Heads up handbeoordeling

• 8 antwoorden
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Yeah wil ik ook ooit naartoe :) Maar ik denk dat het antwoord vrij simpel is: bijna elke beslissing die je maakt is villain afhankelijk, niet alleen qua stats maar ook welke lines hij aanneemt, wat hij toen had, waar zijn leaks bevinden, hoe hierop anticiperen, hoe zelf aanpassen aan zijn spel, et cetera et cetera :) Daarom wil ik het ooit proberen ziet er een erg fijn spelletje uit. En ik heb gehoord dat de variance al bij al nog meevalt.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      MM okay is idd wel logisch!
      Denk dat ik in mn vakantie eens ff ga proberen. Zal dan wel weer NL10 beginnen, fishes zullen daar toch nie al te goed zijn :P
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Op het Engelse forum raden ze aan te beginnen met HU sng's tot je rolled bent voor NL50 aangezien de rake onder NL50 enoooorrrrm hoog is. Dan kan je het best leren in sng's (die er erg op lijken als je tenminste geen speed of turbo sng's neemt) en mag je al eens meer fouten maken aangezien deze fouten niet rechtstreeks je winrate beïnvloeden zoals bij cashgames. Je kan je namelijk altijd nog uit de slag trekken in de push/fold fase ;)
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Hey Coen,

We bieden op het moment inderdaad (nog) geen handbeoordelingen aan op gebied van heads-up. Zoals rvvrecke al terecht heeft aangegeven komt dat vooral door de specifieke reads en tells die in heads-up spel erg belangrijk zijn.

Als je handen hebt die je erg graag wilt laten beoordelen kun je het beste ze posten in de BSS-sectie en erbij aangeven dat het om heads-up gaat. Dit kun je doen door het in de titel te vermelden.

Vaak beginnen spelers inderdaad pas met HU vanaf NL50 ivm de rake die erg hoog is. Hiervoor zou je denk ik het beste even kunnen vragen bij andere PokerStrategen wat hun ervaring daar mee is.

Succes met Heads Up!
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      NL50 is nog steeds hogere rake dan HU SNGs.

NL100 is het ongeveer gelijk (iets lager). Pas bij NL200 is de rake beduidend lager dan bij HU SNGs.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      tnx voor de tips!!

was NL50 maar ff gaan proberen maar das meteen best veel als je geen headsup gewend bent. Heb (had :P ) er de roll wel voor omdat ik NL100 speel(de).

Ging eigelijk best goed en was enorm leuk!
      Verloor alleen 1 goeie, daarna ging ik terugwinnen en vond villian t nie leuk meer en ging weg ?(

Das wel t nadeel steeds als ik er lekker in zat en steeds beter op ze in ging spelen gingen ze weg ?( Hoe kan ik dan ooit stacks pakken, viel wel beetje tegen.

Maar die hand:

Villian over 77 hands:
      68/56/12,5/60/0/5,5/29 VPIP/PFR/3bet/fold cbet F/fold cbet T/AF/WTS
      Op de T had ie 1x van de 1 situaties ook al gecheckraist. We waren allebei erg agro aan het spelen. Na deze hand werd ie knaken tight en roofde ik m leeg met goede folds en blufs etc, maar toen vond ie t al snel nie leuk meer en ging ie weg :f_frown:

Full Tilt Poker $50.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1349031
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BB: $70.50
      Hero (BTN/SB): $50.00

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN/SB with 2 :spade: 2 :heart:
      Hero raises to $1.50, BB calls $1

Flop: ($3.00) 3 :club: K :diamond: 2 :club: (2 players)
      BB checks, Hero bets $2.10, BB calls $2.10

Turn: ($7.20) Q :club: (2 players)
      BB checks, Hero bets $5.00, BB raises to $15.50, Hero raises to $46.40, BB calls $30.90

River: ($100.00) T :diamond: (2 players)

Had zoiets van tsja kan ik hier ooit mn set wegleggen? Hij kan de flush hebben maar ook 2pair/pair+NFD,,>?
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Een set bij headsup is enorm sterk. Wegleggen is echt geen optie volgens mij omdat de kans dat je wint enorm is. Hij is wmb dus goed gespeeld.
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Heads up handen kunnen gewoon in dit board gepost worden btw, het zullen dan geen officieel beoordeelde handen worden, maar iedereen kan er toch commentaar op geven.