Fantasy Poker - 2e lading tickets tot en met 27 vrijgegeven!

• Revenem
      Revenem
      Bronze
      Noot: de spoilers bevatten gedetailleerde informatie die je gerust kan overslaan als je last krijgt van het tl;dr syndroom :) Bovendien wordt binnen deze thread aangeduid waar de meest essentiële informatie stopt, dat is voldoende om mee te doen als je tijd beperkt is. Dit punt is slechts een minuut of 2 verwijderd van deze woorden ;)

Fantasy poker is gestart! Schrijf je ook in voor de fun of voor de prijzen! Deze promotie biedt interessante prijzen voor micro en low stake spelers en fun en competitie voor de rest! Weet je waarover het gaat en wil je deze post niet lezen, ga dan naar cashier -> my promotions in de Full Tilt client en klik jezelf in de juiste richting :) Join ook even de private league PokerStrategy (onder "groups") en laat je FTP account name achter zodat ik hem in de lijst kan zetten :) Het paswoord is hier te vinden. Schakel best ook even de "Send me an email reminder before each deadline if I haven't made my picks yet." optie uit onder "My summary".

Vorig jaar waren we met een gezellige groep van 50, en Guido123 kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus.

Dit jaar geeft ook PokerStrategy zelf mooie prijzen weg, zie hiervoor de volgende post!

Wat heb ik nodig om mee te doen?

Het is volledig gratis! Storting of getrackte accounts zijn niet nodig.

Beslis je om speciaal voor deze promotie een account te openen, lees dan het volgende:

Vul de nodige Codes in om gelinkt te worden aan PokerStrategy in verband met het verkrijgen van Strategy Points en de 27% rakeback die je via PokerStrategy kan krijgen na het maken van een storting.

Lees ook het stukje over de deadline in verband met een storting te maken, als je nog niet gelinkt bent aan PokerStrategy. Blijkbaar moet je binnen de 3 maand na registratie bij Full Tilt een storting doen of wordt je niet gekoppeld aan PokerStrategy. Voor spelers die reeds gekoppeld zijn geldt dit uiteraard niet.

Wat is de bedoeling?

Het is de bedoeling om uit een lijst van meer dan 450 professionals te beslissen wie volgens jou het beste gaat doen op de WSOP. Je kan hieraan 5 minuutjes of uren aan spenderen, naar gelang hoeveel tijd je hieraan kan/wil aan spenderen (zie volgend stukje).

Je zet 5 professionals in je "A" team, 5 professionals in je "B" team en 5 professionals in je "C" team. Casht een professional in je A team in een WSOP event, dan krijg je 300% van zijn gewonnen bedrag in fantasy dollars. Casht een professional in je B team, dan is dit 200%. Betreft het een professional uit je C team, dan krijg je 100% van zijn gecashte bedrag in fantasy dollars.

Naar gelang de gewonnen fantasy dollars wordt er een ranglijst opgesteld, aan de hand van je ranking kan je de competitie aangaan met anderen en/of prijzen winnen (zie volgende post).

De lijst is redelijk representatief en uitgebreid, al zijn de Full Tilt Pro's (niet geheel onverwacht) wel erg oververtegenwoordigd, al zijn er nog meer dan genoeg andere professionals om uit te kiezen.

De "snelle manier" en "intensieve manier"

Heb je niet veel tijd of wil je wel meedoen maar zonder er echt intensief mee bezig te zijn, dan kies je gewoon je team van 15 professionals zoals hierboven beschreven en laat je het hierbij. Je team zal dan gewoon van event naar event worden overgedragen, en je kan het geld zien binnenstromen :s_biggrin:

---essentiële informatie stopt hier, in principe weet je nu genoeg om mee te doen als je vindt dat je genoeg gelezen hebt ;) Prijzen staan in volgende post----

Wil je er iets meer tijd insteken en heb je die tijd ook, dan kan je voor de verschillende events verschillende teams samenstellen. Vb:
      Zo kan je bv. van mening zijn dat speler A het nieuwe genie is op het vlak van Hold'Em maar de verschillende spelletjes van HORSE met moeite uit elkaar kan houden. Dan kan je het gerust zo instellen dat die speler wel in je team zit voor event X, maar niet voor event Y.

Ook kan je bijhouden welke professionals er nog in de running zijn in de verschillende events en dus niet in de volgende events kunnen meedoen etc. Dit gebeurt gedeeltelijk in deze thread. Voor (bijkomende) informatie kan je een site bekijken die ik hier niet mag noemen. Het is een site over poker, over nieuws en het is in het Engels ;)

Resultaten van vorige jaren tonen aan dat je ook op de snelle manier, met één zelfde team voor alle events dus, het erg goed kan doen. De meeste van ons kiezen voor die optie of een tussenweg, er wordt echt niet verwacht dat je per event een apart team samenstelt.

Waarom zou ik meedoen?

Ten eerste is het een tof, strategisch spelletje.

Ten tweede is het een leuke manier om extra betrokken te geraken bij de WSOP en zo de gebeurtenissen van de belangrijkste poker events ter wereld gemakkelijker te kunnen volgen.

Ten derde is er de gezelligheid en competitie binnen de community.

Ten vierde zijn er mooie prijzen te winnen (zie volgende post).

De naam van de league is, 2x raden, PokerStrategy en het paswoord is hier te vinden. Deze league joinen heeft geen effect op je deelname in de algemene ranking en je kansen om prijzen te winnen. Let op dat je wel lid moet zijn van de PokerStrategy subleague om kans te maken op de prijzen die door PokerStrategy zelf worden weggegeven (zie volgende post).

Ready, Set, Go!

Ga naar je Full Tilt cashier, klik op my promotions en volg de instructies. Join de private league "PokerStrategy" om de vorderingen van de community te volgen. Het paswoord is hier te vinden. Laat ook je Full Tilt nick na zodat ik een klein overzichtje kan plaatsen van wie wie is en wie welke prijzen wint :)

Volg deze thread regelmatig voor updates!

Schrijf je zeker voor de start van het eerste event van de WSOP (31 mei) in, het was vorig jaar immers zo dat er in de eerste events veel minder deelnemers waren dan in de latere events. De kans om te winnen is dus het grootst in het begin!

