Nieuwe format BOD: Win 1 van de 6 backdeals!!!

• 65 antwoorden
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      inzending backdeal BOD deze week van Mystique4All;

* Elk land vormd teams van 4 pers, waarvan 1 captain is Zoals nu dus, maar dan met alle meewerkende community's en 4 pers ipv 3 of 5 met een iets lagere buy-in om het goed haalbaar te houden voor de teamcaptains.

* Sommige betalen voor zich, maar kunnen wel teams vormen

* Andere worden geback'd door een captain en betalen 50% van winst
      terug

* $5 inleg in een toernooi met passwoord 2x per week(komt neer op gem. 9x per maand) Hierdoor kunnen er 4 mensen per toernooi een backdeal verdienen dat is toch 8 per week. En aangezien dit pas $180 kost kan bv.
      * als extra lokker voor elke speler de fee door PS worden betaald in overleg met pokerstars zal dat vast mogelijk zijn denk ik.

*En dan blijft er als het goed is nog wat over voor leuke acties tussendoor, zoals een extra backdeal team eens per maand om de pot te spekken of misschien weer een gast die voor onze community gaat spelen. Of extra akties via onze RemmetjeRadio.

* backdeals welke 50% (25/25 verdeeld) winst in een pot stoppen dit blijft gewoon een goede verdeling vind ik.

*Zowel de teamranking als de individuele vervolgens een goede structuur voor de ranking gebruiken; bv

aantal entry's ........ X 10 = behaalde ranking punten
      eindpositie

Hiermee ondervang je ook eventueel verschil in hoeveelhied entry's aangezien dit wel wat meer zou kunnen gaan wisslen met een nieuwe structuur en een privetoernooi.

*Als je dan de beste 7 van de 8/10 per maand opteld dan kan iemand nog is een keer missen of een ongelooflijke snelle badbeat schrappen, maar word allemaal komen spelen wel extra beloond met 20 punten en maar 1 missen met 10.

* Individuele ranking aan het eind van elke maand waarin 50% van de
      eindpot (ontstaan door de backdeals) wordt verdeeld voor best behaalde scores en T-shirts oid voor meest meegespeeld ratio beste scores als nog een extra'tje

* Een uitbetaling met de andere helft van de pot aan het eind van de maand aan de beste x aantal teams

* Dit geeft opzich al een battle tussen de landen zonder hierbij voor het winnende land ook nog een prijs uit te delen. alle teams zullen toch nog liever een team van een andere community dan van eigen verslaan.
      En voorkom hiermee organisatorische problemen van de verdeling in punten tussen diverse landen die weer verschillende hoeveelheden teams hebben.

Zoiets lijkt ons in ieder geval erg leuk en mocht me nog wat te binnen schieten dan volgt dat natuurlijk nog.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      En vergeet het nog te hebben over welke dagen en tijden.
      Zondag moeten we behouden is perfecte dag, alleen de tijd moet vroeger. Onze suggestie is 20.00 uur

En als 2e MTT van de week Dinsdag of woensdag (reden beetje halverwege en geen do, vr en za ivm vaak vele mensen andere plannen) maar dan om 19.00 uur.
      :)
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Dacht ik zo compleet te posten, maar nog schieten me steeds aanvullingen te binnen. Namelijk;
      Voorkeur gaat uit naar
      * Deepstack 3000 om te beginnen
      * Freezeout
      * Betstructuur;

Blinds.........Ante.......Minuten
      10//20.......................15
      15/30........................15
      25/50........................15
      50/100......................15
      75/150......................15
      100/200.......25.........15
      125/250.......25.........15
      150/300.......50.........15
      200/400.......50.........20
      300/600.......75.........20
      400/800.......100.......20
      500/1000.....125.......20
      600/1200.....150.......20
      800/1600.....200.......20
      1000/2000...300.......20
      1500/3000...400.......20
      2000/4000...500.......20
      2500/5000...600.......20
      3000/6000...700.......20
      3500/7000...750.......20
      4000/8000...800.......20
      4500/9000...900.......20
      5000/10000.1000.....20

Uitbetalingstructuur: volgt

edit, layout aangepast aangezien spaties niet bleven werd structuur slordig.
    • GekkeGek
      GekkeGek
      Bronze
      Inzending Backdeal
      Pokerstarsaccount: Gekkegek

Wat ik persoonlijk belangrijk vindt voor zoiets:
      -Teamgevoel (per per land/community, per groepje van 4 o.i.d.)
      -Competitiegevoel (Jouw land/team moet winnen)
      -Gezelligheid

Om dit te bereiken dienen een paar dingen te gebeuren :) :
      Teamgevoel
      -Sowieso dient er echt een teamgevoel per community te zijn, om dit te bereiken moet er een toernooi worden opgezet met een ranglijst van de communities. Dit kan heel eenvoudig door gewoon als puntenaantal het gemiddelde prijzengeld per persoon te nemen, en dit van 4 weken op te tellen. Een voorbeeldlijst zou dus bijvoorbeeld zijn:

1.Dutch: 100$, 20 players, 5$/player
      2.German: 320$, 80 players, 4$/player
      3.English: 110$, 40 players, 2.75$/player
      4. ....

