Plo

• PokerBen1955
      PokerBen1955
      Bronze
      $0.05/$0.10 Pot Limit Omaha Hi
      FullTiltPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Slinmed ($48.92)
      UTG+1 kidwithcandy ($31.54)
      CO Hero ($7.97)
      BTN Toshence ($10.15)
      SB thecoffeebar ($7.73)
      BB kittysps ($2.18)

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Hero is CO 5:club: 8:diamond: 9:club: J:heart:
      2 folds, Hero raises to $0.20, 1 fold, thecoffeebar calls $0.15, 1 fold

Flop: 10:club: 2:heart: 6:spade: ($0.50, 2 players)
      thecoffeebar checks, Hero bets $0.30, thecoffeebar calls $0.30

Turn: Q:spade: ($1.10, 2 players)
      thecoffeebar checks, Hero bets $0.55, thecoffeebar raises to $2.75, Hero calls $2.20

River: A:spade: ($6.60, 2 players)
      thecoffeebar goes all-in $4.48, Hero folds

Final Pot: $11.08

thecoffeebar wins $10.64 (net +$2.91)

Hero lost $3.25

Ik heb het gevoel dat ik deze niet had moeten callen op de turn. graag meningen.

Nu ik deze hand zo terug zie denk ik ook pre-flop eigenlijk had meoten folden en de continuation bet op de flop to obv. was. meningen?

*** Mod edit: Hand converted
  • 4 antwoorden
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      1. dit is niet de juiste plek om dit te posten
      http://nl.pokerstrategy.com/forum/board.php?boardid=1585 hier kun je het wel posten.

2. converteer je hand zodat hij een beetje leesbaarder wordt
      hoe je dat doet staat hier of hier uitgelegd

3. PLO op de micro stakes is heel moeilijk te beaten ivm de rake en het is een stuk moeilijker dan NLH, dus voor beginnende spelers (ik zie dat je nog niet zo lang lid bent) is het zeker niet aan te raden.

over de hand zelf kan ik niet zo veel zeggen want ik ken vrij weinig van PLO maar ik denk dat dit gewoon een fold is preflop :D
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Waarom, plo zit toch veel meer toekomst in dan in nlhe? Dus stel je begint nu met poker dan kan je toch beter beginnen op plo?
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Fold preflop, en als je raised in ieder geval geen minraise.
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Deze hand kun je inderdaad het beste folden preflop. Zit je tegen spelers die tight folden, of snel opgeven na een C-bet kun je hem wel openen, je hebt wat straat kansen en een Flush draw, maar in dat geval moet je gewoon 3x of pot raisen. Het is een speculatieve drawing hand en zulke handen wil je in grote potten spelen.

De C-bet heeft op dit niveau vaak geen werking en je hebt meestal 2 barrels nodig om de pot op te pakken. Je kunt daarom ook best besluiten om de flop behind te checken.

As played, is de turn call van zijn C/R close. Als hij dit doet met een flush draw in zijn range heb je niet genoeg equity om te callen, doet hij dit niet met flush draws heb je wel genoeg equity.

Pot odds zijn 33%, met flush draw bij hem heb je ~30%. Zonder flush draw bij hem heb je ~40%.

Alles in alles denk ik dat je gewoon moet folden, al was het maar om je variance te beperken en er komen wel spots waar je je geld er beter in krijgt.

PS: zoals al opgemerkt in deze thread zou het fijn als je voor het posten even je hand converteert naar een beter leesbaar formaat ;)