Verlies door omrekenverschillen???

• minez1
      minez1
      Bronze
      Ik heb vandaag 345€ van mijn ing, naar mijn moneybookers geboekt (in$)
      Vervolgens heb ik via pokerheaven 345€ proberen te storten van moneybookers naar pokerheaven. Hierbij kreeg ik de melding dat ik te weinig saldo had..

Toen heb ik maar 330€ gestort van moneybookers naar pokerheaven.
      vervolgens heb ik mijn saldo op moneybookers gecheckt en staat er nog 2$ op....

Er is dus 15€ verloren gegaan met het omwisselen ofzo?

Hoe kan dit en is dit normaal?
      Ik vindt het nogal veel eerlijk gezegd: Bijna 5%...

De vervolgvraag: Als ik via de bank zou storten en dus niet via het $account op moneybookers, zou dit dan ook gebeuren?

Dank u :)
  • 12 antwoorden
    • Duchesst
      Duchesst
      Bronze
      Je moet de fees van money bookers is bekijken dan he. Dacht dat het zo ongeveer 2% was als je omwisselt van munt. Dus das 2 keer gebeurt bij jou, 1 keer van ing naar moneybookers en dan van MB naar je room.
      Plus voor de transfer van MB naar je room moet je ook nog een paar centen betalen dacht ik.

Dus denk dat het ongeveer klop 345 - 4% = 331,...
    • minez1
      minez1
      Bronze
      hmm oke. Ik koos voor moneybookers omdat het dan gelijk op mijn rekening staat, maar hoe zit het dan als ik het zonder tussenkomst van moneybookers doe?
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      het op je pokerrekening zetten is altijd wel insta. Uitcashen gaat normaal sneller naar MB of Neteller. Pokerheaven is in €, dat is even 1x jammer voor het omrekenen. Als je hierna naar een room met $ gaat (de meeste andere) dan heb je geen omrekeningverschillen meer en is MB de beste optie. Even slikken dus, maar voor je volgende overboekingen is het wel gunstig (tenzij je het geld straks weer nodig hebt op je bankrekening, want dan betaal je wel weer conversiekosten). Het beste is zodra je aan het winnen raakt, de mastercard van MB aan te vragen en daar gebruik van te maken.
    • Duchesst
      Duchesst
      Bronze
      Je kan ook nog een neteller account aanmaken in euro. Heb je het beste van 2 werelden
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Duchesst
      Je kan ook nog een neteller account aanmaken in euro. Heb je het beste van 2 werelden
      ja, dat is het beste, heb ik ook.
      Heeft wel ook weer als nadeel dat de pokerroom altijd wilt dat je terugstort naar de bank waarmee je betaald hebt.
    • minez1
      minez1
      Bronze
      hmm oke duidelijk. Ik heb al een aantal keer uitbetaald en bijgestort en dergelijke, maar het is mij nooit opgevallen dat mijn roll minder werd...

Als ik mijn roll ga uitcashen naar moneybookers en dan naar een room in $, dan betaal ik dus 2% van mijn roll?
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door minez1
      hmm oke duidelijk. Ik heb al een aantal keer uitbetaald en bijgestort en dergelijke, maar het is mij nooit opgevallen dat mijn roll minder werd...

Als ik mijn roll ga uitcashen naar moneybookers en dan naar een room in $, dan betaal ik dus 2% van mijn roll?
      ja, 2% van pokerheaven naar MB, en niets van MB naar een room in $.
    • minez1
      minez1
      Bronze
      Oke bedankt.

Dan de laatste vraag: Als je een account in dollars hebt, en je betaald dat uit naar moneybookers en vervolgens stort je op een andere room in dollars, dan hoef je geen fee te betalen? het komt dus puur door de omwisseling van $ naar € en terug?
    • Napooo
      Napooo
      Bronze
      Zo hebben ze mij dat uitgelegd ja :P

Ik heb moneybookers account dus ook in $ staan, zodat ik zonder kosten tussen rooms kan transfereren. (tenzij deze rooms in euro zijn uiteraard)
    • minez1
      minez1
      Bronze
      dan is alles duidelijk denk ik:)

conclusie is dat er toch aardig wat geld is verbrast afgelopen jaren door het uitbetalen/bijstorten e.d. naar mijn ing en terug:P
    • Henkie12
      Henkie12
      Bronze
      Vandaag 408 euro uitbetaald naar moneybookers, heb nu in dollars 390 euro teruggekregen. Ik zorg er dus voor dat ik niet meer op een room in euro ga spelen!
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Oorspronkelijk gepost door minez1
      Dan de laatste vraag: Als je een account in dollars hebt, en je betaald dat uit naar moneybookers en vervolgens stort je op een andere room in dollars, dan hoef je geen fee te betalen?
      Dit klopt helemaal! Er zijn geen kosten voor stortingen en betalingen van en naar pokerrooms met Moneybookers (of Neteller for that matter). Alleen kun je wel veel verliezen wanneer je vaker moet wisselen van currency.

Hou daar inderdaad een beetje rekening mee bij het aanmaken van je pokeraccounts/MB account, omdat het bij veel transacties wel aardig kan oplopen.