Chipwolf start met 5$

• thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Na een paar maanden weer gestart met pokeren. Vorig jaar wel wat gespeeld maar ik beschouw mezelf nog als een echte beginner. Ik heb nog wat centjes op Full Tilt staan, een beetje op Everest en ik had nog 5 euro op Poker stars. Het meeste ben ik nu te vinden op Poker stars. (helaas krijg ik daar geen strategy punten op)

Voorlopig heb ik nog geen echte keuze kunnen maken maken welk spel ik wil gaan spelen. S&G's zijn leuk, maar FL SH en FL FR zijn ook wel erg leuk. Voorlopig denk ik dat ik het beste speel op Fixed limit.

Mijn BR is van 5 naar ruim 34.03 opgelopen.

Ik heb mezelf ten doel gesteld om voorlopig even vooral FL te spelen. Kijken hoever ik kan komen. Het doel voor de komende 2 weken is mijn BR op PS op te bouwen naar 100$. Een soort challenge dus.

Verder wil ik wat meer leren over het spelen van S&G's om er achter te komen wat mijn maingame zal worden.

Kortom, de doelen voor de komende 2 weken:

1) FL spelen op de lage limieten op PS en BR uitbouwen van 5 naar 100 $
      2) Meer leren over S&G's en die beter leren spelen. Zal dat mn doen op Everest, daar kan je voor weinig prima oefenen.

Ik zal proberen om elke dag even de status hier te posten.

The Chipwolf

Ik zal proberen
  • 39 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Leuk weer een FL speler erbij (of moet ik zeggen terug), welkom bij het kleine clubje :pokerface: en succes!!
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Leuke blog. Ga ik zeker volgen :) .
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Zo, ik was even mijn eigen draadje kwijt maar vandaag dus een eerste update. Ik heb de laatste 2 dagen mn FL SH 0,02-0,04 gespeeld. Het begon allemaal vrij beroerd. Stomme calls gemaakt, AK vaak verloren etc. Een paar euro in de min was het gevolg. Gisteren laat de knop omgezet, iets agressiever gaan spelen en dat bleek te werken. Het verlies van een paar dollar werd omgezet in een kleine winst.

Doel 1: PS 34.03 -> 34.82
      Doel 2: niet veel mee gedaan, 2x op PS gespeeld en weg was de de winst...

Wel een paar MTT gespeeld op PS, was ook erg leuk om te doen. Helaas niet kunnen shippen.

Op FL_SH_0,02-0,04 heb ik nu een winst van 13.68 BB/100 maar dat is op basis van slechts 1188 handjes. Als het zo blijft na veel meer handen ben ik meer dan tevreden.

Investeringen
      Gisteren mijn mooie 27 inch beeldscherm op kunnen halen. Wat een genot! Nu kan ik alle schermpjes eindelijk goed zien. Helaas is het niet zo dat ik nu heel veel meer tafels kan spelen. Bij sh blijft het bij max 2 tafels. Heb wel meer geprobeerd maar dan ga ik helemaal de mist in dus voorlopig zal het aantal handjes die ik speel maar langzaam groeien.

Vandaag weer een nieuwe dag en veel tijd voor poker dus wie weet... Eerst maar even een paar spelletjes spelen om wat meer SP's te halen, wil een paar artikelen lezen uit de zilver sectie maar mag er niet bij... cry X(
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Om even wat punten te halen zodat ik de zilver delen weer kan lezen vandaag een paar 0.50 don's gestart op Everest. 6 van de 6 gewonnen. Gespeeld met extreem laf spel en zo af en toe mijn tanden laten zien. Kennelijk werkt dat vandaag. Leuk hoor. BR op everest nu 52.38 en weer een minimum aantal summitpoints.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Vandaag nog een paar extra DON's gespeeld, was leuk en ruim meer gewonnen dan verloren, maar met 0,50 cent schiet het niet echt op natuurlijk. De 100% score van 6 op 6 natuurlijk niet vast kunnen houden... maar was wel goed genoeg.

