Farma - Working my way to 'the real shit'!

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hey PS-toppers!!

Zoals zo velen van jullie heb ik besloten om ook een blog te beginnen! Dit met als redenen: plezier, motivatie!, nieuwe leuke pokerspelers leren kennen en bij te leren =)

Waarsschijnlijk heeft niemand ooit van me gehoord ofzo op deze supertoffe, handige site en daar zal ik bij deze hopelijk wat verandering in brengen ^^.

Misschien zoals gewoonlijk een beetje voorgeschiedenis:
      Een tijdje terug begon ik te spelen met de 50$ van PS die ik zoals de meesten wel heb weggedonkt (lol). Ongeloofelijk maar waar, ik heb toen met het kleine aantal Full Tilt Points die ik had verzameld een ticket gewonnen naar de FTOPS main event! En ja daar nam ik een mooi bedragje van 868$ mee :) . Dan: 350$ afgehaald + 150$ opgelicht --' + ongeveer 185$ verspeeld. Ik bleef dus nog met 187$ ofzoiets over en besloot er echt voor te gaan werken en op te klimmen in de limieten.

Sinds 2 weken geleden ben ik begonnen aan nl5 en tot nu toe gaat het redelijk goed:

[img][IMG]https://img852.imageshack.us/img852/5356/nl5.png[/IMG][/img]

Hopelijk duurt het niet lang meer voor ik aan nl10 begin! Ik heb alvast een zeer leuke groep pokerspelers om me heen die me steunen (skype). En ik probeer zoveel mogelijk coachings mee te pikken! Ook ben ik grondig de artikels die ik tot mijn beschikking heb aan het doorlezen en natuurlijk ook de vids. Ik ga er gewoon alles aan proberen doen om van poker een soort 2e werk te maken =) . Dat is uiteindelijk mijn doel.

Maar daar zijn we natuurlijk nog lang niet ^^. Natuurlijk vragen jullie je nu af hoe het komt dat ik me 'Farma' noem in mijn blogsnaam. Dat komt omdat ik op skype bekend sta als 'farmarchist' en ze me farma noemen, that's it xp. (Kan je je username veranderen? Anders zou ik dat graag doen).

DOELEN:

Zoals iedereen heb ik ook wel doelen. Maar ik ben voorzichtig met het stellen van doelen zoals ik wil tegen juli op die bepaalde limiet spelen want we mogen de variance natuurlijk niet vergeten... Mijn voornaamste doel is dus gewoon mijn spel verbeteren en blijven verbeteren! Er veel voor doen en zien waar ik strand.

Als jullie graag meer willen weten, just ask me :)

Hopelijk wordt dit een zeer leuke blog, voor jullie en voor mij en laat ons hopen dat ik mijn BR snel uitbreidt =D
  • 134 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      bolletje.

en veel succes!
    • jonaskerre
      jonaskerre
      Bronze
      Veel succes!!
    • Willem103
      Willem103
      Bronze
      Veel succes :) Blijf vooral veel handen posten in het daarvoor bestemde forum, dat helpt echt ontzettend!
    • beukie1
      beukie1
      Bronze
      Hey Farma veel succes en volhouden met je blog.....

Groetjes HenkB.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Willem103
      Veel succes :) Blijf vooral veel handen posten in het daarvoor bestemde forum, dat helpt echt ontzettend!
      Doe ik zeker! Bedankt voor de hulp ;)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      En ziezo beste 'blogvolgers'

Ik heb er alweer een sessietje op zitten en oef deze keer met 3.78$ winst =) . (maar 530 hands)

Grootste verlies van de sessie met QQ:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP3:
      $0.80
      CO:
      $5.14
      BU:
      $3.43
      SB:
      $5.02
      BB:
      $3.06
      UTG1:
      $5.07
      UTG2 (Hero):
      $8.87
      MP1:
      $2.31
      MP2:
      $5.20

Preflop: Hero is UTG2 with Q, Q.
      UTG1 folds, Hero raises to $0.20, MP1 raises to $0.60, 6 folds, Hero raises to $8.87, MP1 calls $1.71(All-In).

Flop: ($11.25) 6, J, K (2 players)

Turn: ($11.25) 7 (2 players)

River: ($11.25) 8 (2 players)

Final Pot: $11.25.
      Results follow:

Hero shows a pair of queens(Q Q).
      MP1 shows a pair of kings(A K).

MP1 wins with a pair of kings(A K).

Ik denk dat dit een easy shove was tegen een redelijk fish (geen fullstack etc). Maarja outflipped. iig +EV :D

En mijn grootste win toevallig ook met QQ:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP1:
      $2.64
      MP2:
      $5.00
      MP3:
      $2.39
      CO:
      $2.90
      BU:
      $5.68
      SB (Hero):
      $5.05
      BB:
      $5.05
      UTG2:
      $1.85

Preflop: Hero is SB with Q, Q.
      UTG2 folds, MP1 raises to $0.15, 4 folds, Hero raises to $0.40, BB folds, MP1 calls $0.25.

