Weekly Quiz - NL - Middlepairs in geraisede multiway potten

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Je zit een aan full-ring tafel en hebt preflop besloten om je hand passief te spelen, in de hoop een flopje te kunnen zien. Je hebt niet helemaal gehit wat je had gewild, maar de flop is goed genoeg voor een marginale hand, waarmee je nog voor kunt staan.

Door middel van deze quiz kun je testen hoe goed je speelt in dergelijke twijfelachtige spots.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week: [url=http://nl.pokerstrategy.com/quiz/weekly/1985]Middlepairs in geraisede multiway potten[/URL]

Veel succes!
  • 17 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Veel plezier met deze quiz :) 't Is een leuke!
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      32/35.

Opgave 4 deed ik check-behind met second-pair (QJ op AJ3r). Wel een interessante spot eigenlijk, ik vraag me af hoe slecht behind-checken is vs. betten IP. De aggro's hebben geen interesse getoond in de pot, dus je hebt waarschijnlijk de beste hand en showdownvalue. De BB is een callingstation, als hij je bet called is 't ook niet geweldig (je verandert je hand eigenlijk in een bluf), terwijl er een aardige kans is dat hij zijn zwakke, maar betere handen (Ax) uitchecked. Het is wel de makkelijkste optie. Door te checken geef je wel een gratis kaart en equity weg, maar daar staat tegenover dat de aggro's kunnen gaan spewen en je hen gerust met second-pair kan opzoeken op de turn en river. Dit is de moeilijke weg, maar misschien wel meer +EV. Alhoewel het natuurlijk wel variance-gevoelig is... :P

Thoughts?
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      strange imo. call met QJ op xAQJ 3 spelers callen. Dan raise je toch. Ligt ook nog een fd
    • Varune
      Varune
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      strange imo. call met QJ op xAQJ 3 spelers callen. Dan raise je toch. Ligt ook nog een fd
      had ik ook gedaan, halfpotbet +2 callers, niemand die dus al z'n hand protect, kun je vrij snel vanuit gaan dat 2pair voorstaat.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      had ik ook gedaan, halfpotbet +2 callers, niemand die dus al z'n hand protect, kun je vrij snel vanuit gaan dat 2pair voorstaat.
      Ook al heb je beste hand, door welke slechtere hand denk je ooit te worden afbetaald?
    • Upforgrabs
      Upforgrabs
      Bronze
      29/35 telkens de QJ waar je 2pair hit op de turn fout gehad :)
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Ook al heb je beste hand, door welke slechtere hand denk je ooit te worden afbetaald?
      Denk dat de vraag is: tegen welk hand verwacht je op de river nog voor te staan?
      Als er een 3 komt staat gelijk welke Ace voor, met een 10 of K is er reeele kans dat iemand straat heeft, met nog een Ace verlies je van QK en elke Ax en met elke klavere heeft er mogelijk iemand een flush. Dat zijn zomaar liefst ~18 outs (heb ze niet geteld, doe een gokje :)
      Dus waarom de rest zoveel kans geven om u te outdrawen als je gewoon nu de pot kan oppakken of headsup kan komen.

Als enkel rock je raise called heb je iets van 60% equity (tegen 99+, AJo+, A10s+,KJ+)
      Als jij zelf gewoon called dan heb je mss 35% equity

of zie ik het verkeerd? :f_biggrin:
    • Varune
      Varune
      Silver
      Eigenlijk wat anraxas al zegt, je wilt ze niet 'gratis' laten outdrawen terwijl je hier al voorstaat, pak dan liever hier al de pot op dan dat ik 'm wellicht moet wegleggen op de river.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Dus dan verander je de hand maar in een bluf?

Je moet praktisch shippen wil je ze hier geen odds geven om alsnog te drawen.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze

Dat iemand de juiste odds krijgt om een raise te callen, betekent niet dat callen meer plus EV is dan raisen.

(Niet dat ik denk dat in dit geval raisen beter zou zijn.)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door zazizo
      Dat iemand de juiste odds krijgt om een raise te callen, betekent niet dat callen meer plus EV is dan raisen.