Hierdoor wordt het spannend hoe goed je landgenoten het doen, en wil je ze tot het eind volgen (geeft beetje EK-gevoel ofzo).
      Leuk zou dan zijn om de laatste zondag van de maand 2x mee te laten tellen voor het gemiddelde ofzo, zodat die zondag nog eens extra speciaal gevoel geeft.

-Ook moet er een teamgevoel per team zijn. Dit is erg lastig omdat de teams niet elke week hetzelfde zijn, anders zou je daarvoor ook een ranglijst kunnen maken. Wat je wel kan doen, is dat per team (van 3 ofzo) elk teamlid bijv. 5% van het prijzengeld krijgt van z'n teamgenoten. Zodat als een teamlid ver komt je toch nog wat leuks kan krijgen. Dit zorgt ook voor meer interesse in teamgenoten. Waardoor je weer tot het eind wil meekijken.

Competitie
      Competitie zit eigenlijk al in bovenstaande punten verwerkt: ranglijst van land (met als eenheid prijzengeld/aantal spelers), ranglijst van individuen van de community, ranglijst van individuen van heel pokerstrategy. Ik weet niet of die ranglijsten zo makkelijk te maken zijn, maar anders zou dat heel leuk zijn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Edit6: Jaaaaaaa heb geweldig idee! (al zeg ik het zelf xD )
      De 50% van de reporterteams die ze niet zelfkrijgen gaat naar een grote pot.
      Die grote pot wordt aan het einde van de maand gestopt in prijzengeld voor een exclusief PS-toernooi.
      Aan dat exclusieve toernooi mogen de 3 beste teams van een land meedoen. Van de reporterteams doen alleen de 10 spelers die individueel het beste scoorden mee.

Dus ff duidelijk:
      Regulier:
      -3 beste* teams per land naar PS-toernooi
      -100% van originele prijzengeld naar speler (evt. 90% naar speler, 10% naar teamleden, kunnen ze zelf uitmaken)

Backdeal:
      -10 beste* individuen naar PS toernooi
      -40% van originele prijzengeld naar speler
      -10% naar de 2 teamleden
      -50% naar prijzenpot

Dan krijg je wel lekker wat competitie. Als we dan ook nog het prijzengeld van dat exclusieve toernooi deels naar de vertegenwoordigers van de community (de 3 teams+10reporters) splitsen krijg je ook gelijk wat meer teamgevoel xD

*Beste houdt meeste prijzengeld in BotD in.
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gezelligheid
      Gezelligheid is lastig om internationaal te fixen, vanwege cultuurverschil e.d. maar de PS Radio vind ik wel supervet, misschien kan er wel internationale radio komen (in't Engels of course), die een beetje volgt welk land het beste gaat enzo. Ow wacht, bedenk me net dat we dan moeten kiezen tussen Remmetje en internationaal, dat wordt wel lastig. Maar anders zou het leuk zijn xD

Dag/Tijd
      Voor de dag/tijd heb ik iets meer informatie nodig want ik zag bij de talen zelfs Zhōngwén (Chinees), als er ook Chinezen meedoen moeten we het iets eerder op de dag doen, want die hebben +7 uur tijdsverschil ofzo. Maar ik denk niet dat ze mee kúnnen doen rond een voor hun acceptabele tijd (14.30 ofzo), want dan zie ik geen leuke toernooien. Oftewel mijn vraag: welke landen zouden meedoen aan een dergelijke internationale league.

Toernooi
      -Het prijzengeld mag iets meer of minder zijn, als de buy-in maar ongeveer hetzelfde blijft
      -Voorkeur geen ante's, maar met vind ik ook goed
      -Sowieso Freezeout
      -Betstructuur zo traag mogelijk verhogen xD , ook niet te traag natuurlijk :P .

Verder moet de backdeal er natuurlijk in blijven zodat arme stakkers zoals (Mystique4All en) ik ook kunnen meegenieten van dit grote festijn :D

------------------------------------------------------------------------
      Oftewel voor rest van mn backdeal inzending:
      -Mag ik weten welke landen mee zouden doen evt.
      -Feedback is welkom, zodat ik kans op backdeal kan verhogen xD
      (Daar hoort ook bij het laten weten of jullie iets organisatorisch handig lijkt of niet)
      ------------------------------------------------------------------------

Nog ff korte samenvatting:
      -Teamgevoel binnen community door de strijd voor beste prizemoney/number of players-verhouding van alle landen. Uiteindelijke score per land is gewoon de som van de verschillende Prizemoney/Number of players-verhouding van elke week, met de laatste week dubbel tellend.

