• Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Als ik het artikel lees begrijp ik hieruit dat hoe meer stack je hebt hoe tighter je moet spelen, om het even heel kort te zeggen. Daarin tegen in de starting hand charts speel je op +24BB meer handen dan ussen 13 en 24 BB, mis ik hier wat?

Ook zou ik graag een overzichtelijkere en meerzeggende chart willen hebben, wie weet iets om is samen te stellen.
  • 18 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Dit gaat over sss/bss/fixed/sng/mtt?

Waarschijnlijk het laatste.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Wat is er onduidelijk aan deze dan? o_O
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      SnG zoals de titel vermeld.
      En onduidelijk is dat ze elkaar tegen spreken, hoe meer stack hoe tighter in het artikel, en hoe meer stack hoe meer handjes spelen in de chart.

Verder is de chart niet zo overzichtelijk door de layout en staan niet alle opties vermeld van de beschreven preflop handen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Als je even concrete voorbeelden geeft, waar ze elkaar tegenspreken (en vooral waar dat staat), dan kijk ik er morgen naar.

Zou je ook wat duidelijker kunnen zijn over wat je dan niet overzichtelijk vindt en welke opties dan niet beschreven staan?

Groeten,
      Leo
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Om deze tekst gaat het, niet in brons maar in basic nu ik het precies opzocht in artikel met titel;

Je strategie wanneer je veel chips hebt

pagina 1 beschrijft hoe meeer chips je hebt hoe tighter je moet spelen, +24 BB betekend achterover leunen en geen risico's nemen is waar het op neer komt. Daarintegen op pagina 3 heb je de starting hands chart en heb ik de link erboven ;
      pokerstrategy sit en go overzicht

geopend, en in die charts staat juist dat je met 13/24 BB tighter speelt en met +24 BB op meer handjes.

Deze spreken elkaar dus tegen, of ik lees ze verkeerd.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      En over de layout, dit is van diezelfde charts zijn kleinigheidjes, als je ze uitprint vind ik persoonlik dat door niet te omlijnen maar te arceren de overzichtelijkheid weg is, vind hem hierdoor iets lastiger aflezen.
      Ook mis ik de acties 1 raise voor me met + 24BB en :JJ----->22 , AQ,AJ,KQ
      En bij 13/24 BB hetzelfde bij AA,KK,TT en AQ
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mystique4All
      Om deze tekst gaat het, niet in brons maar in basic nu ik het precies opzocht in artikel met titel;

Je strategie wanneer je veel chips hebt

pagina 1 beschrijft hoe meeer chips je hebt hoe tighter je moet spelen, +24 BB betekend achterover leunen en geen risico's nemen is waar het op neer komt. Daarintegen op pagina 3 heb je de starting hands chart en heb ik de link erboven ;
      pokerstrategy sit en go overzicht

geopend, en in die charts staat juist dat je met 13/24 BB tighter speelt en met +24 BB op meer handjes.

Deze spreken elkaar dus tegen, of ik lees ze verkeerd.
      Wellicht kan onze coach helemaalnicks hier een antwoord op geven. Als niet-SnGer denk ik dat het erom gaat dat je geen risico's neemt, omdat je met een raise nooit je gehele stack risceert, waar je dit bij <12BB wel doet omdat je in push fold zit. Het risico heeft daarom niet zozeer met het aantal handen te maken, maar met je remaining chips.

Oorspronkelijk gepost door Mystique4All
      En over de layout, dit is van diezelfde charts zijn kleinigheidjes, als je ze uitprint vind ik persoonlik dat door niet te omlijnen maar te arceren de overzichtelijkheid weg is, vind hem hierdoor iets lastiger aflezen.
      Ook mis ik de acties 1 raise voor me met + 24BB en :JJ----->22 , AQ,AJ,KQ
      En bij 13/24 BB hetzelfde bij AA,KK,TT en AQ
      Deze zal ik er bij de Duitsers ff inknallen en vragen wat ze er zelf van vinden ;)

Bedankt voor de feedback iig,

Groeten,
      Leo
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      OK graag gedaan natuurlijk :) :D :)

Ben ook zeker benieuwd naar Helemaalnicks zijn mening hierover. Had idd onder de 13BB wel door. Ben vooral nieuwschierig naar wat te doen en welke te volgen bij 13/24 en +24 BB
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hallo Mystique4all,

De shc voor als je 13-24bb's hebt is niet tighter dan die van 24+. In die van 13-24 kun je alleen niet meer voor setvalue spelen. Als je 13-24bb's hebt, is normaal gesproken het aantal spelers lager, en zul je vaker in late positie zitten, van waaruit je een redelijk wijde range raised. Alleen de lage paartjes zijn weg in de 13-24bb's shc, vandaar dat het tighter lijkt. Daarbij zit je dus vaker in late positie als de blinds hoger worden, en kun je dus meer blinds stelen met de blindsteelchart.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      ja idd, paartjes zijn weg en ook AJ en KQ.
      Bedankt voor de uitleg van meer spelen op minder blinds door de steals, maakt het dus dat 13/24 minder tight is, duidelijk had ik ff niet meegerekend :D .
      Deze shc is dus niet de juiste om ook bij MTT er naast te leggen als ik het goed begrijp. aangezien dan over het algemeen de tafles vol blijven ook tijdens de 2e fase
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Positie spel word dus nog belangrijker in fase 2. Nog een suggestie over of meer SnG's tegelijk spelen slim is in het begin van deze strategie volgen
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Je laatste post begrijp ik niet helemaal, maar misschien zocht je dit artikel? :)
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Zocht niets meer, was me juist duidelijk geworden door de blind steal play te gebruiken klopt het verhaal helemaal en ben je toch tighter aan het spelen +24 BB en is bij 13/24 BB je positie nog belangrijker.

Maar bedankt in ieder geval :D
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      LOL is overigens wel een silver artikel, dus lezen kan ik hem niet :D :) :D
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Mindrer posten, meer spelen dus ;)
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      hahaha, eerst word me gevraagd meer deel te nemen op het forum en vooral te posten en nu is het teveel nou speel wel tegelijk OK :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik zou voor mtt de FR bss chart gebruiken.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      OK tx ;)