trips 9 op flop

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Moet ik hier ergens aan een fold denken? Speel hier check flop raise turn omdat kans groot is dat hij hier een K heeft en dus wel zal doorbetten op turn. Nu reraised hij hier echter op turn moet ik hier van gas af of kan ik doorbetten? Kans is er natuurlijk dat hij KK heeft maar ook AA en AK zijn nog mogelijk en die heb ik op turn nog beat. Denk dat ik nu ik dit type river slechts moet callen kans is denk ik daar zeker te groot dat hij ook trips heeft!!

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($9.45)
      BB ($12.60)
      UTG ($10.75)
      UTG+1 ($2.15)
      UTG+2 ($4.55)
      Hero ($7.05)
      MP2 ($16.05)
      MP3 ($14.50)
      CO ($7.85)
      BTN ($13.05)

Dealt to Hero 9:heart: 9:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to $0.50, fold, fold, CO raises to $0.75, fold, fold, fold, Hero calls $0.25

FLOP ($1.85) K:heart: 9:diamond: 3:club:

Hero checks, CO bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($2.35) K:heart: 9:diamond: 3:club: 4:club:

Hero checks, CO bets $0.50, Hero raises to $1, CO raises to $1.50, Hero raises to $2, CO calls $0.50

RIVER ($6.35) K:heart: 9:diamond: 3:club: 4:club: A:spade:

Hero bets $0.50, CO raises to $1, Hero raises to $1.50, CO raises to $2, Hero calls $0.50
  • 7 antwoorden
    • PieterT4
      PieterT4
      Bronze
      Hoi pcbeem,

Ik denk dat ik op de turn na zijn 3bet al over ga op call down. Ik denk dat je, zoals je zelf ook al aangeeft, ofwel ver voorligt of ver achter (KK/AA).

ps: trips is three of a kind op een paired board. In dit geval heb je een set.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Zijn 3-bet range is volgens de bronze charts AQ+, 99. Als hij wat agressiever is kunnen AJ, KQs en 88 erbij. Je hit een set op een droge flop met alleen gutshot straightdraws. Protectie speelt hierdoor haast geen enkele rol. Dit is een belangrijke factor om call flop c/r turn te overwegen.

Ik moet zeggen dat mijn eerste reactie was om hier de standaard c/r flop b/3b turn line te spelen. Na analyse van de argumenten denk ik dat het weinig uit maakt. Op hogere limieten speelt het balanceringsvoordeel van c flop c/r turn wel een iets grotere rol.

Als je het tegen elkaar afzet heb je de volgende overwegingen:

C/r flop, b turn
      + Hij zou TT-QQ kunnen downcallen.
      + AK, AA gaat op de turn altijd een raise plaatsen waardoor je b/3b kan spelen.
      - AQ, AJ zullen op blanke turns folden.

C flop, c/r turn
      + Hij gaat blanke turns praktisch altijd doorbetten (meestal ook met AJ, AQ en in ieder geval met TT-QQ). Een cb van hem is ook niet erg, als hij op de river toch nog zijn AJ, AQ verbetert levert dat jou alleen maar value op.
      + Als hij agressief genoeg is kan hij 3-betten met AK (en in ieder geval met AA) waardoor je dan kan cappen.
      + Je balanced je line met draws als QT, QJ, etc die je ook zou callen op de flop. Eigenlijk pas een belangrijker argument op hogere limieten.
      - TAGs zullen je line raar vinden, maar kunnen daardoor ook behoedzaam worden. Hierdoor 3b ze misschien niet met AK en kunnen ze TT-QQ soms zelfs folden. Dat kost value.

Kortgezegd zou ik tegen passieve/normale tegenstanders liever c/r flop spelen maar kan je tegen (over)agressieve tegenstanders prima c flop, c/r turn spelen.

As played... De cap op de turn is dus goed: juist daarvoor speel je c flop, c/r turn. Op de river is de A echter niet leuk en na zijn raise is de kans op KK/AA te groot om nog te 3-betten. Je zou daarvoor ook 67% van de tijd voor moeten liggen en dat haal je niet.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tnx deze info heb ik wat aan!!

Vroeger zou ik er geen hol van snappen maar dit kan ik zeker gebruiken :s_cool: .
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door PieterT4
      Hoi pcbeem,

Ik denk dat ik op de turn na zijn 3bet al over ga op call down. Ik denk dat je, zoals je zelf ook al aangeeft, ofwel ver voorligt of ver achter (KK/AA).

ps: trips is three of a kind op een paired board. In dit geval heb je een set.
      Hey Pieter,

Ook weer terug, weer lekker FL spelen of niet??

Enne niet zo zeuren over termen tegen me he dat blijft soms lastig voor me :s_evil: .

gr pcbeem
    • PieterT4
      PieterT4
      Bronze
      Hey pcbeem :)

Ben nooit gestopt! Speel allen niet tracked op het moment en dan heb je zonder status maar weinig toegang. :(

Lees hier wel steeds mee hoor.

Duke, dank voor de uitgebreide judging, zeer verhelderend!
    • SUKIT
      SUKIT
      Bronze
      idd, applausje voor de judge. Ik heb vandaag FL voor de eerste keer gespeeld. FTP blijft maar down en om op zen minst bronze te willen blijven heb ik de free 10 euro op cake aangevraagd. Dit is men eerste bezoekje aan dit forum en ik ben onder de indruk van de judgings, hij laat het zo simpel klinken een teken van grote klasse!
      Tot men grote verbazing vind ik FL eigenlijk best leuk dus vanaf morgen ga ik hier ook posten.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Hoor je vaker als mensen het gaan spelen dat ze het stiekem toch wel leuk vinden =) . Ben benieuwd naar je handen zal er zeker ook mijn mening over geven!!