-Teamgevoel binnen team door 5% van [U]prijzengeld van teamgenoten
      [/u]te[u] krijgen[/U].

-Competitiegevoel als individu door ranglijst binnen community (zoals nu met titan league bijv.) + ranglijst van heel PS. Met leuk prijsje voor top 5 ofzo, hoeft niet duur te zijn, wel exclusief xD

-Gezelligheid door internationale radio die de BotD nauw volgt (de verschillende landen hun posities, en de individuele toplijst), Nederlandse radiozender zoals die van Remmetje is eigk nog beter, moet hij gewoon de landen volgen xD , maar dat mag ik niet noemen in internationaal voorstel, dus dat noem ik niet.

Edit1
      Haha geinspireerd door Mystique4All's reply nog wat toernooi info toegevoegd
      Edit2
      Speciaal voor elrio en alle andere Belgen onder ons heb ik ipv landnamen talen gedaan ;)
      Edit3
      Paar typo's eruit gehaald, en voor de duidelijkheid:
      Wijzigingen van mn backdeal gebeuren via edit's, dus kijk zo af en toe of er nog een nieuwe edit is ;)
      Edit4
      Lay-out iets verbeterd, ook prettig toch? :P
      Edit5
      Vergeten er een backdeal-inzending van te maken xD
      Edit6
      Zie competitie
      Edit7
      Ik kom er een beetje laat mee, maar had het erg druk, en heb toen de wedstrijd even opzij moeten zetten.
      Anyway, nog even een korte edit:
      Denk aan een manier om punt 2 te tackelen. Augenzwinkern Ik heb de oplossing al, maar dan wordt deze wedstrijd erg saai.

Het mooie met deze backdeal-wedstrijden vind ik juist dat je én kan winnen, én nutting bezig bent (denkt te zijn). Deze keer heb ik (helaas) toch niet meer kunnen reageren, maar voor latere wedstrijden zeg ik dit nog even. (Haha hoop datk nu geen beurt maak bij de headadmin xD )
    • elrio
      elrio
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door GekkeGek
      Wat ik persoonlijk belangrijk vindt voor zoiets:
      -Teamgevoel (per per land/community, per groepje van 4 o.i.d.)
      -Competitiegevoel (Jouw land/team moet winnen)
      -Gezelligheid

Om dit te bereiken dienen een paar dingen te gebeuren :) :
      Teamgevoel
      -Sowieso dient er echt een teamgevoel per community te zijn, om dit te bereiken moet er een toernooi worden opgezet met een ranglijst van de communities. Dit kan heel eenvoudig door gewoon als puntenaantal het gemiddelde prijzengeld per persoon te nemen, en dit van 4 weken op te tellen. Een voorbeeldlijst zou dus bijvoorbeeld zijn:
      1.Netherlands/BELGIUM :D : 100$, 20 players, 5$/player
      2.Germany: 320$, 80 players, 4$/player
      3.England: 110$, 40 players, 2.75$/player
      4. ....
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      VOlgens mij was hij nog niet gewezen op het feit dat Belgen hier alvast bij Nederland zijn aangesloten....of was het nou omgekeerd en zijn we nu allemaal Belgen?

Tis bijna net zo verwarrend als het halen van een bak friet, of was het nou een puntzak???

Misschien iets voor de prijsvraag van komende week: verzin een goede naam voor onze community die zowel de BELGEN als de NEDERLANDERS tevreden stelt? :D
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Uitbetalingsstructuur, heb even zitten rekenen, rekening houdend met het commentaar op de veranderde struktuur van 100K. Lijkt me dus veel uitbetalingen veel stappen en rustige oploop belangrijk.
      Voorstel;

vb
      25-->29 inschrijvingen = 7 uitbetalingen
      30-->34 inschrijvingen = 8 uitbetalingen
      35-->39 = 9
      40-->44 = 10
      45-->49 = 12
      50-->59 = 15
      60-->69 = 18 uitbetalingen enzv.

bij 7 uitbetalingen de verdeling als volgt
      1e---> 35.2 %
      2e---> 24 %
      3e---> 16 %
      4e---> 9.5 %
      5e---> 6.5 %
      6e---> 4.8 %
      7e---> 4 %

nou zou het beter zijn dit verder uti te rekenen als ik wat meer info had over de reacties bij andere community's,
      Sharp heb jij enig idee heel grof geschat met wat voor aantallen en hoeveel landen we zouden gaan beginnen? Misschien aan de hand van de eerdere landenbattle gegevens.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      @ Mystique

hey,

Allereerst bedankt voor je input! Ik zal alvast wat punten toelichten, waarbij ik direct wil zeggen dat het geen negatieve feedback is (negatieve feedback bestaat trouwens niet :D )! Voordat ik deze wedstrijd heb gepost, heb ik zelf al diverse mogelijkheden bekeken en uitgewerkt. Daarbij ben ik uiteraard ook weer op vele dingen gestuit waarvan het idee leuk is, maar de uitvoering erg moeilijk. Dit zie ik ook terug in veel van jouw ideeen tot nu toe. Probeer het simpel te houden en toch alsnog aantrekkelijk te maken.

