Aa910

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ok een heel vreemd handje, ook voor mij.

ik call de OR preflop om een flop te kijken. AAxx leg ik dan eigenlijk erg moeilijk weg.
      na mij wordt een reraise gedaan. ik bedenk nu wat voor mogelijke handen de reraiser kan hebben en beslis nadat utg ook heeft gecalled dat ik hier niet ga callen.
      folden of reraisen en ik vind de 910 suited ernaast wel mooi en push eigenlijk.
      ik zet de reraiser hier op een hoog pair met iets ernaast. dit had hij niet, maar met dit in het achterhoofd is dit dan een goede play. aangezien ik op het hoge pair voorlig.

$0.25/$0.25 Pot Limit Omaha Hi
      PokerRoom
      5 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($98.82)
      CO HERO ($28.64)
      BTN ($23.75)
      SB ($36.31)
      BB ($23.43)

Pre-flop: ($0.50, 5 players)
      UTG bets $0.75, CO calls $0.75, BTN bets $2.75, 2 folds, UTG calls $2, CO bets $10.75, BTN bets $17.50, UTG folds, CO goes all-in $17.14, BTN goes all-in $3.50

Flop: T:spade: K:club: K:spade: ($55.64, 2 players)

Turn: 7:spade: ($55.64, 2 players)

River: 8:spade: ($55.64, 2 players)

Final Pot: $55.64
      CO shows: A:spade: 9:diamond: A:heart: T:diamond:
      BTN shows: 3:diamond: 7:diamond: 9:spade: 5:spade:

CO wins $4.89 ( lost -$23.75 )
      BTN wins $49.25 ( won +$25.50 )
      UTG lost -$2.75
  • 15 antwoorden
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Dit is toch een droomscenario om met aas aas preflop all in te gaan?

Je kan ervoor kiezen om een flop te zien en niet te raisen met AAxx, maar na die re-raise van BTN zou ik al met een grote glimlach achter m'n computer zitten dik re-raisen en hopen dat ie callt en je geen beat krijgt...
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatoreDit is toch een droomscenario om met aas aas preflop all in te gaan?
      Je kan ervoor kiezen om een flop te zien en niet te raisen met AAxx, maar na die re-raise van BTN zou ik al met een grote glimlach achter m'n computer zitten dik re-raisen en hopen dat ie callt en je geen beat krijgt...
      Het is geen Hold'em he, AAxx is niet zo bijzonder en wordt heel vaak overspeeld...
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      AAT9s zou ik ook nog wel allin mee willen gaan though.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Okee ja, maar had het enkel over de post hiervoor

AA9T is een meer dan behoorlijke hand
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Je hoeft mij niet het verschil uit te leggen tussen holden en omaha ;)
      Het enige wat ik zei is dat het toch het best mogelijke scenario is in Omaha om met zo een hand pre-flop all in te gaan...
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatore
      Je hoeft mij niet het verschil uit te leggen tussen holden en omaha ;)
      Het enige wat ik zei is dat het toch het best mogelijke scenario is in Omaha om met zo een hand pre-flop all in te gaan...
      dat klopt dus niet..

In Omaha is het nooit supervoordelig om preflop all in te gaan, aangezien je maximaal 65% favoriet bent.
      (ofwel geldt dit enkel voor Omaha8 en ben ik hier mezelf weer belachelijk aan het maken :D )
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Dit is een interessant artikel over de azen in omaha high

http://www.cardplayer.com/magazine/article/13072
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatore
      Dit is een interessant artikel over de azen in omaha high

http://www.cardplayer.com/magazine/article/13072
      For example, our crummy-ace hand of A :heart: A :spade: J :club: 3 :diamond: , when matched against a bunch of connectors like J :heart: 10 :heart: 9 :spade: 8 :spade: , or even 10 :club: 9 :club: 7 :heart: 5 :heart: , will win less than 55 percent of the time.

