BRM Maco op de $1 STT's op William Hill

• macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Na een aantal maanden ff geen poker gespeeld te hebben begon het toch weer te kriebelen :D Ik wil langzaam aan een roll gaan opbouwen en wil hiervoor dit topic gebruiken.

Naja ik denk dat sommigen m'n naam wel kennen, en het laatste wat ik op dit forum deed was de sicke uren grind die ik heb gehouden om een beeld van m'n discipline te geven ;)

zie hier

Levenssituatie: Werkend 40 uur als afdelingsverantwoordelijke in een supermarkt , nog wonend bij ouders (volgend jaar het huis uit) , vriendin waar ik gek op ben (net 3 maanden).

Ik wil dus geen dikke volumes gaan draaien, maar echt voor m'n plezier blijven pokeren :) Dan maar ''the long way'' :rolleyes:

pcbeem is m'n grote voorbeeld, ik heb respect voor zijn doorzettingsvermogen op de lage limieten :) Ik ben al bekend met FL tot $1/$2 maja dat is al een tijdje terug en wil weer vanaf 0 gaan beginnen ;)

Ik hou het standaard BRM aan van 300 big bets :)

Wat ga ik spelen:

BR: $28,51
      Limiet: $0,05/$0,10 FL
      Aantal tafels per set: 6

Doel Juni:

*15k handen spelen
      * mezelf hopelijk naar 0,10/0,20 loodsen ;)
      * 5 FL Video's t/m 0,25/0,50 kijken
  • 47 antwoorden
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Eerste avond gespeeld :)

Heel de avond ging het niet top. Zure handen verloren en hitte niet veel :) Tot zo'n 200 handjes voor ik stopte het als een raket ging en ik nog een goede profit heb gemaakt ;)

Handen: 866
      Profit: 30,2 BB
      Bankroll: $31,53
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oeh ik ben een voorbeeld voor iemand :s_cool: .

Maar het is wel waar dat ik inderdaad lang op 0,10 / 0,20 heb zitten rommelen. Sinds mijn upmove echter in maandje omhoog gegaan naar 0,50 / 1,00. Helaas ga ik zoals je misschien wel gelezen hebt weer stapje naar beneden na dramasessie van gisteren. Maar goed dat hoort er soms ook bij helaas. Heb er een lesje van geleerd en nu weer vrolijk op lagere limiet grinden. En wees gerust ik heb er met bonussen nog leuk centje aan over gehouden hoor ;) .

Waar ga je btw spelen?

Ga deze blog zeker volgen!!
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Ik speel op Pokerstars onder de naam Bearco86 ;) Ik hoop ook wat op te kunnen trekken met wat FL spelers hier op het forum. Ik ken er wel een aantal maar niet iedereen.

Misschien is een FL studiegroep een idee? (als deze er nog niet is).

Ik verwacht alles weer snel op te kunnen pakken gezien m'n FL verleden en snel op te kunnen moven ;) Maja leren is nu het belangrijkste :) en daarbij zou ik graag in contact willen komen met meer FL spelers ;)

Ik volg jouw blog al op de voet pcbeem ;)
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Die zijn er niet veel kan ik je wel vertellen :] .

Heb een groep opgezet in community deel (waar ik jou ook voor had uitgenodigd) maar groot deel daarvan speel al geen FL meer :( .

http://nl.pokerstrategy.com/community/group/g2392//FL_Nederland.html

Maar wat actie op judging forum kunnen we altijd gebruiken. Zal met alle plezier je handen bekijken en er mijn visie op geven!!
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Vandaag kon ik het niet laten nog wat te spelen :) Helaas zaten de tafels erg vol en kwamen er niet snel nieuwe bij, dus op een gegeven moment maar gestopt :)

Handen: 316
      Profit: 45.1 BB
      Bankroll: $36,04
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Vandaag ging het wat minder , gemaakte handen die op de river worden verslagen hou je altijd en is geen probleem als villian tegen de odds in meegaat ;)

Merk wel dat ik nog wat kan verbeteren in blind defense :) Ik zou zo 1,2,3 niet weten met welke handen ik me BB kan verdedigen tegen een villian (atm doe ik het naar inzicht, positie van villian en read).