Flop: ($0.85) T, Q, J (2 players)
      Hero bets $0.60, MP1 raises to $2.24(All-In), Hero calls $1.64.

Turn: ($5.33) 8 (2 players)

River: ($5.33) 4 (2 players)

Final Pot: $5.33.
      Results follow:

Hero shows three of a kind, queens(Q Q).
      MP1 shows three of a kind, jacks(J J).

Hero wins with three of a kind, queens(Q Q).

Mijn BR staat nu op 238.08$ wiii
    • Willem103
      Willem103
      Bronze
      Hand 1 ga je gewoon easy broke, nh!
    • jorentilt
      jorentilt
      Bronze
      Veel succes en winst toegewenst =)
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Leuke start van de blog :) . Het zal vast rap gaan door de limieten als je zo positief tegenover de website en het leermateriaal staat want dat betekent dat je ook veel aan je spel zal blijven werken denk ik.

Succes ermee!
    • Pieter1960
      Pieter1960
      Bronze
      Goed bezig kleintje :D
    • Titangizmo
      Titangizmo
      Bronze
      Succes! :f_thumbsup:
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      En ziezow, ondertussen weer een hand of 1000 gespeeld met zowat 2.5$ in de min...

Dit vooral door wat minder luck maar nogmaar door af en toe wat geks te proberen doordat ik tilt was --'. Kzal de mindset nogmaar eens lezen lol.

Heb de laatste dagen niet zo heel veel met poker bezig geweest omdat ik niet echt veel tijd had. De volgende 3 daagjes naar Parijs :D DD dus zaterdag ga ik er weer vol voor!
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door milanpoppe
      En ziezow, ondertussen weer een hand of 1000 gespeeld met zowat 2.5$ in de min...

Dit vooral door wat minder luck maar nogmaar door af en toe wat geks te proberen doordat ik tilt was --'. Kzal de mindset nogmaar eens lezen lol.

Heb de laatste dagen niet zo heel veel met poker bezig geweest omdat ik niet echt veel tijd had. De volgende 3 daagjes naar Parijs :D DD dus zaterdag ga ik er weer vol voor!
      ik heb zowiezo, zo wie zo, so wie zo, so wie so, sowiezow gezien... deze is echt nieuw... :f_confused:

just fyi het is sowieso
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martojo124
      Oorspronkelijk gepost door milanpoppe

ik heb zowiezo, zo wie zo, so wie zo, so wie so, sowiezow gezien... deze is echt nieuw... :f_confused:

just fyi het is sowieso
      lol :p ik bedoel ook niet sowieso ;) ik bedoel 'zo,...' ^^

Ben jij leerkracht nederlands dan? xp
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      oh wachhttt lees ff verkeerd, je bedoelde ziezooowww niet sowieso, zo en zo, zoizo, soiso sobieso etc. lol nvm
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Leuk deze eigen blog Milan! Veel succes gewenst! :)

Het begin is in ieder geval erg goed.

En we hebben zeker wel van je gehoord hoor, ik heb in ieder geval al regelmatig wat posts van je voorbij zien komen ;)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Dag PS'ers!

Na een tijdje afwezig te zijn in het pokeren nog eens een blogbericht :s_cool:

Heb vorige week geen tijd gehad voor poker omdat ik onder ander 4 dagen naar Parijs was, SUPERLEUK! En ja in het weekend wat met vrienden geweest...

Maar nu 'back to the real shit' :s_cool: ... Naja dat dacht ik dan toch :p Tot het sinds eergisterenavond (mijn eerste sessie na mijn weekje ertussenuit) slecht begon te gaan. Ik speelde steeds wat van winst verlies en ongeveer break even dus. Daarjuist probeerde ik het nog eens een verloor alweer wat. Mijn grafiekje loopt dus wat naar beneden :f_cry:

[URL=][/URL]

Daarom heb ik me dus voorgenomen alweer wat meer tijd te gaan besteden aan het leren... Filmpjes kijken dus vooral en ook veel handen posten en bekijken + begrijpen. Want dit leren lukte me de laatste tijd wat minder :rolleyes:

Bij deze ben ik ook op zoek naar een gratis coach moest die er zijn ^^. Zo een hulp zou echt wel super zijn! (Of een gratis coachuurtje en daarna tegen betaling :p)

Nu ga ik ook een schema maken hoe mijn dagen eruit zullen zien. De examens komen stillaan dichterbij en daar moet ik natuurlijk ook wat tijd voor vrij maken. Ik hoop gewoon steeds 2 uur per dag te pokeren en minstens 1 uur te leren...

Zal binnenkort misschien nog wat interesting hands posten!

Grz! en een lucky night!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Arjon
      Leuk deze eigen blog Milan! Veel succes gewenst! :)

Het begin is in ieder geval erg goed.

En we hebben zeker wel van je gehoord hoor, ik heb in ieder geval al regelmatig wat posts van je voorbij zien komen ;)
      Wow, een PS-admin die al van me gehoord heeft! Wat een eer :D ^^
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Haha.

Maar was leuk dus in Parijs? Wat ben je er gaan doen?