(Niet dat ik denk dat in dit geval raisen beter zou zijn.)
      Sorry, ik snap echt niks van de eerste zin met betrekking tot de discussiehand. :P Kan je dit verduidelijken?
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Dacht dat je een argument tegen raisen aan het aanvoeren was.....ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door zazizo
      Dacht dat je een argument tegen raisen aan het aanvoeren was.....ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.
      Niet tegen raisen in het algemeen ( :f_biggrin: ), maar wel in deze spot. Als je hier raist, welke sizing had je dan in gedachten? De pot is $10,- na alle calls, dus als je hier naar $10,- zou raisen dan moeten zij $8,- bij leggen voor een pot die dan $10+$10+$8 = $28,- wordt, plus $8 voor elke andere caller. Dat zijn best goede odds, en die odds worden alleen maar beter naarmate er meer mensen callen. Bij elke raise-sizing van meer dan zeg $10,- commit je jezelf behoorlijk in vergelijking met de potgrootte en kan je net zo goed shoven in theorie. Daarnaast moet je niet vergeten dat er hier een callingstation uitbet tegen 3 agressieve tegenstanders, ook al is er op de flop rond gechecked.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Ik bedoelde dat ik dacht dat je "het geven van goede odds" als argument aanvoerde om niet te raisen in deze situatie.
    • Varune
      Varune
      Silver

nee, maar ik zie de aggresieve spelers hier wel met beter raisen, en met draws/Ax callen.
      Verder zijn er genoeg fish die dan nog een forse raise callen, en draws gaan chasen wat imo erg -EV is.

Natuurlijk als de Callingstation op de flop 3bet kan je wel wegleggen maar als die callt kun je op de river vaak wel makkelijk check behind doen.

In de praktijk zou ik hier zelf wss ook gewoon callen, omdat dit een minder variance gevoelige play is.
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Ik vind wel dat de quiz in de lijn moet zijn van de artikelen. Zo staat er in een basic-quiz dat je AJs, pre-flop moet raisen uit positie, terwijl dit bij de starhandenchart gewoon een fold is.

Ik had nog een vraag over equity. Ik weet niet of ik dat hier kwijt kan of niet. Equity is hoe gaat uw hand het doet tegen zijn range?
      Indien ja, kan iemand mij eens een vb geven van een hand, waarbij het profitabel is om te callen/raisen/pushen adhv de potsize en de equity.

Het deel van pot odds en odds, begrijp ik, maar ik snap het denkpatroon niet achter equity. En fold equity.

PS:
      Gebruiken jullie de equilator tijdens het pokeren constant, niet of enkel tijdens je review van je sessie?
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Hmmmmm...

Je hebt 26 van 35 mogelijke punten gescoord. Dit komt overeen met 74 % !

De foute vragen + mijn gedachtegang.

Vraag 3:
      Ik fold hier eigelijk liever. Als t een maniac is kan hij goed 2nd barrelen waarbij je eigelijk altijd moet folden. Ook kan hij natuurlijk de A hebben, en anders de station wel. Denk dat dit geen goede spot is voor n call aangezien het heel lastig wordt om tot de SD te komen en daar ook nog te winnen imo.

Vraag 4:
      Je hand in een bluf veranderen lijkt me hier niet super handig eigelijk. De station kan nog een A hebben en je hebt gewoon sd value. Hiermee geef je wel je potentie van je hand weg en zou je hier elke hand kunnen betten in deze spot. Denk niet dat dit een ideale blufspot is eigelijk.

Vraag 7:
      Hier raise ik toch liever ondanks de station zn range wel sterk is. De andere liggen wss gewoon te drawen en hebben erg veel outs tegen jou. Betere hands zouden ze wel raisen omdat ze dan of een erg sterke 2pair hebben of een straight. Alleen KT :club: zouden ze zo spelen imo.
      Hier wil je denk ik gewoon de pot oppakken. Want wat doe je op de R als de station nog eens bet op een blank? Dan ligt je stack er ook ver in en als er geen blank komt zou je moeten folden.