Wil graag advies

• Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Hallow,

Ik zal mij zometeen even een beetje introduceren. Dit zal waarschijnlijk een redelijk lange post zijn.
      Ik ben hier de laatste paar dagen vaker op het forum dingen gaan lezen bij discussies en heb wat handjes bekeken etc. Zelf ben ik ongeveer een jaar geleden begonnen met pokeren en toen kon ik er gewoon helemaal niks van. Ik wist van mijzelf dat ik een goed verstand had en ben vanaf toen met vrienden vaker gaan pokeren en online vaker spelen etc. In het begin verloor ik vaak wel eens tientjes en ik begon het steeds leuker te vinden, ik las elke dag artikelen,forums, keek elke dag 2 uur lang poker op tv voor misschien wel een half jaar lang, keek filmpjes, veel belangrijke handen die ik speelde probeerde ik te analyseren om leaks te ontdekken in mijn spel en daardoor beter te worden. Toen ben ik onder andere op PS en FT gaan spelen en vaak een leuk begin gehad en ook vaak een slechte afloop. Nu weet ik niet of het aan mijn karakter lag of dat ik poker niet meer voor mijn plezier speelde, maar gewoon steeds meer geld zag, omdat ik niet veel geld had. Toen nadat ik weer een bankroll op te hadden gebouwd en een lange tijd NL25 en stiekem toch NL50 HU's te hebben gespeeld ging het een lange tijd goed, deels uitgeschreven en vanaf die dag veranderde in een klap alles. Ik focuste me niet meer 100% op het spel als ik aan het spelen was, ik verloor een hoop geld en bleef maar opnieuw storten in de hoop een klap te vangen en terug te zijn.Ik heb zelfs gedacht dat poker rigged kon zijn, donkere dagen dus. Toen ben ik me gaan verdiepen in winrates en al mijn statistieken etc. Eerst schrok ik een beetje, want ik had echt het zelfvertrouwen dat ik een goeie winnende speler zou zijn en wie weet hoever ik kwam.Maar dat viel allemaal redelijk tegen. Ik post nu nadat ik net mijn laatste 78$ heb verdonkt en het me nu emotioneel een beetje zwaar wordt om opnieuw te beginnen, terwijl ik normaal redelijk sterk in me schoenen sta. Ik ben nog jong , wel oud genoeg om te gokke :) maar jong, en ik zou nu wel eens willen weten of ik :
      -een winnende speler ben of met mijn maingame het kan worden en op welke limiet.
      -ik zou graag iemand willen die mij eens coacht voor niet al te veel geld, ik heb het niet zo breed met nu alleen mijn bijbaantje.Of iemand die gewoon op teamspeak eens samen wil analyseren of sitengo'tjes spelen etc. Mede omdat ik niemand heb die echt serieus pokert en er wat voor over heeft en er vaak alleen voor sta.

Ik hoop hier goeie reacties te krijgen en nog veel bij te leren.

:)
  • 20 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Je denkt teveel aan geld en winnen. Je moet op dit punt echt je mindset veranderen. Op de micro's komt het er vooral op aan om je game te ontwikkelen voor de lowstakes. Denk niet aan geld maar aan je spel verbeteren en probeer je game en bankroll langzaam op te bouwen.

Met handjudgings , public coachings en de vele video's (ENG en NL) kom je al een heel eind. Ook moet je je focussen op 1 maingame als je nog echt hard aan je spel moet werken, dat in combinatie met BRM grinden op 1 Maingame en dat bestuderen maakt je een winnende speler.

Focus je ofwel op cashgames ofwel op MTSNG's zoals de 180mans op stars. Dat zijn goeie games. Als je cashgames speelt kan je ook altijd een softere room uitproberen zoals ongame network of ipoker.

en nog 1 opmerking: TV poker is een joke tenzij het live-uitzendingen zijn van een EPT ofzo maar dingen zoals poker after dark leer je echt niet veel van, die tijd kan je veel beter besteden aan het bekijken van video's hier.

Groetjes :)
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Allereerst bedankt voor de snelle reactie nog zo laat.

Nadat ik me lange tijd heb gefocust op cashgames ben ik nadat ik zo ongeveer vaker opnieuw ben begonnen me echt strikt aan mijn persoonlijke BRM te gaan houden die ik zelf gemaakt heb en nadat ik dat allemaal heb gedaan en geprobeerd mijn spel te spelen ging ik gewoon letterlijk blut en slingerde er nog wat dollars op het einde in headsup. Mijn vragen nu, hoe kan ik mijn mindset veranderen?, Waar vind ik public coachings?, en wat versta je precies onder een maingame, want ik pas me meestal aan en speel redelijk tight. Ik heb mij op stars heel veel gefocust op 9 en 18 Sitengo's die mij ook wel bevielen tot ik de resultaten zag. Cashgame ligt mij toch iets meer denk ik. Enja op tv kijk ik het liefste dingen zoals de EPT, alhoewel the big game altijd amusant is.