Veel succes iedereen!

Tips

Uiteraard speelt iedereen hoe hij zelf wil, er zijn geen verplichtingen om deze tips te volgen.

1) Team van 15? Team van 30, double the fun!

Er zullen maar bitter weinig mensen zijn, ik zelf ook niet, die voor elk event een apart team zullen samenstellen. Echter is het wel vervelend als je bv. weet dat 3 van je 5 team A spelers dag 2 van het vorig event gehaald hebben en ze dus niet zullen kunnen spelen in het volgend event.

Er is een manier die slechts heel weinig tijd in beslag neemt waarmee je je voordeel kunt halen. Naast je normale team maak je een word/notepad/whatever bestandje met 15 reserves. Blijkt je main team het goed te doen in andere events moet je niet beginnen puzzelen, je neemt gewoon je lijst met reserves erbij en 2 minuten later heeft je reserveteam de plaats ingenomen van de spelers die op dit moment een ander event aan het spelen zijn :s_cool:

2) Het debat "big star names"/"dark horses"

Ik vel geen overdeel over of het nu beter is de grote namen te gebruiken in je team of toch eerder voor zij die voor de verrassing kunnen zorgen te kiezen. Verlies niet uit het oog dat je fantasy dollars eigenlijk niets waard zijn op zich.
      Als je een miljoen verdient maar het gemiddelde is 2 miljoen dan win je niets. Heb je een pro in je team die voor 2000 dollar casht en zijn er geen grote namen die cashen, heb je nog altijd een prijs.

Waar ik hiermee naartoe wil is dat mensen bijvoorbeeld heus wel weten dat Phil Ivey een erg goede speler is. Alhoewel er een 500 namen zijn, zal een 50% van de deelnemers toch Phil Ivey als één van hun 5 A team spelers hebben. Je bent dus echt geen genie omdat jij Phil Ivey in je A team hebt staan. Je "competitief voordeel" tegenover het grote veld is met deze keuze niet doorslaggevend zonder bijkomende goede keuzes in je team.

Daar staat tegenover dat, terwijl ik denk dat sommige "big names" serieus overrated zijn, die status bij sommigen echt wel meer dan verdiend is. Dit is dus zeker geen pleidooi om geen grote namen te gebruiken. Yours truly is uit de community topplek en uit de algemene top 100 en aldus de kans op een ME ticket geflikkerd omdat ik Ivey niet had in mijn lijst voor het main event 2 jaar geleden. Het is naar mijn mening dus een even grote leak om geen topnamen te hebben als dat het een leak is om alleen maar topnamen te hebben. Welk evenwicht je voor gaat moet je zelf beslissen, maar uit het voorgaande moet je duidelijk geworden zijn dat je vooral de rest van het veld moet verslaan.

Daaruit kunnen we concluderen dat sommige keuzes totaal zinloos zijn. Het gaat hier vooral over het plaatsen van topnames in je C team.

Vb. Om dit duidelijk te maken:

Stel: je hebt Daniel Negreanu in je C team. 30% van je tegenstanders hebben hem echter in hun A team. Er doen +-10000 mensen mee

-> Daniel casht niet: je verliest, je had beter een andere pro in je C team gezet
      -> Daniel casht wel: goed voor jou, maar 3000 mensen hebben er 3x zoveel mee verdiend als jij, en er zijn maar 1000 freeroll tickets. Je verliest dus sowieso tenzij een andere pro in je team redding brengt

Conclusie: OF je zet grote namen in je topteam(s), of je gebruikt beter minder bekende namen. Tenzij de enige interesse die je hebt het ME ticket is natuurlijk.

Op basis hiervan een lijst die ik zal updaten naarmate de wedstrijd vordert (en het aantal deelnemers stijgt) Noot: verlopig is de lijst leeg, ik wil minstens 1000 ingevulde lijsten voor ik hier iets zinnig kan over zeggen, ik verwacht dat dit tegen morgen, ten laatste overmorgen, in orde zal zijn.

Onderstaande lijst uiteraard vrij te gebruiken of te negeren:

Te gebruiken in het A team of helemaal niet (alfabetisch op achternaam):

Patrik Antonius
      Andy Bloch
      Allen Cunningham
      Tom Dwan
      Chris Ferguson
      Bertrand "Elky" Grospellier
      Gus Hansen
      Phil Hellmuth
      Phil Ivey
      Michael Mizrachi
      Daniel Negreanu
      Erik Seidel

Te gebruiken in A of B team (maar dus niet in C):

Brandon Adams
      David Benyamine
      Andy Black
      Liv Boeree
      Doyle Brunson
      Johnny Chan
      Eli Elezra
      Antonio Esfandiari
      Phil Galfond
      Phil Gordon
      Barry Greenstein
      Jennifer Harman
      John Juanda
      Phil Laak
      Erick Lindgren
      Howard Lederer
      Mike Matusow
      Jason Mercier

Wie is wie?

1985pokerjunky = leyse77
      aceofdeathomg = tension11
      AdJag = AdJag
      AColijn = calimero1981
      almightyboz = Arjon
      Annovic = Annovic
      brokkeman = brokkeman
      CookieMonste326 = BakkerBart
      Copymeistrr = Copymeistrr
      DannyJager = toxicgod
      Dietjes = Dietjes
      Dinho78 = Nordin
      Perrino = DearLeader
      Fancy_Footworkk = Jeroomm
      GajinNL = Gajin
      Geert573 = Mrwricked
      Gocorro = Revenem
      Gotcha_1988 = Marcotjinie
      Haganeno = kingbroos
      InsidiouZ = InsidiouZ
      Istanbul99 = pollentier
      janvdvel11 = janvdvel
      Jurado01 = jurado
      Kees AZ = KeesAZ
      kierewiet666 = kierewiet
      kokkie1975 = kokkie1975
      Lamapalooza = Lamapalooza
      IWishYouCall = YannicDLR
      Lanfear81 = Lanfear81
      MeanGreen11 = MeanGreen
      Melvin Ritsema = Melvin
      MurcielagoZ = MurcielagoZ
      Nagger82 = Nagger82
      Napo1989 = Napooo
      pcbeem = pcbeem
      PunkysWhips = Punkyswhips
      QB6 = PokerFlip66
      Qwitnix = OxY2003
      raypie1234 = raymond20001
      Regis18 = Ergys
      ric0tjuh = ric0tjuh24
      RiverboyBart = BadassBart
      rsca_andy = venom313
      runningriot nl = runningriot
      saltoh = Saltoh
      Schaap X = schaapbeh
      schelles = Schelles
      shevas7 = shevas7
      Sick Arno = bitterbarno
      Snuffeltje3 = Snuffeltje
      Soulsword208 = Soulsword208
      StefanRump = StefanRump
      Sylluks = Ylluks
      thesuns = thesuns
      tomdwanfan= Farmarchist
      TimmtJJzz = timBKR
      ukkiepukkie = stuss
      videopress = videopress
      wckwak = wcgrutto
  • 1086 antwoorden
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Show me the money! Lees: wat kan ik winnen?

