SnG's/MTT

• upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Ja, ik ben weer een stapje terug gegaan. Er klopte iets niet in me NL-game. Was/ben te tight. Nu moet je toch naar oplossingen gaan zoeken waar dat door komt.

Het eerste was gauw gevonden dat waren simpel weg te veel tafels :facepalm: Het is apart dat het zoveel je spel beïnvloed maar het is toch waar. Nu speel ik op Party niet meer dan op 4 tafels. Begon met 40BI's. Nu wil ik voorlopig op de 4NL blijven hangen( ook om te expermiteren). En nu niet echt om de winst speel.

Ben begonnen met de basis van shorthanded weer door te nemen en steeds wat meer en meer. Ja,alles wat ik al weet skip ik door. Geen idee of ik me FDB ga vrijspelen want heb het ff snel berekend hoeveel handen ik op de 4NL moet spelen. En dat waren er ong. 280.000 in 120 dagen. Kwam neer op een 2400 per dag. Laat staan dat ik gisteren op party begonnen bent en net 1750 handen heb gespeeld word dat een zware dobber op de 4NL.

Goed wat ga ik doen. Ga wat handjes deponeren met mijn hersenspinsels erbij en om de zoveel tijd een graph neer kwakken. Echte doelstellingen heb ik niet. Kom denk ik ook door dat het meer om me spel ga nu.
  • 111 antwoorden
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Zo, het is weer ochtend. En jullie zouden wel denken. Van jij zou toch PLO gaan spelen. Klopt, maar aangezien ik zo veranderlijk als het weer ben :rolleyes: Het komt niet alleen daardoor. Ik was gaan shortstacken op de 25PLO. En het is goed te doen. Mensen callen je af met een weak flushdraw, overpair etc. Zo kwam ik er achter dat dit aardig winstgevend is maar je verdubbelt of je pakt een x-percentage en je gaat van tafel, je opent een nieuwe en zo verder. En ja, de regs en ik gingen het merken. Als ik aan tafel kwam en ik verdubbelde en ging naar een andere tafel, gingen er een x-aantal sit out. Waardoor het shortstacken nutteloos werd. Heb het geprobeerd om het 3-4handed te spelen maar dat is niet winstgevend. 10PLO geprobeert te shortstacken maar dat is het gewoon niet. Er zitten te vaak te veel aan tafel( wacht op me roll van FT). Mensen gambollen daar als een debiel tegen shorties. Zodoende dacht ik upsie upsie het is tijd voor wat anders. Beetje me NL-spel doorgenomen wat artikels gelezen. Zodoende ik weer op de 4NL zit. Nu zal het allemaal wat duidelijker zijn. O ja, las in de NL-strategie de verschillende soorten spelers en vandaar uit gaan kijken in wat voor mij van toepassing was. Kwam dus uit van een combi tussen de rock en de wTAG. Rock omdat ik simpelweg zat te wachten op me monsterhanden en de wTAG te veel tafels en soms iets te passief meecallen op draws.

Kijk nu is het tijd voor een paar handjes:

Moet natuurlijk folden tegen villians 3bet en zeker op de flop maar afentoe ben ik weer eigenwijs.

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      PartyPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG claudiozaton ($1.90)
      UTG+1 Alesis27 ($1.28)
      CO ik ($3.94)
      BTN JekiN ($4)
      SB Yerg1257 ($14.16)
      BB ACQ010 ($5.26)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) ik is CO A:club: 10:club:
      claudiozaton calls $0.04, 1 fold, ik raises to $0.20, JekiN raises to $0.64, 2 folds, claudiozaton folds, ik calls $0.44

Flop: 6:club: 9:club: 8:diamond: ($1.38, 2 players)
      ik checks, JekiN bets $1.10, ik goes all-in $3.30, JekiN calls $2.20

Turn: 5:club: ($7.98, 2 players, 1 all-in)

River: K:heart: ($7.98, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $7.98
      JekiN shows
      A:heart: A:diamond:
      ik shows
      A:club: 10:club:

ik wins $7.59 (net +$3.65)

JekiN lost $3.94
      claudiozaton lost $0.04

Hier weet ik eigenlijk niet waarom ik de BB check.

