nl25 AKs

• InsidiouZ
      InsidiouZ
      Bronze
      De A op de river is een rotkaart. De hoge bet op de turn lijkt sterk op een made hand. Op de river beat ik alleen Kx combo's. Moet ik hier callen?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($29.46)
      BB ($26.49)
      UTG ($35.78)
      UTG+1 ($36.12)
      CO ($25.91)
      Hero ($50.62)

Dealt to Hero K:diamond: A:diamond:

fold, UTG+1 raises to $0.75, fold, Hero calls $0.75, SB calls $0.65, fold

FLOP ($2.50) K:heart: Q:diamond: 8:heart:

SB checks, UTG+1 bets $2, Hero calls $2, SB folds

TURN ($6.50) K:heart: Q:diamond: 8:heart: 5:club:

UTG+1 bets $5, Hero calls $5

RIVER ($16.50) K:heart: Q:diamond: 8:heart: 5:club: A:heart:

UTG+1 bets $10,
  • 7 antwoorden
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Waarom 3-bet je preflop niet? Ik zeg niet dat je AK pre nooit kunt flatten om bv. een fish in de hand te houden ofzo, maar hier lijkt het me toch niet meteen aangewezen. Jullie zitten ook allebei wat deeper, dus ik zou hier preflop gewoon 3-betten met AKs.

That being said, wat weet je over de UTG raiser? Tight, wat looser? Wat denk je dat er ongeveer in zijn openingsrange zit, waarmee hij de flop multiyway bet? Opent hij bv. KQ? Ik denk dat hij hier een range heeft van JJ+, TJs+ (harten betten hier wel, zeker als ze nog een paartje Q's of één of ander gutshot/oesd hebben), PP's (kun je bijna allemaal schrappen op 88 na, omdat die niet gaan betten), KTs+ (niet van harten dus, maar als hij tamelijk aggro is zie ik KJ hier nog wel betten), KQ, KA (less likely, want dat heb jij ook al), QQ, KK, AA. Zoiets?

Ik weet niet zeker of zijn FD's de turn nog gaan doorbarrelen (tenzij het sterke zijn met gutshot/straightdraws/paartje Q's) erbij. KQ barrelt zeker door, KA vermoedelijk ook. KK, QQ, AA ook. Is een turnrange van 9T :heart: (dus 9T, TJ en JQ, want QK :heart: kan niet en KA :heart: ook niet), QK, QQ, KK, AA, Ax :heart: , 88 hier aannemelijk?

Ben hier in feite gewoon over ranges aan het denken, en als je ze zo bekijkt is die A :heart: wel de slechtste kaart in het deck op de river he.

Ik ben niet zeker over de hand, maar ik verkies wel met zekerheid een 3-bet pre en misschien zelfs een raise op de flop met TPTK en een backdoor flushdraw. Want als je nu met AK flat en je hit een A, dan raise je toch ook op een droge flop? Of op de turn? Anders laat je toch gewoon value liggen, als je preflop niet 3-bet?

De enige hand die je hier op de river nog beat en die 3 straten bet is volgens met KQ, al de rest heeft je ingehaald. Tenzij hij hier kan 3-barrelen als bluff, maar dat zie ik in feite nooit gebeuren. Tegen KA kun je ook nog splitten.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ben t eingenlijk compleet eens met buffes analyse, je beat gewoon niets van zn valuerange. ik denk dat KQ de river zelfs niet eens behoort te betten, gezien t er niet vanuit kan gaan dat je hier met minder kan callen (ofwel dat jij m opzoekt met meer dan KT en KJ only) dus je zal vrij vaak owned zijn.

maar ook op de flop brengt buffe een interessant argument; als je hier draws raist, welke made hands heb je dan allemaal in je range?
    • InsidiouZ
      InsidiouZ
      Bronze
      Bedankt voor de uitleg buffe. Ben ermee eens dat ik de river moet folden.

Villain speelde 29/22 en fold to 3bet van 88%, dus wilde gewoon een flop IP spelen. Door de grotere stacksizes is het denk ik ook beter om te 3betten, omdat zijn callingsrange waarschijnlijk ook groter wordt.

Postflop ben ik heel vaak geneigd om villain te laten (bluff)barrelen, maar misschien is het inderdaad beter om hier de flop te raisen, als ik preflop alleen call. Maar wat als villain 3bet op de flop, dan kan ik niet veel anders dan folden?
    • InsidiouZ
      InsidiouZ
      Bronze
      PS. Rogier geef je private coaching?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ben op dit moment vrij druk met uni; heb nog een thesis te schrijven voor 8 juli :P
    • InsidiouZ
      InsidiouZ
      Bronze
      En daarna? ;)
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      dan wel wss :P