Er zijn heel wat prijzen die rechtstreeks via de promotie van Full Tilt Poker te winnen zijn. Bovendien heeft ook PokerStrategy zelf een aantal mooie prijzen weg!

Full Tilt prijzen

Er is een algemeen klassement en een klassement per event.

Per event zijn de prijzen:

1e: Full Tilt Poker Jersey (25000 FTP)
      2-25: Full Tilt Poker Baseball Cap (~1500 FTPs)
      1-1000: $500 Freeroll Ticket. Voor de 50k en 25k events is dit $1000 en voor het Main Event is dat $5000. De top 10 in die freerolls krijgen ook nog eens een ticket voor een freeroll met een WSOP ME 2011 als hoofdprijs.

Als er een gelijkstand is (wat veel het geval zal zijn als er maar enkele namen uit de lijst cashen en dit grote namen zijn) dan tellen je totale fantasy dollars als tiebreaker.

Voor het algemeen klassement kan je het volgende winnen:

1e: * A Full Tilt Poker deluxe home game package which is comprised of a Deluxe Poker Table, Deluxe 500 Piece Chip Set, Black Leather Poker Deck Case and Red Leather Poker Deck Case
      * A custom Full Tilt Poker jersey
      2-5e: Full Tilt Poker Jersey
      1-100: WSOP 2012 ME Freeroll Ticket

De Freerolls hebben een prijzenpot van $500 voor de gewone events, $1000 voor het 50k championship event en 25k heads-up event, en $5000 voor het Main Event. Er is een freeroll per event. Het is dus niet één gigantische freeroll. Er zijn veel sit-outers en enorm veel fish. Als het systeem hetzelfde gebleven is als vorig jaar dan komt het speltype (Hold'em, Stud, NL, Limit, ...) van de freeroll ongeveer overeen met het event waarbij je het ticket bemachtigd hebt. Ben je met die speltypes niet vertrouwd maak je dan maar geen zorgen, je tegenstanders gegaranteerd nog veel minder ;)

Bovendien krijgt de top 10 in elke freeroll ook een ticket voor de bovengenoemde WSOP 2012 Main Event Ticket freeroll.

Info uitbetaling prijzen:

De prijzen waren vorig jaar symbolisch wat wil zeggen dat je gewoon de waarde in FTP points op je account krijgt gestort. Je kan er dan mee doen wat je wil. Er is geen reden om te denken dat dit systeem dit jaar verandert. Die punten gebruiken heeft hetzelfde effect op je rakeback als wanneer je ze normaal zou opgebruiken (dit wil zeggen, er gaat wat van je rakeback af maar slechts een klein deel van de waarde van de prijs waar je ze voor gebruikt)

De freerolls vinden om 18:10 en 20:10 onze tijd plaats, naar gelang of het WSOP event in kwestie rond de middag of in de avond begon. Dit telkens 3 weken na de startvan het event in kwestie. Ik zal een post maken wanneer je deze tickets kunt claimen en zal dan ook de thread title aanpassen.

Mensen met rakeback dienen te weten dat je een miniscule rakeback hit krijgt van ~18 cent per freeroll. Dit wil zeggen dat je ultrasofte toernooien kan spelen met 500%+ overlay.

Het is dus zeker de moeite waard, maar als je niet van plan bent te spelen kan je je beter niet inschrijven voor de freerolls. Je dient je sowieso manueel in te schrijven voor de freerolls dus je kan gerust meedoen met de lague zonder dat je de freerolls speelt.

PokerStrategy subleague prijzen

Ook PokerStrategy zelf geeft dit jaar een aantal mooie prijzen weg!

1 PokerStrategy.com hoodie: Winnaar algemeen klassement

1 PokerStrategy.com t-shirt: Runner up algemeen klassement

1 MiniFTOPs $26 ticket: Winnaar freeroll puntenklassement

10 PokerStrategy.com card decks:

-Nr. 3 en 4 algemeen klassement
      -Nr. 2 en 3 freeroll puntenklassement
      -Nr. 1 en 2 aantal freeroll tickets
      -Nr. 1 en 2 community overwinningen
      -Nr. 1 en 2 topprestaties

Aanpassing 23/06: Bij de freeroll rangschikking zullen de 5 beste resultaten van elke speler tellen.

Meer info:

Ik zal in de loop van de wedstrijd rankings in verschillende categorieën bijhouden. Hoe dit er ongever uitziet kan je zien aan de thread van vorig jaar, onlangs gebumpt in het Full Tilt Poker gedeelte van het forum of bereikbaar door de link te klikken onderaan deze post. Op basis hiervan zullen de prijzen uitgekeerd worden.

Algemene ranglijst: Totaal aantal fantasy dollars na alle events

Freeroll puntenklassement: Dit wordt bepaald door je top 100 klasseringen binnen de freerolls. Plaats 100 1 punt op, 99 2 punten, 98 3 etc. Win je de freeroll dan haal je 100 punten. Punten worden opgeteld voor alle events.

Aanpassing 23/06: Bij de freeroll rangschikking zullen de 5 beste resultaten van elke speler tellen.