PartyPoker
      6 Players

Stacks:
      UTG Berber ($6.58)
      UTG+1 Alesis27 ($1.45)
      CO grasian ($5.47)
      BTN vatsonok ($4.10)
      SB mark11111777 ($6.15)
      BB ik ($3.76)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) ik is BB 7:spade: 7:heart:
      3 folds, vatsonok calls $0.04, mark11111777 calls $0.02, ik checks

Flop: J:diamond: Q:heart: 7:diamond: ($0.12, 3 players)
      mark11111777 checks, ik bets $0.12, vatsonok calls $0.12, mark11111777 folds

Turn: 2:club: ($0.36, 2 players)
      ik bets $0.35, vatsonok calls $0.35

River: 6:heart: ($1.06, 2 players)
      ik bets $1.01, vatsonok raises to $2.28, ik goes all-in $3.25, vatsonok calls $0.97

Final Pot: $7.56
      ik shows
      7:spade: 7:heart:
      vatsonok shows
      K:diamond: Q:diamond:

ik wins $7.19 (net +$3.43)

mark11111777 lost $0.04
      vatsonok lost $3.76

En nu handjes waar ik echt mee moet kappen. Ze folden toch niet :f_mad:

Toppair folden ze niet. Maar blijven barrellen :facepalm:

PartyPoker
      5 Players

Stacks:
      UTG DeltaCredit ($14.77)
      CO grasian ($5.61)
      BTN mark11111777 ($2.95)
      SB ik ($3.93)
      BB Berber ($6.43)

Pre-Flop: ($0.06, 5 players) ik is SB K:heart: 10:diamond:
      2 folds, mark11111777 raises to $0.12, ik raises to $0.40, 1 fold, mark11111777 calls $0.28

Flop: Q:club: A:heart: 9:diamond: ($0.84, 2 players)
      ik bets $0.60, mark11111777 calls $0.60

Turn: 6:diamond: ($2.04, 2 players)
      ik bets $0.97, mark11111777 calls $0.97

River: 2:spade: ($3.98, 2 players)
      ik bets $1.89, mark11111777 calls $0.98

Final Pot: $6.85
      ik shows
      K:heart: 10:diamond:
      mark11111777 shows
      A:club: 8:club:

mark11111777 wins $5.65 (net +$2.70)

ik collects $0.91 (net -$2.95)

Ik rep toch een monster ?( Hoopte eigenlijk me draw te maken of dat villian het op zou geven.

PartyPoker
      6 Players

Stacks:
      UTG brunja ($4.30)
      UTG+1 m_nusLimit ($10.31)
      CO bond6131 ($2.97)
      BTN DUKU101 ($3.94)
      SB ik ($4.12)
      BB cortezx88 ($7.85)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) ik is SB 10:heart: J:heart:
      2 folds, bond6131 calls $0.04, DUKU101 calls $0.04, ik raises to $0.24, 1 fold, bond6131 folds, DUKU101 calls $0.20

Flop: Q:diamond: K:spade: 4:diamond: ($0.56, 2 players)
      ik bets $0.40, DUKU101 calls $0.40

Turn: 4:spade: ($1.36, 2 players)
      ik bets $0.97, DUKU101 calls $0.97

River: K:club: ($3.30, 2 players)
      ik checks, DUKU101 bets $2.33, ik folds

Final Pot: $5.63

DUKU101 wins $5.47 (net +$1.53)

ik lost $1.61
      bond6131 lost $0.04

Kijk een leuk voorbeeld 4 handjes en alle vier fout gespeeld. Sommige zijn leaks zie de laatste 2 en de andere 2 onoplettendheid(wat ook een leak is). Deze dingen moeten er gewoon uit. Zeker op de 4NL.
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      EHHH t'is nog vroeg ma hand 3???
      Klopt da wel???

Nvm twas nog vroeg :D
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Handje 1&2 kunnen er wel door.

De eerste is pre wat loose gecalld maar imo is broke gaan op zo'n flop dan wel een must. Je A is hier soms goed (tegen KK- bv) en tegen AK achtige handen sta je ook redelijk goed. Zelfs setjes heb je nog redelijk EQ tegen.

Hand 2 kun je raisen, maar dit is niet verplicht hoor. Wel moet je postflop imo dan alleen verder spelen met een set omdat in freeplay je toch wel 2p+ moet hebben.

De andere 2 handen zijn bluffs en gaan ook meestal wrong bij mij ;) .
      Ik denk dat je beter gewoon zo weinig mogelijk bluft.. :)
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Copy, het klopt bluffen moet je ook niet te vaak doen. Maar het is zo moeilijk om het af te leren :D

Zo, maar nu even een stukje maar.

