2e hand KJs

• Monkeye
      Monkeye
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $20(BB) Replayer
      Hero ($1,520)
      ($1,480)

Dealt to Hero J:spade: K:spade:

raises to $60, Hero raises to $150, calls $90

FLOP ($300) J:heart: 5:diamond: T:spade:

Hero bets $140, raises to $380, Hero raises to $1,370 (AI), calls $950 (AI)

TURN ($2,960) J:heart: 5:diamond: T:spade: Q:spade:

RIVER ($2,960) J:heart: 5:diamond: T:spade: Q:spade: 6:diamond:

Ik verloor 3 potjes hiervoor Trips outkicked, fullhouse over fullhouse en mijn straat werd op de river verslagen door een flush dus twijfel of ik op tilt was. ($30 games).

PF call ik dit meestal maar wou goedkoop en vroeg weten hoe hij op een 3bet reageerd zodat ik dit later kon misbruiken (meestal callen ze teveel).

Ik hit op de flop toppair dus bet voor value en hij reraised me. Ik heb geen read op deze speler zie dat ik toppair heb in een 3bet pot dus knal ik het er in. Als ik call wordt het board alleen maar vervelender door straat mogelijkheden.

Ik heb ook geen idee wat zijn 3bet call range is maar value town ik mezelf hier niet verschikkelijk omdat ik eigenlijk alleen QJ beat? En heel misschien J9 maar dat is al onwaarschijnlijker dat, dat in zijn range zit.
  • 1 antwoord
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Preflop vind ik je 3-bet erg klein. Je geeft hem hiermee erg goede calling odds. Ik zou naar ongeveer $200 reraisen, als je dit al wil doen. KJ suited zou ik in de meeste gevallen ook callen maar het is een redelijke hand om mee uit te zoeken hoe hij op 3-bets reageert.

Na zijn flop raise lig je voor op mogelijke draws, waarvan eigenlijk alleen KQ waarschijnlijk is, maar mogelijk een 89s of zelfs Q9s waarmee hij jouw 3-bet callt.

Als value handen represent hij ook niet veel, enkel TJ eigenlijk. Mogelijk AJ, maar ik zou het niet een erg goede raise vinden, aangezien jij nog best TT+ in je range hebt.

Je zou kunnen callen en kijken wat de turn brengt maar ik denk dat je met jouw shove enkel zijn bluffs er uit haalt en de pot te groot maakt tegen zijn daadwerkelijk sterke range.

Op de turn gaat het er dan alsnog in, aangezien je nu een OESFD hebt met gigantisch veel outs. Een check/call op de turn lijkt me dan ook prima.

Ben benieuwd wat hij daadwerkelijk had en het is in ieder geval goede informatie voor de toekomst. Dit soort spots zijn erg lastig zonder history met iemand, daarom moet je een duidelijke note maken wanneer je zijn hand te zien krijgt.