NL 10: 2 suckouts

• Yup
      Yup
      Bronze
      Shit happens :D

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,85
      MP3:
      $16,10
      UTG+1:
      $10,15

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.54 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with K:club: , K:heart:
      UTG+1 calls $0,10, 2 folds, Hero raises to $0,50, MP3 calls $0,50, 4 folds, UTG+1 calls $0,40.

Flop: ($1,65) 4:spade: , 7:spade: , J:heart: (3 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $1,35 (All-In), MP3 folds, UTG+1 calls $1,35.

Turn: ($4,35) 2:spade:
      River: ($4,35) T:spade:

Final Pot: $4,35

Results follow (highlight to see):
      Hero shows een pair koningen (Kc Kh)
      UTG+1 shows een flush, vrouw high (Qs Qc)

UTG+1 wins with een flush, vrouw high (Qs Qc)

------------------------------------------------------------------------
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2,90
      SB:
      $7,25

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.54 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q:spade: , K:club:
      2 folds, MP2 calls $0,10, MP3 folds, Hero raises to $0,50, BU folds, SB calls $0,45, 2 folds.

Flop: ($1,20) 2:diamond: , 4:heart: , Q:heart: (2 players)
      SB bets $1,20, Hero raises to $2,40 (All-In), SB calls $1,20.

Turn: ($6,00) T:club:
      River: ($6,00) A:spade:

Final Pot: $6,00

Results follow (highlight to see):
      Hero shows een pair vrouwen (Qs Kc)
      SB shows een pair azen (6d Ad)

SB wins with een pair azen (6d Ad)

Zijn call op mijn RR is toch wel goed als alle outs live zouden zijn?
      5outs -> 20,3% en potodds ->1:4 ->20% Hadden jullie als de outs live waren mijn allin RR gecalled. Gaat niet om deze hand maar om de odds en potodds in deze situatie. Het is maar 0,3% waar wel in jouw voordeel.
  • 16 antwoorden
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Wel in de eerste hand had ik zeker je all-in gecalled aangezien ik een overpair heb en er maar twee handen zijn die voor op me liggen. Dat ik nog een backdoor flush heb verandert niet veel aan de zaak, de kans daarop is veel te klein.
      In de tweede was ik preflop al lang weggeweest, dat is gewoon een donk die op geluk hoopt (en deze ene keer lukt het hem)
    • Yup
      Yup
      Bronze
      De 1e had ik ook gecalled. Hier had ik gewoon pech X(
      Alleen voelt het beter als hij zijn 2 outer q had gehit als een 2 outer BDFD.

De 2e hand had ik ook gefold preflop.

Wat had jij gedaan dan in de situatie met 5outs -> 20,3% en potodds ->1:4 ->20%? Ik denk dat ik had gecalled. Helemaal als ik daarvoor al een boel in de pot heb gestoken.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Wel ik speel SSS dus ik doe die berekening niet :D
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Maar ik neem aan dat het wel je bedoeling is om uiteindelijk BSS te gaan spelen ;) . Ik kan haast niet wachten dat ik de turn en river ook kan spelen :D
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Niet echt, ik wil eerst een deftige bankroll van ongeveer 500$. Wat dus nog een 30k+ handen zal duren. Dus BSS zal nog een tijdje kunnen wachten.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Dat begrijp ik wel maar ik denk ook dat als je een betere sss speler wilt worden je het spel van bss ook zal moeten begrijpen. Een deel van je tegenstanders speelt immers deze strategy. Toch?
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Hmm ik denk dat ik een betere SSS speler word door vooral de strategie te volgen en die langzaam uit te breiden met steals, resteals etc. Wat jij wil doen zal inderdaad van belang zijn als je NL100 of hoger speelt, maar lager bestudeer je beter je eigen spel. (behalve als dat al perfect is, maar dat is nog lang niet het geval bij mij :P )
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Dat doe ik ook. Dat is de basis. Alleen soms zoals in deze hand heb ik wel eens een vraagje over de beslissing van een ander. Wat deed hij fout/goed en wat deed ik fout/goed.
      Lijkt mij niet verkeerd om dit te doen maar ik kan het fout hebben?
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Nee nee vraag maar los het zal je spel ongetwijfeld verbeteren. Ik wil eerst 30k handen spelen met de basis vooraleer ik ga uitbreiden maar dat is een persoonlijke strategie, geen reden om nu al niet te beginnen met bijleren :)
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Begrijp me niet verkeerd. Ik ben voornamelijk met verbeteringen in mijn eigen spel bezig.
      Alleen de coaches adviseerde mij om mijn leerplan iets sneller te laten verlopen omdat ik met een hogere rake speel.
      Als ik de basis speel en helemaal niks steal/niet limp met 66- late postie, dan denk ik dat ik misschien de 30K helemaal niet haal. En dit is niet de bedoeling. Ik wil jullie nog vele uren lastig vallen met vragen :D :D :D
      En uiteindelijk de $50 voor de organisatie terug te verdienen wel zo netjes.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Hogere rake?
    • Yup
      Yup
      Bronze
      10% rake :)
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Je speelt toch niet op Full Tilt? Dat is de enige site waarvan ik weet dat de rake hoger is op de lagere limieten. Op titan betaal ik gewoon 5% (met 40% rakeback)
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Het is toch waar :-) Ik kon nergens anders meer spelen. Heb overal al een account :D .
      Maar goed niks aan te doen gewoon zo weinig mogelijk fouten proberen te maken. En als het echt niet gaat lukken dan stort ik gewoon geld zodat ik een limiet hoger kan beginnen waar je 5% rake hebt. Alleen wil proberen dit te voorkomen natuurlijk.
      Niet dat ik op mijn geld zit alleen als je op hogere limieten nog fouten maakt kost het natuurlijk meer. Beetje zonde ;)
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      ouch, geen wonder dat je br niet snel naar omhoog gaat.
    • Yup
      Yup
      Bronze
      Het gaat inderdaad niet zo snel maar ik ga nog steeds de goede kant op. Ik vind het wel een voordeel dat je leert spelen tegen iets betere spelers. Ik denk en hoop dat dit een voordeel is voor op de hogere limieten.

Ik gebruik nu de SSS ook wel op andere accounts als ik ga SS tegen fishes dan vliegt je BR omhoog. Natuurlijk af en toe een bad beat. Maar tegen zulke spelers vindt ik dit wel grappig. Op lange termijn win je dan toch voldoende. Voor je BR wel gunstig.

Ik persoonlijk vind pokerstars de beste site die er is. top
      Fulltilt lijkt een beetje een copy van stars maar dan met een hogere rake