Verder nog wat FL_SH 0.02-0.04 gespeeld. Ging erg lekker. Laatste half uur bagger dus ben er mee gestopt voor vandaag. Vandaag ruim 700 handjes gespeeld en $ 4.11 winst gemaakt. Voor de doorgewinterde pokeraar peanuts maar ik ben er blij mee.

Totaal aantal handjes in vorige blog klopte niet. Sta nu op 5400 handjes en 17.85 BB/100 in de plus. Nu een BR van 38.85 op PS. Die challenge naar 100 $ in twee weken gaat lastig worden vrees ik. Ach, gaat meer om het leerproces zullen we maar denken. Het doel is nog niet afgeschreven.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Eh...startkapitaal er al doorheen gejaagd? Of zijn die "wat centjes" op FTP stiekem $1200?
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Nee, startkapitaal is er grotendeels nog. Het startkapitaal staat op FTP en daar staat nu nog 98 dollar. Ik heb daar wel een keer iets bij gestort ivm een leuke bonus een jaar geleden.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Vandaag ging het niet best. De 0,50 don's SH gingen wel lekker. Dan maar eens de 10 mans versie doen met 1$, 5 van 5 keer op de bubble eruit. Bleeeh. Ik geloof dat ik ook niet genoeg geduld heb voor die 10 man's dons.

Toen maar weer fixed spelen, ook bagger vandaag. Mijn vpip is vrij hoog normaal, wilde daaraan gaan werken en dat is gelukt.... kreeg weinig speelbare kaarten en om die reden was de vpip lager dan normaal. Doel gehaald alleen wel om de verkeerde reden. Verder ook een paar domme dingen gedaan dus er is werk aan de winkel. Moet oa eens uitzoeken wat je moet doen als er een pair op de flop op het bord komt. Komt eigenlijk wel heel vaak voor.

Maar goed, tijd om te pitten en uit te huilen. Na alle positieve verhalen nu dus terug in de realiteit.

BR terug naar $35.36 op ps
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Zo beroerd als het gisteren ging zo lekker gaat het vandaag, het kan verkeren dus. Ruim 600 handjes FL_SH gespeeld op Everest. Ik heb daar nog een bonus vrij te spelen. 4,38$ in de plus. Heb er $ 50 opgezet en mag proberen om 300$ vrij te spelen. Op mijn limiet volslagen onmogelijk natuurlijk maar ach, scheelt wel iets.

Heb nu nij Everst een BR van 59.39 $

Recht zo die gaat!
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      de rake op SH DON's lijkt me niet echt te beaten...
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      T/m $2 is (of moet ik zeggen was) de rake op DON's prima te beaten!! Kon daar vroeger easy 70-80% winst scoren, maar geen idee hoe dat nu is :s_grin: .

Ik heb een andere vraag voor je: ik lees nu dat je sowieso 3 BR's hebt (als het er al niet meer zijn), waarom niet uitcashen en alles op bijvoorbeeld FTP of Stars zetten en daarmee vol je op 1 variant richten?

Neem aan dat je op FTP ook rakeback hebt dan lijkt me dat prima optie om daar FL te gaan spelen en lekker rakeback binnen gaan harken!!
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      De rake op Everest voor Don's is 10%
      Dat lijkt me idd vrij fors. Speel het meer omdat het leuk is en tot nu toe heb ik wel wat winst op maar het is meer om de bubble-fase beter te leren spelen.

Toch zit er ook wel iets frustrerend in dat don... Het is aan het eind wel heel raar spelen omdat het niet uitmaakt met hoeveel chips je bij de winnende helft zit. (bij ps maakt dat nog wel verschil qua uitbetaling)

Over het aantal BR's: Je hebt zeker een punt Pcbeem, het zijn er wat veel en zo kom ik nergens in aanmerking voor een leuke bonus/rakeback. Je hebt me wel aan het denken gezet. Komende 2 maanden wel een bonus op Everest. Denk dat ik die wel wil proberen zo goed als het kan uit te spelen. Daarna moet ik een keuze maken. De rakeback op FTP is lekker en het is idd een beter idee om daar alles heen te verhuizen en de rakeback binnen te harken. Nadeel is wel dat ik het idee heb dat men daar wat beter speelt. Vorige poker-episode daar nooit echt lekker kunnen scoren (maar dat ligt mn aan mij denk ik, niet aan de tegenstanders) Toch blijft het gevoel een beetje hangen bij me als ik daar speel "oh, als dit maar goed gaat, zal wel weer alles verliezen"

Ben er ook nog niet 100% uit wat mijn maingame gaat worden, ik denk toch wel FL, dat ligt me het beste denk ik maar S&G en MTT's zijn ook zo leuk.... pfff keuzes...