* Andere worden geback'd door een captain en betalen 50% van winst

Hou er rekening mee dat er heel veel leden gaan meespelen. Dat terugboeken werkt in onze community wellicht goed, maar ik heb ook al geluiden gehoord dat dit in andere communities wellicht niet zo soepel zal lopen. Een ander nadeel is de berg administratie die dit met zich mee zal brengen. Zeker met een internationale format is het belangrijk om de dingen relatief simpel te houden. Ik neig persoonlijk meer naar lagere buy ins en een backdeal wat inhoudt dat iemand de buy in betaald krijgt, maar niks hoeft terug te storten van de eventuele winst. Een prijzenpot opbouwen is namelijk ook nog op een andere manier mogelijk. Denk aan het budget en probeer ermee te stoeien. ;)

als extra lokker voor elke speler de fee door PS worden betaald in overleg met pokerstars zal dat vast mogelijk zijn denk ik.

Dit soort dingen brengt dus een hoop werk met zich mee voor een relatief kleine opbrengst. Probeer te denken als organisator. Vele kleine details kunnen leuk zijn, maar de organisatie moet geen weektaak worden. De huidige vorm van de BOD neemt al veel tijd in beslag. Alleen al internationaliseren zal al meer tijd vergen. Probeer dus in wat grotere lijnen te denken.

backdeals welke 50% (25/25 verdeeld) winst in een pot stoppen dit blijft gewoon een goede verdeling vind ik.

Zie boven.

Zowel de teamranking als de individuele vervolgens een goede structuur voor de ranking gebruiken; bv

Dit is ook iets wat zo simpel mogelijk gehouden moet worden.

Het idee om 2 toernooien per week te doen vind ik overigens erg goed. Ik kom er later even op terug hoe ik dit zou invullen.

Soort toernooi: Ik kies ook liever voor een meer deepstack toernooi waarbij skill iets meer tot uiting kan komen.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik was van plan om bij ieder zijn post bepaalde bottlenecks eruit te halen, maar dat gaat vrees ik een dagtaak worden straks, dus we doen het ff anders. :D

GekkekGek, ook jij bedankt voor je input! Ik heb ook in jouw post weer leuke dingen gelezen.

Toch ga ik een beetje sturing geven aan deze wedstrijd om ervoor te zorgen dat we effectief met z'n allen iets leuks kunnen bedenken.

Zoals ik al aan Mystique aangaf is het erg belangrijk om in grote lijnen te denken. Details behoren tot de afronding. Probeer alles te benaderen alsof je het zelf moet organiseren . Op deze manier word je er namelijk mee geconfronteerd dat niet alles zo makkelijk is om in praktijk te brengen.

Een paar punten die heel belangrijk zijn om te overwegen:

1. De hoeveelheid deelnemers.
      Uiteraard zullen we starten met een aantal communities, maar er zullen er meerdere volgen. Het is dus belangrijk dat het een format wordt die kan meegroeien zonder dat direct alles moet worden aangepast.

2. Verschillende grootte van de communities.
      Ookal staan wij bekend om dergelijke concepten, toch zijn we in vergelijking met menig andere communities nog erg klein. Gekkegek stelde voor om een ranglijst te nemen waarbij het prijzengeld wordt gedeeld door het aantal deelnemers. Dit is op zich een heel goed idee, maar het roept bij mij al direct een vraag op. Hele grote communities hebben veel beginners en hebben natuurlijk liever dat deze niet het eindresultaat negatief beinvloeden. Er zijn voor- en tegens, maar het zal bij een groep weerstand oproepen.
      Daarbij zijn er zoveel deelnemers wanneer we dit systeem hanteren dat het onoverzichtelijk gaat worden. We krijgen hetzelfde effect als bij de Titan League. Te weinig plaatsen voor het aantal deelnemers dat mee zou willen doen.