Handen: 469
      Profit: - 8.7 BB
      Bankroll: $35,17
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Kijkt u eens aan: http://resources.pokerstrategy.com/Strategy/nl/pdf/ps_fl_bronze_fullring_nl.pdf

Pagina 2 BB defence tabel =) !!
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      De komende dagen heb ik een aantal dagen vrij en wil in die dagen wat meer gaan spelen tot ik aan het werk ga :)

Vandaag was ik vrij en na vanmorgen wat klusjes gedaan te hebben ben ik aan het eind van de ochtend begonnen met volle moed ;)

Het begin ging niet echt best en zakte al snel naar -22 BB :f_cry: Ik had het artikel hierboven van pcbeem nog helemaal in me gedachten en was er te gefocust op :) Na een kleine break alles kunnen herstellen en afgesloten met +7,6 BB :)

Handen: 1322
      Profit: 7,6 BB
      Bankroll: $ 35,93

Vanavond geen poker meer voor mij :) Morgen weer een nieuwe dag ;)
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Je moet het artikel ook niet in je gedachte hebben maar hem uitprinten en waar nodig erbij nemen :s_cool: . Ik begin nu eindelijk naar bijna een je de SHC wat los te laten. Heb hem er nog wel bijliggen voor de echte randgevallen.

Kortom het is geen schande om hem er naast te leggen als je speelt hoor ;) .
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Ochtendsessie ging echt DRAMA!

Ik ondervond een aantal dingen die opvallen:

1: Op één of andere begin ik m'n sessie altijd met grote losses en moet ik dat de rest van de sessie rechtzetten :rolleyes:

2: S'ochtends zit het vol met de regs (ongeacht of ze goed zijn of niet) en zijn er maar 4 tafels open

3: Ik runde ook niet geweldig

4: Ik kon m'n emoties aardig in bedwang houden, toch glipte er wat fouten tussendoor wat natuurlijk niet moet! (maja leer het maar eens) :)

Kortom samengevat:

Handen: 389
      Profit: -35,1 BB
      Bankroll: $32,42

Ik hou het voor nu even voor gezien, wil later op de middag en vanavond nog wat gaan spelen :) Zal daarna nog een update doen :s_cool:
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Middagsessie ging net zo beroerd :facepalm: Wat een drama, echt niks blijft staan ...!!! Tafels zitten vol met Russen , en ik ben me vreselijk aan het afvragen of dit wel mijn spelletje is :facepalm:

Ik heb geen zin om constant tussen de regulars te zitten :rolleyes:

Graph van vandaag :rage:

Graph tot nu toe :O

Vanavond ff geen FL voor mij :f_mad:
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Heb dit in het begin ook veel gehad gewoon doorgaan, sessies reviewen, bij twijfel handje posten en dan kom je er wel.

Ken de situaties in de middag niet zo dus daar kan ik niks zinnigs over vertellen. Speel zelf voornamelijk in de avond en dan zie je wel wat dezelfde namen maar over het algemeen nog genoeg fish.
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Wauw!

Vandaag vol goede moet weer verder gegaan, en het leek een tijd erg goed te gaan :) Rond 12 uur stond ik op +40 BB en had ik de helft van gisteren alweer goedgemaakt :)

Helaas kon dit niet zo blijven en ging ik keihard onderuit met sterke handen die op turn of river verslagen worden.

Samenvatting van vandaag:

PokerStars Limit Hold'em, $0.10 BB (10 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is BB with A, A
      1 fold, UTG+1 (poster) checks, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 calls, 2 folds, Button calls, 1 fold, Hero raises, UTG+1 (poster) calls, UTG+2 calls, MP2 calls, Button calls

Flop: (10.4 SB) K, J, J (5 players)
      Hero bets, UTG+1 raises, 2 folds, Button calls, Hero calls

Turn: (8.2 BB) 9 (3 players)
      Hero checks, UTG+1 checks, Button bets, Hero calls, 1 fold

River: (10.2 BB) 2 (2 players)
      Hero checks, Button bets, Hero calls

Total pot: $1.22 (12.2 BB) | Rake: $0.05

Results below:
      Button had Q, 10 (straight, King high).
      Hero mucked A, A (two pair, Aces and Jacks).
      Outcome: Button won $1.17

PokerStars Limit Hold'em, $0.10 BB (10 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is UTG+2 with A, A
      2 folds, Hero raises, MP1 calls, 3 folds, Button calls, 2 folds

Flop: (7.4 SB) 4, K, J (3 players)
      Hero bets, MP1 calls, Button raises, Hero calls, MP1 calls