Ik denk dat ik denk de komende maand toch van alles ga proeven en dan mijn maingame zal kiezen en een keuze maken voor 1 pokerroom.

Eerste kleine succesje in MTT
      Vandaag de poker strategy weekly op Everest gespeeld. Erg geinig, ruim 400 deelnemers waarvan er max 100 echt aanwezig waren, de rest was iets anders aan het doen oid... Dus aan mijn eerste tafel eerst 2 man snel eruit kunnen kieperen en daarna zat ik alleen met mensen die er niet waren, elk rondje dus alle inzetten naar mij. Dat ging goed tot de laatste 75 man. Uiteindelijk 8e geworden en 25 $ kunnen bijschrijven. Ik ben wel echt een onbenul aan zo'n finaletafel merk ik, er valt nog heel wat te leren maar daar heb ik dankzij Poker Strategy nu ook de ruimte voor.

BR op Everest nu dus 84,65 $

Doelen heb ik aangepast: het gaat niet langer om een BR op te bouwen bij PS maar ik wil uitvinden in welke game ik het meeste lol heb en waar ik goed in ben (gaat vaak samen ;-)) Ook een keuze maken in pokerroom hoort erbij. FTP maakt wel een goede kans ivm rakeback. Daar heb je meteen wat aan.

Zo, tijd voor beker koffie.
      Helemaal gaar van dat toernooi.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Ik denk dat MTTs het beste qua lange termijn zijn. Op hogere FL limieten wordt het volk beter en je hebt echt geen edge op die tafels (1 BB/100 winrate...lol). SNGs zit je op de $30+ met 7 BE Russen die voor elk toernooi voor de eerstvolgende 8 uur reggen.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
      Ik denk dat MTTs het beste qua lange termijn zijn. Op hogere FL limieten wordt het volk beter en je hebt echt geen edge op die tafels (1 BB/100 winrate...lol). SNGs zit je op de $30+ met 7 BE Russen die voor elk toernooi voor de eerstvolgende 8 uur reggen.
      ja idd op de hogere FL limieten zit het vol regs. MTT's zijn idd het beste qua lange termijn (beter dan FL allesinds) maar ik vind dat je voor MTT's eerst een decent roll moet hebben omdat het zo high variance is. Dus als ie MTT's wil spelen zou ik toch aanraden om alles op 1 room te zetten met goeie MTT's (bv stars of FTP) en dan zou mijn persoonlijke voorkeur naar stars gaan, al zijn de MTT's op de kleinere sites wel veel softer (maar minder frequent).
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Mogge allemaal,

noisecore en xXShinryuuXx, thanks voor de info. Daar heb ik wat aan. Als er meer meningen zijn hoor ik het graag.
      Op PS een aantal 45 mans gespeeld en dat ging vrij aardig al moet ik zeggen dat ik wel vaak genoeg ITM speelde maar zelden echt goed kon scoren door eerste of tweede te worden. Vaak rond de 6e plaats er uit.

Ik hoop op nog wat meer meningen van ervaren spelers over waarom ze voor een bepaalde maingame hebben gekozen, kan ik wel veel veel van leren. Voorlopig zit ik toch echt aan de micro-limieten hoor. Kan alles op 1 account zetten en dan is het een redelijke BR maar qua eigen nivo hoor ik nog thuis bij de kleintjes. Hmmm veel om over na te denken. Volgende week ben ik weekje vrij, kan ik mooi gebruiken om alles eens uit te proberen.

Nog een vraagje aan ervaren mannen en vrouwen: hoe belangrijk is het om een maingame te kiezen. Kan je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld twee dingen te doen? Bijvoorbeeld MTT's en af en toe FL ringgames of ga je dan overal net de skills missen om echt goed te worden?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Twijfelende Chipwolf
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Ik heb Cash FR en HU SNGs gemixt voor de punten en je verliest echt snel skills op HU SNGs als je ook nog eens iets anders er naast doet.