Denk aan een manier om punt 2 te tackelen. ;) Ik heb de oplossing al, maar dan wordt deze wedstrijd erg saai. :D

3. Hoe komt de prijzenpot tot stand en hoe wordt deze verdeeld.
      Ik heb het budget gegeven, dus je kunt gaan stoeien met dit budget. Dat wil zeggen dat je er backdeals mee kunt weggeven, maar ook een deel reserveren voor een prijzenpot! Probeer de juiste middenweg te vinden hierin en wees creatief. Backdeals in de vorm van 50% terug storten is niet handig. Dit zijn dingen die we konden doen als het alleen om onze community gaat. Dus denk na over het doel en hoe je het budget hiervoor optimaal kunt gebruiken.

Uiteraard zijn er meerdere punten, maar dit zijn wel de belangrijkste. Zeker punt 2 is op een leuke en creatieve manier op te lossen. ;)

Succes!
    • duder113
      duder113
      Bronze
      inzending backdeal BOD
      pokerstarsnick : duder113

format 4 weken league ('k ben wel geen zo'n voorstander van deepstack en lange blind levels, 'k heb liever de indruk dat het vooruit gaat, zeker freezeout dus ;) ). Elke maand met een 5de zondag kan gehouden worden voor een let the beast go freeroll (of een lage buy in voor de gewone spelers en een effectieve freeroll voor de kapiteins) waar iedereen die in de periode tussen de 2 freerolls aan een BOD tornooi heeft meegedaan voor gekwalificeerd is (prijzenpot freeroll: overschot maandelijks budgetten van elke community).
      Om de 4 weken kan dan de structuur en welk soort tornooi e.d. geëvalueerd worden.

budget 300/m zie ik als 6 backdeals/week aan 11$ (als dit naar 10$ of 9 gebracht kan worden is dat ook goed, is er meer ruimte voor extras) . 6 backdeals = 2 keer 3 + 1 kapitein door de community (een coach?) uitgestuurd per maand, dat maakt 4 mensen/communityploeg. Deze communityploegen maken de communityrangschikking. Coaches hebben hier de opdracht de community eer hoog te houden. Dus 2 ploegen per community (zo speelt het ledenaantal per community geen rol, dit aantal kan later misschien uitgebouwd worden)
      Daarnaast kunnen individuen zich aanmelden als kapitein. Ze verbinden zich tot 1 maand deelname met hun ploeg en zijn de manager van hun team; samenstelling en hoe ze hun buyins afspreken en verdeling winst (naast de hieronder vermelde 10%) zijn hun verantwoordelijkheid. Wie weet managen ze ooit wel de meest winstgevende ploeg in pokerstrategygeschiedenis;)
      Deze ploegen maken de ploegrangschikking uit.
      Daarnaast kan dan ook een individuele rangschikking bijgehouden worden, maar deze zou niet mogen primeren.
      Wie itm is verdeelt 10% over de overige 3 teamleden. Kwestie van de winstverdeling zelf vind ik mystique's overzicht goed.

qua tijdstip wordt moeilijk als je het echt wereldwijd wil houden dan zal je bijna zeker 2 tornooien moeten houden (zondag ochtend 02u en zondagmiddag 14u? elk team mag beslissen wanneer het deelneemt?). Als het meer Europees gericht is dan denk ik dat 20u of 21u het best is.

mijn twee cent. Ik denk wel als de coachploegen (wereldbeker) wat voor de eer van de community strijden en de kapiteinploegen (champion's league) wat meer voor de zuivere winst gaan we een gezellige strijd krijgen gevoed door 2 motivaties.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Ja sharp, dat klinkt logisch, ik wist dan ook niet van de beperkte opties voor andere landen.
      Ben dan ook hard gaan brain stormen over een nieuw format binnen deze grenzen.

In ieder geval vast een idee om puntje twee alvast een stukje aan te pakken.
      T.b.v. de overzichtelijkheid en het kwijt kunnen van vele inschrijvingen ( was me er ook niet van bewust dat dit er zoveel zouden zijn) Kan er gebruik worden gemaakt van de optie ieder te laten kiezen na de 2e in de week voorwelke van de twee ze zich devolgende week willen inschrijven. Verhoogd de kansen dat iedereen altijd aanwezig kan zijn, en er geen nee zal hoeven te worden verkocht.
      Dit natuurlijk ervanuitgaande dat er geen prive toernooien kunnen worden georganiseerd met bv 5000 entries als ik het juist had begrepen.

Voor mijn idee over het fee gedeelte zou ik graag willen weten of je weet of het niet mogelijk is met Pokerstars een vast fee bedrag af te spreken en te betalen voor elk toernooi, dat zou het eventueel haalbaar kunnen maken.

Verder zou ik het graag bij 3000 echt max 4000 beginstack willen houden lijkt me genoeg om skill te kunnen tonen.

Simpel ideeetje voor format.
      4 weken maakt het simpeler.

$4.00+$0.40 2x per week waarvan 1 vroegtijdig kan worden ingeschreven
      Is er nog ruimte gaan de deuren voor de rest in de registratiepage ook open bv 1 dag voor aanvang.