Turn: (6.7 BB) 2 (3 players)
      Hero bets, MP1 raises, 1 fold, Hero calls

River: (10.7 BB) 6 (2 players)
      Hero checks, MP1 bets, Hero calls

Total pot: $1.27 (12.7 BB) | Rake: $0.06

Results below:
      Hero mucked A, A (one pair, Aces).
      MP1 had 2, J (two pair, Jacks and twos).
      Outcome: MP1 won $1.21

Bij de eerste hand zette ik villian nog op een J , vandaar de check/call op de river .... maja een Q10 die preflop meegaat had ik niet verwacht :facepalm:

Wat doet villian fout bij hand 2? :rolleyes:

1: Fold preflop!
      2: Fold na raise op flop door andere villain

Ik begrijp dat het variantie is en ik begrijp dat je op lange termijn winst maakt maar dat maakt het atm zo moeilijk :(

Ik wil vanavond ook nog wat gaan pokeren, maja ff geen FL iig :) Ga wel wat freerolls spelen :rolleyes:

Handen: 1731
      Profit: 4,3 BB
      Bankroll: $27,00
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      De QTs doet in de eerste hand niets verkeerd hoor. Ga maar na met de charts.

De 2e hand had je de flop zelf moeten 3-betten. Met je overpair lig je hier meestal voor, maar je moet je hand wel protecten.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Zo zie je maar blijf je sessies bekijken en post handen. Je denkt vaak dat je het helemaal goed doet maar een judge haalt er toch fouten uit. En zulke fouten kunnen je vaak veel kosten zoals je ziet.

Soms moet je heftig protecten en dat was nu 2x het geval!!
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Zo zie je maar blijf je sessies bekijken en post handen. Je denkt vaak dat je het helemaal goed doet maar een judge haalt er toch fouten uit. En zulke fouten kunnen je vaak veel kosten zoals je ziet.

Soms moet je heftig protecten en dat was nu 2x het geval!!
      True maar op 1 of andere manier vind ik het erg lastig om mijn speelstijl aan te passen :facepalm: Ik ga hier nog een nachtje over slapen wat nu verder te doen , want ik wil echt een maingame hebben! :)

Opties:

#1: $1 STT's (valt met deze roll al af ivm hoge rake)
      #2: FL cashgame (na de afgelopen dagen hier toch niet trek in)
      #3: $0,25 MTT's (goede mogelijke optie, en opstap naar de STT's)

Maargoed hier ga ik eerst ff over slapen :D

Vanavond ben ik nog heel even doorgegaan met FL , maar na zo'n 150 handjes mee gestopt. Verder deze avond heb ik zo'n 16 mini MTT's gespeeld (tussen $0,25 en $0,50) :)

2x 4e
      1x 5e
      1x 6e

Toch daarmee een profit gehaald van: $0,38

Bankroll: $27,22
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik had dit toen ik in begin met FL begon ook, maar met doorzetten kom je een heel eind. Je ziet veel mensen die het even proberen om na een slechte sessie (of reeks) te stoppen, maar juist dan moet je doorzetten. Nogmaals ik spreek uit eigen ervaring in het begin was het bij mij ook veel BE grinden maar op een moment kwam de omslag!! Hoop dat die bij jou eerder komt dan bij mij maar goed, ik moest even door de zure appel heen.

Zolang je het spelletje nog leuk vind en je wilt leren beter worden, kom je er wel ook al duurt het soms wat langer!!
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Stoppen met een variant omdat het even tegen zit is ook gewoon een slechte reden. Swings ga je met alle varianten van poker mee maken. De manier waarop verschilt wel wat dus dat kan eventueel nog invloed hebben op wat je het liefst speelt.

Als je liever AA < AK preflop all in ziet verliezen bij NL dan AA op 29T.3.4 tegen 65 bij FL... Prima. De vraag is gewoon welk spelletje je het leukst vindt en waar je de meeste motivatie voor hebt om te spelen, ook als het even tegen zit. ;)
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      De manier waarop ik m'n AA verlies maakt mij niet uit :) Overal heb je variance en overal heb je beats :)

Over het algemeen heb ik erg veel STT's gespeeld, alleen met zo'n kleine roll kan ik daar niet aan beginnen. Daarbij komt ook de rake kijken bij de $1 STT's.

Op dit moment zit me roll ff boven $25,-

Ik heb al wat nagedacht, maar heb nog geen concreet plan :)

to be continued .....