J5s SB

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Wilde deze hand toch wel even bespreken met name de raise turn.
      Die convertor kom ik helaas niet uit dus zal hem kort houden.
      Ik speelde met 60BB en volgens mij hadden ze me allemaal gedekt.

10 handed

Ik krijg J5s in de Sb, iedereen fold op 2 LP limpers, ik complete, BB checks,
      pot: 4BB
      Flop JJ5 - 2 klaveren

Ik check, BB check, LP1 checkt, LP2, bet halve pot 2BB, ik call, 2 fold.

turn - 6 (geen klaver) Ik check vanwege groot vermoeden dat hij bet.
      Hij bet 4BB in pot 8BB
      Ik raise naar 13BB

Hij fold,

Vraag: Ik zat te twijfelen hoeveel te raisen, Is die raise nu te hoog gezien board e.d.? miniraise beter? wat is de ideale raise zodat hij nog gaat speculeren of mb zelfs terugraised. Ksnap dat het ook afhankelijk van zijn hand is. Met een J had hij wrs wel teruggeraised, kdenk een paar 8en of AT dat hij zoiets had (suited had wel gecalled denk ik).
      Stel de river complete de flush, wat is dan ideaal? checkraise? of gelijk allin?
      (Vind dat altijd nog wel lastig om optimaal te profiteren)
  • 14 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      op dat board met 2 klavers geef ik de voorkeur om zelf te betten.

want wie gaat er hier betten, probably alleen een semibluff.

dus kom zelf uit betten en geef je tegenstander goede odds om de flush te maken.

je checkraise is ook niet echt lekker. een normale speler gaat je niet callen. teveel sterkte straal dit uit.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Nee minraise is zeker niet aan te raden. Vind je raise wel goed hier. Jammer dat hij niks had.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Tja was een beetje lastig, wilde er wel wat meer uithalen, maar twas ook afhankelijk van de handen. Op de turn was mijn idee nu raise ik hem omdat de pot zeker met zijn bet erin interessant was, ook voor hem, had hij AJ JK JQ zou hij reraisen en kon hij haast niet meer terug gezien mijn reststack (is dat een woord? :) ) voor allin.

@ marcel - hoeveel adviseer jij voor de flopbet?

(ik checkte trouwens, omdat er van tijd tot tijd op de flop nogal wat interessants gebeurt met die andere spelers erin. Das een NL2 of NL4 trekje)

Kvond die raisegrootte lastig na zijn bet is de pot 16BB en ik raise 9BB (kdacht ook al tis nu raise of fold van zijn kant uit). Flatcall ik hem dubbel, dan wordt hij veels te vaak doorgechecked en dan mis ik nog steeds value... Khad hem natuurlijk ook kunnen spelen alsof ik de flushdraw had. Maar ik zag hem de river niet nog eens betten. turn wel, vandaar checkraise....

tja lastige, anyway bedankt voor de reacties!
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      gewoon 2 of 3 bb. denk 3 want dat callen ze ook wel als ze 2 callen.

daarnaast maakt het de eventuele pot groter. en kun je op de turn gewoon een leuke bet maken die hij eerder geneigd is te callen dan je checkraise.
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      hier bet ik liefst uit op de flop, half pot of iets meer. Ofwel heeft er iemand iets (flushdraw, jack, pocketpaar,5) ofwel krijg je er toch geen actie uit. Het zijn immers allen limpers die meestal geen dikke aas of koning hebben, dus er zijn weinig turnkaarten die je echt veel actie gaan bezorgen die je op de flop niet kan krijgen. Plus flop betten is ook de enige manier om een call te krijgen van een 5
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Fold preflop in my opinion.
      Raise flop, Bet Turn
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Fold preflop, J5s is geen hand om mee te completen imo.

As played, donk flop ~2,5BB om een pot te bouwen, mocht er iemand hier met iets van een hand zitten krijg je vermoedelijk toch wel actie. As played vind ik dat je je hand met de c/r op de turn zo goed als face up speelt.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      "Fold preflop, J5s is geen hand om mee te completen imo.

As played, donk flop ~2,5BB om een pot te bouwen, mocht er iemand hier met iets van een hand zitten krijg je vermoedelijk toch wel actie. As played vind ik dat je je hand met de c/r op de turn zo goed als face up speelt."

