1$ : QJs

• Snuffeltje
      Snuffeltje
      Bronze
      Heb deze hand al paar keer bekeken en ik denk dat het een push is?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$100/$200 No-Limit Hold'em (3 handed)

Known players:
      BB:
      $6065.00
      BU (Hero):
      $5220.00
      SB:
      $2215.00

Preflop: Hero is BU with Q, J.
      Hero raises to $450.00, SB raises to $2,215.00, BB folds, Hero calls $1,765.00.

Flop: ($4630) 3, Q, J (2 players)

Turn: ($4630) 6 (2 players)

River: ($4630) 5 (2 players)

Final Pot: $4630.
  • 14 antwoorden
    • Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      push? je hebt 26bb, gewoon raisen. Een push van sb call ik net als jij, een reraise of push van bb fold ik denk ik wel
    • Snuffeltje
      Snuffeltje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Otto1964
      push? je hebt 26bb, gewoon raisen. Een push van sb call ik net als jij, een reraise of push van bb fold ik denk ik wel
      Wel ja , het is dat dat ik bedoel om zijn push te callen :)
      Misschien dat ik moest folden?
    • Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Snuffeltje
      Oorspronkelijk gepost door Otto1964
      Wel ja , het is dat dat ik bedoel om zijn push te callen :)
      Misschien dat ik moest folden?
      ok in dat geval had ik al antwoord gegeven :D
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Hey Snuffeltje,

Om eens niet direct mijn mening te geven, maar om jou iets meer ruimte te geven om zelf over de hand na te denken. Wat is jouw plan met de QJs openraise naar 2.25bb? Wat zijn nu jouw pot-odds? En wat verwacht jij dat de SB voor een handen reshoved op jouw raise?
    • Snuffeltje
      Snuffeltje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      Hey Snuffeltje,

Om eens niet direct mijn mening te geven, maar om jou iets meer ruimte te geven om zelf over de hand na te denken. Wat is jouw plan met de QJs openraise naar 2.25bb? Wat zijn nu jouw pot-odds? En wat verwacht jij dat de SB voor een handen reshoved op jouw raise?
      Die raise naar 2,25 bb is dus om te stealen, het is een goede positie om te stealen + zeker geen slechte hand.

De big blind kan zeer wijd shoven (aangezien hij mijn raise als een steal ziet), dus ik denk 22+, K10s+, KJo+,A6s+,A7o+, Q10s+,QJo+, 56s+,78o+

Dit is zeer breed maar ik heb er al zien shoven op bb met 26o (omdat ze de raise zagen als een steal ;) )
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Als zijn range zo wijd is waarmee hij pushed vraag ik me af of je wel nog kan stealen met QJs? Ik denk ook dat als hij 45s pushed hij K4s ook wel zal pushen. Je verwacht dan 50% vd keren een push...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi,

Ik heb toch wel moeite te geloven dat de gemiddelde speler zo'n extreme range zou shoven. Ik zou daar persoonlijk, als ik weet dat jij op de bu zit (en jij bent een tag) any two shoven, maar ik speel deze limiet bijna 1x per week een stuk of 10 tafels, en ik zie villains zelden reshoven op de bubble in zo'n spot.

Als je iemand wel eens zo loose ziet shoven, betekent dat natuurlijk niet dat iedereen loose shoved, of zelfs dat de gemiddelde speler 54s shoved.

Had je misschien een specifieke read op deze villain?
    • Snuffeltje
      Snuffeltje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hi,

Ik heb toch wel moeite te geloven dat de gemiddelde speler zo'n extreme range zou shoven. Ik zou daar persoonlijk, als ik weet dat jij op de bu zit (en jij bent een tag) any two shoven, maar ik speel deze limiet bijna 1x per week een stuk of 10 tafels, en ik zie villains zelden reshoven op de bubble in zo'n spot.

Als je iemand wel eens zo loose ziet shoven, betekent dat natuurlijk niet dat iedereen loose shoved, of zelfs dat de gemiddelde speler 54s shoved.

