Hoger limiet spelen

• pdfbq
      pdfbq
      Bronze
      Ik heb een vraag.
      Ik wil naar een hoger limiet
      ik speel nu $4.00 en heb daar na 120.000 handen ~8bb/100(pt) handen winst!

Nu speel ik op $10.00 en heb na 4.500 handen een ~-5bb/100(pt) verlies!

Mijn gevoel zegt mij dat ik ongelooflijk veel pech heb.

Nu is mijn vraag, en die lijkt makkelijker dan hij is denk ik.

Hoe zie je nu of je echt dikke pech hebt of dat je gewoon 'geownd' wordt?

Ik heb totaal niet het gevoel dat ik onder druk sta, wordt ook bijna niet gedrie bet. Toch ben ik zon 5 buyins down.

Wat zijn nu echt tekenen dat je iets niet goed doet?

Ik vind van +8bb naar -5bb namelijk wel een beetje veel. Ja ik weet :) het aantal handen is niet veel maar toch.
  • 46 antwoorden
    • Snuffeltje
      Snuffeltje
      Bronze
      je mag maar naar een hogere limiet gaan als je BR dat toelaat :)

wat is je BR nu?
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Nouja als hij 8BB over 100 handen speelt, en daarbij 120000 handen heeft gespeeld..
      Lijkt het me dat die zijn bankroll wel genoeg heeft gelift..

Zo niet?, direct terug naar je BRM..
      Zo wel?, 4500 handen is inderdaad geen grote sample, en de kans dat je in een downswing zit is re"eel aanwezig.
      Toch lijkt het me beter om goed om een keer goed je HH te reviewen, en te kijken waar de grootste verliezen vandaan komen,
      En nog belangrijker, of je deze handen goed heb gespeeld, of toch had kunnen wegleggen.

Een limiet hoger, brengt je altijd in een ander spel, met andere tegenstanders. Mijn tip is eens goed je HH
      Te reviewen, en indien nodig een limiet terug stappen aangezien je hier met je solide spel makkelijke winst kunt blijven draaien.

Greetz,
      Grunn17
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Edit: sorry dubbelpost..
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      mijn tip is gewoon om je aan een vast aantal regels te houden wanneer je upmoved.

Stel je speelt

met 20 buyins 5nl. dus 100 dollar

En bij 200 dollar move je up naar 10nl.

Dan heb je alvast een bedrag in je hoofd waarbij je weer terug gaat na 5nl.
      Bijvoorbeeld bij 150 ga je weer terug naar 5nl en daar weer gaat ownen totdat je weer op de 200 komt en weer shotjes probeert. Zo heb je dus elke keer 10buyin shotjes. Soms mislukt het en soms run je hot :)
    • pdfbq
      pdfbq
      Bronze
      Tnx voor de snelle replies!

Hier twee handen waar ik niet helemaal zeker over ben en een verloren die ik wel ok vind.
      (mijn verloren AA hand preflop a.i. tegen Q8 off laat ik maar even niet zien nu :) )

Hand 1: Vilain heeft na 60 handen een 65/15.
      Nu denk ik, tja.. Ik heb al 2x een A dus de kans dat hij met AQ zit ..
      Maar t is wel $10 NL en hij is natuurlijk redelijk loose.

Hand 2: Is er iemand hier die m fold na een paired board op $10NL?

Hand 3: Ook een 65/15. Toch ben ik er tevreden over (Ik had de beste hand maar dacht ook dat er ook nog een kans was dat ie gelijk zou folden).

Hand 1 =======================================================
      Pre Flop: ($0.15) Hero has A:diamond: A:spade:

Hero raises to $0.40, CO calls $0.40, BTN calls $0.40, SB calls $0.35, BB calls $0.30

Flop: ($2.00, 5 players) Q:heart: 2:diamond: T:spade:
      SB checks, BB checks, Hero bets $1.00, CO raises to $2.25, fold, fold, fold, Hero raises to $8.75, CO raises to $9.70 and is all-in, Hero calls $0.95

Hand 2 =======================================================
      Pre Flop: ($0.15) Hero has 4:diamond: 4:heart:

fold, CO raises to $0.30, fold, Hero calls $0.25, fold

Flop: ($0.70, 2 players) 4:spade: T:diamond: A:heart:
      Hero checks, CO bets $0.70, Hero calls $0.70

Turn: ($2.10, 2 players) A:spade:
      Hero checks, CO bets $2.10, Hero raises to $5.25, CO calls $3.15

River: ($12.60, 2 players) 6:diamond:
      Hero bets $3.47 and is all-in, CO calls $3.47

Hand 3=======================================================
      Pre Flop: ($0.15) Hero has Q:diamond: A:diamond:

fold, CO raises to $0.50, fold, Hero calls $0.45, BB calls $0.40

Flop: ($1.50, 3 players) 9:diamond: 4:heart: 3:diamond:
      Hero checks, BB checks, CO bets $1.50, Hero raises to $12.27 and is all-in, fold, CO calls $6.65 and is all-in

Turn: ($17.80, 2 players) 6:spade:

River: ($17.80, 2 players) 8:spade:
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      all looks fine to me
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      4,5k handen is geen sample, dus don't worry, als je BR hebt om NL10 te blijven spelen zeg ik gewoon doen, blijf alleen kritisch tov je eigen spel :)
    • EmmaDauwe
      EmmaDauwe
      Bronze
      Die laatste hand hoef je niet zo groot te raisen op de turn. 3b of potsize is genoeg. Zo geef je hem de kans slechtere draws of wel nog te callen of zelf te shoven. (zen air erin houden)
      Nu gaat ie "bang" zijn en wss is de kans kleiner dat je het er mooi in krijgt.

