NL10 KJs

• BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Poker Room skin
      Pot Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      9 players
      Converter

Pre-flop: (9 players)
      Hero is Button, K, J
      3 folds, MP2 calls, 2 folds, Button calls, SB calls, BB checks.

Flop: T 5 K ($0.4, 4 players)
      SB bets $0.1, BB folds, MP2 calls, Button raises to $0.6, SB raises all-in $4.7, MP2 folds, Button calls.

Turn: J ($9.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $9.9)

River: A ($9.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $9.9)

Results:
      Final pot: $9.9
  • 6 antwoorden
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      flop goeie raise, maar op zijn reraise (allin) moet je toch wegleggen denk ik
    • BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Klopt maar villain was erg loose, dus ik wilde wel 's kijken.
      Villain had idd een K en wel de K :spade: meer niet (tot de river natuurlijk)

Ik raak er wat gefrustreerd door, ik verlies meer dan eens op deze wijze een 'dikke' pot.

Daarom heb ik onlangs nl. PT3 geinstalleerd en ik zat de gespeelde handen eens te evalueren. Daarbij vielen me het volgende op:
      - ik heb met 66 pocket pairs de flop gezien, slechts 2 daarvan zijn op de flop verbeterd tot een set (waarvan ik 1 met 99 verloor tegen iemand die met KK een hogere set flopte), terwijl de kans toch 1:7,5 is?

Dit alles is gebasseerd op 1.667 handen.
      Mijn PT3 getallen:
      VP$IP: 21.81
      PFR: 9 (die is echt veel te laag, ik weet het, maar ik opteer voor callen met pocket pairs)
      AF: 2.79

Ik speel bij Mansion, met het geld dan ik van pokerstrategy ontvangen heb, en speel exact volgens de starthanden chart. Tevens hanteer ik bij lage pp de regel dat ik alleen call als ik 20x de raise kan winnen.

Ben benieuwd of op basis van de stats hierboven iemand zo een gouden tip voor me heeft, ben door verloren potjes als deze nl. bijna door mijn 50$ heen.... :(
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Of het een gouden tip is weet ik niet: geen allins meer callen met KJs of os
      tegen any ace lig je al best erg achter. Laat staan tegen een serieuze allin hand AK/QQ e.d. Al zou die je wel eerder een reraise geven dan gelijk hem allin te mieteren dus daardoor zou je tegenstander zijn hand mogelijk! slechter kunnen zijn.
      Vind het al flink dat je hem raised PF, al zou het wel moeten kunnen. Ik neem aan dat je ze wilde laten folden. Mn 2e tip: Of ze kunnen folden, moet je niet teveel beproeven op de micro's, ga er maar vanuit dat ze altijd meegaan, ben je imo beter af (puur gezien je winkansen). Om die reden raise ik JKs niet, sinds je button bent moet ik wel zeggen, is het zeker geen slechte play, afh. van hoe tight de tafel is.
      GL!
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      nou ik deed het dus net nog met AJos, was zon gast die het leuk vond paar x achter elkaar er een beste raise in te gooien (tov van hem zat ik OOP). 1e x folde ik hem toen ik limpte en hij me raisde, 2e x had ik AJ en besloot allin te gaan sinds ik zijn range waarschijnlijk wel versloeg. dat deed ik dus ook. Twas KTs en op dat moment loop je dus 60% tegen 40% voor.

Tis gewoon met dit soort allins dat je inderdaad in die upswing downswing terecht gaat raken. Tegen een PP lig ik er helemaal niet zo mooi voor 55/45 en in dit geval 60/40 voor mij. Gemiddeld genomen dus weer coinflipping. Ik raad het zelf een beetje af, want het is up down up down up down. En je komt om winst te maken en niet om te breakevenen. Alleen met AK kun je het wel doen vind ik. Al ben ik niet zo weg van preflop allin met AK
      In dit geval vond ik 2 hoge kaarten waarschijnlijk sinds hij wel heel vaak achter elkaar ineens t nodig vond preflop te raisen. Helaas kreeg hij zijn K op de flop en dan is het meestal wel gebeurt, ditmaal dus ook. en dan next hand.
      Wilde het gewoon nog ff erachteraan melden: Je hebt er gewoon niet zoveel controle op wat een hoog PP je meestal wel geeft. En JK is niet zon groot feest tegen donks.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      een tip: potcontrole d.w.z.

weak hands (TP/midkicker en slechter), spelen als een draw of folden -> hierboven heb je dus een weak made hand

medium hands (TP/TK, overpair, mid2pair en zelf set on draw board), pot klein houden

strong hands (top2pair, set, straight, flush,...), pot groot maken

ps. tegen loose spelers moet je juist tighter spelen en tegen tighte spelers moet je looser spelen
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Raise preflop om de limper te isoleren.
      Flopraise is ok, maar na de all-in zou ik hem ook wel wegleggen, tenzij Villain echt crazy stuff doet. Je hebt uiteindelijk slechts top pair ok kicker.