Aantal freeroll tickets: Hoeveel keer je een freeroll ticket gewonnen hebt voor een Fantasy Poker Freeroll op Full Tilt Poker. Met andere woorden hoeveel top 1000 klasseringen je haalt. Of je je ook inschrijft voor die freerolls is niet van belang.

Community overwinningen: Hoeveel keer je het meeste aantal fantasy dollars voor een bepaald event gehaald hebt in vergelijking met de andere leden van de subleague. 2 leden met dezelfde topscore tellen beiden mee voor 0.5 overwinning etc.

Topprestaties: Hoogste klassering die je gehaald hebt in eender welk event. Bv. je bent 5000e in event 1. Je topprestatie is 5000. Je bent 1000e in event 2. Je topprestatie is nu 1000. Je bent 2000e in event 3. Je topprestatie blijft 1000e etc.

Bij eventuele ties wordt het totale aantal fantasy dollars gebruikt.

Met uitzondering van het MiniFTOPs ticket slechts 1 prijs per persoon!
      Uiteraard verwacht ik dat sommigen bovenaan verscheidene ranglijsten zullen prijken. Die krijgen dan de hoogste prijs waarvoor ze zich geplaatst hebben en het rijdje wordt verder afgelopen. (algemene ranglijst nr. 5., nr. 4 in freeroll prestaties, nr. 3 in aantal tickets, nr. 3 community overwinningen, nr. 3 in beste prestatie, nr. 6 in algemene ranglijst etc.)

Voorwaarden:

-Je moet een bronze member+ zijn tegen het einde van de promotie
      -Je moet uiteraard tot de winnaars behoren :P
      -Je FTP nick moet in deze thread gepost zijn, ten laatste op 14 juni (2011 ;) )
      -Uiteraard moet je ook lid zijn van onze subleague (instructies: zie beginpost)
      -Je mag de promotie niet volledig passief meevolgen. Waarmee niet gezegd is dat je bij elke update moet reageren. Niet iedereen is even posthappy. Hier zal soepel mee omgegaan worden maar gewoon je nick posten en na afloop je prijs claimen is onvoldoende.

Events + Deadlines

Hier een lijst met de events die meetellen voor de Fantasy League dit jaar, inclusief datum en startuur. De weergegeven tijdstippen vormen tevens de deadlines, maar staan in Las Vegas tijd. Omgezet is dit 12PM - > 21:00 en 5PM -> 2:00.

Veranderingen in vergelijking met vorig jaar

-Prolijst uitgebreid van een beetje meer dan 300 tot bijna 500 :f_love:

-Freerolls verplaatst van 01:10 en 03:10 naar 18:10 en 20:10 :s_love:

-Prijzen verlaagd. :rage: ? Valt best wel mee als je ervan uitgaat dat er op FTP enorm veel Amerikanen waren en er dus nu een stuk minder deelnemers zullen zijn.

In detail bekeken:

-Prijzen voor het algemeen eindklassement blijft hetzelfde -> het wordt dus gemakkelijker om de top 100 te halen en mee te strijden voor het WSOP ME ticket.

-Winnaar van elk event blijft een Jersey winnen -> Kans dat iemand van onze community een jersey binnenhaalt stijgt dus

-Aantal caps per event gedaald van 50 naar 25 -> Als we ervan uitgaan dat het deelnemersveld ook halveert is dit een status quo

-Freeroll prijzenpot gedaald van $1000 naar $500, aantal tickets gedaald van 2000 naar 1000. -> Waarde per ticket is dus ongewijzigd. Het valt af te wachten of de top 1000 halen dit jaar moeilijker, gemakkelijker of ongeveer even moeilijk is als de top 2000 van vorig jaar. Een top 10 en een ticket voor de ME ticket freeroll is sowieso eenvoudiger. Het 25k Heads-up event en het 50k player championship event hebben wel een $1000 prijzenpot. De prijzenpot voor de Main Event freeroll is net zoals vorig jaar $5000, wat het een erg mooie freeroll maakt.

Thread van vorig jaar

Voor de liefhebbers ;)
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      25.06

-Naast Napooo en kierewiet heeft nu ook DearLeader een ticket voor het Main Event freeroll ticket! Hij heeft ook $11.25 gewonnen door zijn 8e plaats. Verder vielen ook stuss ($4), shevas7 ($2.5) en thesuns ($2) in de prijzen :)

-Resultaten van vandaag:

Event 36 (2500 No Limit Hold'em) Revenem (nog een CAPje erbij), shevas7, KeesAZ, Dietjes, MeanGreen, Mrwricked, wcgrutto, videopress

Event 37 ($10000 HORSE World Championship): KeesAZ, Marcotjinie, kierewiet, Arjon, Ylluks, AdJag, brokkeman

Event 38 ($1500 No Limit Hold'em): Nordin, shevas7, Gajin, stuss, videopress, Revenem

24.06

Vandaag zijn DearLeader ($7.5), Napooo ($5), Marcotjinie ($4.5), Farmarchist ($2.5) en stuss ($2) in de prijzen gevallen :)

23.06

-Event 35 heeft de rankings flink overeen geworpen. De nrs. 1 en 2 van onze community, kokkie1975 en ikzelf, hebben flinke klappen gekregen maar zijn wel nog steeds in de top 100. videopress deed goede zaken en komt terug de top 100 binnen. Ook bitterbarno zien we voor de eerste keer in de top 100. stuss ten slotte stond al nr. 3 binnen de community en haalde een veel betere score dan mij en kokkie, hij neemt dan ook de leiding binnen de community over :) Er zijn nu 5 leden in de top 100!

-Er zijn een hele hoop mooie resultaten geboekt in de freerolls vandaag. kierewiet haalt de 4e plaats in de NL freeroll van event 4 voor $32.5 en Napooo wint $11.25 voor zijn 8e plaats in de Stud freeroll an event 5! Daarmee zijn beiden reeds verzekerd van een ticket voor de freeroll waar een ticket voor het main event van de WSOP in 2012 te winnen is!

Verder winnen ook Gajin ($5), shevas7, thesuns ($2.5), wcgrutto en runningriot ($2) een geldprijs :)

-thesuns wint zijn tweede cap en de 16e voor de community!

