NL 10 Straight draw open ended

• Yup
      Yup
      Bronze
      Ik kreeg op de flop en turn ongeveer 1:5 (zonder implied odds) voor mijn call en 1:4,8 heb ik nodig voor de straat zonder discount outs.

Hadden jullie de bet op de turn nog gecalled of is het dan beter om te folden?

Known players:
      Position
      MP1
      MP3
      CO

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.54 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with Q:heart: , T:heart:
      2 folds, MP1 calls $0,10, MP2 folds, MP3 raises to $0,20, CO calls $0,20, 2 folds, Hero calls $0,10, MP1 calls $0,10.

Flop: ($0,85) J:heart: , K:spade: , 6:club: (4 players)
      Hero checks, MP1 checks, MP3 bets $0,25, CO calls $0,25, Hero calls $0,25, MP1 folds.

Turn: ($1,60) 8:diamond: (3 players)
      Hero checks, MP3 bets $0,50, CO calls $0,50, Hero calls $0,50.

River: ($3,10) 4:heart: (3 players)
      Hero checks, MP3 bets $1,00, 2 folds, MP3 gets uncalled bet back..

Final Pot: $3,10
  • 16 antwoorden
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Waarom heb je niet gefold met QT? zelfs al is het maar 1 bb, een suited one-gapper is niet een hand waarmee je zou moeten spelen als SSS'er. Op de flop heb je een OESD en een backdoor flush draw dus zou ik ofwel pushen ofwel folden afhankelijk van de grootte van je stack (die ik niet zie)
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Volgens de strategy had ik moeten folden. En dit had ik ook moeten doen.

maar met 1:6 moet ik meer als 14,3% winnen en ik denk dat ik dat wel haal. Flush; straight; 2pair; trips; (Q high lol). ok flush krijg je maar 6.5% maar toch denk ik dat het haalbaar is.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik dit doe. Had zoveel gefold en eindelijk een freeplay met een redelijke hand krijg je een minraise.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Wel goed, maar volgens SSS had je toch nog altijd op de flop moeten pushen of folden. Gewoon callen is geld in de pot smijten terwijl je aan iedereen duidelijk maakt dat je ofwel geen hand hebt, ofwel op een draw zit.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Ik wou de spelers er in houden en niet 1 speler isoleren daarom callde ik de bet op de flop en turn en pushde ik niet.

8 outs straat + 2 outs voor backdoor flush draw.
      Discounted ongeveer 8 outs dus 30% dan wil ik niet isoleren en ik was ook niet de agressor preflop.

Mijn stack was $1.85
    • Yup
      Yup
      Bronze
      ik had de odds om gewoon te callen dus dat is dan toch niet gewoon geld in de pot smijten. Ik had alleen geen goede positie.
      Ik denk dat ik op de flop achter lig tegen 3 spelers met een draw dan vind ik het dom om allin te pushen met 30% en te isoleren.

Wat jij zegt is niet de SSS pushen met 8 outs

even knippen en plakken:

Strong draw
      (8‐12)

Check / Call since you don’t want to isolate.
      Play aggressively when you’ve got initiative
      (you’re pre‐flop raiser) or if you’re heads‐up

Dan deed ik dat toch goed?
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Herlees wat ik schrijf. Ik zeg dat je volgens SSS OF moet pushen OF moet folden. Een raise callen is niet iets wat aangeraden word.

Nu heb je inderdaad een draw. Maar je bent in een freeplay situatie en dus moet je volgens SSS folden.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Ik snap wat je bedoeld. SSS is raise/push or fold.

maar in de S³‐Bronze+ chart staat :

Check / Call since you don’t want to isolate with a strong draw (8 - 12outs)

En om te folden als je de juiste odds krijgt lijkt mij ook een beetje raar.
      Het maakt toch niet uit of je tegenstander weet dat je op een draw zou zitten als je op dat moment de goede odds hebt om te callen. Er zullen alleen geen implied odds meer zijn of minder implied odds (leg trips maar weg)

maar ik kan het natuurlijk fout hebben daarom post ik het.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Ok, rechtreeks gekopieerd uit de artikels:

Als je pre flop niet hebt geraised, maar een freeplay hebt gehad, dan wordt een draw als waardeloos beschouwd. Je checkt en fold je hand wanneer iemand anders bet. Hoe aantrekkelijk het ook mag lijken, bij dit soort situaties is het simpelweg de moeite nietwaard om verder te spelen met je kaarten.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Ik begrijp je wel en weet dat ook wel. Alleen als de pot overdreven $200 is en ik $0.10 moet betalen voor een flush draw of straight draw dan ga je toch niet folden?

En over dat pushen mijn bovenstaande verklaring.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      In een freeplay situatie waar je de flop ziet kan de pot nooit groter zijn dan 10bb aangezien je zou moeten folden als er iemand raised. Een Post flop raise volgens SSS is standaard 2/3 van de pot, hier dus 6.5bb. En volgens SSS moet in deze situatie gewoon folden.

In de hand die je gepost hebt zijn er genoeg combinaties waarbij je ver achter ligt:

66: 27.5% kans om te winnen
      KT: 34%.
      KJ: 32%
      AQ: 30%.
      QJ: 35%

Met 4 man op de flop is het ook heel goed mogelijk dat iemand deze kaarten heeft.

Dat je een draw wel moet raisen als je al pre-flop geraised hebt, komt omdat je alleen mag raisen met sterke kaarten die nog potentieel hebben zelfs als je je draw niet hit.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      dat iemand 1 van deze handen heeft bedoelde ik in mijn eerdere bericht waar ik zei dat ik tegen een gemaakte hand zit en dat het daarom niet slim is om allin te pushen en dan tegen waarschijnlijk maar 1 speler te spelen.

66: 27.5% kans om te winnen
      KT: 34%.
      KJ: 32%
      AQ: 30%.
      QJ: 35%

mijn equity. maar tegen deze handen heb ik toch nog steeds voldoende outs om mijn call 1:5 (16.6%) te maken met 8 outs (17%)?

en als ze allemaal clean zijn heb ik er 8 + 2 = 10 outs maar hier ging ik niet van uit.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Wel, ik denk dat Sreteb je het beter kan uitleggen. Als er zoveel handen zijn waar je tegen kunt verliezen dat moet je inderdaad niet pushen (wat ik ook niet gezegd heb) maar je moet ook niet callen. Het beste is checken en hopen op een gratis kaart en anders folden.

Daarbij, aangezien de turn je niet hielp, had je maar heel weinig kans om je straight nog te maken. Er is geen reden om dan het dubbele van de flop bet te callen.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Dat dacht ik 7 post geleden :P maar ik vond het wel grappig. Komen ze morgen weer op de site 1 treat met 100 berichten :D

Ik checkte en hoopte op een gratis kaart, alleen werd er gebet. Als je dan de odds hebt waarom zou je dan folden? Dit snap ik niet. Overigens als de andere speler niet had gecalled dan had ik gefold op de flop of turn.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Heb het hele verhaal niet helemaal doorgelezen. Maar je hebt hier een sterke draw en dan kan je c/c spelen. Je krijgt odds om voor je draw te gaan, dus dat kan je hier zeker doen.

Zie ook het artikel: "Draws vanuit een free play situatie".
    • Yup
      Yup
      Bronze
      kijk daar heb ik iets aan. TY
      Ik had alleen preflop de minraise niet moeten callen. Foutje :)
      Was de eerste keer in 1.5k handen dat ik niet volgens de SSS speelde.

Buiten de sss om denk jij dan dat het haalbaar is om de minraise te callen met TQs en natuurlijk daarbij op zijn minst break even te spelen?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Die minraise preflop had ik ook gecalled. Je moet nog 10c bijleggen voor een pot van 0.75, dan call ik met ATC vanuit de BB.

Dit is dan wel alleen vanaf de BB, op de SB zou ik hem niet eens completen laat staan een minr callen.