Gewoon rustig blijven grinden via BRM ofc.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      je kan deze handjes ook posten in het handenbeoordelingsforum. daar zullen de experten hun visie geven over de hand.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      De ballen verstand van NLH maar wilde je als advies geven post eens wat handen op het judging forum daar zitten handjudges die je hand zullen bekijken en je op eventuele leaks wijzen. Zoals je ziet zijn andere leden ook niet te beroerd om je verder te helpen =) .
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      emma, laatste hand is het al all in on the flop.
      and thats fine imo.
      Tegenstanders stack is veel te weinig om te raisen naar 3.5-4.5 en hem nog over laten met 2.
    • EmmaDauwe
      EmmaDauwe
      Bronze
      Ahja oke, ik zie het. Wel vervelend zonder die stacksizes. :)
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Hand 1: Ik bet de flop groter en fold vs een raise. Tenzij het echt een fish is die veel flop cbets raised.

Hand 2: Met AATx niet. AJ/AQ/AK callen allemaal. Mocht er bijv AAKQ ofzo op het board liggen dan ga ik al denken...

Sowieso best lastig vs fish omdat ze maar al te vaak Ax hebben (weet ik toevallig van de keren dat ik met trip As met hogere kicker win en ze echt zo vaak troep zoals A6o of A4s laten zien).

Hand 3: Tsja...denk je dat je nog fold equity hebt met AQs? Als hij vaak pot en ook nog kan folden dan moet je het shoven maar anders is het echt high variance en niet beter dan BE omdat ie vaak sets en 2 pairs zal hebben.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      derde hand gaat imo zowiezo erin. Er is geen andere manier van spelen. Folden is best zwak, flatten is ook best slecht hier door stack sizes tenzij je gaat voor een flat/ en fold op blank turn line .
      Vaak sets and two pairs? heb je board wel gezien hahaha. Ikdenk dat hij hier meestal een overpair heeft. Maar zo slecht doet ons hier daar niet tegen. Maar als je met AQs hier preflop mee callt dan moet je het niet wegleggen op zon board. En vooral omdat ie segt dat speler heel loose is.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
      Hand 1: Ik bet de flop groter en fold vs een raise. Tenzij het echt een fish is die veel flop cbets raised.

Hand 2: Met AATx niet. AJ/AQ/AK callen allemaal. Mocht er bijv AAKQ ofzo op het board liggen dan ga ik al denken...

Sowieso best lastig vs fish omdat ze maar al te vaak Ax hebben (weet ik toevallig van de keren dat ik met trip As met hogere kicker win en ze echt zo vaak troep zoals A6o of A4s laten zien).

Hand 3: Tsja...denk je dat je nog fold equity hebt met AQs? Als hij vaak pot en ook nog kan folden dan moet je het shoven maar anders is het echt high variance en niet beter dan BE omdat ie vaak sets en 2 pairs zal hebben.
      Hand 3: Je zegt hier toch echt wel iets fout, ofwel heeft hij nog veel FE ofwel heeft hij veel meer in zijn range dan 2pair he :P . Dus is het altijd +EV, ofwel door de FE, ofwel omdat je gewoon voor staat op zijn range
    • pdfbq
      pdfbq
      Bronze
      Denk toch dat ik voor een deel een downswing heb.
      Is wel zuur als je net hoger wil spelen.

Heb het volgende gedaan en dit kan denk ik omdat er zowel op $10NL als $4NL zo goed als niet gedrie bet wordt.

Je kun met PT filteren op gemaakte sets.

Als ik mijn 111.141 handen van $4 NL pak kom ik uit op 694 sets of beter op de flop
      Das ~ 1 : 156

Als ik ditzelfde bij mijn 6.393 handen van $10NL doe dan heb ik 29 X een set of beter gehit
      Das ~ 1 : 220

Ik zeg niet dat het precies hier door komt maar het is natuurlijk wel een teken dat je niet zo heel lekker loopt.
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Je maakt jezelf van alles wijs behalve datgeen wat er echt aan de hand is.

Hand 1: Waarom 3-bet je de flop? CO zal zeker geen slechte hand hebben.
      Daarnaast kun je ervan uitgaan dat de CO weet dat hij een waarschijnlijke AQ of KQ bij jou kan verslaan met deze flop.

Hand 2: Deze is nog erger. Waarom speel je check-call op de flop?
      Uitbetten is één optie, checkraisen de ander. Check-call geeft zwakte aan. Maw, je slowplayed je set en wordt er terecht voor gestraft.

Hand 3: HELP!!! ik heb niets dus foldt alsjeblieft.

Je kunt dan wel denken dat je in een downswing zit, Vanuit mijn gezichtspunt gezien heb je deze drie handen gewoon slecht gespeeld.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      ben je stoned ofso. check call geeft zwakte aan? dat is juist toch goed als je een set hebt. hahaha
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kastanje57
      Je maakt jezelf van alles wijs behalve datgeen wat er echt aan de hand is.

Hand 1: Waarom 3-bet je de flop? CO zal zeker geen slechte hand hebben.
      Daarnaast kun je ervan uitgaan dat de CO weet dat hij een waarschijnlijke AQ of KQ bij jou kan verslaan met deze flop.

Hand 2: Deze is nog erger. Waarom speel je check-call op de flop?
      Uitbetten is één optie, checkraisen de ander. Check-call geeft zwakte aan. Maw, je slowplayed je set en wordt er terecht voor gestraft.

Hand 3: HELP!!! ik heb niets dus foldt alsjeblieft.

Je kunt dan wel denken dat je in een downswing zit, Vanuit mijn gezichtspunt gezien heb je deze drie handen gewoon slecht gespeeld.
      helemaal niet mee eens.