NL100 JJ met overcard

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.5/$1 No Limit Holdem
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ALLDENTRO ($18.50)
      UTG 1 INSART ($24.10)
      MP1 El-Maverick1 ($98.50)
      MP2 piatek71 ($57.50)
      MP3 yftiger ($46.85)
      CO Hero ($20.00)
      BTN Legend Killer28 ($120.80)
      BB Mawrich ($80.00)

Pre-flop: ($1, 8 players) Hero is CO J:club: J:spade:
      3 folds, piatek71 calls $1, 1 fold, Hero raises to $4, Legend Killer28 calls $4, 1 fold, piatek71 folds

Flop: 2:spade: 7:diamond: K:club: ($10, 2 players)
      Hero bets $6, Legend Killer28 goes all-in $116.80, Hero calls $10

Turn: 2:diamond: ($142.80, 2 players)

River: 7:club: ($142.80, 2 players)

Final Pot: $42

stats villain: 40/10/4 over maar 30handen wel
      fold to cbet 50
      WTS van 45

moet maar 1 op de 3 keer winnen en denk dat hij hier niet zo vaak een K heeft

groeten
  • 11 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik fold deze eigenlijk altijd omdat ik hem te vaak heb verloren...
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      mja, hij is wel vrij aggressief en heb het gevoeld dat hij me van de hand wil drukken, daarom call ik, ik heb er ook de helft van men timebank voor gebruikt :P
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Deze moet je gewoon folden. Ik denk dat hij hier meer dan 2/3 van de keren een K heeft. Zeker met zulke onduidelijke stats moet je gewoon folden en wachtten op een beter moment
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Ik zou het ook moeilijk hebben deze te folden. Zou het denk ik toch maar doen.
      Betalen deze kerels eigenlijk niet meer rake door zelf allin te pushen tegen shortstack (ipv zelf te raisen naar reststack van de shortstack)?
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Het probleem hierbij is dat je niet zeker bent over zijn stats. Als hij echt een 40/10 is, dan is pushen geen probleem. Maar anders zou je makkelijk tegen KQ, AK, KK, KT etc oplopen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik zeg niet dat hij echt een 40/10 is maar ik weet wel dat deze stats een heel ruwe schets geven over zijn echte stats en daarom call ik hier

groeten
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Je hebt me nu wel benieuwd gemaakt wat hij had.
      Post het resultaat na de beoordeling aub. Ik gok dat hij geen K had :D .
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Zelfs met 40/10 is dit nog een fold, dit zijn preflop stats en zeggen niks over de postflop agressie. Je zit hier in principe gewoon tegen een unknown, zeker op zo weinig handjes kan je over het postflop spel nog weinig zeggen. Dit soort herocalls kan je alleen maken met een supersterke read en die heb je hier zeker niet. Dit is een leak.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Dit is absoluut geen autofold. Je hebt mss niet genoeg handen van hem voor "echte" stats, maar dat maakt hem nog geen unknown.

Je krijgt hier odds van 1:3,2 dus je benodigde equity is minder dan 24%. Dus als hij in 2/3 van de keren een K heeft, kan je hier nog winstgevend pushen/callen.

Hij is ook nog een agressieve speler, waardoor ik eerder zou callen. Wat voor range geef je hem hier TimothyVdp1?

Zie ook het artikel "Equity Pocketpair tegen overcard op de flop" van de contentweek.

Ik ga zo nog ff spelen met de equilator, maar ik denk dat ik hem ook gecallt had. Zou sowieso benieuwd zijn waarmee hij zo'n overpush maakt.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ok, thanks :)
      had het artikel in het verleden al is gelezen maar moet de contentweek eigenlijk is opfrissen :)
      range die ik hem geef is eigenlijk elk PP, Kx, sterke gemiste azen(AQ,AJ,...) en een complete bluff met broadway kaarten (QJ en dergelijke) of met SC's maar dat is eigenlijk al extreem
      hij had hier 99 of 88, weet het niet meer juist dus men read was juist :)

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Goede notitie om te hebben :) .

Opvallend hoe de reacties hier afwijken. Zal met de contentweek nog wel iets doen over equity.

@ herseel; Er wordt natuurlijk alleen rake afgenomen van de hoeveelheid die gecallt wordt. Het overschot krijg je gewoon terug. Denk dat ze zo proberen wat meer indruk te maken oid.