Terug gaan naar 4 tafels is best wel moeilijk. Zeker omdat je maar tegen 300/350 handen per uur speelt. Merk natuurlijk wel vooruitgang( dit niet alleen omdat ik winstgevend speel) want ga er vanuit dat op de 4NL dat niet zo moeilijk is. Misschien laat ik value liggen door vaak blufs door te drukken. Iets te creatief spelen tegen een callstation/maniac die geen reet geeft wat ik allemaal zou kunnen hebben :facepalm: Maar dat neem niks weg of ik vooruitgang boekt of niet. Meestal zijn me sessies niet langer dan 45 minuten, merk dan dat er verveling komt. Het zal er wel mee te maken hebben dat je een stap terug zet. Met mijn normale speelgewoonte beat je de 10NL ook wel met 12 tafels open. Maar dan komt het verhaal op welk limit lukt het je niet meer. 25NL, 50NL of wat dan ook. Met het spel wat ik speelde is het wachten waar je tegen de lamp aan loopt. En je gaat tilten en totaal bust.

Waarom 4NL vraag je je dan af? Het antwoord is natuurlijk simpel. Als je wat experminiteerd dat het je maar $4 kost, wil het fout gaan. Dit is lekker nitty :D . Daarbij probeer ik soms ook op een tafel LAG te spelen en daar zeker wat ervaring in mist. Hier moet ik wel de kans voor krijgen. Niet dat ik met 2 shortstackgamblers zit en 2 callstations en een maniac.

Heb weinig vertrouwen in om me FDB vrij gespeeld te krijgen, want het is knap lastig op party. Die partypoints lopen niet echt op :rage: Geen idee waar het door komt. Heb 16 PP op een sample van 2500 handjes. Ja, het heeft alles te maken met rake. Maar volgens mijn gevoel betaal je minder rake in vergelijking met Pokerstars en Full Tilt. Zal straks nog wel een sessietje spelen misschien nog wel 2 en straks wel een eerste graph neergooien.
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Whine Whine :f_cry:

Villian heeft 33% steal. Voor de rest speelt hij 33/18. Had ik flop gewoon moeten callen of insta shove? Wilde me initiatief blijven behouden.

PartyPoker
      4 Players

Stacks:
      CO benbeldan ($3.69)
      BTN desarey ($3.81)
      SB KoRn4532 ($3.88)
      BB ik ($3.94)

Pre-Flop: ($0.06, 4 players) ik is BB K:diamond: J:diamond:
      2 folds, KoRn4532 raises to $0.12, ik raises to $0.60, KoRn4532 calls $0.48

Flop: 3:spade: K:club: 8:spade: ($1.20, 2 players)
      KoRn4532 bets $0.76, ik raises to $1.71, KoRn4532 calls $0.95

Turn: 3:heart: ($4.62, 2 players)
      KoRn4532 bets $1.57, ik calls $1.57

River: 10:club: ($7.76, 2 players)

Final Pot: $7.76
      KoRn4532 shows
      Q:heart: K:spade:
      ik shows
      K:diamond: J:diamond:

KoRn4532 wins $7.38 (net +$3.50)

ik lost $3.88

Ff later krijg je dit :f_mad: Toen voelde ik me stoom uit me oren komen :D Dacht stoppen, we gaan tilten!!!!!

Villian speelt 100/83, dan moet ik toch vanuit de BB 3betten.

PartyPoker
      6 Players

Stacks:
      UTG alderinijus ($5.12)
      UTG+1 Pinbal41585 ($6.24)
      CO Sudak20 ($5.27)
      BTN sturitis ($4.48)
      SB SPLAASH ($4)
      BB ik ($3.94)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) ik is BB 8:diamond: 8:spade:
      3 folds, sturitis raises to $0.20, SPLAASH calls $0.18, ik raises to $0.72, sturitis calls $0.52, SPLAASH folds

Flop: 6:diamond: 4:club: 3:diamond: ($1.64, 2 players)
      ik bets $1.08, sturitis calls $1.08

Turn: J:diamond: ($3.80, 2 players)
      ik bets $2.14, sturitis calls $2.14

River: 2:spade: ($8.08, 2 players)

Final Pot: $8.08
      ik shows
      8:diamond: 8:spade:
      sturitis shows
      K:heart: 5:heart:

sturitis wins $7.68 (net +$3.74)

ik lost $3.94
      SPLAASH lost $0.20

Hier nog me graph tot aan nu :facepalm:

Het is toch goed om voor je vertrouwen dat er tenminste 1 lijn omhoog ga :D
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Heb besloten om toch de 10NL te gaan spelen. Wil toch de FDB vrijspelen want op de 4NL gaat het simpelweg niet lukken. Net een kort sessietje gespeeld en het blijft me verbazen. Of ik kwam met eerste klas mongolen aan tafel of het niveau is rotter dan de 4NL. Maar dat zullen we nog wel uitvinden.

