JJ, cbet wordt geraised

• Ruleza
      Ruleza
      Silver
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG freschmeat ($18.10)
      UTG+1 Ruleza ($2.30) J:heart: J:diamond:
      UTG+2 osel14 ($18.50)
      MP1 gsxrl ($2.04)
      MP2 carlos18444 ($9.94)
      MP3 allinking104 ($4.02)
      CO a51nkr1t ($15.94)
      BTN macimanpoker ($1.70)
      SB nairoon ($9.90)
      BB karvelo ($2.85)

Pre-flop: ($0.15, 10 players)
      1 fold, Ruleza bets $0.40, 7 folds, karvelo calls $0.30

Flop: 9:heart: 3:heart: Q:diamond: ($0.85, 2 players)
      karvelo checks, Ruleza bets $0.65, karvelo goes all-in $2.45, Ruleza goes all-in $1.25
  • 12 antwoorden
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Zal zelf die artikels nog maar eens goed lezen :D
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      In de artikelen staat toch heel duidelijk dat ik moet cbetten bij een trashhand en slechts één speler?
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Ik ben het oneens met Krealog.

Je c-bet is zeer zeker goed, maar je had denk ik mogen folden op zijn reraise. Met bijna dezelfde grootte aan stack over ben je nog niet echt committed, en er is grote kans dat je hier achterloopt en je hebt nog +- 5 outs over 2 kaarten om te verbeteren = (setje en backdoorstraight/flush) ongeveer 10%.
      Tijdens het bepalen van de grootte van de c-bet kan je ook alvast gaan bedenken wat je gaat doen als je reraised wordt: shove je of foldt je. Als je wil folden dan kan je iets kleiner c-betten, zodat je minder committed bent, dat zou in dit geval DENK IK beter zijn, ik had hier $0,50 gebet, zodat ik makkelijker kan folden. Als je met 2 overcards of een kleinere stack van 17 big blinds zit ofzo, dan is het niet verkeerd om zoals hier een 3/4 c-bet te doen zodat je op hoop van zegen je laatste gedeelte van je stack erin kan gooien op een reraise :) .
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Bedankt voor je uitgebreide uitleg Eruk! Een tip die ik zeker zal onthouden en zal toepassen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      bet iets minder op de flop, je zit HU en 2/3e is hier genoegµ
      fold na zijn raise, je bent hier mss niet altijd beat maar het is iig minder variance om hier te folden

groeten
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Cbet mag iets kleiner, ongeveer 55c. Na zijn raise moet je folden. tegen een Q ben je ongeveer een 90-10 underdog, daarmee wil je niet het grootste deel van je stack naar het midden schuiven.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Dit is tegenstander afhankelijk. Wanneer villain die move kan maken met een draw, dan kan je pushen.

In zo'n situatie laag cbetten en autofolden is niet verstandig imo. Zou tegen een unknown mss wel folden, maar dat is geen makkelijke beslissing hier.

Zie ook het artikel:"Equity Pocketpair tegen overcard op de flop" van de contentweek.
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Dat heb ik inderdaad meermaals bekeken, maar bevat nog erg veel termen die ik niet snap en ook heb ik geen toegang tot stats omdat PT3 niet op Mansion werkt (Of denk ik dat maar).

Blij dat jullie er zelf al moeilijk eens over geraken :)
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Ruleza
      Dat heb ik inderdaad meermaals bekeken, maar bevat nog erg veel termen die ik niet snap en ook heb ik geen toegang tot stats omdat PT3 niet op Mansion werkt (Of denk ik dat maar).

Blij dat jullie er zelf al moeilijk eens over geraken :)
      Rechtsboven zie je een leuk knopje met 'woordenboek' voor als je termen nog niet kent
      En als wij het allemaal met elkaar oneens zijn, kan je het beste gewoon geloven wat Sreteb en Leo zeggen :P
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door eruk

Rechtsboven zie je een leuk knopje met 'woordenboek' voor als je termen nog niet kent
      En als wij het allemaal met elkaar oneens zijn, kan je het beste gewoon geloven wat Sreteb en Leo zeggen :P
      ²
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Bedankt jongens!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door eruk
      Zou nooit klakkeloos aannemen wat gezegd wordt. Wanneer we het niet met elkaar eens zijn, dan is dat alleen maar goed voor de discussie. Wat dat betreft heeft niemand de wijsheid in pacht en moet je kritisch blijven kijken.
      Dat is ook voor je eigen ontwikkeling alleen maar goed.