Ja dat ik die boer heb wel face up. FH is wat lastiger. Ik had hem dik gereraised met AJ, dat was mijn intentie mocht hij een goede boer hebben.
      As played, hoe hoog zou jij hem raisen op de turn? Ik ken deze flops wel altijd als erg lastig geld inkrijgen plus volgens mij blufte hij al vanaf de flop 1/2 pot is wel heel matig. ik hoopte op een 3e caller op de flop vandaar geen raise. Op de turn ditmaal omdat de turnbet ook meestal groter is en het toch al headsup is. 10BB beter mb? voor de flushdraw... Kvind een miniraise hier ook wel aardig, want dan komt het zo zwak over dat ze wel callen. Met een flushdraw zou ik zelf met zijn hand/positie denk ik wel callen zelfs al ben ik mogelijk dood, vaak hebben ze ook alleen een boer.

tja en J5s completen is voor mij gewoon voor 1/2 kan ik 4 winnen en mb zelfs meer. Nu win ik uiteindelijk met 1/2 12BB. kan ik weer 24x completen. Heel vaak fold je hem wel op de flop. top pair no kicker altijd dumpen HU speculeren, met 2 pair heb ik al supervaak gedubbeld. Kweet niet, maar Sb is best wel mijn spot, plus ze zetten je altijd op baggerhanden wat vaak ook klopt. Fold meestal hooguit 47os 38os 26os dat soort. Zit echt geen potentie in.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      goed, je hebt hier dus een probleem op de turn omdat je op de flop niet gebet hebt. je moet de hand van te voren plannen, dus op de flop al bedenken dat als je nu niet gaat betten, je op de turn een probleem krijgt om je geld in het midden te krijgen.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      de ene keer check je hem de andere keer bet je hem. deze keer koos ik te checken, ook omdat ik niet vaak uit betten kom uit de SB, met trips zou ik waarschijnlijk wel uit betten komen. hebben ze een boer gaat het er toch wel in. Meestal hebben ze niets en dan is het fold, fold, fold (tenzij je op Party speelt). Nu konden ze bluffen, tis gewoon een inschatting die je maakt op specifieke spelers. Wat ik interessant vind is wat een goede raise size is en waarom... ik wil die paar 8en 9ens of 7ens of FD laten callen en een goede boer laten raisen. Nu had ik geen van beide op de turn dus blijkbaar te hoog of twas een pure bluf wat ook goed kan. Zal de eerst volgende paar keren met een fh flop eens betten en dan post ik hem wel.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Fold preflop, check/raise flop. Wanneer je daar check/callt gaat er toch al een alarmbel af bij iemand die geen J heeft. Je bent eigenlijk verplicht om opnieuw te checken op de turn omdat het anders je hand verraadt, en heel vaak zal een non-Jx hand behind checken. Je moet er dus vanuit gaan dat iemand een J heeft die je potentieel kan stacken. Je wil dus de pot opbouwen vanop de flop al.

Raisegroottes hangen altijd af van effectieve stacks, maar in het algemeen is een iets minder dan potsize raise een goede middenweg die bijna nooit incorrect is.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Fold preflop, check/raise flop. Wanneer je daar check/callt gaat er toch al een alarmbel af bij iemand die geen J heeft. Je bent eigenlijk verplicht om opnieuw te checken op de turn omdat het anders je hand verraadt, en heel vaak zal een non-Jx hand behind checken. Je moet er dus vanuit gaan dat iemand een J heeft die je potentieel kan stacken. Je wil dus de pot opbouwen vanop de flop al.

Raisegroottes hangen altijd af van effectieve stacks, maar in het algemeen is een iets minder dan potsize raise een goede middenweg die bijna nooit incorrect is.

-------------------

-> tegen een serieuzere speler gaan er wel alarmbellen af, maar die zijn vrij zeldzaam. Kom het van tijd tot tijd vaak tegen dat je met een pot van 4 ineens een bet van 10 krijg... heel apart. Om die reden checkte ik liever.
      Plus alleen 55 en jx heeft er wat in te zoeken een PP een beetje (ik heb al 1 boer dus die kans wordt wel heeeeeel klein dat ook maar iem wat heeft). met 1 BB hand en 2 LP handen verwacht ik een a8 T8s en XX in de BB dat soort troep. Gaf daarom de kans te bluffen.