En daarbij kwam ik er achter waarom ik niet zoveel handen speel. Ja, verminderd met tafels maar ook dat ik meer bezig ben met het spel dan dat ik zelf speel.
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      KT vs A8: Bluffen op dit niveau tegen toppeer is niet handig. Zelfs op hoger niveau callen ze me soms nog 3 barrels af met zwak toppair na UTG raise, laatst ook weer mee genakt in de daily 22$.

88: echt super fishy inderdaad, in het vervolg zou ik nog wel flop iets groter betten. Liefst pak ik daar pot op met 88 want er komt bijna altijd een overcard op de turn en dat is vaak niet fijn.

succes op 10NL!
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Normaliter kan ik er wel om lachen hoor. Over die soort handen van 88.

Maar morgen start weer een nieuwe maand. Momenteel sta het spelen op een laag pitje (zeg gerust dat ik me gas rekening niet heb betaalt). Geen idee hoe het komt. Dus je stelt je zelf wat vragen.

Heb ik zin om te pokeren? Ja.
      Heb ik motivatie om te spelen? Ja.

En dan start ik me tafels op. Ben ik 100 handen verder. Is me zin weg. Sla de verveling toe. Ben met alles bezig behalve me spel. Dus sluit ik ze maar af. En dan het kromme van al. Ga je wat strategie doornemen. Hier op de site en even googlen en je vindt nog meer. En dan kom bij mij de vraag: Waardoor komt het? Hier kan ik dus het antwoord niet op vinden. Om te zeggen dat ik slecht run. Nee, misschien niet goed maar het groene lijntje stijgt. Dus dat is het niet. Heb dus geen flauw idee. Zoals ik schrijf, als ik geen zin meer heb om te spelen ben ik toch nog met pokeren bezig. Al is het strategie doornemen. Het probleem is als ik aan een tafel ga zitten is er iets of wat wat me zin af neemt. Hoop dat het volgende maand de zin aan de tafels weer toeneemt. En als iemand er een verklaring voor heeft laat het me gerust weten.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Heb je al een keer meer tafels geopend?
      Op het moment dat je je verveelt ben je gewoon minder geconcentreerd en ga je teveel marginale handen spelen. Ik heb zelf de ervaring dat ik dan veel potjes ga verliezen, c-bets werken niet meer, alles en iedereen lijkt over je heen te lopen en dan heb je er al gauw geen zin meer in. Wat nog slechter spelen tot gevolg heeft.

Ik heb niet je hele blog gelezen dus ik heb geen idee of je je limiet keihard beat, maar
      dat is natuurlijk wel het leukste. Dus als je echt geconcentreerd speelt zonder teveel marginale spots op te zoeken ( anders in positie ) ga je je limiet beaten, en dan is het spelletje al een stuk leuker.

Mocht je wel al je limiet beaten kun je natuurlijk een beperkt shotje hoger nemen en kijken of je daar uitdaging kan vinden!

Je moet maar even kijken wat je er mee doet, ik weet niet hoe andere over denken maar dit is mijn idee erover!:)
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Goed, ben weer begonnen met me nieuwe maand. En toch maar voor iets anders gekozen. Fixed limit ben een totaal leek in dit spel :D Ga me vanaf morgen me iets meer verdiepen in het spel.

Zo ff 2handjes. Waar ik totaal niks van begrijp.

Waarom call villian me met A hoog af? Als dit standaard gebeuren is dan ga ik daar opletten:

$0.10/$0.20 Limit Holdem
      6 Players

Stacks:
      UTG ($1.95)
      UTG+1 ($4.17)
      CO ($5.06)
      ik (BTN) ($3.85)
      SB ($7.70)
      BB ($2.27)

Pre-Flop: (1.5 SB, 6 players) ik is BTN J: T:
      UTG calls, UTG+1 calls, CO raises, ik calls, SB calls, BB calls, UTG 3-bets, UTG+1 folds, CO calls, ik calls, SB calls, BB calls

Flop: :9c: :6c: Q: (16.0 SB, 5 players)
      SB checks, BB checks, UTG bets, CO calls, ik raises, SB calls, BB folds, UTG calls, CO folds

Turn: :9h: (11.5 BB, 3 players)
      SB checks, UTG checks, ik bets, SB calls, UTG calls

River: :5s: (14.5 BB, 3 players)
      SB checks, UTG checks, ik bets, SB folds, UTG calls

Final Pot: 16.5 BB
      UTG shows
      A: J:
      ik shows
      J: T:

UTG wins 15.7 BB (net +11.2 BB)

Deze zal wel std zijn. Als dat zo is weet ik dat ik met een overcard beter check/call kan spelen.

