NL2 - AQo - Call op turn +EV omdat ik - als ik hit- villain All-in krijg met de nuts

• D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Ik speelde hier al eventjes op deze tafel,
      Villain wil quasi elke flop zien en foldt bijna altijd op een bet:

Ik gok bij de call op de flop dat hij zeker iets gehit heeft, wat weet ik echter niet, gezien zijn range zowat alles kan zijn. Wegens zijn check call verwacht ik niet superveel eerlijkgezegd... Q heb ik zeker beat, trips of overpair lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij geslowplayed, en flush draw acht ik ook wel mogelijk.
      Turn valt: Hij raised; hier heb ik heel lang over getwijfeld:
      Hij heeft zeker op dat moment de beste hand, gezien zijn nogal passieve manier van spelen:
      - flush
      - trips (evt. geslowplayed - al acht ik dat onwaarschijnlijk, en met KK of AA zou die waarschijnlijk al op de flop geraised hebben)
      - double pair (meest waarschijnlijk)
      - niets - zeer onwaarschijnlijk gezien de passieve stijl.

Ik ben dus beat op dat moment.

Er zit op dat moment 1.14 $ in de pot, en ik moet .50 betalen om te callen.
      Easy fold was mijn eerste idee... Toen begon ik even verder te denken:
      Ik heb net geen 20% (zelfs iets minder als hij een flush heeft) kans om de nut flush te hitten, met als groot voordeel dat ik hem dan zeeer waarschijnlijk wel all in krijg, gezien zijn grote bet op de turn (dus .50 callen om evt. 6$ te winnen); dit is volgens mij dus echt wel een +EV call ?
      Op de river hit ik hem dan ook effectief, en zoals verwacht callt hij me dan ook wel...

Dit is dus goed afgelopen, maar klopt mijn redenering wel degelijk, of maak ik hier 1 of andere noob fout ?

Edit:

Bij zou natuurlijk wel nog een full house kunnen hitten (2 outs is ongeveer 2*2+1= 5% kans ?)

Pacific Poker - $0.02 NL - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $3.56
      Hero (UTG): $3.52
      UTG+1: $1.84
      MP: $1.20
      CO: $0.48
      BTN: $3.64
      SB: $1.59

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has A:club: Q:spade:

Hero raises to $0.06, UTG+1 calls $0.06, fold, fold, fold, SB calls $0.05, BB calls $0.04

Flop: ($0.24, 4 players) 2:club: Q:club: 7:diamond:
      SB checks, BB checks, Hero bets $0.20, fold, fold, BB calls $0.20

Turn: ($0.64, 2 players) K:club:
      BB bets $0.50, Hero calls $0.50

River: ($1.64, 2 players) 4:club:
      BB bets $1.20, Hero raises to $2.76, BB calls $1.56

BB shows K:heart: 7:heart: (Two Pair, Kings and Sevens) (PreFlop 40%, Flop 18%, Turn 70%)
      Hero shows A:club: Q:spade: (Flush, Ace High) (PreFlop 60%, Flop 82%, Turn 30%)
      Hero wins $6.72
  • 3 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Nice hand! Pre-flop zie ik liever 4bb uit vroege positie, maar dat terzijde.

Je c-bet is prima, goede sizing ook. Je hebt TPTK en een backdoor-nutflushdraw en je wilt value van draws, slechtere Qx, enzovoort.

Op de turn heb je mogelijk niet meer de beste hand, maar veel K's heeft villain niet in zijn range omdat hij daar de flop niet gauw mee called (met uitzondering van KQ). Er is dus wel een kans dat hij een flush heeft, maar zelfs dan heb je nog een redraw naar de nuts. Omdat de kans wel aardig groot is dat deze tegenstander een flush niet kan folden heb je genoeg implied odds om hier te callen. Over dit concept kan je hier meer lezen.

Dus ja, je hebt hier genoeg implied odds; je investeert $0.50 om op de river de pot + villain's gehele reststack te winnen. Die bedraagt zo te zien $6.72, dus daar krijg je een prima prijs voor.
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Oef, dat is goed nieuws; momenteel zit +/- half mijn bankroll er door op een paar 100 handen, omdat ik gelijkaardige redeneringen volg voor het merendeel van mijn handen, en er zo een 15-tal van de 20 grote potten verloren heb.

Het is natuurlijk zo dat je variance VEEL groter is als je op deze manier speelt, vandaar dat ik ATM waarschijnlijk zo slecht run (naast een paar tilt-moves ook omdat zij atlijd hun gutshot of boat hitten en ik nooit natuurlijk ;) )

En niet te vergeten dat alle pokerrooms rigged zijn ook ;)

Bedankt voor de referentie naar het artikel; ik heb dit eens doorgenomen.

Ik zal dus maar blijven doorspelen zoals ik nu bezig ben, bedankt !
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Tegen een TAG heb je denk ik wel een fold he wrzyeth?
      Die zal hier vaak wel een flush hebben omdat ie een set op de F raist en vaak aan t drawen zal zijn. Dan heb je nog maar 7 outs naar een flush, 15,22%.

0,5/,1522= 3,29
      Pot is 2 dus mist 1,29

Zou ie 64,5% op de T moeten betten/callen. Hij zal hier denk ik eerder blockbet folden 1/2 pot max ofzo en maybe zelfs ch/folden als zn flush laag is.

Hij kan natuurlijk ook QK spelen waardoor je 3 outs meer hebt. Ga je dan denk ik toch op de R callen als hij daar weer 1/2 - 2/3 uitbet als de R een A is?

Met 10 outs heb je wel 21,74%. 0,5/,2175=2,30. Mist nu maar 0,30 cent dus je hoeft maar 15% R bet te vangen als je hit. Maar t nadeel is dan wel dat je met AQ 2 pair gewoon tegen een flush kan zitten en daardoor RIO hebt en als je bijvoorbeeld trip Q's krijgt ook gewoon tegen QK/flush zit. Denk dat je die trips dan ook nooit kan callen?

Dus dan toch easy fold?

Hier kan die vis ofc wel veel meer crap hebben en hij donkt ook best veel zie ik dus dan kan een call denk ik ook wel ja :) Ook veel betere IO. Een TAG zal met een flush en 4e flushkaart hooguit bet/folden ipv bet/callen...