Wel is het bijv mogelijk om STT SNGs en MTTs te mixen omdat dat toch erg op elkaar lijkt, maar limit en no limit moet je echt niet doen. Je kan wel bijv NL2-NL10 cash spelen en dan op $600 ofzo $5 MTTs doen, het is wel behoorlijk lastig om die switch dan te maken. En op stars heb je echt ubermicro MTTs zonder rake en is het gewoon aan te raden als je een linked stars account hebt om daar gewoon te beginnen met MTTs.

Maar Full Tilt heeft dan weer de RODs en 90 mans KOs die (naar mijn idee) veel beter zijn dan de stars turbo 180s. Het probleem is alleen dat je op Full Tilt pas echt aan de slag kan gaan vanaf $600 en het liefst $1000 BR. Dus ik zou toch op stars beginnen tot je een flinke roll hebt ($1500+ ofzo) en dan switchen naar FTP, er $1000 depositen van je oude winst en dan die bonus grinden met $3,30s+$6,60s 90 man KOs en evt $4,40 RODs.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Helaas is mijn pokerstars niet aan poker strategy gelinkt. Best jammer want Pokerstars bevalt me wel goed.

Gisteren niet zo heel veel kunnen spelen. 2 x een goedkope MTT en helaas niet gewonnen. Een paar handjes FL gespeeld op Everest en dat ging echt baggerslecht. Vrij snel mee getopt. Daarna op Everest een paar don's gespeeld. Ging wel lekker. BR van 84,65 -> 88,34
      Geen geweldige sprongen maar omdat ik mezelf als een echte beginner beschouw is het prima, als ik kan leren spelen zonder dat het al te veel kost dan is het mooi. De echte winst zal pas komen als ik het spelletje beter snap.

Verder nog een video bekeken over postflop spel. Was wel goed. Mn. over wanneer wel/niet bluffen was erg leerzaam voor mij, zag dat ik eea fout heb gedaan tot nu toe.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Als ik je een advies mag geven probeer iets op te bouwen en ga dan MTT's doen. Op dit moment heb je namelijk als ik je woorden mag geloven niet genoeg BR voor de leukere MTT's.

Kortom probeer hetgene te vinden dat je het beste ligt en stort je daar voorlopig helemaal op om je BR naar de gewenste hoogte te krijgen zodat je wel leuk MTT's kan doen.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Vandaag een start gemaakt met uitzoeken van wat ik het beste kan kiezen als maingame. Ben op PStars een aantal turbo fifty-fifty's gaan spelen van 1,5 $. Het begin was zeer veelbelovend, 5 v/d 6 ITM. Daarna een stuk minder goed. Totaal 16 gespeeld en 62,5 % ITM. ROI was + 4,8% dus een schamele winst van $1,14. Het is maar goed dat ik er de hypotheek niet mee hoef te betalen. Ach, misschien voor een eerste sessie helemaal zo niet zo bar slecht. Ik zie ook wel een heel positief punt, het overgrote deel van de verliespartijtjes waren echt mijn eigen schuld. Slechts 1 x een echte bad-beat, de rest domme beslissingen en daar is natuurlijk wel wat aan te doen. Ik merk ook dat ik vooral moet gaan uitzoeken wanneer en hoe je het beste blinds kan stelen, dat doe ik te weinig denk ik.

Al met al nog niet echt een game van het lijstje kunnen schrappen, dit was gewoon echt leuk. DON's blijven dus nog even in de race om maingame te worden. De andere kandidaten zijn dan nog MTT's, S&G en FL. Volgende week een weekje vrij dus alle tijd om alles uit te proberen.

@ pcbeem: Voor wat betreft het MTT gebeuren, die kan je ook spelen voor heel weinig en dat ga ik komend weekend eens uitproberen. Gewoon om te kijken of het wat voor mij is. Nu hoog tijd om te pitten, maar goed dat ik morgen een late dienst heb. Gaaaap.
    • 1
    • 2