Tickets! Event 34 ($1000 No Limit Hold'em): stuss, shevas7, Revenem, venom313, calimero1981, bitterbarno

-Event 35 ($5000 Short Handed Pot Limit Omaha): thesuns, stuss, KeesAZ, brokkeman, videopress, bitterbarno, Arjon, Mrwricked, PunkysWhips, YannicDLR, Nagger82, BadassBart, MeanGreen

22.06

-raymond20001 wordt 28e in de event 4 freeroll, dit levert hem $2.5 en 73 punten op!

-videopress verlaat helaas de top 100. We hebben er wel nog 3 mensen in, en hopelijk mogen we videopress binnenkort terug in de top 100 verwachten!

-Event 32 tickets ($1500 No Limit Hold'em): Schelles, kingbroos, AdJag, Nagger82, Dietjes, raymond20001

Event 33 tickets ($10000 Stud Hi-Lo World Championship): Pokerflip66, Nordin, runningriot, bitterbarno, Ylluks, BakkerBart, Arjon

21.06

-De eerste freeroll werd gisteren gespeeld. We hadden meteen 3 leden in the money, hier is het resultaat!

Snuffeltje: $10, 86 punten
      kokkie1975: $5, 63 punten
      AdJag: $4.5, 54 punten

-Zowel Farmarchist en BakkerBart halen een CAP in event 31. Hierdoor hebben we meteen 15 als we mijn 4e cap van een paar events terug meetellen ;)

-Event 29 (2500 Short Handed 10 Game Mixed Game) resultaten: Schelles, thesuns, Dietjes, janvdvel, timBKR, StefanRump, jurado, kierewiet, videopress, venom313 :)

Event 31 tickets ($3000 Pot Limit Omaha): Farmarchist , BakkerBart, jurado, DearLeader, stuss, Revenem, Marcotjinie, Dietjes, raymond20001, venom313

20.06

Resultaten event 28 ($1500 No Limit Hold'em): YannicDLR, raymond20001, KeesAZ, schaapbeh, shevas7, Nagger82, stuss, DearLeader

19.06

-DearLeader haalt een (CAP!) binnen in event 24. Dit is reeds de twaalfde voor de community!

#24: $5000 No Limit Hold'em Shootout: DearLeader , Dietjes, MeanGreen, KeesAZ, kokkie1975, janvdvel, wcgrutto, Nagger82, YannicDLR, pcbeem

#25 ($1500 Stud Hi-Lo): DearLeader, Revenem, thesuns, shevas7, videopress, Marcotjinie, Nagger82, kokkie1975, pcbeem, jurado, Arjon

#26 ($2500 Short Handed No Limit Hold'em): kokkie1975, YannicDLR, BadassBart, Dietjes, pcbeem, Farmarchist, Mrwricked, OxY2003, BakkerBart, calimero1981, toxicgod, videopress, Jeroomm, Soulsword208, Gajin

#27 ($10000 Limit World Championship): Revenem, stuss, kokkie1975, videopress, Marcotjinie, wcgrutto, thesuns, pcbeem, timBKR, Lamapalooza, pollentier

18.06

-toxicgod verlaat jammer genoeg de top 100 verlopig. stuss en videopress komen echter in de plaats dus we hebben op dit moment 4 spelers in de top 100!

17.06

-thesuns haalt een (CAP) binnen voor event 23: dit is reeds de elfde voor onze community!

-We hebben nu 3 leden in de top 100: kokkie1975, ikzelf en toxicgod

-Resultaten Event 22($1500 Pot Limit Omaha): Lanfear81, videopress, OxY2003, Revenem, Nagger82, Gajin, KeesAZ, calimero1981, MeanGreen, kokkie1975, BadassBart, pcbeem, thesuns toxicgod

Event 23 ($2500 Mixed Game): thesuns , Napooo, AdJag, YannicDLR, shevas7, toxicgod, pcbeem, KeesAZ, ric0tjuh24, stuss, Marcotjinie, Insidiouz, videopress, Nagger82

15.06

-De tickets tot en met event 16 zijn vrijgegeven!

-Voor event 20 hebben we met de goede prestatie van Lex Veldhuis een waar record aan tickets binnen. We hebben bovendien 3 CAPs binnen in dat event: Lanfear81, ikzelf en kokkie1975 zijn de gelukkigen.

-Na het wegvallen van pollentier uit de top 100 hebben we nu opnieuw 2 leden in de top 100 vermits ik zelf de top 100 ben binnengeslopen.

-Volledige lijst met winnaars van tickts:

Event 20 ($1000 No Limit Hold'em): Lanfear81, Revenem, kokkie1975, videopress, Mrwricked, Jeroomm, schaapbeh, calimero1981, PunkysWhips, Lamapalooza, stuss, Dietjes, StefanRump, kingbroos, shevas7, jurado, Ylluks, DearLeader, Marcotjinie

Event 21 ($10000 Stud World Championship): bitterbarno, toxicgod, PokerFlip66, Lamapalooza, Farmarchist, brokkeman, leyse77, Nordin, Ylluks

14.06

videopress haalt voor event 19 een (CAP) binnen, dit is reeds de 7de cap voor onze community dit seizoen!

De gewonnen tickets voor event 17 (het $1500 HORSE event):

kokkie1975, thesuns, Marcotjinie, toxicgod, YannicDLR, schaapbeh, leyse77, Revenem, Soulsword208, Gajin, DearLeader, venom313

Event 18 ($1500 No Limit Hold'em): Farmarchist, stuss, Schelles, raymond20001, thesuns, Lanfear81, videopress, Revenem, runningriot, DearLeader, Melvin, jurado, Nordin, Gajin

Event 19: videopress, kokkie1975, Revenem, dearleader, pcbeem, Marcotjinie, raymond20001, thesuns, BadassBart, Gajin, Arjon, janvdvel, jurado, Lamapalooza, Farmarchist, timBKR, wcgrutto, Nagger82

13.06

-Tickets 2 tot en met 4 zijn vrijgegeven! Claim ze via je promotie pagina, bereikbaar via de cashier van de Full Tilt software.

-De eerste tussenstand, van event 1 tot en met 15, is klaar! Bekijk het in de volgende post :)

12.06

-Lanfear81 wint de zesde (CAP oor de community!