Ksnap dat trouwens niet helemaal fold preflop m.u.v. als die BB zo agressief speelt. 1:8 van de pot. Zat die PPT te kijken paar dagen terug, zeiden ze ook als je 1:8 krijgt kun je haast met ATC callen. Ben het er eigenlijk ook niet echt mee eens. 1:8 plus de implied odds moet dik +ev zijn tenzij je niet gedisciplineerd je fold werk doet. Dan kun je idd beter folden pf.

Maar bedankt vd reactie en tijd eraan besteed.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32

-------------------

-> tegen een serieuzere speler gaan er wel alarmbellen af, maar die zijn vrij zeldzaam. Kom het van tijd tot tijd vaak tegen dat je met een pot van 4 ineens een bet van 10 krijg... heel apart. Om die reden checkte ik liever.
      Plus alleen 55 en jx heeft er wat in te zoeken een PP een beetje (ik heb al 1 boer dus die kans wordt wel heeeeeel klein dat ook maar iem wat heeft). met 1 BB hand en 2 LP handen verwacht ik een a8 T8s en XX in de BB dat soort troep. Gaf daarom de kans te bluffen.

Ksnap dat trouwens niet helemaal fold preflop m.u.v. als die BB zo agressief speelt. 1:8 van de pot. Zat die PPT te kijken paar dagen terug, zeiden ze ook als je 1:8 krijgt kun je haast met ATC callen. Ben het er eigenlijk ook niet echt mee eens. 1:8 plus de implied odds moet dik +ev zijn tenzij je niet gedisciplineerd je fold werk doet. Dan kun je idd beter folden pf.

Maar bedankt vd reactie en tijd eraan besteed.
      Je kan er niet van uitgaan dat je tegenstanders slecht zijn. Als een slechte speler een goede hand heeft zal hij je zowiezo wel afbetalen. het doel is om ook van de goede spelers al het geld te krijgen met een redelijke hand (bijv een PP).

De fold preflop is niet vanwege de potodds die je krijgt, maar vanwege de enorm slechte reverse implied odds. Als je geen 2 pair of meer maakt weet je nooit waar je staat, daarbij zit je ook nog eens OOP en als je tegen een JT of iets dergelijks aanloopt op een J high flop zal je veel verliezen. Als je op een J high flop tegen een hand zonder J zit waar je dus wel voorligt zal je niet veel actie krijgen. Je zal hier vast minder dan een 8:1 underdog zijn, maar vanwege de enorm slechte reverse implies odds en de playability van de hand moet je hier preflop folden.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      hi nld peter,

Nou idd, als de flop j high is zeg je zal je veel verliezen. Had ik vroeger tenminste wel, omdat je de hand snel overspeelt. Alleen al uit betten komen is al overspelen. Ben ik het ermee eens dat je veel zal verliezen, maar dat geldt ook alleen als jij slecht in folden bent. Je moet eig. geen moeite hebben om top pair no kicker te check/folden op de flop. Turn niet meer. Tis Gewoon omdat het niet duidelijk is of je wel de betere hand hebt. en dan ben je uiteindelijk 1/2e BB extra kwijt.

Moet bekennen dat het soms met het paartje azen nog weleens lastig is dan doel ik op a9 - a8... Ik maak daar nog weleens de slechte fold mee of een slechte call postflop. Die zijn heel erg lastig te spelen vanuit de SB. Kicker is twijfelachtig en nu fold ik ze gewoon allemaal mits geen 2 pair of beter. wederom je verliest 1/2BB! Met 2 pair die 1:49 keer komt kun maar wat vaak dubbelen. Trips (waar 55x veel beter is dan JJx) heb je nog en die andere helft ben je sowieso kwijt als je fold. Maar wat vaak wordt de flop doorgecheckt. Kspeel vaak poker academie pro 2 en ook die raad heel vaak om gewoon te callen, tenzij de blinden te hoog zijn relatief tot je stack.
      Kheb pokertracker eraf gehaald (ging de PC traag van lopen) maar anders liet ik je graag de stats vanuit de SB zien van afgelopen half jaar. Kun je goed zien dat er goed wat BBtjes uit te halen zijn.