NL25 AK FD tegen tight raise

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      MP1:
      $25.75
      MP2:
      $12.35
      MP3 (Hero):
      $35.38
      CO:
      $15.52
      BU:
      $21.27
      SB:
      $9.40
      BB:
      $27.13

Preflop: Hero is MP3 with K, A.
      MP1 raises to $1.00, MP2 folds, Hero calls $1.00, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($2.35) 3, J, 7 (2 players)
      MP1 bets $1.68, Hero raises to $4.50, MP1 raises to $24.75, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $6.85.

Villain rock 11/8/1.2AF/ 1.7k hands

Ik 3bet niet omdat ik me dan isoleer tegen z'n betere range.

Leuke flop en ik besluit standaard m'n nutFD te semibluff raisen. Dit was echter wat uit gewoonte. Ik denk namelijk dat het in deze spot beter is om gewoon te callen?

Reden is dat elke betere hand toch niet gaat folden op een raise en JJ+ vaak zal reraisen om te beschermen en value te halen uit draws, zoals hier gebeurt. Door zijn shove krijg ik nu niet meer de odds om te callen denk ik laat staan dat de kans bestaat dat ik nog minder equity heb tegen JJ.

Kunnen we deze cbet dan niet gewoon callen en hopen op die flush? Met JJ+ zal hij toch waarschijnlijk afstacken aangezien we niet veel FD's in onze range hebben.

En wat op een blank turn indien hij bv. $4 in pot van $5.71 bet? We krijgen niet meer de odds om de flush te chasen maar ik denk dat we genoeg implieds hebben op hem om deze toch te callen? Thx
  • 7 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      De nutFD kun je altijd wel aggressief spelen, er zullen altijd wel betere handen zijn die zullen folden zoals 88-TT/Jx en miss QQ.
      Maar als je hier dan aggressief speelt met de nutflushdraw is het wel niet de bedoeling dat je gaat folden indien villain shovet natuurlijk :) , je equity hiervoor is veel te goed.
      Zels als villain enkel met een toprange van JJ+/77 broke gaat heb je hier 40% equity en moet je dus callen
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
      Zels als villain enkel met een toprange van JJ+/77 broke gaat heb je hier 40% equity en moet je dus callen
      Ik heb het net eens uitgerekend en idd de pot odds geven me net geen 43% wat ja toch ongeveer gelijk is aan 40% tegenover z'n sterkste range. Dus ok ik had deze call nog kunnen maken maar het is dan toch ook niet erg als ik fold niet? :)

Vind gewoon dat ik de hand veel beter had kunnen spelen door gewoon te callen, indien ik dan niet had gehit had ik heel wat kunnen uitsparen lijkt me terwijl ik wss toch alles erin had gekregen moest ik wel gehit hebben..
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      tis gewoon zonde om extra geld te investeren met een raise om dan jouw equity op te geven met een fold. Dan kun je inderdaad beter gewoon callen maar vaak heb je dan een heel lastige turnspot omdat je heel vaak een 2nd barrel tegen je zult krijgen en dus slechte odds krijgt om te drawen
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
      tis gewoon zonde om extra geld te investeren met een raise om dan jouw equity op te geven met een fold. Dan kun je inderdaad beter gewoon callen maar vaak heb je dan een heel lastige turnspot omdat je heel vaak een 2nd barrel tegen je zult krijgen en dus slechte odds krijgt om te drawen
      Ja maar ik heb dan toch veel implied odds tegen een range van 8% dus kan ik de turnbarrel nog callen?

En indien ik niet hit op de river so be it heb ik tenminste slechts 2 barrels verloren ipv een hele stack. Cutting my losses :f_biggrin:
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ja en ne krijgt geen cent meer als je wel hit. Cutting youre winnings:) veel groter raisen zodat je betere odds krijgt als ie shipt en je krijgt iets meer FE wss
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rvvrecke

En indien ik niet hit op de river so be it heb ik tenminste slechts 2 barrels verloren ipv een hele stack. Cutting my losses :f_biggrin:
      Als je hier enkel de flop callt, en dan ook nog eens de turn zonder dat je de juiste odds ervoor krijgt maak je een EV- play en zul je dus op lange termijn geld verliezen, door de flop te raisen/broke te gaan speel je EV+. Je riskeert inderdaad wel gans je stack en deze play is high variance maar dit zou je niet mogen beinvloeden in het maken van de juiste beslissing.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Ok, ik ben overtuigd :) Thanx!