-Jammer genoeg is pollentier uit de algemene top 100 gekegeld. kokkie1975 is verlopig de enige van onze community die de eer verdedigt in de algemene ranglijst.

-Verder werden er ook een heleboel tickets verdeeld:

Event 14 (het $3000 Limit event): DearLeader, thesuns, jurado, Annovic, schaapbeh, stuss, Farmarchist, calimero1981, Marcotjinie, videopress, Nagger82, shevas7, pcbeem, Revenem, Soulsword208 (dit is een record voor totale aantal tickets o_O)

Event 15 (het $1500 Pot Limit Hold'em): Lanfear81, jurado, thesuns, KeesAZ, DearLeader, Nagger82, Revenem, stuss, Lamapalooza, Napooo

Event 16 (het $10000 Draw World Championship): bitterbarno, Revenem, Ylluks, stuss, Napooo, videopress, pcbeem, Nagger82, Marcotjinie, jurado, KeesAZ

11.06.2011

-Schelles haalt CAP nr. 5 voor onze subleague binnen :)

-Resultaten van event 13 (het $1500 No Limit Hold'em Shootout event): Schelles, shevas7, stuss, YannicDLR, Copymeistrr, runningriot, Mrwricked, pcbeem, DearLeader, thesuns, Revenem, Lamapalooza

10.06.2011

-De volgende lading tickets, deze keer voor event 11: het $10000 Omaha Hi-Lo championship: Dietjes, raymond20001, venom313, Napooo, YannicDLR

-En ook nog voor het twaalfde event: $1500 Triple Chance No Limit Hold'em event: Arjon, DearLeader, stuss, thesuns, Revenem, videopress, Soulsword208, OxY2003, shevas7, Insidiouz, Nordin, janvdvel

09.06.2011

-Ik scoor nog een CAP. Dit keer in event 10. Daarmee komt het totale aantal caps voor onze subleague op 4 te staan.

Meer tickets:

-Event 10 ($1500 Shorthanded No Limit Hold'em): Revenem, stuss, Melvin, raymond20001, calimero1981, Farmarchist, Schelles, Gajin, Napooo, Nagger82, venom313, OxY2003

06.06.2011

-De eerste CAP is binnen. Sterker nog, we scoren er meteen 3. Ze worden gescoord door mijzelf, Revenem dus, DearLeader (beiden event 6) en kokkie1975 (event 7)

-Bovendien bevinden kokkie1975 en pollentier zich in de top 100 in de algemene ranking waardoor de kans op een freeroll ticket voor het main event van volgend jaar verhoogt. Hopelijk kunnen ze het volhouden!

04.06.2011

De eerste resultaten zijn binnen! kokkie1975 staat momenteel stevig aan de leiding.

02.06.2011

Saltoh, ric0tjuh en MurcielagoZ moeten dringend hun team invullen. Istanbul99 moet dringend zijn/haar PokerStrategy nick posten. Farmarchist moet de subleague nog joinen.

Voor de rest is iedereen "administratief in orde :D

30.05.2011

En we zijn vertrokken! Phil Ivey speelt de WSOP niet tot iedereen zijn geld terugkrijgt van FTP, haal hem dus zo snel mogelijk uit je team!

30.05.2011

50 deelnemers bereikt :)

22.05.2011

40 deelnemers bereikt :)

18.05.2011

30 deelnemers bereikt :)

13.05.2011

Lijsten van pros die je om strategisch optimaal te zijn best niet in je B en/of C team plaatst aangemaakt.

12.05.2011

20 deelnemers bereikt :)

11.05.2011

10 deelnemers bereikt :)

10.05.2011

-Promotie gelaunched door Full Tilt Poker
      -Subleague aangemaakt
      -Post met uitleg aangemaakt
      -Manier van prijzen winnen bekend gemaakt
      -Overzicht van verschillende events aangemaakt
      -Veranderingen in vergelijking met vorig jaar bekeken en uitgeschreven:

-Prijzen verlaagd. :rage: ? Valt best wel mee als je ervan uitgaat dat er op FTP enorm veel Amerikanen waren en er dus nu een stuk minder deelnemers zullen zijn.

In detail bekeken:

-Prijzen voor het algemeen eindklassement blijft hetzelfde -> het wordt dus gemakkelijker om de top 100 te halen en mee te strijden voor het WSOP ME ticket.

-Winnaar van elk event blijft een Jersey winnen -> Kans dat iemand van onze community een jersey binnenhaalt stijgt dus

-Aantal caps per event gedaald van 50 naar 25 -> Als we ervan uitgaan dat het deelnemersveld ook halveert is dit een status quo

-Freeroll prijzenpot gedaald van $1000 naar $500, aantal tickets gedaald van 2000 naar 1000. -> Waarde per ticket is dus ongewijzigd. Het valt af te wachten of de top 1000 halen dit jaar moeilijker, gemakkelijker of ongeveer even moeilijk is als de top 2000 van vorig jaar. Een top 10 en een ticket voor de ME ticket freeroll is sowieso eenvoudiger. Het 25k Heads-up event en het 50k player championship event hebben wel een $1000 prijzenpot. De prijzenpot voor de Main Event freeroll is net zoals vorig jaar $5000, wat het een erg mooie freeroll maakt.
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Tussenstand events 1-30 (28 events, het casino employee event en seniors event tellen niet mee)

Aantal events aan de leiding:

kokkie1975: 28

Algemene top 10:

1( = ) kokkie1975 $5,797,970
      2(+10!) Revenem $5,255,520
      3(+10!) stuss $4,197,416
      4(+27!!) videopress $3,851,895
      5(+4) toxicgod $3,511,473
      6 ( = ) Marcotjinie $3,402,015
      7(+20!!) InsidiouZ $3,267,577
      8(+42!!) bitterbarno $2,851,208
      9(-7) pollentier $2,807,189
      10(+5) PokerFlip66 $2,732,960
      ...
      14(-11) Snuffeltje $2,379,092
      19(-15) AdJag $2,125,926
      20(-13) runningriot $1,996,885
      22(-14) BadassBart $1,845,356
      25(-15) Dietjes $1,732,951
      31(-26) raymond20001 $1,403,936

