Nl 10: 77 Co

• Yup
      Yup
      Bronze
      Ik had er een slecht gevoel over. Volgens de SSS 1:2.5 moest ik zijn RR callen(precies 1:2.5), maar met de stats van VPIP/PFR 12/2 had ik beter kunnen folden. Al met al het beste wat ik kon krijgen was een coinflip licht in mijn voordeel, maar ik dacht laat ik de SSS stack:raise verhouding gewoon volgen.

Ik heb dan ook zo mijn twijfels over pocket 77 in late positie met meerdere limpers en al helemaal in de blinds. Hoe ervaren jullie dit?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,70
      MP1:
      $4,15

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.54 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 7:diamond: , 7:heart:
      MP1 calls $0,10, 2 folds, Hero raises to $0,50, 3 folds, MP1 raises to $0,90, Hero raises to $1,70 (All-In), MP1 calls $0,80.

Flop: ($3,55) Q:heart: , 8:club: , 3:club:
      Turn: ($3,55) T:spade:
      River: ($3,55) A:club:

Final Pot: $3,55

Results follow (highlight to see):
      Hero shows een pair zevens (7d 7h)
      MP1 shows three of a kind, vrouwen (Qd Qc)

MP1 wins with three of a kind, vrouwen (Qd Qc)
  • 17 antwoorden
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Tja als je echt een goede read/stats hebt op de tegenstander dat hij alleen met JJ+ raised dan moet je inderdaad folden. Maar als er niemand voor je heeft geraised dan moet je wel met 77 raisen. Een slowplayer kun je wel tegenkomen (en hier heb je pech) maar gemiddeld zul je wel voorliggen.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Als er nog niemand heeft geraised en ook met 1 limper zou ik gewoon raisen, maar met meerdere limpers? Ik weet het niet. Kan ik met meerdere limpers gewoon niet beter voor een set gaan en limpen net als de lagere paren?
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Limpen is zowiezo niet zo'n goed idee, zelf als je iets hit kan je nogal verslagen worden door het grote aantal mensen in de hand. En je verliest 1 bb elke keer dat je niets hit, wat op termijn ook optelt.

77 met limpers zou je moeten raisen, als heel de tafel limpt waaronder heel tighte spelers, dan zou je wel kunnen folden, maar standaard is een raise het beste. Normaal gezien zouden al de limpers ofwel een lager paar ofwel trash moeten hebben (A9- ofzo) waardoor jij elke keer licht voorligt. Natuurlijk zul het tegenkomen dat villains betere handen slowplayen, maar dat betekent niet dat raise een slechte zet is.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      limpen met een PP in late positie met meerdere limpers(3) is winstgevend. Dat staat hier op de site en is gewoon goed om te doen.

Je floped een set 12% van de tijd

3limpers + blinds=$0.45 Jouw pot odds ongeveer 1:5 dan moet je 16.6% van de tijd winnen. Nu verlies je geld

Met pot odds van 1:8 dan moet je 11.1% van de tijd winnen en maak je dus winst

Het verschil tussen beide 1:8 en 1:5 is 3 dus als je je set hit moet je nog 3xBB=$0.30 winnen. Tegen vier spelers moet lukken.

Met twee limpers kan het ook nog wel. Alleen moet je dan natuurlijk wel weer meer geld in de andere betrondes winnen.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Ongetwijfeld staat het op de site, maar ik denk niet bij SSS. Alles wat je zeg over pot odds, implied odds en zovoort klopt allemaal, maar ik denk dat dat geen onderdeel is van de basis SSS. ALS je SSS wil beginnen spelen (je speelt op NL10 dus ik neem aan dat je er juist mee begonnen bent) dan is het het beste om je gewoon aan de SHC te houden. Als je SSS niet wil volgen dat is natuurlijk iets anders...
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Wel de contentweek lezen he ;)

Ga naar
      Contentweek NL SSS » 4.1 Late position

en zie daar limpen.
      Zoals je ziet is het limpen onderdeel van SSS

en ok ik speel hier nog niet lang maar heb zeker de nodige pokerervaring.

en als je de sss niet wilt volgen ... :O dat slaat nergens op. Je had erbij moeten zijn de uren die ik tot nu toe SSS heb gespeeld.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Wel daar heb je me :D

Maar ik zei wel dat het geen onderdeel is van Basis SSS. Met lagere pockets/SC spelen word meestal pas gebruikt vanaf de hogere limieten (NL50+). Op NL10 is de SHC en de basis strategie genoeg om mee te beginnen.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je hebt 1 limper, dus zou hier gewoon raisen. Dat villain QQ L/R is een slechte play van hem en een notitie waard.
      Met meerdere kan je overwegen om hem mee te limpen, maar ik zou hem dan ws gewoon pushen. Het probleem met 77 te gaan limpen in late is dat je dan ook 88 gaat limpen.