De vriendelijke groeten:)
    • NietzscheF
      NietzscheF
      Bronze
      Ik ken je gevoelens maar al te goed. Ik blogde sit een aantal maanden geleden:

"De afgelopen maanden zijn het beste te omschrijven als overmatig gokgedrag, het niet om kunnen gaan met variance gecombineerd met het najagen van outs, die niet meer in vrhouding staan met de potodds. Simpel gezegd Tilt! 1/3 roll shots zorgen na het vrlies ervan dat het een HU4rollz wordt, of zoals Andjing zo mooi zegt; Double or busto.

Een goede pokerspeler is niet iemand die boards kan lezen, of iemand die de perfecte reads heeft en kan adjusten. Nee, een goede speler is iemand die zich niet laat verleiden waarin hij in een situatie terecht komt dat hij bust kan gaan, zijn emoties onder controle kan houden en elke hand vers speelt en daarin de juiste beslissing maakt, ongeacht het resultaat.

Ik heb slecht maximaal 300e p/m te besteden, waarvan ik ook rookwaar en eten van moet kopen. Bad runs horen erbij en de gespannenheid waarin ik speel maken me vaak letterlijk ziek. De onzekerheid, de drang om iets te moeten presteren, faalangstig om 1 cent te verliezen/een sessie af te sluiten het weegt niet op van dat korte gevoel van overwinnelijkheid. Voorheen als ik weer eens busto was gegaan voelde ik mij levend, een gevoel van stom bezig geweest kerel en al gewapend om deze valkuilen te vermijden in de toekomst. Niet geheel verbazingwekkend is dat deze tendens een circel vormt dat dit gedrag juist in stand houd.

Zorgwekkender is dat ik de afgelopen tijd het gevoel kwijt ben, waar ik voorheen nog voelde te bestaan ondanks mijn roll op nul te zetten. Dit begint mij te beangstigen, dat ik het punt van relativeren onderweg ben kwijtgeraakt en allicht wat overbodig dit ook de lijn van de rest doorkruist, of beter gezegd er een streep doorzet.

Ook de motivatie is weg en speel uitsluitend tegen de verveling. De hele dag heb ik mijn leven zo ingericht dat ik geisoleerd door het leven ga, en poker en de computer als demper gebruik, zodat ik hersenloos bezig ben met de aandacht te vestigen op een hand of speler, statistieken en al het randgebeuren eromheen, om er ook maar geen seconde aan te denken waar ik sta of heen moet. Deze periode duurt inmiddels twee jaar.

Mijn intentie was mij te schetsen als een uberkansloos figuur [ben ik ook] die de pokerwereld wel even ging veroveren. De glamor, aandacht, bevestiging staan in schril contrast van 15 uur per dag te grinden. Je hebt naast pokeren iets nodig waarin je evenveel plezier kunt beleven, en niet afhankelijk wordt van de gemoedstoestand die een weerslag geeft op je pokerresultaten. Het feit dat ik de hele dag niets te doen heb en de capaciteiten bezit om, extra inkomsten met pokeren kan generen, doet eerlijk gezegd nog het meeste pijn.

De afgelopen maanden heb ik door weinig inkomsten, ook niet veel kunnen storten. De drang om te gokken ten koste van levensondrhoud ontbreekt daarin gelukkig. Maar jeetje ik heb in die periodes mega sprongen in mijn roll vooruit kunnen maken, explosief ook en nu ik een beetje tot bezinning kom [mijn laptop is stuk en gebruik nu een desktop die ik niet kan gebruiken in bed] zorgt een kleine optelsom van de rolls die ik verspeeld had op stars/party/full tilt en een andere site die ik hier niet noemen mag, voor een bedrag waar menig reg jaloers op is. Ik kan het dus wel, en dat frusteerd omdat ik er dus letterlijk juist helemaal niets van kan. Zo simpel is het!"

Ben er gelukkig wel heel goed uitgekomen. Zelfinzicht is heel belangrijk en plezier in het spel. Ik ben 7 card stud gaan spelen en heb mijn maingame gevonden :heart: Sterkte!
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mrstoney7
      Allereerst bedankt voor de snelle reactie nog zo laat.