$0.10/$0.20 Limit Holdem
      6 Players

Stacks:
      ik (UTG) ($4)
      UTG+1 ($5.90)
      CO ($1.92)
      BTN ($5.91)
      SB ($3.37)
      BB ($4.66)

Pre-Flop: (1.5 SB, 6 players) ik is UTG Q:heart: Q:club:
      ik raises, 2 folds, BTN calls, SB 3-bets, 1 fold, ik 4-bets, BTN calls, SB calls

Flop: 3:spade: 9:club: 9:spade: (13.0 SB, 3 players)
      SB checks, ik bets, BTN calls, SB calls

Turn: K:club: (8.0 BB, 3 players)
      SB checks, ik bets, BTN calls, SB raises, ik calls, BTN calls

River: 7:diamond: (14.0 BB, 3 players)
      SB bets, ik calls, BTN folds

Final Pot: 16.0 BB
      SB shows
      Q:diamond: K:heart:
      ik shows
      Q:heart: Q:club:

SB wins 15.2 BB (net +9.7 BB)

Zo dan maar even wat doelstellingen maken.

FL-Strategie doornemen [ ]
      FL-video's bekijken [ ]
      Minimaal 10K handjes spelen deze maand [ ]
    • M411987
      M411987
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      Heb je al een keer meer tafels geopend?
      Op het moment dat je je verveelt ben je gewoon minder geconcentreerd en ga je teveel marginale handen spelen. Ik heb zelf de ervaring dat ik dan veel potjes ga verliezen, c-bets werken niet meer, alles en iedereen lijkt over je heen te lopen en dan heb je er al gauw geen zin meer in. Wat nog slechter spelen tot gevolg heeft.
      Dat kan ik 100% onderschrijven. Meestal speel ik zelf 4 tot 8 tafels om mijn aandacht vast te houden. Sterker nog, meestal kijk ik tussendoor ook nog televisie of ben ik aan het gamen. Dit zorgt er bij mij voor dat ik makkelijker kan folden, en niet vasthoud aan handen die ik eigenlijk weg zou moeten leggen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Leuk dat je FL speelt, ik zou zeggen post eens wat handjes in judging forum!! Je kan daar een hand posten waarover je twijfelt en een handjudge zal er vervolgens een oordeel over geven. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het erg leerzaam is.
    • KaiserSochez
      KaiserSochez
      Bronze
      .
    • M411987
      M411987
      Bronze
      Precies ja. :D
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Denk dat het niet echt te maken heeft of wel meer of minder tafels open te hebben. Ben bewust naar 4 tafels gegaan om niet te spelen op automatische piloot. Hoe meer tafels hoe meer je van je stats afhankelijk bent. Daarbij speel ik ook met de TV aan en google ik wat raak hoor.

Pcbeem het is weer wat anders dan NL of PLO. Bij deze 2 handen ging het me om of het standaard is dat ze overcards niet folden en ermee afcallen op de river?
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Op FL is niks standaard, speel het zelf ook dus wat er alles van ;) .

Denk dat ik de 1e hand zelf op river in ieder geval niet maar zou betten. Je zit tegen 2 man en een Q zit prima in beide ranges. En ook een 9 kan nog prima kortom waarom dan nog betten? Dat hij zo dom is om te callen prima toch, deze keer heb je niks maar als je dan wel hit doet hij het ook alleen maar mooi toch!!

2e hand niks aan te doen; je doet niks verkeerd. Pre moet je cappen op flop uiteraard ook betten om ook turn te betten. Dat hij hier raised wijst wel op een K maar ik zou zo snel denk ik nog niet opgeven kortom gaan callen net zoals jij nu doet. Je hebt in deze pot gewoon te veel geinvesteerd om nu nog weg te leggen.
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      pcbeem ik weet dat je ook limit speelt. Had je blog even doorgenomen en zag dat je FR speelt. En dan even me uitleg op de 1ste hand te geven. Ik moet de river uitbieden. Met een check behind is het me hand opgeven. En met een bet op de river nadat ik de agressor op de flop ben kan ik een fold krijgen. Een hand met een 9 is uitgesloten vanwege je een c/r krijgt op de turn. De board is te drawy om enkel te callen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ben ik niet helemaal met je eens, de kans dat 1 van de 2 een Q heeft is gewoon erg groot (9 misschien minder maar kan uiteraard ook). Kortom waarom betten als je zelf slecht J high hebt?
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Ik heb totaal geen showdownvalue na me gemiste draw. En door zelf te checken zou ik een pot van 14,5 BB's opgeven.