Had je misschien een specifieke read op deze villain?
      Nee, dus jij ging folden op zijn shove? of ging je niet stealen met die hand?
      ik vind dat ze toch vrij loose terugshoven (zoals die 26o)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Nee, dus jij ging folden op zijn shove? of ging je niet stealen met die hand? ik vind dat ze toch vrij loose terugshoven (zoals die 26o)

Ik begijp het nog steeds niet precies. Wie shovde die 62o nou? Want ik kan natuurlijk niet als 1 iemand heel loose terugshoved, die read op de hele tafel projecteren.

Ik weet dat ik daar, uit de bb, in staat zou zijn 62o tegen jou te pushen, ik zie echter in deze draad nog steeds niks staan waaruit ik kan afleiden dat sb hier loose pushed.
    • Snuffeltje
      Snuffeltje
      Bronze
      Als je weet dat ze 26o pushen, waarom zou je dan een push niet callen met QJs ?

Want ik weet nog altijd niet of dit een goede steal was of een push of ik gewoon moest folden :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze

Want ik weet nog altijd niet of dit een goede steal was of een push of ik gewoon moest folden :)
      Ik zou ook callen als iemand 26o pushed, dat is voor mij de vraag niet. Alleen stel jij niet "ik heb sb 62o zien pushen", echter, "als je weet dat ze 62o pushen" en ik weet nog steeds niet wie 'ze' zijn. Als sb 'ze' is is de call natuurlijk vrij standaard, maar dan had je denk ik de hand niet eens gepost(?)

Daarom snap ik het dus niet zo goed meer :) .
    • Snuffeltje
      Snuffeltje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

Ik zou ook callen als iemand 26o pushed, dat is voor mij de vraag niet. Alleen stel jij niet "ik heb sb 62o zien pushen", echter, "als je weet dat ze 62o pushen" en ik weet nog steeds niet wie 'ze' zijn. Als sb 'ze' is is de call natuurlijk vrij standaard, maar dan had je denk ik de hand niet eens gepost(?)

Daarom snap ik het dus niet zo goed meer :) .
      ah ok, ja inderdaad :) ik trek de lijn door van die ene persoon naar alle personen op de blinds. Dat is inderdaad fout

Maar over de hand zelf? wat moest ik hier nu doen (zonder reads)
    • didyouexpect
      didyouexpect
      Bronze
      Voor mij is het echt een twijvelgevalletje.

Ik bekijk het zo, Hoe staan we er voor als ik de pot win of verlies.
      BB$6065.00 BU$5220.00 SB$2215.00

5220-2215= 3005 dat je overhoudt als je de pot verliest dan heeft sb 4800+-

Als je wint is het 5220+2215=7435 tegen 6000 heads up +-

Ik had de situatie echt niet leuk gevonden als ik de pot zou verliezen, en het is het ook niet waard om te gokken voor een lichte voorsprong op de heads up ( mischien wel :P )

ik stel de beide opties open. maar als je zou folden was de kans wel groter geweest om het toernooi te winnen denk ik.....

EDIT: was je stack met 1500-2000 kleiner, dan was het een isntacall
    • duvel666
      duvel666
      Bronze
      projecteer dus niet de acties van 'enkelen' op 'iedereen' ...

is dangerous ....

zonder gegevens van SB is het moeilijk te beantwoorden

hij staat wel onder druk met zijn kleine stack en hij moet iets ondernemen ...
      jij hebt nog ruimte en staat momenteel ruim op hem voor qua chips dus je kan een goeie spot afwachten ....

zonder gegevens what so ever is het lastig om duidelijk call of fold te kiezen

ergens moet je je ook de vraag stellen zoals eerder aangehaald,
      wat is de bedoeling met je raise ....

je gewone raise nodigt de SB hier echt wel uit om er gewoon overheen te pushen en dan heb jij een moeilijke beslissing ....

je kan eventueel ook zelf de QJ pushen, de SB zal minder vaak callen gezien het voor zijn tornooileven is , de BB zal behalve echte premiums steeds folden ...

alternatief om ook over na te denken ....

zonder iets van info over de tafel en spelers ... moeilijk te zeggen