Beste resultaat van de week telt voor het einklassement

backdeals zouden dan $128 per 4 weken kosten ( 2 teams dus 8 per week)

blijft er nog zo'n $170 dollar over per community om toch een super vette 50/50 pot te maken voor de individuele en team lijst.
      Welke dan waarschijnlijk het allergemakkelijkst op je Pokerstrategie account zal worden uitgekeerd net ls eerdere promoties.

evt aanvullingen volgen weer. :D
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Weet niet waar dit op uit gaat draaien maar tot dus ver klinkt het goed. Ben wel een voorstander om het een PS gebeuren te laten worden door verschillende communities tegen elkaar te laten strijden. En dan elk land meerdere teams te laten spelen. Ben ook bereid om eventueel backdeals te geven mocht dat nog nodig zijn??? Ik ben wel een voorstander dat de BOTD zo wie zo anders wordt opgezet zal zelf ook nog even nadenken hoe het beter kan en input te geven over bestaande ideeen. Je hoort dus nog van me. En aan de mensen die al het een en ander geopperd hebben mooi werk :D
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ok mijn idee is dat het praktischer is om niet met landenteams te werken. verschil in communitys en dergelijke.

ik denk dat een 5 dollar een prima bedrag is om zo`n battle mee te houden. veel mensen kunnen dit waarschijnlijk wel ophoesten en anders zijn er natuurlijk de backdeals.

voordeel aan de 5 dollar backdeal is dat er in verhouding tot 11 er 2x het geld uitgegeven kan worden.

verder denk ik dat het met de teams wel leuk is. dit moeten we er zeker in houden. ik vind 3 wel een leuk aantal maar 4 kan eventueel ook.
      er komt natuurlijk dan weer een teamcaptain. en die kan eventuele backdeals geven. hoe dat met de bedragen moet gaan die teruggeboekt worden ligt aan de teamcaptain.

2 toernooien per week lijkt me op zich wel leuk, maar dan zou het beste toernooi van de week moeten gelden. dan moet je dus minimaal met 1 toernooi meedoen om punten te krijgen.

ok er was 300 per maand te besteden. dat zullen de nodige backdeals zijn etc.

nou lijkt het mij niet heel zinvol om met reporterteams te werken. en wel om de volgende redenen. het toernooi wordt waarschijnlijk alleen door pokerstrategy leden gespeeld. dus het geld komt ook daarvandaan. makkelijker lijkt mij dat een bepaald bedrag van alle buyin naar pokerstrategy gaat die het in de prijzenpot stopt. op die manier is het hoe meer deelnemers hoe meer prijzengeld.

de prijzenstructuur in het toernooi houden we natuurlijk volgens een gewoon standaard format die ze op pokerstars hanteren. mijn voorkeur gaat wel naar een geleidelijk oplopende structuur. niet zoals bij de battle dat je 2500 plaatsten stijgt en een cent meer krijgt.

hoe we de winnaar gaan bepalen doe ik volgende keer even.

inspiratie even op.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      o ja nog 1 dingetje.

ik vind dat elk land zoveel teams mag bijdragen als het kan.

we moeten geen mensen uitsluiten omdat er al genoeg teams zijn. dit zal het denk ik niet versterken.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

ok er was 300 per maand te besteden. dat zullen de nodige backdeals zijn etc.

nou lijkt het mij niet heel zinvol om met reporterteams te werken. en wel om de volgende redenen. het toernooi wordt waarschijnlijk alleen door pokerstrategy leden gespeeld. dus het geld komt ook daarvandaan. makkelijker lijkt mij dat een bepaald bedrag van alle buyin naar pokerstrategy gaat die het in de prijzenpot stopt. op die manier is het hoe meer deelnemers hoe meer prijzengeld.
      Leuk bedacht :) , maar zie Sharps eerdere feedback, de 300 per maand verdelen als prijzenpot +backdeals werkt beter

geld van de buyin afhalen word helemaal lastig te organiseren en geld overmaken is niet in elke community mogelijk.

Reporterteams vervallen dan automatisch en worden backdealteams die hun inleg krijgen betaald welke kleiner is en de winst behouden.

En hoe meer communitys mee gaan doen hoe groter de totale prijzenpot zal worden.

En nog een kleine verbetering op mijn eigen post hiervoor. Totale kosten van de backdeals zouden dus per community op $140.80 komen per 4 weken i.p.v. $128, waardoor er de vette prijzenpot van bijna $160 per community overblijft. (was ff de fee vergeten mee te rekenen :D )
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Ok, dit is een lastig maar erg uitdagend vraagstuk deze week....

Mijn idee voor BOTD international is als volgt.