Aantal Freeroll Tickets:

1: Revenem: 17 tickets

2: thesuns: 16 tickets

3-4: stuss, videopress: 15 tickets

5: DearLeader: 14 tickets

6: pcbeem: 13 tickets

7-8: kokkie1975, Marcotjinie: 12 tickets

9-11: shevas7, Nagger82, jurado: 10 tickets

12: Farmarchist: 9 tickets

13-14: KeesAZ, YannicDLR: 8 tickets

15-20: Napooo, calimero1981, toxicgod, raymond20001, Dietjes, janvdvel: 7 tickets

21-25: InsidiouZ, OxY2003, Gajin, Lamapalooza, Schelles: 6 tickets

26-30: runningriot, Lanfear81, Arjon, BadassBart, venom313: 5 tickets

31-38: PunkysWhips, bitterbarno, AdJag, MeanGreen, Soulsword208, wcgrutto, schaapbeh, timBKR: 4 tickets

39-45: Snuffeltje, brokkeman, leyse77, Nordin, Ylluks, Mrwricked, pollentier: 3 tickets

46-54: Copymeistrr, Annovic, Melvin, kingbroos, PokerFlip66, BakkerBart, Jeroomm, StefanRump, kierewiet: 2 tickets

55: ric0tjuh24: 1 ticket

Community overwinningen:

1: kokkie1975: 4 overwinningen

2-3: Lanfear81, Revenem: 3 overwinningen

4: DearLeader: 2.2 overwinningen

5-7: Dietjes, bitterbarno, Schelles: 2 overwinningen

8-9: jurado, thesuns: 1.2 overwinningen

10-16: brokkeman, kierewiet, leyse77, Arjon, Farmarchist, videopress, YannicDLR: 1 overwinning

17-18: Annovic, schaapbeh: 0.2 overwinning

Caps:

Revenem: 4
      kokkie1975: 2
      Lanfear81: 2
      DearLeader: 2
      Schelles: 1
      videopress: 1
      thesuns: 1

Community topprestaties (topprestatie per lid indien dat lid al minstens 1 top 500 plaatsering heeft, alle top 100 plaatseringen)

1. kokkie1975: 3e (event 7)
      2. Revenem: 3e (event 10)
      3. Schelles: 4e (event 13)
      4. DearLeader: 4e (event 24)
      5. Revenem B: 7e (event 27)
      6. Revenem C: 8e (event 6)
      7. (5) videopress: 12e (event 19)
      8. (6) Lanfear81: 16e (event 20)
      9. (7) thesuns: 17e (event 23)
      10. DearLeader B: 19e (event 6)
      11. Revenem D: 20e (event 20)
      12. Lanfear81 B: 22e (event 15)
      13. kokkie1975 B: 23e (event 20)
      14. DearLeader C: 27e (event 14)
      15. thesuns B: 29e (event 14)
      16. (8) jurado: 29e (event 15)
      17. videopress B: 30e (event 20)
      18. jurado B: 31e (event 9)
      19. jurado C: 31e (bis :P – event 14)
      20. (9) stuss: 31e (event 27)
      21. stuss B: 34e (event 10)
      22. (10) Annovic: 34e (event 14)
      23. Dietjes: 34e (event 24)
      24. Arjon: 41e (event 12)
      25. DearLeader D: 42e (event 9)
      26. schaapbeh: 42e (event 14)
      27. kokkie1975 C: 43e (event 19)
      28. kokkie1975 D: 45e (event 2)
      29. stuss C: 46e (event 14)
      30. Revenem E: 46e (event 19)
      31. pollentier: 47e (event 2)
      32. Melvin: 47e (event 10)
      33. kierewiet: 49e (event 4)
      34. thesuns C: 49e (event 15)
      35. brokkeman: 50e (event 3)
      36. stuss D: 51e (event 9)
      37. DearLeader E: 64e (event 7)
      38. DearLeader F: 64e (event 19)
      39. DearLeader G: 68e (event 12)
      40. kokkie1975 D: 68e (event 27)
      41. videopress C: 70e (event 27)
      42. kokkie1975 E: 74e (event 17)
      43. Lanfear81 C: 74e (event 22)
      44. thesuns D: 78e (event 17)
      45. MeanGreen: 78e (event 24)
      46. KeesAZ: 80e (event 15)
      47. Dietjes B: 81e (event 8)
      48. Marcotjinie: 81e (event 17)
      49. thesuns E: 88e (event 7)
      50. toxicgod: 93e (event 17)
      51. bitterbarno: 93e (event 21)
      52. Napooo: 95e (event 23)
      53. Arjon B: 99e (event 3)
      54. Farmarchist: 111e (event 18)
      55. Insidiouz: 113e (event 4)
      56. AdJag: 114e (event 23)
      57. leyse77: 115e (event 14)
      58. Mrwricked: 116e (event 20)
      59. YannicDLR: 119e (event 23)
      60. pcbeem: 130e (event 19)
      61. wcgrutto: 131e (event 27)
      62. calimero1981: 136e (event 14)
      63. raymond20001: 138e (event 19)
      64. Jeroomm: 139e (event 20)
      65. Ylluks: 148e (event 16)
      66. BadassBart: 153e (event 19)
      67. shevas7: 171e (event 13)
      68. Snuffeltje: 180e (event 2)
      69. OxY2003: 215e (event 22)
      70. Gajin: 255e (event 19)
      71. PunkysWhips: 265e (event 20)
      72. Nagger82: 269e (event 22)
      73. Lamapalooza: 271e (event 20)
      74. PokerFlip66: 279e (event 21)
      75. Soulsword208: 297e (event 17)
      76. Copymeistrr: 303e (event 8)
      77. janvdvel: 318e (event 24)
      78. StefanRump: 382e (event 20)
      79. runningriot: 418e (event 13)
      80. kingbroos: 426e (event 20)
      81. ric0tjuh24: 428e (event 23)
      82. timBKR: 438e (event 27)

Freeroll punten ranglijst:

1. Snuffeltje: 86 punten
      2. raymond20001: 73 punten
      3. kokkie1975: 63 punten
      4. AdJag: 54 punten
    • Soulsword208
      Soulsword208
      Bronze
      Het idee is interessant :heart:

Zal morgen/binnenkort eens kijken hoe het allemaal precies werkt, maar dat zal wel lukken met zo'n OP! :f_biggrin:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Goed idee!
      Count me in! :)
    • raymond20001
      raymond20001
      Bronze
      ik doe mee

raypie1234
    • YannicDLR
      YannicDLR
      Bronze
      Fulltilt ID: IWishYouCall
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Uiteraard wederom present, ik zal me donderdag eens er in gaan verdiepen en me aanmelden!!

