verdubbeling op de bb

• eruk
      eruk
      Bronze
      Ik had net een verdubbeling op de bb naar 38b big blinds en ik ben niet zo'n goeie bigstackspeler. Is het in zo'n geval verstandig om de small blind te betalen om de 8 volgende handen te mogen zien?
      En wat als de speler wel goed kan omgaan met zo'n midstack?
  • 3 antwoorden
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Ik zou de SB betalen en deze ronde alleen de beste handen spelen.
      als er dan 3 limpers zijn en ik heb bv 77 op de btn of co zou ik niet meer raisen alleen callen en hopen op trips. Gewoon ultra tight spel.

Maar als je zekerheid wilt dat je je geld niet meteen weer verliest kan je er ook wel voor kiezen om de tafel te verlaten.

en als je er wel goed mee kan omgaan lijkt het mij duidelijk dat je dan gewoon betaalt en aankomende ronde weer verdubbeld. :-)
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Autopost afzetten, alles folden behalve AA,KK & QQ en voor de volgende blinds weggaan. (hier kun je SB wel betalen, maar direct weggaan is ook niet erg)

Als je er goed mee kunt spelen, geen probleem natuurlijk, maar dan is het geen SSS meer.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      De SB betaal ik altijd in zo'n geval. Zo heb je een bijna gratis ronde (nooit verkeerd).

Het ligt aan je eigen voorkeur welke handen je verder speelt. Je kan ervoor kiezen om alles te folden. Alleen AA/KK te spelen of alle SHKen. Of een combo ervan.
      Voor beginners zou ik aanraden alleen AA/KK te spelen. Wat jouw persoonlijke range is in zulke gevallen is up to you. Je kan dus ook best een soort semi BSS spelen.