In eerste instantie zal ik hier een concept neerzetten en in een later stadium van het verhaal zal ik diverse keuzes toelichten.

zelf zou ik kiezen voor een volgende opzet:

Ten eerste zou ik kiezen voor een privetoernooi op Pokerstars met een buy-in van 3$. Dit omdat ik vind dat de Botd voor iedereen toegankelijk moet zijn, ook voor mensen met een lagere bankroll. Tenslotte gaat het in eerste instantie om de eer!!! De keuze voor een privetoernooi komt voort uit het feit dat (op de rake na) al het prijzengeld in bezit blijft van Pokerstrategy. Ook ik kies voor een variant a la 100K, dus met 3000 chips en 15 minuten blinds.

Deze toernooien zullen twee maal in de week plaats vinden te weten woensdagavond en zondagavond. Beide zo rond 20.00uur. Dit omdat ik denk dat de bereikbaarheid dan het grootst zal zijn.

Ik kies er voor om een competitieronde 5 weken te laten duren, dit zou dus neerkomen op 9 toernooien (en een finaletoernooi op de laatste zondag). Van deze 9 toernooien zullen voor de ranglijst de beste 5 resultaten meetellen, dit maakt het dus ook mogelijk om een keer een toernooi over te slaan.

Op basis van deze 5 resultaten zal dan een ranglijst worden gemaakt. deze ranglijst zal worden samengesteld op gemiddelde eindklassering, zoals ook op dit moment al wordt gedaan. De ranglijst zal gelden per land/community. Dus 1 lijst voor duitsland, 1 voor belgie/nederland etc etc.
      Dit maakt het overzichtelijk en te bewerken voor de moderators.

Voor de prijzenverdeling heb ik t volgende bedacht:

Van de buy-in van elk toernooi zal er 2$ gaan naar de prijzenpot van het toernooi dat gespeeld word. Als voorbeeld: een toernooi met 100 man heeft dan dus een prijzengeld van 200$. De overige 1$ van de buy-in gaat naar de Pokerstrategy-pot. Deze zal de prijzenpot van het finaletoernooi vullen. Voor deprijzenstructuur van de 9 kwalificatietoernooien zou ik een vlakke uitbetalingsstructuur kiezen, zodat vele mensen hier een prijs kunnen behalen... zo;n 20%????

Tot zover de basis, nu de ranglijsten en het finaletoernooi.

Na negen toernooien zal er dan een ranglijst volgen per land, waarna de eerste 20 spelers van een community doorgaan naar het finaletoernooi. hierin zit dus het geld van de 1$ die per keer in de prijzenpot is gegaan, en naar mijn idee zou dit best eens kunnen oplopen.....

Het finaletoernooi zal imo een chip/blindstructuur hebben a la Sunday Million. Dus 10000 startingchips en 20 min blinds. Ik zou hier kiezen voor een stijlere uitbetalingsstructuut die ongeveer 10% van de deelnemers in de prijzen toelaat.

De top 20 per community zal hier dus gaan spelen en de behaalde prijzen zullen in de landenpot terecht komen waarna het prijzengeld verdeeld gaat worden onder de voledige top 20. Dit zal gebeuren onder een bepaalde verdeelsleutel. Nr 1 krijgt dan bv 8% en dit loopt af naar de nummer 20 met 2%. Dit om het communitiegevoel te vergroten!!!!

Bv. 3 van de 20 spelers komen itm en halen 500$ aan prijzengeld binnen. De nummer 1 van de ranglijst krijgt hiervan $40, en de nummer 20 zal 10$ ontvangen.

Verder kies ik er voor om de kwaltificatietoernooien individueel te laten verlopen. Dit omdat het teamgevoel volgens mij veelal wordt veroorzaakt door Remmetje en zijn PokerRadio. Dit is echt top en zorgt voor een saamhorig gevoel. Op het moment dat hij dit zal blijven doen kan een ieder op de hoogte blijven van de prestaties van alle communitygenoten, en indien hij dit ook op de doordeweekse toernooidag zal willen doen zal ook hier het communitygevoel optimaal zijn. Van mij zou hier dan ook best wel een deel van het budget aan mogen worden besteed. Imo hoeft remmetje het ook niet allemaal voor niets te doen. Verder zou ik ook een deel van het budget geven aan de buy-in van een enkele reporter. Deze doen ook een fantastische job door het communitygevoel te vergroten door het geven van de tussenstanden tijdens het toernooi zowel op de radio als ook op het forum.

Ook kan er een stukje budget worden gebruikt voor de Backdealwedstrijd zoals deze op het moment al bestaat. Dit is goed voor enige feedback ter bevordering van Pokerstrategy in het algemeen.