Nadat ik me lange tijd heb gefocust op cashgames ben ik nadat ik zo ongeveer vaker opnieuw ben begonnen me echt strikt aan mijn persoonlijke BRM te gaan houden die ik zelf gemaakt heb en nadat ik dat allemaal heb gedaan en geprobeerd mijn spel te spelen ging ik gewoon letterlijk blut en slingerde er nog wat dollars op het einde in headsup. Mijn vragen nu, hoe kan ik mijn mindset veranderen?, Waar vind ik public coachings?, en wat versta je precies onder een maingame, want ik pas me meestal aan en speel redelijk tight. Ik heb mij op stars heel veel gefocust op 9 en 18 Sitengo's die mij ook wel bevielen tot ik de resultaten zag. Cashgame ligt mij toch iets meer denk ik. Enja op tv kijk ik het liefste dingen zoals de EPT, alhoewel the big game altijd amusant is.

De vriendelijke groeten:)
      De psychologie artikels hier en het boek The Poker Mindset kunnen je helpen bij je mindset, als je mij toevoegd op skype stuur ik je het in een pdf.
      Public coachings vindt je op de homepage als je wat naar onder scrollt (of hier http://nl.pokerstrategy.com/coaching/ ) . Met maingame bedoel ik beperk je tot cashgame of SnG's maar niet beide. En ja The BIg game enzo is wel leuk om te kijken maar probeer de speelwijzes niet te kopïieren, maar probeer gewoon solid te spelen.
    • Erdnase26
      Erdnase26
      Bronze
      Hoi, ik wil wel eens samen SNG'tjes kijken. Ik ben zelf ook een losing player, dus misschien kunnen we elkaar wat helpen?

Ben benieuwd :)
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Erdnase het lijkt mij leuk om samen een keer sitengo's of dergelijke te spelen, hiervan kunnen we allebei leren. Als je me even je skype/xfire of iets geeft dan kan ik je wat beter leren kennen.En noisecore, bedankt voor je reacties.Ik heb de pdf onderhand al gedownload. Ik zal weer hard aan de slag gaan :)
    • blowmamind
      blowmamind
      Bronze
      zie het ook wel zitten om handen te bespreken enz.

Ik kan je vertellen dat ik me niet echt bezig heb gehouden met het studeren van poker, maar gewoon alles op mezelf heb geleerd.

Voor komende dagen heb ik een planning opgemaakt waarbij ik voor het eerst x-uren per dag zal artikelen bekijken en feedback geven op mezelf, en waarbij ik x-uren speel om dan daarna eventuele discusieerbare handen te bespreken.

• Erdnase26
      Erdnase26
      Bronze
      Erdnase het lijkt mij leuk om samen een keer sitengo's of dergelijke te spelen, hiervan kunnen we allebei leren. Als je me even je skype/xfire of iets geeft dan kan ik je wat beter leren kennen.En noisecore, bedankt voor je reacties.Ik heb de pdf onderhand al gedownload. Ik zal weer hard aan de slag gaan :)
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Okay ik voeg je vanavond toe op skype, ik moet dalijk eerst 3 uurtjes werken.
      Blowmamind ik kan mezelf wel vinden in die situatie ik heb er een lange tijd ook alleen voor gestaan en zou ook graag handjes willen discussiëren etc. Dus als je misschien ook iets van skype kunt geven of als je wilt kun je ook op onze teamspeak server. Dat geld ook voor erdnase, maar die geef ik jullie wel op skype ofzo.

Groetjes.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      "In het begin verloor ik vaak wel eens tientjes en ik begon het steeds leuker te vinden", haha heerlijke zin!

Gewoon lekker 2NL gaan spelen op Pokerstars en je leaks uit je spel halen :s_biggrin: ,

Doe ik nu ook na lang zonder BRM op verschillende limieten pokeren, ik pak op 2NL nu gemiddeld 68 BB's per 100 handen.

Binnenkort effe upmoven naar 5NL en kijken of ik daar ook zulke resultaten kan behalen. voor je het weet zit je dan op 100NL en kan je weer in $ gaan denken,.
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Groepje vormen op skype voor STT's?? Add me

Straks nogwel Skype op nieuwe pc zetten :P

Speel 7$ STT's op stars.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NietzscheF
      Mijn intentie was mij te schetsen als een uberkansloos figuur [ben ik ook] die de pokerwereld wel even ging veroveren. De glamor, aandacht, bevestiging staan in schril contrast van 15 uur per dag te grinden. Je hebt naast pokeren iets nodig waarin je evenveel plezier kunt beleven, en niet afhankelijk wordt van de gemoedstoestand die een weerslag geeft op je pokerresultaten. Het feit dat ik de hele dag niets te doen heb en de capaciteiten bezit om, extra inkomsten met pokeren kan generen, doet eerlijk gezegd nog het meeste pijn.