Enne zal op mijn vorige week verworven Hyve ook er even wat aandacht aan geven, kan niet die paar extra mensen opleveren.
    • Marcotjinie
      Marcotjinie
      Bronze
      Heb me net ingeschreven!

Fulltilt nickname: Gotcha_1988
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Posts zijn inderdaad groot, maar ik heb door spoilers en aanduiden van belangrijke - minder belangrijke informatie ervoor proberen zorgen dat iedereen er zoveel - of zo weinig - tijd kan insteken als men zelf wilt.

Heb het zelf even bekeken en als je gewoon de essentie rap doorneemt ben je binnen de 5 minuten binnen. Je kan er echter ook ettelijke uren aan spenderen, naar gelang hoe betrokken je wil zijn. Ik vind dat juist het mooie van de promotie :P

Maar het is dus wel de bedoeling dat het voor iedereen, ook wie slechts een paar minuten heeft, toegankelijk is en dit moet wel lukken als je de aanwijzingen volgt imo :)
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      ik doe zeker mee. Was heel leuk vorig jaar. Toen heb ik een cap en een shitload aan freeroll tickets gewonnen.
      nick: shevas7
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Kleine noot: vanwege omstandigheden (FTP support :facepalm: ) kan je mijn eigen resultaten volgen via een andere nick dan oudgedienden misschien gewoon zijn.

Sowieso zal ik de lijst in de eerste post updaten zodat je weet wie er achter welke FTP naam schuilgaat binnen de league en we elkaar kunnen volgen.

Grote noot: Jullie moeten wel manueel lid worden van de PokerStrategy subleague voor je er echt bij bent :P Je hoeft daarvoor nog niet noodzakelijk onmiddelijk een team in te vullen (ik heb het zelf ook nog niet gedaan).

Op dit moment zie ik enkel mijzelf, Copymeistrr en Marcotjinie.

Ik weet dat het moeten klikken op een andere thread een extra moeite is maar dat heb ik expres gedaan om leechers af te schrikken in verband met de extra PokerStrategy prijzen. Alle essentiële informatie inclusief het paswoord heb je nog steeds binnen de 5 minuten, het paswoord staat zelf in bold in de andere thread ;) Je hoeft je nick niet opnieuw te posten, ik update wel als ik je zie verschijnen!

Laatste opmerking: ik blijf verder updaten, tegen morgenvroeg moet alles er normaal gezien wel redelijk uitzien. Ik ben een nachtmens :D
    • tension11
      tension11
      Bronze
      Kan op deze pc geen enkele link openen (in ftp zelf) dus zal moete wachten tot ik klaar ben met de DD RB. Fulltiltnick: aceofdeathomg
    • StefanRump
      StefanRump
      Bronze
      Ik doe mee; StefanRump
      ;)
    • ric0tjuh24
      ric0tjuh24
      Bronze
      Tnx voor de uitleg nog even, ik dacht al zoiets maar wilde het zeker weten

Ik zal me morgen gelijk even aanmelden met FT-account Ric0tjuh.

Groeten
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Het is iedereen die in de "verkeerde" post had gepost vergeven hoor, het is normaal dat er verwarring optreedt wanneer de post gebumpt wordt. Daarom dat ik er ook een slotje op heb laten plaatsen, dan kan hij niet meer gebumpt worden :P

Ik heb de deelnemerslijst aangepast. Behalve StefanRump is er geen verandering met de vorige update, wat wil zeggen dat verscheidene mensen of reeds gepost hebben maar nog niet gejoined, of denken gejoined te hebben maar vergeten zijn de subleague te joinen. Fix fix :D

In de tweede post is nu bekend gemaakt hoe de verschillende subleague prijzen kunnen gewonnen worden. De spoilers hebben gedetailleerde informatie, maar ik verwacht sowieso dat alles duidelijker zal worden nadat de eerste ranglijsten verschijnen (na de bekendmaking van de resultaten van event 15).

In diezelfde tweede post heb ik een overzicht van alle events die meetellen en hun deadlines gepost (note: je hoeft niet voor elk event een nieuw team aan te maken, je team wordt overgedragen van event tot event, maar het kan eventueel wel)

Ter referentie:

Post 1: Algemene informatie die je 1 keer leest met deelnemerslijst die voortdurend upgedate wordt
      Post 2: Informatie die je eventueel regelmatig zal opzoeken en die na 31 mei hopelijk niet meer zal bijgewerkt worden waardoor er geen discussie over de regels van de prijzen is
      Post 3: Nieuws, de hoogtepunten voor wie de thread al een tijdje niet meer gevolgd heeft en geen zin heeft alle posts door te nemen
      Post 4: Tussenstanden, vanaf het ten einde komen van de eerste 15 events dus

Ik heb de veranderingen in vergelijking met vorig jaar eens bekeken:

In detail bekeken:

Ten slotte heb ik de posts wat cleaner gemaakt, een hele hope typfouten verwijderd (professionals die voor verassingen zorgen :facepalm:) en informatie aangevuld. De posts zouden nu vrij volledig en duidelijk moeten zijn. Wijzen op allerlei fouten (inclusief rare linebreaks die ik her en der tegenkwam), algemene opmerkingen en (algemene of specifieke) vragen zijn dan ook meer dan welkom :)
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Ik doe mee! FTP nick: haganeno
    • YannicDLR
      YannicDLR
      Bronze
      Kan je soms even de pass geven om mij te kunnen inschrijven in de Pokerstrategy Group?
    • tension11
      tension11
      Bronze
      registered ^^