NL50: AQ preflop push?

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $9,50
      MP1:
      $42,95

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:heart: , Q:spade:
      2 folds, MP1 raises to $2,00, 4 folds, Hero ???

Zijn sample is niet al te groot, maar sommige waarden zijn toch wel te gebruiken denk ik. Ik ben erg benieuwd op wat voor range ik Villain kan zetten en of ik hier misschien gewoon kan pushen?
  • 7 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      range weet ik niet maar vanaf PFR van 10 kan je profitabel pushen met AQ :)

groeten
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      range weet ik niet maar vanaf PFR van 10 kan je profitabel pushen met AQ :)

groeten
      Wat is de mathematische redenering hierachter? Voor zover ik weet van artikels ik AQ na een raise altijd folden. (afgezien van een idioot met 80/50 stats natuurlijk)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      dat PFR 10 range achter ligt op AQ of toch de handen die erna callen denk ik, de exacte mathematische redenering weet ik niet
      unknown is PFR 8 en je moet ook rekening houden met ATS en zijn positie

groeten
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      ATS?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      attempt to steal,
      de echte PFR per positie hangt af van ATS aangezien als je 2 mensen bekijkt met bvb PFR van 10, eentje met ATS 15 en eentje met ATS 30
      15 gaat een hogere PFR hebben uit early position en 30 gaat een lagere PFR hebben in EP omdat veel van zijn PFR een steal is

groeten
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Mp1 is een normale positie om als tight player te raisen. Het ligt aan zn vorige moves als UTG en Blinds wat je hier gaat doen.
      Ik zou zeggen dat ie JJ++ of AQ+ had en voor mij is dit gewoon een fold tegen een Unknowner. Sample 35 zegt voor mij niet veel
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je hebt niet genoeg handen om hier van stats uit te gaan. Dit is imo een grensgeval en tegen een semi unknown zou ik folden en hem dus het voordeel van de twijfel te geven.
      Zou hem daarna wel in de gaten gaan houden waarmee hij raist. Push kan dus wel, maar is imo meer variance dan een tight fold.

Het is wat dat betreft beter om tight te folden, dan loose te callen/pushen.

@ Kraelog; TimothyVdp1 verwijst oa naar de chart van fiftyfifty. Je bent nu gold, dus die kan je lezen en staat hier. Als je de percentages wilt terugberedeneren, dan kan je het beste ff de equilator downen en er wat mee gaan spelen. De equilator is gratis software en stukken beter dan pokerstove of vergelijkbare software.