De afgelopen maanden heb ik door weinig inkomsten, ook niet veel kunnen storten. De drang om te gokken ten koste van levensondrhoud ontbreekt daarin gelukkig. Maar jeetje ik heb in die periodes mega sprongen in mijn roll vooruit kunnen maken, explosief ook en nu ik een beetje tot bezinning kom [mijn laptop is stuk en gebruik nu een desktop die ik niet kan gebruiken in bed] zorgt een kleine optelsom van de rolls die ik verspeeld had op stars/party/full tilt en een andere site die ik hier niet noemen mag, voor een bedrag waar menig reg jaloers op is. Ik kan het dus wel, en dat frusteerd omdat ik er dus letterlijk juist helemaal niets van kan. Zo simpel is het!"

Ben er gelukkig wel heel goed uitgekomen. Zelfinzicht is heel belangrijk en plezier in het spel. Ik ben 7 card stud gaan spelen en heb mijn maingame gevonden :heart: Sterkte!
      Angstig hoeveel we op mekaar lijken. Hmm...

Als ik fail op HUSNGs ga ik stud spelen.

En OP: Het is al gezegd, maar stort $50 en ga grinden op NL2. Leer weaktight spelen en maak geen rare TPTK stackoffs en leer NL2 te beaten voor 10-20 bb/100. Move dan up met de $$$ die je daar verdiend heb naar NL5.

Weinig risico, en als je het beat kom je er zo achter. Ik heb ook een tijd gehad dat ik op het punt stond (de reden hierachter wordt hierboven echt perfect door NietzscheF beschreven) dat ik verandering wou brengen en besloot dat poker echt de enige manier was. IPV dat ik m'n bankrekening plunderde en $10k stortte en "lol HU 4 rollz op NL10k" ben ik naar PS.com voor free $50 gegaan en na alle artikelen gelezen (op dit moment dacht ik dat ik the second coming of The Jesus was, maar vond het toch slimmer om het volgens de methodes van PS.com te doen) gewoon begonnen met FL $0,10 en daarna $1 SNGs, $2 SNGs etc etc tot ik uiteindelijk op $13 90 mans KOs en NL100 zat met 3k BR.
    • blowmamind
      blowmamind
      Bronze
      skype is blowmamind1 , stond al in vorige post ^^
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      In een groep STT bespreken lijkt me wel een leuk idee.
      IK gebruik zelf vaak teamspeak 3 en heb hiervoor wel een server voor de mensen die gëinterresseerd zijn om samen te spelen etc.
      Ik laat de details vanavond nog of morgenmiddag even weten.
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Ik zal het ergens in het weekend meededelen, ik moet eerst even zien wat geld te krijgen om te storten etc.
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Ik heb een teamspeak server waar ik vaker zit met vrienden.
      Het is mogelijk om er ongeveer 3-4 man op te laten maar niet iedereen zal altijd online zijn. Ik ga vanaf zondag weer spelen dus ik laat zaterdag de details even weten etc. Wie gëinterresseerd was laat het even weten wanneer jullie samen willen spelen of analyseren enzo.

Groetjes.
    • donksandme
      donksandme
      Bronze
      gaat het inmiddels al wat beter qua poker?
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Voor de mensen die met mij samen willen spelen etc.
      TS3 info: ts3connect.nl Port: 10010
      Vraag even naar bryan als ik er niet ben.

Enja qua poker, ik heb laatst maar weer eens 10 euro gestort. Zit nu op 52$ , 0.1/0.2 cashtafel gespeeld. Ben nu ook bezig met het boek the poker mindset. Het gaat nu wel al een stukje beter, ben zelf ook benieuwd.
    • LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Voor de mensen die met mij samen willen spelen etc.
      TS3 info: ts3connect.nl Port: 10010
      Vraag even naar bryan als ik er niet ben.

Enja qua poker, ik heb laatst maar weer eens 10 euro gestort. Zit nu op 52$ , 0.1/0.2 cashtafel gespeeld. Ben nu ook bezig met het boek the poker mindset. Het gaat nu wel al een stukje beter, ben zelf ook benieuwd.
      0.1/0.2 of bedoel je 0.01/0.02? Anders speel je te hoog voor jouw bankroll. Dan moet je even wat artikelen opzoeken over een goed bankrollmanagement!!! :f_biggrin:

Greetz
    • 1
    • 2