Om nog even terug te komen waarom ik kies voor individuele kwalificatietoernooien..... Ik denk namelijk dat dit voor sommige mensen ook wel eens een belemmering zou kunnen zijn om mee te spelen. Niet iedereen kent hier mensen om een team mee te vormen, en als iemand een ander wil backen voor dit toernooi kan dat altijd onderling geregeld worden met onderlinge regelingen.

Pffff, het is een heel stukje geworden, en als ik per ongeluk zaken vergeten ben schroom niet om hierover een vraag te stellen/ feedback te geven.

Groetjes Calimero1981
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      VOlgens mij was hij nog niet gewezen op het feit dat Belgen hier alvast bij Nederland zijn aangesloten....of was het nou omgekeerd en zijn we nu allemaal Belgen?

Tis bijna net zo verwarrend als het halen van een bak friet, of was het nou een puntzak???

Misschien iets voor de prijsvraag van komende week: verzin een goede naam voor onze community die zowel de BELGEN als de NEDERLANDERS tevreden stelt? :D
      DE RODE LEEUWEN????????

DE ORANJE DUIVELS???????
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      De Lagelanders....
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Inzending Backdeal
      pokerstarsacount: roppie74
      Tsja kan alleen deze zondag meedoen dan maar voor een backdeal om de prijzenpot hopelijk te sponseren ;)

Hier dan even mijn ideeen over de BOTD:

Ten eerste de buy-in deze moet volgens mij niet al te hoog worden om meer spelers zelf met hun eigen geld te laten deelnemen. Al zijn er vast genoeg die wel willen backen zoals ik zelf. En daarnaast blijven er natuurlijk ook back-deals te verdienen via Poker Strategy. Ik denk aan een max van $5 dit zal voor de meeste wel op te brengen zijn. De backdeal verdeling die er nu is is een goede optie dus 6 totaal. Dit maakt het ook leuker voor degene die het zelf niet kunnen opbrengen of geen sponser kunnen vinden.

De Organisatie is natuurlijk wat lastiger zoals de meeste al hebben genoemd is het altijd leuk om tegen andere landen te strijden. Dit moeten we ook trachten te bereiken en ik denk dat hun net zo enthousiast zijn als wij dat hebben we inderdaad al in de landenbattle gezien. De rivaliteit is zeer zeker aanwezig en daar moeten we met deze nieuwe opzet ook gebruik van gaan maken. Dus ieder land stelt zelf zijn teams samen totaal in het team 4 man. Hoeveel teams het worden per land valt niet te voorspellen want bijvoorbeeld Duitsland heeft natuurlijk veel meer leden dus zal ook met meer teams gaan meedoen dan wij (Nederland/Belgie). Maar dat maakt op zich niks uit want hoe mee zielen hoe meer vreugd. Het lijkt me dan wel slim om een toernooi te maken alleen voor PS spelers en dan met een paswoord. Zo krijgen we ook niet andere spelers binnen zoals we laatst helaas wel zagen bij de battle. Verder kunnen we de ranglijst qua stijl houden zoals die nu geld bij de titan freeroll. Dit vind ik persoonlijk een eerlijke en goede opzet. Echter als we zoals vele geopperd hebben meer dan 5X gaan spelen lijkt het me inderdaad het beste dat er 2 resultaten weggestreept worden en zo de beste resultaten gelden voor je totale ranking.

Datum/tijdstip: De beste dag is toch wel de zondag voor de meeste (voor mij zelf niet want ik kan op elke dag worden ingezet maar neem er wel vrij voor :D ) Daarnaast lijkt me de woensdag als goed alternatief of voor een tweede dag ideaal. Maar willen we dit zeker weten moeten we even een tread aan maken waarop de mensen zelf kunnen aangeven welke 2 dagen hun het betse uitkomt en welke tijdstip. Je kan vast niet iedereen tevreden stellen maar wel een groot aantal wensen zo vervullen. De tijd zal bij de meeste toch het beste rond 20.00/20.30 zijn alleen sommige werken 's avonds weet ik. Waaronder ik maar daar kunnen we vast wel wat voor verzinnen zoals eerder vermeld kunnen we de beste 5 resultaten mee tellen en zo kunnen de harde werkers onder ons vast wel de helft meedoen en die dus laten meetellen.

Prijzengeld: De prijzenpot is natuurlijk altijd intressant voor een speler en daarom denk ik dat 10% in de prijzen moet vallen. We kunnen ook 10% van iedere toernooi in een apart potje stoppen en daar de beste 100 spelers van de maand voor laten spelen. Maar of dit haalbaar is weet ik niet ga ik nog even uitzoeken. Al bij al moet het wel een toernooi zijn voor alle landen die bij PS gebonden zijn dus er komen zeker aardig wat spelers op af en dat vult de pot behoorlijk. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen ;)

Dit was even snel in elkaar geflanst zit namelijk op werk :D