77 is imo te sterk om standaard mee te limpen bij 2+ limpers voor je. 66- kan je wel proberen te limpen, wanneer je wat uitbreiding wilt.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Met meerdere kan je overwegen om hem mee te limpen, maar ik zou hem dan ws gewoon pushen.

Wat bedoel je met ws?

Bij 2 limpers raise ik in de blinds en late posities. Ik ben er mee eens dat het zonde is om dan te gaan limpen en inderdaad dan zal ik dat ook moeten doen met 88.

Alleen wat nu mijn probleem is raisen met 77 als er meer limpers zijn en helemaal als ik dan ook nog in de blinds zit. Dan vind ik het erg gevaarlijk om te raisen. Wat zouden jullie adviseren? Gewoon raisen of met 3,4 limpers in de blinds te gaan limpen.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      ws = waarschijnlijk.
      Met bv 3 limpers moet je (met een caller), pushen op elke flop. Daarom zou ik hem meteen pushen omdat je preflop waarschijnlijk de beste hand hebt. Met een overcard op de flop weet je al niet meer waar je staat.

Ik wil niet afdoen aan de SHK, wat dit betreft. Daar staat ook raisen in de blinds met 77/88/KQ. Dus dat is niet fout.
      Persoonlijk limp ik die handen liever in de blinds (tenzij headsup) en evalueer ik de flop. Vanuit late raise/push ik ze.

Of je ze vanuit de blinds raist, is iets wat je voor jezelf moet uitvinden. Denk dat het wat minder variance is als je ze limpt in de blinds.

edit: vreemde zinsopbouw veranderd :|
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Weer een goed advies waar ik iets aan heb. thxs again. Een advies van: Op NL10 is de SHC en de basis strategie genoeg om mee te beginnen

Daar heb ik niks aan. Ik wil mijn spel verbeteren en niet stil blijven staan.
      Ik wil ook niet afdoen aan de basis SSS.

Mijn conclusie:
      Ik denk dat ik ga pushen voortaan met 3+ limpers en in de blinds. Aangezien er toch altijd een overcard komt zoals je al zei.
      En misschien af en toe een limp. Ik ga er een beetje mee klooien.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yup
      Een advies van: Op NL10 is de SHC en de basis strategie genoeg om mee te beginnen.
      Op zich is dat wel goed advies. Zou je iig aanraden om eerst je bonus vrij te spelen en daarna aanpassingen te maken. Snap dat je je wilt ontwikkelen, maar het risico is dat je verkeerde dingen aanleert.

Het limpen of raisen afwisselen kan je doen, maar is niet nodig op 10NL. Je kan dan mss beter low PPs meenemen om te limpen in late (66- dus). Je hebt als SSS'er al weinig kaarten die je speelt, dus als je een hand krijgt uit de SHK dan zou ik hem in late ook hard spelen.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      low pp (66-) limp ik al vanuit late positie met 3 limpers. :D

en je hebt helemaal gelijk met dat je al weinig speelt. Daar had ik even niet aan gedacht. Mijn PFR stats voor anderen worden minder aantrekkelijk zodat ik met mijn betere handen minder snel zal worden gecalled.

Ik ga ook gewoon raisen (77+) alleen met af en toe limpen bedoel ik alleen die keren dat ik het echt niet vertrouw aan de hand van de stats en natuurlijk in de blinds zit. Late positie pushen. Geen moeilijke beslissingen meer op de flop.

en over dat advies: Ik vind dit geen advies als ik vraag hoe jullie 77 ervaren met meerdere limpers. Ik ben er ook wel mee begonnen :D

quote: 77 met limpers zou je moeten raisen, als heel de tafel limpt waaronder heel tighte spelers, dan zou je wel kunnen folden:

Dit is toch gewoon fout spel dan limp je toch mee of raise je maar folden. Ik niet ;)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Waar haal je die quote vandaan?

Als heel de tafel limpt en je hebt 77 in late, dan zou ik idd of pushen of meelimpen. Afhankelijk van hoe tricky je tegenstanders zijn en hoe de tafel speelt.
      Folden is geen optie imo.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      2e bericht in deze treat van kraelog
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ok, was 4e maar maakt niet uit :) .

Folden daar lijkt me iig niet verstandig.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      het 4e bericht maar 2e bericht van kraelog :)