Zoals ik dus zei, is het niet zo voordelig om je azen preflop all in te gooien, dit geldt eigenlijk voor iedere hand.
      Het is in Omaha namelijk Not Done om preflop te pushen.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ja dacht zoek het even op. Maar ik vind dit wel een goede aas hand zeg maar. En als je er mee all in bent pre-flop heb je wel de meeste kans om te winnen. Er is wel een grote kans dat je misschien tegen KKxx zit en dan heb je wel echt een goede kans om te winnen. En het hoeft ook niet zo te zijn dat je speelt tegen die handen zoals beschreven in dit artikel. Maar ik vind het een interessante discussie.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      oke heb hem even door de equilator gehaald http://www.propokertools.com/simulator/omahaSimulationEditor.jsp

en dit zijn de getallen waarmee je voorligt.

Omaha Hi Simulation
      1,086,008 trials (Exhaustive)
      Hand Pot equity Wins Ties
      A A 9 T 62.45% 674,405 7,694
      3 7 9 5 37.55% 403,909 7,694

wat andere handjes

A A 9 T 58.18% 631,760 92
      Q Q K K 41.82% 454,156 92

A A 9 T 61.93% 672,531 102
      K K Q J 38.07% 413,375 102

A A 9 T 63.69% 665,297 52,863
      9 T J Q 36.31% 367,848 52,863

op de flop tegen deze hand

board: T K K
      Hand Pot equity Wins Ties
      A A 9 T 65.49% 537 0
      3 7 9 5 34.51% 283 0

en op de turn heb ik nog maar 10% kans om te winnen
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Idd kan je ook tegen andere handen zitten, maar waarom zouden die dan eigenlijk pushen?
      Zo groot is het aantal starthanden, dat echt sterk is nu ook weer niet.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ja het heeft niet heel veel nut om ermee te pushen, maja je weet niet wat er in diegene hun heeft rondspeelt. Ze hebben waarschijnlijk gewoon zin om te gamblen en met deze AAxx zou ik de gamble wel aangaan.

Bedankt voor de stats marcelhermus, heel interessant. Hebben ze inderdaad toch behoorlijke kans nog met die handen tegen deze AAxx!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Omaha is gewoon superswingy, wanneer je gemiddeld het er met 60-40 in kan krijgen zou ik er niet over moeten nadenken behalve als je op 1 of andere manier een supergoede handreader bent en je op de flop kunt folden.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SonataWolf
      Idd kan je ook tegen andere handen zitten, maar waarom zouden die dan eigenlijk pushen?
      Zo groot is het aantal starthanden, dat echt sterk is nu ook weer niet.
      Kerel ik snap jouw gewoon niet....

Kijk naar de play en zeg dat het perfect is want dat is het....

hij cALLED pre omdat het niet NL is en hij anders de pot teveel opblaast met idd een holdem hand.

Maar nu er genoeg geld in de pot zit is het toch super +EV op het geld naar het midden te schuiven?

Of wou je soms folden??

Imo kan callen hier gewoon echt niet. Dan heb je echt een soort 35 33 32 situatie... das nog swingier.

omahahahahaha is gewoon rampage en zo moet je het ook spelen.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Ik had het nog steeds half over dat artikel dat hier gepost werd en niet over deze hand. Ik ken namelijk de speler niet waartegen deze hand gespeeld is en ga dan ook geen uitspraken doen over zijn range.

Aangezien de enige andere handen imo in Omaha hi waarmee je kan denken aan pushen dubble suited connectors zijn zet ik villain daar dan ook op (AAxx is ook mogelijk maar heel onwaarschijnlijk omdat marcel hier al 2 azen heeft). Tegen dat soort handen, waarmee je dus kan pushen in Omaha (al ben ik geen fan van pre-flop pushen, maar ik ben een nit) ben je geen al te grote favoriet (maximaal 55% zoals in het artikel stond).

Natuurlijk heb je wel een punt dat het met al het dode geld hier voordelig kan zijn, maar ik had het in mijn post voornamelijk over het artikel en niet over de specifieke hand.